3 maanden korting niet voor iedereen: volgens de website wel.

Reputatie 6
  • is Prince of Content
  • 339 reacties
Hey, ik las in een aantal topics dergelijke verklaringen van moderators:

De 3 maanden 100% korting op de Friends & Family zijn gelding wanneer je deze neemt in combinatie met een Smart abonnement. Op datum van activeren van de Friends & Family gebruikte je een Relax Online 35 '10. Helaas kom je niet voor deze aanbieding in aanbieding.

Echter: dit staat niet in de tarievenlijsten voor de volgende bundels: Smart, Start Smart Plus, iSmart & Sim Only, noch op de pagina over T-Mobile Family.

Verder staat op de Family pagina in duidelijke taal: De eerste drie maanden maak je gratis gebruik van Friends & Family. Daarna betaalt één Friends & Family-lid € 14,95 per maand. Alle andere Friends & Family-leden bellen en sms'en onderling gratis.

Door dit zeer prominent (zie: http://cl.ly/0d463u0j1d0W2n2k0M3Q) op de Family-pagina te plaatsen en simpelweg nergens te vermelden dat het enkel voor de nieuwe abonnementen is, activeren schijnbaar steeds meer mensen een bundel dat hen voor een periode van 3 maanden gratis wordt beloofd, maar waar achteraf wel €14,95 voor wordt geïnd.

Conclusie: Op de pagina wordt duidelijk vermeld dat de eerste 3 maanden gratis zijn en dit wordt ook zo herhaald, waardoor de indruk ontstaat dat dit voor iedereen geldt. Of jullie zouden dit moeten aanpassen of jullie zouden iedereen de achterstallige korting moeten toekennen... Want er zullen nog veel meer klachten komen denk ik zo 😉

Groetjes 🙂

22 reacties

Reputatie 7
@Bubbly

Op de T-Mobile pagina waar jij aan refereert staat alles duidelijk aangegeven over eventuele aanvullende voorwaarden. Je kunt niet stoppen met lezen nadat je de eerste 5 regels gelezen hebt. Bij nieuwe klanten staat duidelijk een verwijzing naar Smart abonnementen en bij de 'Tarieven Friends & Family' staat ook een * vermeld bij de prijs, wat een duidelijk doorverwijzing is naar de onderstaande voorwaarden om in aanmerking te komen voor 3 maanden gratis Friends & Family.
Reputatie 6
@HenkTM
Bedankt voor je reactie. Ik heb de gehele pagina gelezen, anderen doen dat mogelijk niet. Het lijkt me erg logisch dat er geen verwijzing staat naar oude abonnementen die jullie niet meer leveren. Dit betekent echter niet dat deze abonnementen geen Family ondersteunen, terwijl je dit nu tegelijk suggereert door te zeggen dat ze er niet bijstaan. Kortom dat dekt het niet in. De actie is nergens omschreven als exclusief voor bundels X, Y en Z.

We kunnen hierover muggenziften (en jullie kunnen erop aandringen dat er iets staat, dat er simpelweg niet staat) of jullie kunnen het even snel duidelijk omschrijven. Leg je de zaak bij een onafhankelijke partij, dan rust de verantwoordelijkheid nog altijd bij de provider die alles zo vaag mogelijk kan maken voor de klant of gewoon duidelijk kan zeggen waar het op staat. T-Mobile heeft al vaker een berisping gekregen voor misleiding, ik zou als provider na zoiets juist duidelijker proberen te zijn.

Maar goed, als jullie geen zin hebben om 1 zin te wijzigen (bij Tarieven) of toe te voegen aan de "Dit moet je weten" sectie, dan gaat dat ten koste van jullie imago en het geld van enkele klanten die niet 'tussen' die zinnen weten te lezen.

Ps. neem het niet verkeerd op, ik vind Family een geweldige bundel en heb deze zelf ook, maar de belangrijkste voorwaarde voor de korting staat er gewoon niet bij en dat is lastig voor anderen.
Reputatie 6
En de misleiding gaat gewoon door hoor lmao

Ga me niet wijsmaken dat het zolang duurt om 1 miezerig maar zeer belangrijk zinnetje toe te voegen aan die pagina.
Reputatie 7
Ik denk dat Bubbly wel een punt heeft. Bij * wordt verwezen naar: "* De eerste drie maanden maak je gratis gebruik van Friends & Family. Daarna betaalt één Friends & Family-lid € 14,95 per maand. Alle andere Friends & Family-leden bellen en sms'en onderling gratis." Nergens wordt over nieuwe of bestaande klanten gesproken. Er staat ook nog "Ben je al klant van T-Mobile, dan voeg je de Friends & Family Voordeelbundel eenvoudig toe via My T-Mobile" met een link naar My T-Mobile, aldus de indruk wekkend dat de aanbieding voor iedereen geldt.

Gratis bellen met vrienden en familie met T-Mobile Family
Reputatie 6
@Mods
Maak je maar niet druk, heb het via de telefonische klantenservice gemeld. Hopelijk wordt dat wel snel doorgegeven, daar het hier liever doodgezwegen wordt zodat meer mensen in jullie trucje trappen.
Ik heb dus hetzelfde probleem. Er staat echt nergens aangegeven dat het alleen geldt voor bepaalde abonnementen.

Daarom heb ik Family geactiveerd. Nu krijg ik dus ook een factuur waar Family gewoon in rekening is gebracht.

Dit is dus echt pure oplichting!! En daarom eis ik de onterecht in rekening gebrachte kosten terug!
Ik maak net precies het zelfde mee, wat een lokkertje zeg !! op de website staat er niks over wel of geen klant, deze geeft 2 opties aan voor geen tmobile klanten, en er staat namelijk als je al klant bent pas dit meteen aan via my tmobile !!

Dan bel ik met de klantenservice en word er gezegd helaas ik kan u tegemoet komen met een maand gratis, omdat dit een fout op de website is!!

Terwijl het al meer dan een week bekend is bij ze, en het staat er nog steeds op.... hoe wordt dit door gegeven aan de ict gedeelte via een postduif ??????
Henk .... kan jij wel lezen ?? ik lees namelijk meer dan 5 zinnen !!!!

Friends & Family
Onderling vrijuit bellen en sms'en met je eigen Family
De eerste 3 maanden gratis Friends & Family
Onderling bellen met 5 andere T-Mobile-nummers en naar 1 vaste lijn
1000 belminuten en 1000 sms'jes per maand voor elk Friends & Family-lid
Slechts 1 Friends & Family-lid betaalt € 14,95 per maand
Creëer je eigen Family
Met Friends & Family creëer je een eigen 'familie', die bestaat uit zes T-Mobile nummers en één vaste lijn. Elk Friends & Family-lid krijgt maandelijks 1000 belminuten en 1000 sms'jes om gratis onderling te bellen en sms'en met de andere leden. Je kunt je Friends & Family leden eenvoudig online via My T-Mobile instellen en wijzigen.
Nieuwe klant?
Ben je nog geen klant van T-Mobile? Bestel dan de Friends & Family Voordeelbundel met een Smart abonnement.

Direct Family bestellen
Ben je al klant?
Ben je al klant van T-Mobile, dan voeg je de Friends & Family Voordeelbundel eenvoudig
Reputatie 6
Heb dit probleem ook bij de T-Mobile shop aan de kaak gesteld, maar de medewerker zei dat 1 klacht weinig uit zal halen. Dus pas als jullie allemaal klachten hierover indienen, evt. ook bij opzichters van de markt, zal er iets aan deze oplichterij veranderen. Ze doen het volledig bewust, dat zie je aan dit topic en het feit dat de pagina nog steeds niet is bijgewerkt en jullie geen compensatie hebben ontvangen.

Oplichting à la T-Mobile!

Niets persoonlijks naar de moderators toe, want zaken zijn zaken toch (€$)? Maar voor jullie snel ondernomen actie in deze zaak verdienen jullie absoluut geen reputatiepuntjes.
Reputatie 6
Het staat er nog steeds niet, dit moet wel veel geld opbrengen anders was de enige voorwaarde voor de korting wel vermeld. Dus hoeveel hebben jullie tot nu aan deze oplichting verdiend T-Mobile?
Reputatie 7
@Bubbly

Wij verschillen van mening over het feit of Friends&Family correct staat weer gegeven op de website. Er kan geen sprake van oplichting zijn wanneer er een doorverwijzing staat naar de voorwaarden. Ik heb je ook nergens toegezegd dat ik het laat aanpassen op de T-Mobile website, daarom vind ik het jammer hoe je over ons functioneren denkt.
Reputatie 7
@HenkTM
De manier waarop Bubbly het verwoordt vind ik ook niet correct, maar ik ben het wel met hem eens dat nergens wordt gesproken over nieuwe of bestaande klanten. Ook na drie keer lezen vind ik nergens een verwijzijng of een andere vermelding dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt. Een aanpassing lijkt me dus wel op zijn plaats.
Gratis bellen met vrienden en familie met T-Mobile Family | T-Mobile
---------------------------------
Friends & Family
Onderling vrijuit bellen en sms'en met je eigen Family
De eerste 3 maanden gratis Friends & Family
Onderling bellen met 5 andere T-Mobile-nummers en naar 1 vaste lijn
1000 belminuten en 1000 sms'jes per maand voor elk Friends & Family-lid
Slechts 1 Friends & Family-lid betaalt € 14,95 per maand
Creëer je eigen Family
Met Friends & Family creëer je een eigen 'familie', die bestaat uit zes T-Mobile nummers en één vaste lijn. Elk Friends & Family-lid krijgt maandelijks 1000 belminuten en 1000 sms'jes om gratis onderling te bellen en sms'en met de andere leden. Je kunt je Friends & Family leden eenvoudig online via My T-Mobile instellen en wijzigen.Nieuwe klant?
Ben je nog geen klant van T-Mobile? Bestel dan de Friends & Family Voordeelbundel met een Smart abonnement.
Direct Family bestellenBen je al klant?
Ben je al klant van T-Mobile, dan voeg je de Friends & Family Voordeelbundel eenvoudig toe via My T-Mobile.
Voeg toe via My T-Mobile

Tarieven Friends & Family
Voordeelbundel Belminuten per maand Sms'jes per maand Prijs per maand*
* De eerste drie maanden maak je gratis gebruik van Friends & Family. Daarna betaalt één Friends & Family-lid € 14,95 per maand. Alle andere Friends & Family-leden bellen en sms'en onderling gratis.Bekijk de T-Mobile Smart prijslijsten (pdf, 126KB) voor gedetailleerde tariefinformatie en tariefvoorwaarden. Maak een keuze uit de prijslijsten van Smart Start, Smart Plus, iSmart en Sim Only.
Reputatie 6
@HenkTM

Het gaat om wat de klant begrijpt van het verhaal en in dit geval begrijpt de klant dat hij of zij een korting krijgt, ongeacht welk abonnement hij of zij heeft. Want je zegt in feite dat er een doorverwijzing staat naar de voorwaarden en dat het daarom duidelijk is dat dit aanbod enkel geldig is voor Smart-abonnees. Dan wil ik graag een rechtstreeks antwoord op de volgende vraag:
- De genoemde voorwaarden zijn enkel die van de Smart-abonnementen. Betekent dit dat T-Mobile abonnees met een ander abonnement dan de 4 Smart types, geen T-Mobile Family mogen afsluiten?

@Caspar

Ja weet je wat het is... Dit is niet de eerste fout die ik heb ontdekt die T-Mobile (veel) geld op kan leveren, terwijl de klant in veronderstelling is een korting te krijgen. En in beide gevallen krijg je of geen reactie van de moderators of de melding dat T-Mobile het er niet mee eens is, terwijl dit simpelweg nadelig is voor de klant. Ook is T-Mobile al meerdere malen berispt vanwege dergelijke gevallen, waarbij er promotie wordt gemaakt voor een aanbieding, terwijl soms klanten zelfs duurder uitkomen.
Als ik dan lijnen trek en ze komen allemaal uit bij T-Mobile & geld, dan gaat er bij mij een schakelaar om met als gevolg dat het lampje "Oplichting" gaat branden.

Ook geeft dit weer dat het T-Mobile koud laat of iets duidelijk is naar de klant toe, service is een sprookje. Ik zal regelmatig terugkijken of er a.d.h.v. de reactie van Caspar wél actie ondernomen wordt en zo niet dan worden m'n vermoedens gewoon bevestigd.

Ps. de andere fout die ik ontdekt heb heeft te maken met het Online abonnement. T-Mobile klanten zouden korting krijgen, terwijl ze in werkelijkheid tientallen/honderden euro's duurder uitkwamen dan nieuwe klanten. De T-Mobile moderator van het Facebook account heeft niet gereageerd 🙂
Reputatie 7
@Bubbly
Ik ben het eens met wat je zegt over Friends & Family. Alleen de manier waarop je het zegt kan tegen je werken.
Reputatie 7
@Bubbly en @Iedereen

Iedere klant die een abonnement heeft bij T-Mobile, mag gebruik maken van de voordeel-bundel Friends&Family. Ieder lid die wordt toegevoegd door de eigenaar krijgt 1000 bel-minuten en 1000 sms'jes om gratis onderling te versturen, alleen de eigenaar van de Friends&Family betaald slechts de € 14.95 per maand. De extra aanbieding om de eerste drie maanden gratis gebruik te kunnen maken van deze bundel, is voorbehouden aan bestaande klanten die hetzij met één van de vier Smart bundels zijn contract vernieuwd of om laat zetten binnen de regels van de daaraan verbonden voorwaarden. Nieuwe klanten kunnen ook gebruik maken van deze aanbieding wanneer ze een contract aangaan met één van deze vier Smart bundels.
Reputatie 6
Goed ik heb er een nachtje over geslapen en ik ga het anders aanpakken.

Observatie 1: Volgens de T-Mobile website zijn de eerste 3 maanden gratis.
Observatie 2: Klanten klagen dat er alsnog geld is afgeschreven.
Observatie 3: T-Mobile zegt echter dat de tarieven en voorwaarden duidelijk geformuleerd zijn.

Dus dan heb je 3 opties.

1) De eerste is dat de klagende klanten gelijk hebben en het niet duidelijk genoeg is geformuleerd.
2) Het tweede is dat deze klanten leesproblemen hebben en als T-Mobile ze tegemoet zou komen door het duidelijker weer te geven of hun geld terug te storten, dan zou dat een geweldige blijk van goede wil zijn.
3) Stel we gaan mee met optie 3: de mening van T-Mobile, namelijk:

Observatie 4: Tarieven en voorwaarden website gelden voor Smart-abonnementen. Dus acties ook volgens T-Mobile.
Dan geldt ook 5: Tarieven en voorwaarden website en/of acties voor andere abonnementen van T-Mobile ontbreken.

Dus dan hoort er nog 1 klein regeltje bij te komen met tarieven en voorwaarden voor andere abonnementen en of de acties voor hen gelden? 🙂
Reputatie 6

@Bubbly
Ik ben het eens met wat je zegt over Friends & Family. Alleen de manier waarop je het zegt kan tegen je werken.

Geloof je nu dat dit bewuste oplichting is? Het ligt niet aan hoe ik het zeg, ze lezen namelijk ook jouw berichten.
Reputatie 2
Ik vind het al helemaal misleidend, gratis bellen en smsen met family&friends maar er moet wel iemand een abbo afsluiten Sorry maar dat noem ik niet gratis hoor.
Ook ik heb T-mobile family geactiveerd en wordt ook geconfronteerd met de rekening. Dus eerst een klachtenformulier ingevuld.
En nu kwam ik dit forum tegen.
Ik heb het ook nergens in de voorwaarden terug kunnen vinden dat je een smart abonnement moet hebben of afsluiten.
Daarnaast blijkt ook de rekening voor Sim only opeens anders te zijn en betalen ik nu meer voor een Sim only 150+100 sms abonnement?
Ik begrijp er niets van. Dit abonnement is voor 2 jaar afgesloten voor dezelfde prijs?
Dit is iets voor TV opgelicht? of RADAR.
Ik heb een klacht per email ingediend en verwacht toch wel dat er iets aan gedaan wordt
Er wordt dus niets aan gedaan. Ik noem dit echt misleiding Family gratis nee hoor. Maak de site toch duidelijker voor iedereen en zeg niet dat we allemaal niet goed lezen
toevallig hebik vandaag de klantenservice van Tmobile de vraag gesteld waarom Family op mijn factuur staat ook ik dacht de 1e 3maanden gratis. Mij is vandaag verteld dat de aanbiedeing geldt voor nieuwe klanten en niet voor bestaande die voor de 1e keer Family toevoegen. Er staat nu een aanbieding voor 50% zonder deze vermelding erg jammer.
Over de nieuwe Friends family advertentie die er nu staat daar staat wel een * bij dat dit geldt voor nieuwe abonnementen.
Nog blijf ik van mening dat de eerste advertentie die er stond in november totaal onjuist was en zeer misleidend.
Daarnaast ben ik mijn korting kwijt van SIM only 1,51 per maand??!!!! terwijl het abonnement voor 2 jaar is afgesloten en na een jaar al de korting kwijt, hierover kan ik ook niets terugvinden!!!! T-mobile u zet me voor raadsels.

Reageer