Vraag

Data verbruik deezer

• 8 januari 2016
  • 3 reacties
  • 2892 Bekeken

ik heb deezer toegevoegd aan mijn abonnement en ingelogd met de gegevens die ik ontvangen heb.
na toevoegen van 8 tracks in mijn playlist (niet eens afgeluisterd) was ik al 200 mb kwijt.
dit terwijl deezer aangeeft dat het dataverbruik in het abonnement zit.
hoe kan dit?

3 reacties

Best Randy,

T-Mobile met Deezer en KPN met Spotify mogen geen data gratis aanbieden als het gaat om de streamingdienst die aangeboden wordt. Dit betekend dat je databundel gewoon wordt verbruikt d.m.v. Deezer.

Ik raad je aan om alles via Wi-Fi te doen als het gaat om downloaden van playlist
Reputatie 1
Dit heeft te maken met netneutraliteit. Het is niet toegestaan om bepaalde diensten voorrang te geven of tegen een ander tarief (gratis) aan te bieden.

"Volgens de wettelijke regels mogen aanbieders van toegang tot internet geen diensten aanbieden waarvan het tarief per Mb afwijkt van dat van het overige internetverkeer. Op 15 mei 2015 is een beleidsregel voor netneutraliteit bekendgemaakt. De beleidsregel maakt duidelijk dat dit uitgangspunt ook geldt voor diensten die zowel in combinatie met een internetabonnement als los kunnen worden afgenomen. Al het internetverkeer moet tegen dezelfde tarieven worden doorgegeven, aanbieders mogen geen onderscheid maken tussen verschillende typen internetverkeer.
Bron: https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/14524/Overgangstermijn-KPN-voor-beleidsregel-netneutraliteit/
Reputatie 7
Badge +15
Hey Randy,

Oei, vervelend dat je hier niet van op de hoogte was, dan gaat je databundel ineens snel! :S

Je kunt de afspeellijsten of nummers in Deezer het beste downloaden op Wi-Fi. Vervolgens kun je ze in offlinemodus luisteren en kost het je geen extra data. Hoe je dit precies doet lees je op deze pagina op de Deezer-website. Om je tegemoet te komen heb ik 250MB voor je toegevoegd! Daar red je het toch nog wel mee tot je nieuwe bundels overmorgen? ;)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Reageer