Beantwoord

Apple maps werkt niet onder 4g, is extra veilig online de oorzaak?

• 7 maart 2017
  • 4 reacties
  • 755 Bekeken

Even wat uitleg, sinds ik een stel samen abonnement heb ( heb er meerdere) werkt op mijn iPhones 6 met iOS 10.2 Apple maps niet onder 4g wel onder WiFi. Dacht eerst dat het aan de telefoons lag dus fabrieksinstellingen hersteld maar dat maakt niets uit. Krijg alleen een raster. Google maps werkt prima net als maps.me. Maar ik gebruikt Apple CarPlay en daar heb ik toch echt Apple maps voor nodig. Met een Vodafone sim doet werkt alles wel onder 4g. Nu vroeg ik me af of het wellicht komt door extra veilig online. Ik heb daar nooit om gevraagd maar ik kan het niet uitzetten om te testen.

Hebben jullie een oplossing? Het begint me flink te ergeren.
icon

Beste antwoord door David 8 maart 2017, 15:34

Hoi Eendennest,

Top dat je zelf al zoveel getest hebt en al dichterbij de oorzaak bent gekomen!

Ik heb even gekeken en zie inderdaad dat jij Extra Veilig Online actief hebt bij jouw abonnement. Je was hier niet van op de hoogte? Ik heb de bundel voor je uitgeschakeld en ben benieuwd of het nu wel werkt. Zou je het eens kunnen testen en jouw bevindingen met ons delen? Er zijn namelijk ook wat problemen bekend met de dienst, dus het zou inderdaad goed daar aan kunnen liggen.

We zijn erg benieuwd naar de resultaten en hopelijk is het zo opgelost! Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

4 reacties

Nog even een aanvulling. Net VPN aangezet dan werkt alles wel. Is natuurlijk niet zo als het moet t mobile....
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Eendennest,

Top dat je zelf al zoveel getest hebt en al dichterbij de oorzaak bent gekomen!

Ik heb even gekeken en zie inderdaad dat jij Extra Veilig Online actief hebt bij jouw abonnement. Je was hier niet van op de hoogte? Ik heb de bundel voor je uitgeschakeld en ben benieuwd of het nu wel werkt. Zou je het eens kunnen testen en jouw bevindingen met ons delen? Er zijn namelijk ook wat problemen bekend met de dienst, dus het zou inderdaad goed daar aan kunnen liggen.

We zijn erg benieuwd naar de resultaten en hopelijk is het zo opgelost! Houd je ons op de hoogte?
Hallo David

Moest mijn mobiel opnieuw opstarten, maar nu werkt alles prima ook zonder VPN. Dus naast het ing app gedoe (heb ik nooit last van gehad), lijkt veilig online ook Apple maps te beïnvloeden en het laden van kaarten te blokkeren. Voor nu ben ik blij als de dienst uit staat
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Eendennest,

Top dat het weer werkt, maar inderdaad jammer dat het aan de dienst ligt. Hopelijk kunnen we deze gauw in een betere vorm aanleveren!

Reageer