Vraag

Betreft data Spotify en Datavrije Muziek

• 26 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 484 Bekeken

Hierbij heb ik de vraag over spotify met de datavrije muziek gebeuren das allemaal heel leuk het staat zelfs in mijn abo maar waaorm wordt dan alsnog mb's van mijn bundel afgehaald terwijl het ''datavrije'' muziek is dus mijn vraag is hoe dat dan alsnog mogelijk is. Ik verwacht snel antwoord op deze vraag heb en dan weet hoe en wat

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Tanker,

Goede vraag inderdaad!

Zou je kunnen aangeven waar je precies uit haalt dat je nog MB's uit je reguliere databundel verbruikt? Ik zie namelijk op jouw My T-Mobile onder Verbruikstatus terug dat je nu 545 MB aan data hebt verbruikt. Het lijkt dus gewoon in orde te zijn, dus ik ben benieuwd waar jij iets anders uit haalt.

Houd je er wel rekening mee dat niet alles van je handelingen in Spotify onder Datavrije Muziek valt? In onze FAQ over Datavrije Muziek vind je terug wat er niet onder valt, plus alle andere informatie.

Ik hoor graag of het zo duidelijk is, anders hoor ik het graag van je!
Hallo David

Ik heb toenet naar de link gekeken maar dan kom ik nog op het feit uit dat de hele 545 mb geheel mijn bundel inneemt en dat kan niet door alleen reclames en zoekopdrachten komen. Hoe ik erbij kom dat het van me eigen bundel afkomt is doordat ik het vermoeden al had en ik toen me databundel in de gaten heb gehouden en zo tot de conclusie ben gekomen dat de muziek zelf ook onder mijn bundel valt terwijl er in de link staat dat enkel het daadwerkelijke muziek streamen geen data kost.
Reputatie 5
@Tanker momenteel heb je 545MB aan Datavrije Muziek verbruikt. Deze MB's zijn dus niet van je 6GB internetbundel afgegaan. Daarnaast heb je nog een 501MB aan andere applicaties / diensten gespendeerd. Om te zien waaraan jij het leeuwendeel van je MB's besteedt raad ik je aan om de interne datateller te raadplegen.

Benieuwd naar het overzicht van de MB's welke je Datavrij hebt kunnen verbruiken? Check dan de My T-Mobile verbruikstatus.

Vragen hierover? Stel ze gerust. Onduidelijkheden nemen wij graag weg.
Dan vindt ik het alsnog knap dat ik van deze maand eerst nog 3,23 gb overhad dat vlak na spotify gebruik gelijk gedaald was met 336 mb wat gisteren plaatsvond waarna ik dus contact met jullie zocht om het na te laten kijken maar nu wordt ik dus als een leugenaar voorgeschoteld maar ik zie het toch zelf dat het wel van me eigen bundel is verdwenen wat dus geheel onterecht is want je kan me niet wijs maken dat het alleen door zoekopdrachten en reclames zo hoog opgelopen is
Daarnaast klopt de gegevens die in da t mobile app staan niet met de info van de data app die al op de telefoon stond daar zit ik nu namelijk momenteel op nog ongeveer 2 gb resterend
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Tanker,

Het is zeer zeker niet de bedoeling dat we je het gevoel geven dat we je een leugenaar vinden, want dat denken we zeker niet. Internetverbruik gaat soms vrij ongemerkt, dat je meer MB's verbruikt dan je doorhebt. Ik heb daar in ieder geval ook last van doordat ik dan toch een video heb gekeken of iets te veel op Facebook heb gezeten. Ook kunnen er apps op de achtergrond draaien die dan toch MB's verbruiken.

Wij kunnen en mogen niet inzien waar jouw data aan verbruikt is, in verband met de wet op Privacy. Wel kan ik je vertellen dat we echt alleen maar MB's kunnen registreren als er echt verbruik heeft plaatsgevonden. Kun je eens een kijkje nemen in dit topic? Hier vind je allemaal tips om hoogverbruik te voorkomen.

Op dit moment heb je overigens nog ongeveer 5489MB over van jouw 6000MB per maand. En je hebt 545 MB verbruikt bij Datavrije Muziek, maar dat gaat dus niet van jouw internetbundel af. Zie je de 2GB op de datateller van jouw telefoon terug? Kan het dat je een verkeerde periode hebt geselecteerd? Ook telt jouw interne datateller het verbruik mee dat bij ons binnen Datavrije muziek valt en dus bij ons niet van jouw MB's afgaat. Dus vandaar dat er een verschil in kan zitten.

Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag

Reageer