Beantwoord

Altijd EU internet zonder internetbundel Nederland

Ik heb gisteren mijn bundel van 500 MB opgezegd en vervangen door de bundel Altijd EU Internet. Deze nieuwe bundel staat direct in mijn abonnement en contract, maar de bundel 500 MB (die verloopt op 16 februari 2016, vandaag) staat er ook nog in. Bovendien kan ik niet de 1 GB voor zone 1 zien in de t-mobile app en werkt de dataroaming ook nog niet nadat ik in instellingen EU-internet heb aangezet (op mijn iphone 6). Ik krijg de melding mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk.
Ik las ergens anders op het forum dat het misschien niet mogelijk is om altijd eu internet te gebruiken als je geen bundel voor in Nederland hebt, maar dan zou ik nu 15 euro betalen voor een bundel waar ik geen gebruik van kan maken.
Hoe kan dit probleem verholpen worden?
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door kme 16 februari 2016, 12:37

Bedankt voor deze tip om EU-internet uit te schakelen, dan lukt het wel! Ik vind het dan nog wel vreemd dat er in mijn verbruikstatus 500 MB internet staat (die bundel heb ik opgezegd). Kan ik trouwens niet zien hoeveel ik van de 1 GB internet van deze Altijd EU Internet bundel gebruikt heb? En kan ik er ook gewoon gebruik van maken in Nederland?
Groet,
Mees

Hoi,

Mooi dat het gelukt is!

Waarschijnlijk zal jouw My T-Mobile nog bijgewerkt moeten worden. Je zult vandaag/morgen de juiste informatie zien. Je bundel verloopt vandaag, dus dat is tot 23:59 😉.

Je EU bundel werkt niet in Nederland. Maar als je geen MB bundel hebt, kun je wel alsnog gebruik maken van het netwerk, echter alleen op een snelheid van 64Kb. Daarmee kun je opzich nog goed mee appen en emailen.

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 6
Ik heb gisteren mijn bundel van 500 MB opgezegd en vervangen door de bundel Altijd EU Internet. Deze nieuwe bundel staat direct in mijn abonnement en contract, maar de bundel 500 MB (die verloopt op 16 februari 2016, vandaag) staat er ook nog in. Bovendien kan ik niet de 1 GB voor zone 1 zien in de t-mobile app en werkt de dataroaming ook nog niet nadat ik in instellingen EU-internet heb aangezet (op mijn iphone 6). Ik krijg de melding mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk.
Ik las ergens anders op het forum dat het misschien niet mogelijk is om altijd eu internet te gebruiken als je geen bundel voor in Nederland hebt, maar dan zou ik nu 15 euro betalen voor een bundel waar ik geen gebruik van kan maken.
Hoe kan dit probleem verholpen worden?
Bij voorbaat dank

Hoi meeskamp,

Zover ik weet kun je de EU bundel altijd activeren, ook zonder NL internet. Je dient echter op je Iphone de optie 'EU internet' uit te zetten. Doet hij het dan wel?

Ik vraag nog even voor de zekerheid na betreffende het moeten hebben van een NL bundel.

Wanneer je de bovenstaande optie even wilt proberen en wilt laten weten of het gewerkt heeft.

Succes!

Hoi meeskamp,

Zover ik weet kun je de EU bundel altijd activeren, ook zonder NL internet. Je dient echter op je Iphone de optie 'EU internet' uit te zetten. Doet hij het dan wel?

Ik vraag nog even voor de zekerheid na betreffende het moeten hebben van een NL bundel.

Wanneer je de bovenstaande optie even wilt proberen en wilt laten weten of het gewerkt heeft.

Succes!

Bedankt voor deze tip om EU-internet uit te schakelen, dan lukt het wel! Ik vind het dan nog wel vreemd dat er in mijn verbruikstatus 500 MB internet staat (die bundel heb ik opgezegd). Kan ik trouwens niet zien hoeveel ik van de 1 GB internet van deze Altijd EU Internet bundel gebruikt heb? En kan ik er ook gewoon gebruik van maken in Nederland?
Groet,
Mees
Reputatie 6

Groet,
Mees

Hoi,

Mooi dat het gelukt is!

Waarschijnlijk zal jouw My T-Mobile nog bijgewerkt moeten worden. Je zult vandaag/morgen de juiste informatie zien. Je bundel verloopt vandaag, dus dat is tot 23:59 😉.

Je EU bundel werkt niet in Nederland. Maar als je geen MB bundel hebt, kun je wel alsnog gebruik maken van het netwerk, echter alleen op een snelheid van 64Kb. Daarmee kun je opzich nog goed mee appen en emailen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Meeskamp,

Goed om te zien dat Kme je al goed op weg heeft geholpen met jouw vraag! :)

Ik wil hier nog wel even het een en ander op aanvullen, aangezien Kme niet in jouw gegevens kan inzien wat er gedaan is en wat niet. In ons systeem zie ik namelijk niet terug dat je de 500 MB databundel hebt uitgeschakeld, hoe en wanneer heb je dit gedaan?

Via de Travel & Surf-app kun je jouw verbruik inzien, had je deze al gedownload? Overigens is het op dit moment wel zo, dat wanneer de EU Internet Bundel geactiveerd is, maar je geen Nederlandse databundel hebt, de snelheid nog begrensd is. We zijn hiervan op de hoogte en er wordt gewerkt aan een oplossing, zodat je niet allebei de bundels nodig hebt om snel te internetten.

Laat even weten of het alsnog gelukt is met de databundel. Als dit niet lukt en je wilt deze toch daadwerkelijk uitschakelen, dan horen we het graag! Ben je overigens op dit moment in het buitenland of ga je binnenkort?
Beste David,

Ik heb gisteren via my-tmobile mijn bundel van 500 MB per direct opgezegd. Volgens kme verloopt deze bundel pas vanavond om 23.59 uur. Ik ben op dit moment in Belgie, alles werkt nu prima, maar als morgen de bundel 500 MB verloopt zal de snelheid dus waarschijnlijk lager zijn en zal ik in Nederland nooit met 4G kunnen internetten (wat ik wel vrij teleurstellend vind voor een 15 euro per maand).

Vriendelijke groet
Reputatie 6
Beste David,

Ik heb gisteren via my-tmobile mijn bundel van 500 MB per direct opgezegd. Volgens kme verloopt deze bundel pas vanavond om 23.59 uur. Ik ben op dit moment in Belgie, alles werkt nu prima, maar als morgen de bundel 500 MB verloopt zal de snelheid dus waarschijnlijk lager zijn en zal ik in Nederland nooit met 4G kunnen internetten (wat ik wel vrij teleurstellend vind voor een 15 euro per maand).

Vriendelijke groet

Jawel, je kunt via 4G internetten, alleen met beperkte snelheid.
Oke, dat is wel verwarrend, want bij de beschrijving van 4G staat dat dit een snelheid heeft van 120 Mb/s. Maar met een eu internet bundel is het gebruik van 4G dan toch gewoon gelijk aan dat van 3G of lager?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Meeskamp,

Ik zie dat de 500MB bundel ondertussen verwijderd is. 🙂

De situatie is vanaf hier inderdaad een beetje verwarrend. Door een storing kunnen klanten die gebruik maken van een buitenlandbundel (Travel & Surf of Internet EU bundel) geen gebruik maken van de hoge snelheid wanneer er geen reguliere databundel actief is. Je kunt nu dus op maximaal 64Kb/s internetten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en er wordt aan een oplossing gewerkt.

Om er voor te zorgen dat je toch gebruik kunt maken van je buitenlandbundel op hogere snelheid heb ik, uiteraard kosteloos, een reguliere databundel voor je toegevoegd. Deze bundel heb ik aangezet voor één maand . Mocht je na 17 maart nog steeds problemen hebben met de snelheid wil je dan even aan de bel trekken hier? We zullen dan weer voor je gaan kijken naar een passende oplossing, maar ik ga er van uit dat het probleem dan helemaal niet meer bestaat 😉.

Ik hoop dat we je zo goed geholpen hebben! Wil je laten weten of het internetten op hogere snelheid goed gaat?
Dag Amy, bedankt dat je wil helpen door die bundel toe te voegen, maar nu betaal ik plots nog eens €7,50 extra voor 500 MB. Terwijl ik hiervoor maar 5 euro betaalde, en aangezien ik niet expliciet om deze bundel vroeg verwachtte ik dat ik deze zonder extra kosten voor deze maand er bij kreeg.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Meeskamp,

Amy heeft de bundel toegevoegd en deze bundel gecrediteerd. Je betaalt er dus niet voor! 🙂

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Het mobiel internet buiten Nederland werkt nu naar wens, bedankt voor de hulp. Ik zal opletten of er vanaf 17 maart iets verandert, indien dat het geval is geef ik een seintje.
Mijn internet in het buitenland is nu toch weer traag, mijn telefoon geeft wel 4G aan, maar de snelheid is heel laag...
Reputatie 6
Badge +16
Hi Meeskamp,

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik heb de internet bundel direct weer kosteloos ingeschakeld. De bundel wordt automatisch stopgezet op 16 mei 2016. Tot die tijd kan je dus met de juiste snelheid internetten in het buitenland.

Ik hoop oprecht dat het tegen die tijd weer mogelijk is om zonder Nederlandse internet bundel met de normale snelheid in het buitenland te kunnen internetten. Mocht dit niet het geval zijn dan weet je ons te vinden!
Bedankt, de snelheid is nu weer goed 🙂
Ik heb nu betaald voor 2 maanden internetbundel 500 MB, mijn factuur is van 28 naar ruim 38 euro gegaan deze maand. Kan dit aub teruggedraaid worden? Want deze internetbundels zijn niet door mijzelf opgevraagd
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Meeskamp,

Goed dat je even aan de bel trekt, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik ben gelijk het systeem ingedoken om te kijken wat er is gebeurd. Ik zie allereerst dat de vergoeding voor de eerste internetbundel niet goed is gegaan. Sorry daarvoor! Ik voer gelijk deze vergoeding in, dit wordt verrekend met je komende factuur.

Verder zie ik dat het systeem niet heeft gezien dat de 500MB bundel op 17/3 verwijderd zou worden. Daarom is de bundel voor de nieuwe maand in rekening gebracht. Dit wordt verrekend op je komende factuur. De vergoeding heb ik meegenomen in de vergoeding voor de eerste bundel. De vergoeding voor de 500MB bundel die Issam op 20/3 heeft aangezet staat wel goed in het systeem en zal te zien zijn op je komende factuur. Sorry voor de verwarring!

Als je aanvullende vragen hebt of straks over je nieuwe factuur, laat het gerust weten!
Beste,

Zal het probleem met de EU internet bundel zonder Nederlandse internetbundel nog worden opgelost? Want ik moet nu elke maand vragen om een oplossing voor de snelheid die weer niet in orde is. Mijn bundel in Nederland is nu verlopen, maar ik heb nog de EU internet bundel, de snelheid is opnieuw heel laag... Wordt er aan een oplossing gewerkt en als die er nog niet is kan ik dan weer een tijdelijke oplossing verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Mees
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mees,

Die zal er vast en zeker komen, helaas gaat het allemaal niet erg snel bij dit probleem. Ik moet dus weer vragen om je geduld voor een blijvende oplossing en zal de tijdelijkere oplossing wat oprekken. De komende 3 maanden heb je kosteloos een kleine bundel voor in Nederland.

Zodra ik iets hoor, laat ik het je gelijk weten! 🙂
Dag dames, heren,

Ook wij waren van plan een Altijd EU internetbundel te activeren voor onze vakantie. Ook wij hebben geen internetbundel Nederland. Nu begrijp ik dat we alleen met een trage verbinding kunnen internetten (64kb). Deze verbinding hebben we hier (NL) ook, alleen gebruiken we daarnaast veel wifi.
Voor de vakantie is dit niet handig. Naar ik begreep geldt deze trage verbinding ook voor Travel en Surf. Wat raadt u ons aan.

Als ik nu een bundel van 1 gb activeer, wanneer gaat deze dan in? Per direct of per 1e volgende maand?
Het betreft zone 1

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +15
Hey hhwb,

We snappen dat dit erg onhandig is. We zijn overigens intern ook druk bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen. 🙂

Voor in de tussentijd helpen we je hier natuurlijk graag mee. Ik heb daarom kosteloos een kleine bundel voor je geactiveerd. Deze loopt tot 19-08-2016 en gaat vandaag in, hopelijk is dan lang genoeg om de vakantie te overbruggen!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Dag Amey,

Hartelijk dank voor de snelle reactie en tijdelijke oplossing! Voor ons is het op dit moment meer dan voldoende. Echter een definitieve oplossing voor dit probleem zou wenselijk zijn, maar daar wordt aan gewerkt begrijp ik.

Rest nog mijn vraag:
Wanneer zet ik internet buitenland (EU Altijd) aan: voor de 1e van de volgende kalendermaand of op het moment dat we in het buitenland zijn (direct). Welk moment gaat de bundel in?

Groetjes.
Nog een vraag:

Heeft activeren en later weer uitzetten van Altijd EU internetbundel gevolgen voor mijn abonnementskosten? Blijven mijn kortingen wel behouden? Ben "contractvrij".
Reputatie 7
Badge +15
Hey hhwb,

We zijn inderdaad bezig met een definitieve oplossing. Wanneer ik hier meer informatie over heb laat ik het uiteraard in dit topic weten. Voor nu moeten we dus even 'werken' met deze tijdelijke oplossing.

Je bent inderdaad contractvrij. Je kunt de Altijd EU Internetbundel dus gewoon activeren en weer deactiveren, dit heeft verder geen gevolgen voor je overige bundels. De bundel gaat direct aan wanneer je de bundel activeert in My T-Mobile. Houd er rekening mee dat je iedere maand op de 23e je volledige bundels ontvangt. Wanneer je dus de bundel halverwege de maand activeert krijg je een gedeelte (pro rata) van de bundel tot de 23e. Ook op je factuur kan dit er een beetje vreemd uitzien. Op deze pagina vind je daar een uitgebreide uitleg over.

Laat je eten of je zo voldoende informatie hebt?
Hartelijk dank, voorlopig kan ik hier mee verder. Tot de volgende vakantie!
Reputatie 6
Badge +16
Hi hhwb,

Graag gedaan namens onze vriendelijke collega!

Als je in de tussentijd een vraag of verzoekje hebt dan helpen we je graag verder. Het zou trouwens ook erg leuk zijn als je jezelf zou voorstellen aan ons in het voorstel topic. 🙂

Reageer