Beantwoord

Dataverbruik datavrije muziek

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden mijn abonnement geupgrade naar 6Gb zodat ik gebruik kan maken van datavrij muziek streamen via een aantal geselecteerde stations. Nu heb ik al een paar stations geprobeerd met de laatste apps en zie ik dat mijn telefoon aangeeft dat ik veel meer data verbuikt heb (met de apps) dan wat de Tmobiel app aangeeft. op moment van schrijven geeft TMobile aan dat ik 63Mb heb verbruikt terwijl mijn telefoon 2,5Gb aangeeft... Groot verschil, hoe is dit te verklaren, ik gebruik o.a. de apps van QMusic en GP Radio...
icon

Beste antwoord door dragonius_82 28 september 2017, 07:49

Zo, dit topic mag dicht 🙂. Super geholpen, kort telefonisch contact gehad... muziek even aan moeten zetten zodat ze het konden monitoren en hoppa, bug gevonden.
Nu een aantal dagen verder werkt het nog steeds goed, betrouwbaardere getallen verschijnen in de T-mobile app.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemorgen dragonius_82.

Dit komt omdat je toestel data verbruik en T-Mobile data verbruik apart van elkaar zijn. Je mobiel laat een indicatie zien hoeveel data je ongeveer hebt gebruik, maar T-Mobile laat je echte verbruik zien.

Door gebruik te maken van Datavrije muziek (en aangesloten muziekstreamingdiensten) gaat er geen MB's van je T-Mobile databundel af. Maar je toestel ziet daar echter geen verschil in. Die ziet je muziek gewoon als data gebruik en laat dat ook netjes zien.

Vandaar die groot verschil 🙂

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Goede morgen Skyrider,

Er staat 63mb op de teller met nog 4 dagen te gaan tot nieuw tegoed. Als ik 2 uur per dag muziek luister (werkdagen) in de auto mag ik toch redelijkerwijs denken dat die 63mb niet correct is...
40-45 uur muziek is toch wel meer dan 63mb die de app aangeeft?

Mark
Mijn telefoon geeft gewoon aan wat het verbruik per app is, de Q music app heeft afgelopen maand 1,9gb verbruikt (via mobiel netwerk). 63Mb lijkt me van TMobile dus niet correct.
Reputatie 4
Badge +9
Als ik het goed begrijp probeer je achter te komen waar die 63MB gebruik vandaan komt?

Webpagina's laden, email, enz? Of misschien door het luisteren naar muziek wat niet aangesloten zit bij T-Mobile's muziekstreamingdiensten? Dat gaat wel van je datagebruik af.

https://www.t-mobile.nl/datavrije-muziek

Als ik het niet goed begrijp, laat het me weten!

Skyrider
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dragonius_82,

Als ik het goed begrijp, ben je bang dat deze MB's van je gewone databundel afgaan, klopt dat?

Kun je in dat geval een screenshot maken van het dataverbruik van de Q-music app, GP Radio en eventueel de andere apps waar het om gaat? Kun je ons daarnaast 3 voorbeelden geven van momenten waarop je naar muziek luisterde en er MB's in mindering werden gebracht? Dan kan ik hier een case van aanmaken. Let wel op dat alleen het muziek streamen niet van je MB's wordt af gehaald. Het ophalen van artiesten informatie en album art wordt wel verrekend met je MB's.

Ik zie je berichtje tegemoet!
Hallo Jaimy,

Ik snap dat alleen de muziek datavrij is en de rest niet dus ik verwacht wel wat verschil maar 64mb in een maand met zoveel muziek luisteren lijkt me wat veel 🙂

bij deze de screenshots...
Update:

Gisteren een uur en vanochtend een uur geluisterd naar GPRadio met de app en zie de resultaten. Het is zo'n 100mb per uur blijkbaar maar de TMobile app laat zien dat er maar 3 mb datavrije muziek gebruikt is 😞 mijn bundel is nu wel naar zijn grootje. Het lijkt dus toch niet helemaal goed te gaan met het registreren van de datavrije muziek. heeft me deze maand dus > 2,5gb data gekost...
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dragonius_82,

Hartelijk dank voor alle duidelijke screenshots! Daar lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te gaan. Ik heb dit daarom meteen voor jou doorgezet naar de technische afdeling. Zij gaan onderzoeken waar dit aan ligt en je kunt binnenkort een terugkoppeling van hen verwachten.

Laat je het ons ook nog even weten zodra dat is gebeurd?
Hallo Jaimy,

Ik zal het hier posten wanneer het opgelost is.
We zitten inmiddels voor mij alweer 2 dagen in de nieuwe maand en zie nu al weer 434Mb verbruikt door de Grand Prix Radio app terwijl de TMobile app 3Mb datavrije muziek gebruikt aangeeft. Zo kom ik eerder aan het einde van mijn bundel dan het einde van de maand 🙂.

Hoop wel dat ze snel met een oplossing komen...
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dragonius_82,

Er zit in ieder geval wel schot in de zaak! Onze technische afdeling heeft wat meer informatie nodig en wil daarom wat met je in gaan plannen. We kunnen namelijk 'live onderzoek' gaan uitvoeren. Zij kunnen een afspraak plannen in de week van 18 september, tijdens kantooruren. Er wordt dan 15 á 30 minuten muziek gestreamd om dit te onderzoeken.

We horen graag wat jou zou schikken om dit nader te onderzoeken! 🙂
Prima, laat ze maar contact opnemen dan kunnen we het regelen..
Reputatie 7
Badge +19
Dat is fijn! Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's. 🙂
Zo, dit topic mag dicht 🙂. Super geholpen, kort telefonisch contact gehad... muziek even aan moeten zetten zodat ze het konden monitoren en hoppa, bug gevonden.
Nu een aantal dagen verder werkt het nog steeds goed, betrouwbaardere getallen verschijnen in de T-mobile app.
Reputatie 6
Badge +16
Helemaal super! Ik ben blij dat jullie het samen hebben kunnen oplossen. 😉

Je weet ons te vinden als je in de toekomst weer vragen of verzoeken hebt! Hopelijk tot snel.
Het lijkt toch een vervolg te krijgen op een ander vlak. Het probleem is opgelost echter ter compensatie had ik 20Gb data gekregen. Meer dan voldoende, gebruik het niet.
Echter als ik nu inlog op tmobile zie ik:
- Internet XL - 20 GB korting eindigt op 12 oktober 2018 € 21,00
Ik heb maar 6Gb, ik neem aan dat dit niet correct is? ik heb niet gevraagd mijn abonnement aan te passen... Zo schiet mijn kosten omhoog...

Het lijkt nu dat ze mijn abonnement aangepast hebben en dat ik tot oktober 2018 hieraan vast zit? Ik neem aan dat dat een fout is?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dragonius_82,

Ik heb even gekeken in het systeem en zie dat mijn collega heeft vermeld dat jouw internetbundel een maand lang (gratis) verhoogd is naar 20 GB en dat deze op 22 oktober weer wordt verlaagd naar 6 GB. Je hoeft je dus geen zorgen te maken! Mocht dit bedrag tóch van jouw rekening worden afgeschreven, dan gaan wij daar natuurlijk direct voor je achteraan - beloofd is immers beloofd! 😃
Hallo Jaimy,

Bedankt voor de duidelijkheid, dat kan ik niet zien dat het dadelijk weer verlaagd wordt 🙂.
Misschien een puntje, ik zie wel dat ik mijn bundel deze maand hierdoor niet meer aan mag passen (mag 1 keer per maand). Misschien een idee om voor de operators een mogelijkheid te hebben om deze aan te passen zonder dat de klant de mogelijkheid verliest zijn bundel aan te passen?

Kleinigheidje, wil hem niet aanpassen maar zag wel dat het niet meer mocht 🙂.

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dragonius_82,

Die nieuwe bundel is ter compensatie, dat aanbod zou je toch niet afslaan om een lagere bundel te nemen? 😉
David schreef:

Hi Dragonius_82,

Die nieuwe bundel is ter compensatie, dat aanbod zou je toch niet afslaan om een lagere bundel te nemen? ;)

Nee natuurlijk niet maar er zijn meer zaken die je aan kunt passen 😃

Reageer