Beantwoord

Altijd EU internet zonder internetbundel Nederland

  • 16 februari 2016
  • 48 reacties
  • 1577 Bekeken


Toon eerste reactie

48 reacties

Hallo,

Terug van vakantie wil ik graag mijn Altijd EU-internet weer uitzetten, ben contractvrij, heb het geactiveerd op 30 mei j.l.. Echter het uitzetten lukt mij niet. Wat doe ik niet goed of ben ik nog te snel?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Hhwb,

Gek dat het zelf niet lukt dit zou natuurlijk wel moeten! Goed dat je het in ieder geval even aangeeft. Ik heb de bundel dan ook per direct voor je gedeactiveerd.

Fijne vakantie gehad? :8
Bedankt voor de aanpassing. Hopelijk zijn bij een volgende vakantie deze problemen opgelost, snel internet buitenland en zelf bundels aan-, maar ook uitzetten.

Het internet werkte prima en de vakantie was uitstekend. Jammer dat het alweer voorbij is.
Reputatie 6
Badge +16
Hi hhwb,

Dat is goed om te horen! Leuke dingen gaan altijd net iets te snel voorbij helaas. 😉
Beste,

Morgen gaan de nieuwe bundels weer in voor mij, maar de binnenlandse internetbundel van 500 MB vervalt. Ik heb een altijd EU internetbundel en zit in italie, maar vrees dat als morgen de nederlandse bundel weer op 0 staat dat het internet in het buitenland weer op de laagste snelheid staat. Ik vind een intnernetbundel in Nederland voor €7,50 er bij kopen een beetje te duur worden. Zou het deze keer zonder binnenlandse bundel wel goed werken of moet daar weer een andere oplossing voor gezocht worden? Bestaan de bundels van 500 MB niet meer?

Vriendelijke groet,
Mees
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mees,

Het zou nu goed moeten werken zonder Nederlandse databundel. Je hebt nog tot de 18e een bundel gekregen als compensatie, daarna zou het dus ook gewoon goed moeten gaan. Houd je ons hiervan op de hoogte?

Welke bundel van 500 MB bedoel je trouwens? Op het moment heb je de Nederlandse databundel namelijk gekregen om te zorgen dat je alsnog in het buitenland snel internet zou hebben. Als je een andere bundel bedoelt horen we dat graag!

Laat het ons weten hoe het vanaf de 18e gaat met het internet en een hele fijne tijd in Italië! 🙂
Beste,

Wat een opluchting om te zien dat ik niet de enige ben die problemen heeft met Altijd EU internet zonder een actieve internetbundel in Nederland. 2 jaar lang heb ik maandelijks contact gehad met de klantenservice, waar ik elke maand mijn verhaal opnieuw moest uitleggen en waar elke maand weer verrast gereageerd werd omdat dit probleem bij niemand bekend is. Uiteraard lag dit aan mijn telefoon, aan mij, of aan de buitenlandse providers. Toen het probleem EINDELIJK erkend werd, zijn de maanden waarin ik mijn EU internetbundel niet heb kunnen gebruiken uiteindelijk netjes gecrediteerd. De Nederlandse internetbundel die voor mij is aangezet om het probleem op te lossen (en waar ik dus geen gebruik van maak omdat ik in het buitenland woon) staat echter nog steeds aan en betaal ik helaas elke maand voor. Uiteraard kon de klantenservice mij niet verder helpen en heb ik het uit pure frustratie daar ook maar bij gelaten, vooral omdat mijn EU internet daardoor eindelijk blijkt te werken. Amy of David, aangezien jullie de enige T-Mobile medewerkers lijken te zijn die op de hoogte zijn van dit probleem, zou ik jullie willen vragen of jullie kunnen kijken naar het aantal maanden dat ik onterecht voor een Nederlandse internetbundel betaal en of jullie deze zouden kunnen crediteren.

Nu, twee jaar later, mag ik mijn contract verlengen, en zou ik graag willen weten wat de status van dit probleem is. Ik woon nog steeds in het buitenland en aangezien ik mijn Nederlandse nummer graag wil behouden, is het basisabonnement in combinatie met Altijd EU Internet nog steeds een goede optie, mits dit natuurlijk werkt en ik niet nog eens ongelooflijk veel tijd moet investeren in klantenservice contact. Mocht ik ervoor kiezen bij T-Mobile te blijven, kunnen jullie mij garanderen dat EU internet zonder Nederlandse databundel werkt? En zo niet, wat zou een andere oplossing zijn?

Met vriendelijke, hoopvolle, groet,
Ron
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ron,

Goed dat je even de tijd hebt genomen om je vraag te stellen op ons forum. Ik zie ook terug dat je hier al eerder contact over hebt gehad. De nationale databundel is in april toegevoegd en toen was dit nog een bekend probleem bij ons, maar als het goed is moet je Altijd EU internetbundel nu wel werken zonder een nationale databundel. Zou je eens de nationale databundel kunnen uitzetten via My T-Mobile en controleren of je Altijd EU bundel dan wel werkt? Mocht dat niet zo zijn dat zet ik dit door naar de technische afdeling, want het zou wel moeten werken. Ik heb voor nu de kosten van de databundel vergoed. Dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur.

Wat betreft je vraag over de verlenging; de Altijd EU internetbundel zou gewoon moeten werken dus je zou geen enkel probleem moeten ervaren met je verlenging. Mocht dat niet zo zijn dan zorgen wij ervoor dat er een oplossing komt! Test je eerst even of het nu werkt zonder nationale databundel?

Ik hoor graag van je wat de uitkomst is. Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, laat het mij weten. 🙂
Hi Hajar,

Bedankt voor de snelle en competente reactie, ik ben ontzettend blij dat ik eindelijk een plek gevonden heb waar ik écht geholpen kan worden. Ik heb zojuist geprobeerd de NL internetbundel te verwijderen, ik maak alleen uit het overzicht op dat, als ik dat doe, Internet Europa gewijzigd wordt in Altijd EU Internet. Klopt dit? Dan kom ik meteen op de volgende vraag die ook relevant is voor mijn verlenging, wat is precies het verschil tussen Internet Europa zoals dat twee jaar geleden aangeboden werd en Altijd EU Internet? In de oude situatie was het zo dat, zodra ik door de 500MB van Internet Europa was, mijn internet nog steeds onbeperkt was, maar dan op lage snelheid. In de nieuwe voorwaarden van Altijd EU Internet vind ik hier echter niets over terug. Is het in de nieuwe situatie ook zo dat mijn internet nadat ik de 1GB highspeed bundel heb opgemaakt, mijn internet in de EU nog steeds onbeperkt op lage snelheid blijft?

Bedankt nogmaals voor je hulp, zodra ik je antwoord ontvangen heb verwijder ik direct de NL bundel en probeer ik of mijn EU bundel werkt.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ron,

Super fijn dat Hajar je zo goed geholpen heeft en je bent altijd welkom om hier op het forum je verhaal te doen of je vragen te stellen! We helpen je hier graag! 🙂

Ik ben net in jouw My T-Mobile account gedoken en via deze pagina kun je de internetbundel wijzigen. Je blijft dan wel gewoon gebruik maken van Internet Europa. Ik vermoed dat je zelf geklikt hebt op verlengen in plaats van het huidige abonnement wijzigen. Dan veranderd je abonnement inderdaad van Internet Europa naar Altijd EU Internet.

Internet Europa bieden we namelijk niet meer aan en kun je alleen nog gebruiken wanneer je er nu al gebruik van maakt en je niet verlengd. Bij een verlenging zal de keuze voor Internet Europa dus niet meer mogelijk zijn. Met Altijd EU Internet krijg je namelijk inderdaad 1GB. Wanneer deze bundel op is stopt het internet automatisch. Om online te blijven kun je een MB-Aanvuller aanschaffen. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Laat je weten of het lukt om de nationale bundel te verwijderen? Anders kunnen wij dat natuurlijk ook voor je doen!
Hi Amy,

Het is gelukt de nationale internetbundel te verwijderen en mijn internet werkt inderdaad zoals het hoort. Fijn dat dit eindelijk is opgelost! Jammer dat de voorwaarden van Altijd EU Internet zo zijn aangepast, ik vrees dat dat betekent dat ik T-Mobile nu toch echt moet gaan verlaten omdat ik elders goedkopere en onbeperkte EU bundels kan krijgen.

Heel erg bedankt in ieder geval voor jullie hulp, ik ben onwijs goed geholpen!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ron,

Ik ben heel blij om te horen dat het nu goed werkt zonder de nationale databundel! Ik vind het wel jammer dat je ons desondanks wilt verlaten dus mocht ik je nog op andere gedachten kunnen brengen, laat het mij dan weten! Ik wil je ook bedanken voor je compliment! We helpen je graag en mocht je in de toekomst weer vragen hebben, weet dat we dan altijd voor je klaar staan! 🙂
Beste Hajar,

3 maanden geleden hebben jullie mijn probleem met Internet Europa ontzettend goed opgelost. Alles werkte naar behoren, tot een paar dagen geleden. Afgelopen vrijdagavond kreeg ik volgende sms:

Beste klant, u heeft alle MB's uit uw Internet Europa bundel verbruikt. De snelheid is tot uw nieuwe factuurmaand verlaagd naar 64 Kb/s. Ga naar https://www.t-mobile.nl/roaming of de My T-Mobile app om uw snelheid te resetten. Groeten, T-Mobile

Niks bijzonders, gebeurt met slechts 500MB data bijna elke maand. Echter, in het verleden betekende het bereiken van mijn datalimiet, dat de snelheid van mijn internet werd verlaagd, maar nog steeds onbeperkt was. Dit keer is dat helaas anders, sinds het ontvangen van deze sms afgelopen vrijdag, kan ik niet meer roamen in Zwitserland. Wat ik ook doe, ik word automatisch forwarded naar een T-Mobile pagina waar ik extra MB's kan kopen.

Hoe kan dit? In de oude voorwaarden van Internet Europa staat heel duidelijk dat na het bereiken van de datalimiet van 500MB, internet nog altijd onbeperkt blijft, maar op lage snelheid.

Zouden jullie hier een oplossing voor kunnen vinden? Ik ben op dit moment zonder wi-fi niet verbonden en heb dus helemaal niets aan Internet Europa!

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Ron
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ron,

Ik vind het meer dan vervelend om te lezen dat het weer niet lukt om op lage internetsnelheid te blijven internetten! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en zie dat je vandaag jouw nieuwe tegoed hebt ontvangen. Maar ook nu lukt het niet om hier gebruik van te maken zo te zien. Het lijkt erop dat het dus ook niet te maken heeft met dat jouw MB's op zijn of met de Nederlandse internetbundel. Ik heb dit gelijk doorgezet naar onze IT-afdeling zodat ze dit zo snel mogelijk kunnen onderzoeken en oplossen. Ik heb alle mogelijkheden bekeken naar een tijdelijke oplossing zodat je weer online kunt zijn, maar die heb ik niet gevonden. Ben je voorlopig in Zwitserland of ben je ook nog in andere landen te vinden? De IT-afdeling doet hard z'n best om dit probleem zo snel mogelijk weer op te lossen! Sorry voor het ongemak!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ron,

De IT-afdeling heeft naar jouw probleem gekeken en mijn collega geeft aan dat hij niets geks terugziet in jouw verbindingen. Ook ziet hij dat je data hebt verbruikt uit jouw Internet Europa bundel. Kun je aangeven of je nog steeds problemen ondervindt of dat het probleem inmiddels is opgelost? Als je nog problemen ondervindt, kun je dan aangeven of je nog steeds in Zwitserland bent? Ik hoor het graag van je!
Hoi Thalina,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik woon in Zwitserland, daarom waren die paar dagen zonder internet ontzettend onhandig. Inmiddels is de nieuwe maand ingegaan en heb ik weer high speed data gekregen. Vanaf dat moment werkte alles weer. Als ik mijn limiet deze maand weer bereik en dan weer hetzelfde gebeurt als afgelopen week, dan meld ik me hier weer bij jullie.

Bedankt in ieder geval voor de moeite!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ron,

Fijn om te horen dat het nu in ieder geval weer werkt! Mocht het inderdaad na het verbruik van jouw MB's niet meer werken, trek dan gelijk aan de bel!
Hoi Thalina,

Het is weer zover, zojuist is hetzelfde gebeurd als afgelopen maand. Ik heb mijn datalimiet bereikt en mijn internet is ermee gestopt. Als ik een internetpagina open, krijg ik te zien dat ik geen MB's heb om te internetten in het buitenland en onder Internet Europa '12 staat "niet geldig in je huidige zone".

Ik heb een datareset gekocht voor 9,95 omdat ik niet de rest van de maand zonder internet kan. Ik heb een screenshot van de pagina gemaakt waarin staat dat ik geen MB's heb, ik kan die alleen hier niet toevoegen. Mochten jullie die nodig hebben kan ik hem uiteraard op een andere manier sturen.

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden voor dit probleem, in de Internet Europa '12 voorwaarden staat duidelijk dat ik online blijf, zelfs als ik mijn limiet bereikt heb! Ik hoop dan ook dat die 9,95 die ik nu heb moeten betalen om online te kunnen blijven vergoed worden.

Alvast bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ron,

Het zou te maken kunnen hebben met alle ontwikkelingen en de rol die Zwitserland hier ook in speelt (niet EU, wel zone 1 of niet). In ons systeem zie ik dat jouw case op het moment nog steeds onderzocht wordt, dus ik hoop dat zij kunnen ontdekken hoe het kan dat jouw bundel steeds stop wordt gezet, in plaats van verlaagd. Ben je toevallig wel eens in andere landen dan Zwitserland? Ervaar je het probleem daar ook of dan niet?

Je kunt trouwens afbeeldingen toevoegen op de desktopversie, dus als dat nog toegevoegd kan worden dan kunnen onze technische specialisten daar ook mee aan de haal! De kosten voor de reset heb ik nu vergoed, want het is duidelijk dat dit aan onze kant niet lekker loopt. Deze verrekening zal plaatsvinden op de volgende factuur.

Hopelijk is dit snel opgelost en als wij in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag!
Beste David,

Ik reis regelmatig door heel Europa, vandaar dat Internet Europa voor mij zo belangrijk is. Afgelopen maand, toen ik mijn datalimiet had bereikt en het probleem in Zwitserland voor het eerst had, ben ik in Spanje en Italië geweest, en heb ik gewoon zoals altijd met verlaagde snelheid kunnen internetten. Het probleem ligt dus 100% in Zwitserland, in andere EU landen heb ik nergens last van. Dit is echter echt onwijs lastig aangezien ik in Zwitserland woon en daar mijn bundel dus het hardst nodig heb. Vreemd vind ik vooral dat in mijn situatie (telefoon, aanbieder, woonplaats etc.) niets is veranderd, maar ik sinds vorige maand ineens dit probleem heb.

In de bijlage heb ik een screenshot toegevoegd van wat ik te zien krijg als ik probeer een internetpagina te openen. Bedankt voor het vergoeden van de reset, fijn dat dit op korte termijn zo opgelost kon worden. Ik hoop alleen echt dat jullie op de lange termijn ook een oplossing kunnen vinden!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ron,

Bedankt voor de aanvullende informatie! Ik heb dit ook gelijk doorgestuurd naar de IT-afdeling. Zij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk en uiteraard ook permanent op te lossen! Ik heb gelijk gekeken of er al een update is over dit probleem. Ze zijn er in ieder geval achter waar het probleem ligt. Het is een wat ingewikkeld verhaal, maar het komt er op neer dat de zones bij het T-Mobile GO prijsplan anders zijn dan bij het Stel Samen & Stel Bij abonnement (dat jij hebt). Nu blijkt dat het systeem Stel Samen & Stel Bij klanten verwart met T-Mobile GO klanten. En bij T-Mobile GO valt Zwitserland in Zone 1 en niet in Zone EU. Bij Stel Samen & Stel Bij valt Zwitserland in Zone EU + 1. Op deze pagina vind je daarover meer informatie.

Hoe dan ook, we gaan dit zo snel mogelijk oplossen! Zodra er meer bekend is, wordt hierover contact met je opgenomen. Voor nu ben ik blij dat het met de reset tijdelijk is opgelost. Ik wens je in ieder geval een fijn weekend toe en als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen, trek gerust aan de bel!
Beste Thalina,

Gisteren werd ik door een ontzettend vriendelijke collega gebeld met het goede nieuws dat bovenstaand probleem eindelijk is opgelost en ik dus weer, ook na het bereiken van mijn datalimiet, onbeperkt op lage snelheid door kan blijven surfen in Zwitserland.

Een dag later heb ik mijn datalimiet bereikt en heb ik dus meteen kunnen testen of dit inderdaad het geval is. Dat is dus helaas niet zo. Mijn internet stopt en ik word doorgestuurd naar de T-Mobile pagina waarin ik een datareset kan kopen (zie screenshot in mijn vorige bericht). Ik heb dus wéér 10 euro voor een reset moeten betalen, alleen maar omdat jullie een technisch probleem hebben waardoor ik niet gebruik kan maken waar ik voor betaal, namelijk Internet Europa.

Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing kan komen voor dit probleem...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ron,

Heel frustrerend dat het na al die tijd nog steeds niet werkt zoals zou moeten! :S

Heb je dit toevallig ondertussen ook al in andere landen getest of dat nog niet? Het zou geen verschil moeten maken, maar aangezien Zwitserland in zone 1 en niet in de EU zit, ben ik daar toch benieuwd naar. Ik zorg er in ieder geval voor dat jouw case opnieuw onder de loep wordt genomen, zodat dit hopelijk voor eens en altijd opgelost kan worden!

Als je voor ons nog nieuwe informatie ontdekt, dan horen we dat natuurlijk graag van je!

Reageer