Beantwoord

Bundel veranderen, extra kosten?

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Heey,

Ik heb gister mijn belbundel veranderd van 120 min NL+Europa naar een bundel met onbeperkt bellen. Maak ik daar gelijk gebruik van of moet ik wachten tot de nieuwe maand ingaat?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Rosan 7 maart 2016, 16:16

Stel je bundel gaat elke 1ste van de maand in en je merkt op de 15de dat je bel bundel erg hard gaat en dat je met 120 niet gaat uitkomen.
Op dat moment heb je al 90 minuten gebruikt van de 120 en je zet dan dus de onbeperkt bundel aan.
Vanaf dat moment gaan de minuten uit de onbeperkt bundel dus je maakt geen extra koste meer aan bellen.
Wel heb je het eerste gedeelte van de maand 30 minuten meer gebruikt want 120 delen over 30 dagen is 60 minuten.
Dus die 30 minuten worden als buiten bundel tarief berekend en dat zal je dan terug zien op de factuur.
De beide bundels worden voor de helft berekend kwa kosten dus het is een factuur die er anders uit ziet dan je gewend bent.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/gewijzigde-factuur

Of je veel duurder uit zou komen dat weet ik niet maar als je halverwege al door je bel tegoed heen bent word elke minuut als buiten je bundel gezien en zo berekend en dan kan de factuur behoorlijk hoog worden.
Het is logisch als je halverwege je bundel wisselt dat je geen volle bundel tot je beschikking heb aangezien je de eerste kleine bundel ook niet volledig betaald.
Een onbeperkt bundel kan men niet halveren vandaar dat je gelijk over gaat op onbeperkt maar niet er volledig voor betaald je ge ruikt ook geen volle maand tenslotte.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Beste Hajares de onbeperkt bundel gaat direct in idd er is alleen wel een maar en dat is dat je oude bundel naar rato word berekend.
Dus stel je wijzigt halverwege de maand van bundel dan krijgt voor die eerste halve maand ook maar een halve maand van je oude tegoed en je betaald ook maar een halve maand tegoed.
En vaak wijzigen mensen juist omdat ze door hun belminuten heen zijn, je krijgt dan dus wel wat extra kosten maar na net wijzigen loopt dat niet meer op want je heb nu de onbeperkt bundel.
Hey, bedankt voor jouw reactie. Ik heb dus 120 minuten en als ik hem halverwege de maand aanvraag, wordt alles wat ik boven de 60 minuten gebeld heb dus berekend als extra kosten? Begrijp ik het zo goed? :S:S:S? Dan kom ik dus nog veel duurder uit dan als ik gewoon helemaal niks veranderd zou hebben en alleen de €8 buiten mijn bundel betaald zou hebben... ??
Reputatie 6
Badge +13
Stel je bundel gaat elke 1ste van de maand in en je merkt op de 15de dat je bel bundel erg hard gaat en dat je met 120 niet gaat uitkomen.
Op dat moment heb je al 90 minuten gebruikt van de 120 en je zet dan dus de onbeperkt bundel aan.
Vanaf dat moment gaan de minuten uit de onbeperkt bundel dus je maakt geen extra koste meer aan bellen.
Wel heb je het eerste gedeelte van de maand 30 minuten meer gebruikt want 120 delen over 30 dagen is 60 minuten.
Dus die 30 minuten worden als buiten bundel tarief berekend en dat zal je dan terug zien op de factuur.
De beide bundels worden voor de helft berekend kwa kosten dus het is een factuur die er anders uit ziet dan je gewend bent.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/gewijzigde-factuur

Of je veel duurder uit zou komen dat weet ik niet maar als je halverwege al door je bel tegoed heen bent word elke minuut als buiten je bundel gezien en zo berekend en dan kan de factuur behoorlijk hoog worden.
Het is logisch als je halverwege je bundel wisselt dat je geen volle bundel tot je beschikking heb aangezien je de eerste kleine bundel ook niet volledig betaald.
Een onbeperkt bundel kan men niet halveren vandaar dat je gelijk over gaat op onbeperkt maar niet er volledig voor betaald je ge ruikt ook geen volle maand tenslotte.

Reageer