Beantwoord

Belminuten in de EU nemen af ondanks onbeperkte belbundel

• 17 januari 2017
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

Momenteel heb ik nog een stel samen abonnement bij T-Mobile met 1GB internet NL, 1GB internet EU, onbeperkt bellen NL en onbeperkt bellen EU. Sinds deze factuurperiode (12 januari tot en met 11 februari) zie ik wanneer ik in het buitenland bel de belminuten bij 'Bellen in de EU' afnemen. Deze bleef tot aan deze factuurperiode altijd op 120 staan ongeacht de tijd die ik bel. Waarom lopen deze 120 minuten nu af terwijl ik voor NL en EU onbeperkt bellen heb en krijg ik geen extra kosten zodra deze minuten op 0 staan en verder bel?
icon

Beste antwoord door David 18 januari 2017, 10:54

Hey Mark,

Een terechte vraag, snap best dat dit even verwarrend is! Ik leg het je dan ook graag even uit. :)

Ik zie dat je vanaf 12 januari 2017 het abonnement Stel Samen & Stel Bij hebt. Daarbij heb je de belbundel 'Bellen Onbeperkt + 120 min EU' én 'Onbeperkt EU Bellen'. Bij jouw verbruik wordt de belbundel met 120 minuten eerst aangebroken. Deze teller loopt dus inderdaad terug, maar in jouw geval is dit eigenlijk nietszeggend, want je hebt onbeperkt bellen. Je kunt dit dus eigenlijk links laten liggen, het is gewoon een systeemtechnisch puntje wat niet veranderd kan worden. Je gaat verder dan ook geen extra kosten maken voor verbruik buiten je bundel.

Laat je het weten of het gelukt is? Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Mark,

Een terechte vraag, snap best dat dit even verwarrend is! Ik leg het je dan ook graag even uit. :)

Ik zie dat je vanaf 12 januari 2017 het abonnement Stel Samen & Stel Bij hebt. Daarbij heb je de belbundel 'Bellen Onbeperkt + 120 min EU' én 'Onbeperkt EU Bellen'. Bij jouw verbruik wordt de belbundel met 120 minuten eerst aangebroken. Deze teller loopt dus inderdaad terug, maar in jouw geval is dit eigenlijk nietszeggend, want je hebt onbeperkt bellen. Je kunt dit dus eigenlijk links laten liggen, het is gewoon een systeemtechnisch puntje wat niet veranderd kan worden. Je gaat verder dan ook geen extra kosten maken voor verbruik buiten je bundel.

Laat je het weten of het gelukt is? Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag!
Bedankt voor je bericht. Ik hou het nog even in de gaten of er inderdaad geen kosten bij komen zodra ik langer bel dan de nu nog weergegeven 14 minuten.
Beste David,

Zoals verwacht komen er nu inderdaad wel overige kosten bij nadat de 120 belminuten opgebruikt zijn. Het gaat momenteel over €1,08 maar dit zou 0 moeten blijven in verband met de onbeperkt EU bellen bundel. Ik zou graag hebben dat dit opgelost wordt zodat ik onbeperkt door Europa kan bellen zonder extra kosten.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mark,

Goed dat je het aangeeft. Ik zie nu inderdaad dat er kosten in rekening zijn gebracht voor het bellen in Duitsland Nou is de verbruiksstatus op My T-Moibile een indicatie en ik wil je daarom vragen om de factuur even af te wachten. Op de factuur worden alle kosten namelijk nog op een rijtje gezet en dit kan vaak nog veranderen ten opzichte van My T-Mobile. Mochten er op je factuur onterechte kosten in rekening gebracht worden dan zullen we die uiteraard voor je vergoeden! 🙂

Wil je de factuur in de gaten houden en ons hier een seintje geven als er dingen niet kloppen?

Reageer