Beantwoord

Activatie MB-Verdeler

• 14 februari 2016
  • 59 reacties
  • 7601 Bekeken

Hallo. Heb de extra SIM ontvangen voor de MB verdeler. Heb die geplaatst in tablet, wifi uitgeschakeld, echter bij openen internetbrowser kom ik niet op een speciale website terecht waar ik mijn simkaart aan mijn abonnement en bundel kan koppelen 😞. Enig idee hoe ik m wel kan koppelen?
icon

Beste antwoord door kme 15 februari 2016, 15:05

Hallo. Heb de extra SIM ontvangen voor de MB verdeler. Heb die geplaatst in tablet, wifi uitgeschakeld, echter bij openen internetbrowser kom ik niet op een speciale website terecht waar ik mijn simkaart aan mijn abonnement en bundel kan koppelen 😞. Enig idee hoe ik m wel kan koppelen?

- Wifi uitschakelen op je tablet.
- Start de browser en surf bv naar google.nl
- Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de inlogpagina.
- Inloggen.
- Er lijkt een tijdje niks te gebeuren, maar heb geduld (zeker tot 4 a 5 min), daarna wordt je doorgestuurd naar de pagina waar je kunt activeren en een naam voorzien aan de sim.
- Daarna weer een poosje geduld en dan komt er 'geaccepteerd'.
- Dit alles gebeurd btw op 3G.
- Wanneer alles werkt en je op 3G blijft hangen, schakel dan de 'flightmodus' in voor 10 a 15 minuten. Daarna zou je 4G moeten ontvangen.

Succes!
Bekijk origineel

59 reacties

Ik heb hetzelfde probleem! Ipad geeft aan geen internetverbinding te hebben.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je mobiele data wel aan staan?
Reputatie 6

- Wifi uitschakelen op je tablet.
- Start de browser en surf bv naar google.nl
- Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de inlogpagina.
- Inloggen.
- Er lijkt een tijdje niks te gebeuren, maar heb geduld (zeker tot 4 a 5 min), daarna wordt je doorgestuurd naar de pagina waar je kunt activeren en een naam voorzien aan de sim.
- Daarna weer een poosje geduld en dan komt er 'geaccepteerd'.
- Dit alles gebeurd btw op 3G.
- Wanneer alles werkt en je op 3G blijft hangen, schakel dan de 'flightmodus' in voor 10 a 15 minuten. Daarna zou je 4G moeten ontvangen.

Succes!
Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar kom niet eens op de pagina waar ik in kan loggen.
Ik heb wifi uit staan, mobiele data aan. Ipad geeft ook netwerk aan boven in beeld, maar zodra ik safari open en ik naar een willekeurige site surf geeft hij aan geen internetverbinding te hebben. Ook na 5 min wachten gebeurd er niets. In de winkel een nieuw simkaart gehaald, maar ook daarmee hetzelfde. Wat doe ik fout?
Reputatie 6
Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar kom niet eens op de pagina waar ik in kan loggen.
Ik heb wifi uit staan, mobiele data aan. Ipad geeft ook netwerk aan boven in beeld, maar zodra ik safari open en ik naar een willekeurige site surf geeft hij aan geen internetverbinding te hebben. Ook na 5 min wachten gebeurd er niets. In de winkel een nieuw simkaart gehaald, maar ook daarmee hetzelfde. Wat doe ik fout?

Hoi Demi,

Wacht je wel lang genoeg? En zoals Lea al vroeg, staat je mobiele data aan?
Reputatie 3
Badge +2
@jacky_x

Hoi jacky_x

Welkom op ons forum! Wil je even laten weten of de tips van kme hebben geholpen? Zo niet, dan kunnen we vanuit daar verder kijken naar een oplossing. Zou je ook kunnen kijken naar de vragen die ik aan Demi.U stel?

@Demi.U

Ook jij welkom op het forum van T-Mobile natuurlijk. Ik zou zo niet 1-2-3 kunnen zeggen wat er misgaat. Daar wil ik uiteraard graag achter komen. Er gelden dezelfde internetinstellingen als voor een reguliere simkaart. Kun je wel gewoon gebruik maken van internet op je toestel? Werkt het internet op de iPad ook niet op een andere locatie? Heb je al een andere browser(Chrome) geprobeerd? Zou je de APN instellingen kunnen controleren via Instellingen > Mobiele data > APN-Instellingen? Komen deze overeen met de instellingen in je toestel(als je daarmee wel verbinding met internet kunt maken)?

Laat je even weten wat je bevindingen zijn?

@all

Mochten jullie in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik hoop dat alles zo snel mogelijk weer werkt. Ik hoor graag van jullie.
Ik heb dit alles al geprobeerd kom niet verder dan Google...ee staat linksboven geen netwerk daarachter 3G instellingen nagekeken staan goed en bij netwerk staat tmobile
Reputatie 6
Badge +16
Hi Soldiersmother,

Wat vreemd dat het met de bovenstaande stappen nog steeds niet is gelukt. Zou je mij in een privébericht het simkaartnummer willen sturen van de simkaart die je in je tablet/ laptop probeert? Dan controleer ik of de juiste simkaart is gekoppeld aan je abonnement. Het zou namelijk gewoon moeten werken.

Alvast bedankt voor je berichtje.
Heb ook bovenstaande geprobeerd en kom ook niet op de pagina waar ik in kan loggen. Is er iets met de MB-verdeler aan de hand?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Bronte,

Welkom op het forum!

Er is gelukkig niets aan de hand met de MB-verdeler. We helpen je graag verder om dit op te lossen. Stuur mij in een privébericht het 097 nummer van de simkaart die je wilt koppelen aan je abonnement. Dan ga ik hiermee aan de slag. 😉
Ik heb hetzelfde probleem
Reputatie 7
Badge +15
Hi Sjhoekstra,

Lastig dat het nog niet gelukt is! Zou je mij het 097-nummer en het 06-nummer waaraan de MB-Verdeler gekoppeld moet worden willen sturen in een privébericht? Dan activeer ik hem handmatig voor je! 🙂
Ook bij lukt het activeren niet. Wel netwerknaam en 3G in linkerbovenhoek. Maar ook na 10 minuten nog geen inlog pagina.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Martin,

Welkom op ons Forum!

Jammer dat het bij jou niet lukt. Kun je mij in een privebericht je 097-nummer en het 06-nummer sturen waar de MB-verdeler aan gekoppeld moet worden? Ik activeer hem dan handmatig voor je.
En ook hier.. Gisteren MB verdeler en nieuw abbo afgenomen.

Maar ook bij mij lukt het activeren niet. Wel netwerknaam en 3G in linkerbovenhoek. Maar ook na 10 minuten nog geen inlog pagina.
Reputatie 5
Badge +11
Zelfde probleem hier. Pagina laadde half of niet en eenmaal erdoor gekomen een technische fout... (iPad Pro, iOS 9.3.3)
Belletje naar de klantenservice en hij was geactiveerd :)

Reputatie 6
Badge +17
@john_db

Ai, balen dat het niet lukt! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega van de klantenservice en dat zij de MB-verdelers heeft geactiveerd. Klopt het dat nu alles werkt? Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!

@DennisAmeling,
Zo te zien gaat er inderdaad iets verkeerd! Bedankt voor het doorgeven, ik zet het door naar de juiste afdeling om dit probleem op te laten lossen!
en ook bij mij lukt het na twee simkaarten niet. ik moet zeker tot morgen wachten en bellen? 😉
Reputatie 6
Badge +16
Hey Peter de telefoonverzamelaar,

Welkom op het forum. Grappige naam heb je haha. Ben je echt een telefoonverzamelaar? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar je collectie!

Ik wilde je gelijk helpen met het koppelen van je MB-verdeler, maar ik zie dat je inmiddels hebt gebeld met onze klantenservice. Zij hebben de MB-verdeler voor je geactiveerd. Werkt alles naar behoren?

Heb je andere vragen of verzoeken? Laat het ons weten, we helpen je graag. 🙂
Hoi issam, ja ik ben perfect geholpen en het werkt grandioos. Wat dat betreft laat de service bij andere providers wel eens te wensen over. Dat mag best gezegd worden.
Ja ik verzamel gsm toestellen. Ik heb er momenteel rond de 750 toestellen waarvan er inmiddels rond de 200 compleet in nieuwstaat in doos. Het meeste bezit ik van Nokia iPhone en Samsung
Reputatie 6
Badge +16
Hey Peter,

Wauw! 750 toestellen, dat zijn er echt veel. Nu je zoveel keus hebt ben ik wel benieuwd naar welk toestel je zelf gebruikt.

Heb je nog een toestel of meerdere die je echt bijzonder vindt? Eentje die je bijvoorbeeld nooit uit de verpakking zou halen?
Ik gebruik zelf de iPhone 6s en voor zakelijk bellen een cubot x9
Ja ik heb de iPhone 1 nog ongebruikt en nieuw in verpakking. Zelfs niet aangemeld nog bij Apple. Deze is in nl niet te koop geweest. Verder heb ik de allereerste handy nog in nieuwstaat. compleet in doos, een Bosch. En nog vele toestellen met een geschiedenis. Zoals de eerste Nokia met een camera. Van de Nokia ben ik ongeveer 50% compleet. Meestal zijn de dozen en de originele bescherm Folies het moeilijkst te krijgen. Die gooit iedereen weg
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Oh wauw wat lees ik nu? 750 toestellen? Wat gaaf zeg. Het lijkt mij erg leuk om hier wat mee te doen. Misschien een kort filmpje of een blog? Zou dat jou leuk lijken? Ik stuur je even een privébericht en dan kunnen we hier over praten. 😳
Hoi T-mobile,

Ook ik kan mijn mb verdeler niet koppelen. Ik heb alle stappen meerdere malen doorlopen. Ook mijn telefoon herstart. Het gaat bij mij om een tweede mb verdeler, ik weet niet of dit nog uitmaakt. De eerste kon ik zonder problemen koppelen maar bij deze lukt het niet.

Wat heb ik gedaan?
- wifi uit
- mobiele data aan
- naar google
- 10 min wachten
- nog een keer naar google
- weer 10 min wachten

Er staat wel 3G in mijn scherm maar geen internet :(

hellup! 🙂 Zou je mijn verdeler ook handmatig kunnen koppelen?

Groetjes, Daan
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Daan,

Welkom op ons forum! 🙂

Dat kunnen we zeker voor je regelen! Zou je in een privébericht het 097-nummer kunnen sturen? Stuur voor de zekerheid ook het simkaartnummer en het 06-nummer waar je de verdeler aan wilt koppelen. Mocht het dan alsnog niet lukken om welke reden dan ook kan ik het gelijk doorzetten naar de technische afdeling.

Ik zie je bericht graag spoedig in m'n inbox belanden!

Reageer