Vraag

Abonnementskosten verhoogd zonder toestemming?

• 5 februari 2012
  • 19 reacties
  • 1295 Bekeken

Hallo,
Vandaag keek ik mijn facturen door en zag tot mijn grote verbazing dat mijn bundel die ik in mei 2011 heb afgesloten voor 29,50 per maand nu 30,18 per maand kost. Vanaf 1 januari zijn de vaste abonnementskosten hoger geworden.
Ik heb een I-150 abonnement.
Mag dit zomaar? Ik heb mijn handtekening gezet voor 2 jaar en ga er dus eigenlijk vanuit dat ik 2 jaar lang de prijs waarvoor ik getekend heb, nl 29,50 euro, zou betalen. Ik ben het dus absoluut niet eens met de tariefwijziging.
Is dit een foutje, of hebben meer mensen (met een I-smart bundel) hier last van?

19 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Zoek eens op 'inflatiecorrectie'.
Reputatie 2
De overeenkomst tussen koper en verkoper is 2 jaar geldig. De overeengekomen prijs dus ook. hogere kosten voor de verkoper zijn ook voor rekening van de verkoper. Wanneer de verkoper deze kosten wil doorberekenen aan de koper, zal hij een nieuwe overeenkomst af moeten sluiten. T-mobile heeft schijnbaar de laatste tijd een beetje moeite met eenvoudig consumentenrecht...
Tijd om van provider te veranderen...
Reputatie 5
@Ekeil, Thorro1972
Zoals de prijslijsten al aangeven mag T-Mobile de inflatiecorrectie doorvoeren, meer informatie kun je hier terugvinden.
@Ekeil, Thorro1972

laat je niet in de maling nemen door de Moderators van T-mobile, dit mag niet.
enkel als de tussentijdse prijsverhoging vanuit de wet komt. Aangezien dit geen verhoging is door de Wet, bijv. verhoging van btw of zo mag het niet.

simpel

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Vakantie_en_vrijetijdsbesteding/Abonnementen/Basisinformatie/Prijsverhogingen_van_abonnementen
Reputatie 7
Simpel:
"In uw situatie heeft uw aanbieder een inflatiecorrectie toegepast. De aanbieder is verplicht in de algemene voorwaarden aan te geven wanneer en met hoeveel hij een inflatiecorrectie gaat toepassen. Voor de hoogte van de correctie kan de aanbieder bijvoorbeeld verwijzen naar de consumentenprijsindex van het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek). Alleen dan hoeft de abonnee niet apart geïnformeerd te worden over een wijziging. De abonnee weet namelijk vooraf wat hij ieder jaar op een vooraf bepaalde datum kan verwachten."
prijsstijging door inflatiecorrectie | ConsuWijzer
@All

Ook staat op de tarievenlijst van het desbetreffende abonnement vermeld dat er elk jaar in januari een inflatiecorrectie toegepast wordt.
Ook ik ben in januari ineens onaangenaam verrast met een verhoging van mijn abonnement. Dit blijkt door T-Mobile inderdaad wel ergens in de kleine lettertjes te worden weergegeven helaas...
Ook geldt dit alleen voor abonnementen die na een bepaalde datum (ik dacht 1 januari 2011?) zijn afgesloten.
Iedereen met een "oud" abonnement zit dus goed wat dat betreft. Ik ben al erg lang klant bij T-Mobile (voorheen Orange), maar ik kan hier met mijn pet niet bij. Ik zit er nu nog ruim anderhalf jaar aan vast, maar begin al steeds meer "jeuk" te krijgen van die eenzijdige acties van T-Mobile.
Bovendien: Waarom worden de prijzen van de bestaande contracten wel verhoogd (bij mij van 34,50 naar 35,30), maar adverteren ze voor NIEUWE klanten op hun site nog gewoon met 34,50? Dat kan er bij mij echt niet in!
Wees dan consequent en voer deze "inflatiecorrectie" dan ook door in je prijzen voor nieuwe abonnementen.
Reputatie 7
Bij klanten die nog geen 3 maanden lid zijn geldt de inflatiecorrectie niet 😉
Het is mij ook opgevallen dat ze het tarief gewijzigd hebben.
Het was natuurlijk wel zo netjes als je even een mailtje ontvangen zou hebben van T-mobile.
Na mijn Relax-abonnement ( Relax is kennelijk ook al weer geschrapt, eerst Flex weg nu Relax weg) voor mij geen T-mobile meer.
Voor mij jammer maar helaas geen aantrekkelijke provider meer.
@jofjeb

Je hebt hier geen e-mailbericht over ontvangen omdat deze informatie terug te vinden is op pagina 4 in de prijslijst van je huidige bundel.
Dit jaar, 2014, weer hetzelfde verhaal. Ook weer die inflatie verhoging.. Het staat idd in de regeltjes dat ze dit mogen doen, maar ik blijft het ook een wazig en toch wel apart regeltje te vinden.. Heb zelf ook even moeten zoeken waar die verhoging vandaan kwam... Bovendien heb ik er ook nog nooit een verkoper over gehoord.
Ieder jaar wordt door de overheid vastgesteld wat de inflatie gaat zijn.

Inflatie betekent dat ons geld ieder jaar een beetje minder waard wordt. Om dit tegen te gaan wordt door het CBS het percentage inflatiecorrectie berekend.

De meeste werknemers krijgen er per 1 januari een heel klein beetje salaris bij, mijn huur wordt ook jaarlijks verhoogd en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen.

Dat een verkoper je niet 5 pagina's met kleine lettertjes gaat opsommen vind ik niet verwonderlijk 🙂
Ronduit schandalig wat ze doen, ben al lid sinds het orange was, maar denk dat dit toch mijn laatste was...
Je gaat ervanuit dat je een vast bedrag betaald, maar wordt gewoon in de maling genomen.

Lekker dat T-Mobile
Wil ik je wel even meegeven dat ALLE providers inflatiecorrectie toepassen, dus niet alleen t-mobile.
Inflatiecorrectie laatste factuur 2,9%! Jullie zijn degenen die de inflatie veroorzaken. Wel het factuurbedrag verhogen maar de korting niet corrigeren is niet fatsoenlijk. Zo doe ik geen zaken. Volgend jaar ben ik weg!
Ik snap werkelijk waar niet dat jullie kunnen vallen over die plus min zeventig eurocent per maand !!! Als je zo valt over een paar centen, waarom dan geen eenvoudig mobieltje met prepaid ??? Lijkt mij voor de medewerkers van t' mobile geen zak meer aan om met zulke klanten te werken 😞
Reputatie 6
@Wout B

Welkom hier op het Forum!

Bij het aangaan van het contract, ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Hier staat in vermeld dat T-Mobile 1 keer per jaar de tarieven aanpast dmv een inflatiecorrectie. Op deze website kun je terugvinden wat dit precies inhoud.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/wout-b-332112/"

Welkom hier op het Forum!

Bij het aangaan van het contract, ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Hier staat in vermeld dat T-Mobile 1 keer per jaar de tarieven aanpast dmv een inflatiecorrectie. Op https://"http://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/inflatiecorrectie" kun je terugvinden wat dit precies inhoud.

5,8% erbij is lekker geld verdienen! Niemand anders krijgt dat. Of jij wel?
5,8% erbij is lekker geld verdienen! Niemand anders krijgt dat. Of jij wel?

Je moet eens beter lezen!! De Nederlandse staat zorgt hiervoor. T-Mobile MOET zich aan de wettelijke regels houden. Je wilt toch de volgend x keer ook weer je gratis IPhone 6 en o je Samsung Galaxy S5. Zij zijn sinterklaas niet!! Koop dat ding dan lekker zelf van je eigen centen. 

Ga anders ff een x googlen wat inflatie inhoud inplaats van de boel hier af te kraken!

Reageer