Beantwoord

Datavrij abonnement toch van normale bundel af

  • 20 januari 2017
  • 20 reacties
  • 602 Bekeken

Hallo,

Ik heb een stel samen & stel bij abbonement met 6gb data en datavrij muziek. voor het streamen van muziek gebruik ik spotify en gaat dit van mijn normale bundel af. Wel staat dat er ik 332 mb van me datavrije abbonement heb gebruikt. Maar het meeste gedeelte gaat van de normale bundel af waardoor mijn mb's erdoorheen zijn.

Doe ik iets fout of moet er wat ingesteld worden apart, wat mij raar lijkt als een deel wel uit de datavrij bundel is gegaan.

Groeten,

shivesh
icon

Beste antwoord door Amy 21 januari 2017, 09:52

Hi Shiivesh,

Slim dat je dit aan ons laat weten! Ook fijn om te zien dat Serviceweb je al meer informatie gegeven heeft.

Wel onhandig dat dit niet goed werkt momenteel! Ik heb net naar je gegevens gekeken en je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van Spotify. Wel is het alleen mogelijk om muziek te streamen, muziek downloaden via Spotify op je toestel valt niet onder datavrije muziek. Komt het wellicht daardoor dat het niet werkt? Zou je ook eens willen proberen of een van de andere diensten het wel gewoon doen?

Ik ben benieuwd naar je reactie. Wanneer andere diensten het ook niet doen kunnen wij dit verder laten onderzoeken door een netwerkspecialist. 🙂
Bekijk origineel

20 reacties

Hoi shivesh,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Normaal gezien moet Spotify gewoon van je datavrije muziek afgaan en niet van je normale bundel. Luister je echt alleen naar Spotify of luister je ook wel eens per ongelijk via een andere app of muziek stream? Ik had dat namelijk wel en had het zelf niet door. Je hoeft overigens niets in te stellen op je toestel, dus dat gaat daarom al niet fout :)

Als je echt alleen Spotify gebruikt en verder geen andere app of muziek keuze die niet binnen de Datavrije Muziek valt, dan gaat er iets mis bij T-Mobile. Jammer genoeg kan ik niet met je mee kijken wat er fout is gegaan, dit moet echt iemand van T-Mobile doen. (hier een lijst met diensten die binnen Datavrije Muziek valt: https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/update-toevoegen-diensten-datavrije-muziek-272243)

Heb even geduld, ze pakken dit bericht vast snel op en dan heb je antwoord. Het is een beetje druk dus kan het iets langer duren dan normaal.

Mocht je nog andere vragen hebben in de tussentijd, dan help ik je graag verder.
Bedankt voor de tip, maar ik dacht juist ook dat het door een andere app komt. dus ben ik gaan testen en het komt inderdaad door alleen spotify.
Oké, dan toch even geduld hebben tot ze van de klantenservice je bericht hebben opgemerkt. Die kunnen je verder helpen. Het zal vast allemaal wel goed komen 🙂
Wellicht nog een opmerking voor de klantenservice, nu ik muziek wil streamen van spotify gaat het niet omdat ik gaan data meer heb. Dus er gaat inderdaad iets niet helemaal goed.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Shiivesh,

Slim dat je dit aan ons laat weten! Ook fijn om te zien dat Serviceweb je al meer informatie gegeven heeft.

Wel onhandig dat dit niet goed werkt momenteel! Ik heb net naar je gegevens gekeken en je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van Spotify. Wel is het alleen mogelijk om muziek te streamen, muziek downloaden via Spotify op je toestel valt niet onder datavrije muziek. Komt het wellicht daardoor dat het niet werkt? Zou je ook eens willen proberen of een van de andere diensten het wel gewoon doen?

Ik ben benieuwd naar je reactie. Wanneer andere diensten het ook niet doen kunnen wij dit verder laten onderzoeken door een netwerkspecialist. 🙂
Hi Amy,

Ik stream altijd met spotify, voorheen toen de datavrij abbonement er niet was sloeg ik wel muziek op. Maar ik zou zeggen met de datavrij is dit niet noodzakelijk. Ik heb het nu getest met nederland.fm en bestehits.nl. Daar krijg ik hetzelfde probleem hij speelt niks af omdat ik geen mb's meer heb. Graag laten uitzoeken door een netwerkspecialist zou fijn zijn.:)

Bedankt.

Shivesh
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Shivesh,

Bedankt voor het testen met twee andere diensten! Wel jammer om te lezen dat je hierbij hetzelfde probleem hebt. Ik heb hiervan een melding gemaakt bij onze IT-afdeling zodat ze het kunnen onderzoeken. Zodra er meer over bekend is, word je hierover geïnformeerd. Voor nu heb ik je een compensatiebundel van 250MB gegeven, zodat je weer even online kunt zijn 🙂 Morgen ontvang je je nieuwe tegoed zag ik.

Als ik in de tussentijd nog niets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Hoi Thalina,

Bedankt voor de compensatie. Het klopt inderdaad dat morgen mijn bundel wordt aangevuld, maar zolang spotify van mijn normale bundel af blijft gaan heb ik in een paar dagen weer hetzelfde probleem.
Kunt u mij aangeven wanneer ik ongeveer een reactie van de IT-afdeling kan verwachten?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Shiivesh,

Over het algemeen wordt er binnen zes werkdagen contact met je opgenomen met jou over dit probleem. Houd daarbij rekening dat ze met kan een anoniem nummer bellen. Dan weet je dat wij het zijn 🙂 Laten we dat even afwachten. Ik hoop natuurlijk samen met jou dat het snel opgelost is!
Hoi Thalina,

Tot op heden nog niet gebeld?
Reputatie 6
Badge +16
Hallo shiivesh,

Goed dat je hierover weer navraag doet bij ons. Onze collega's zijn nog steeds bezig met het onderzoek.

Als je ons in de tussentijd 3 voorbeelden kan geven van momenten waarop je naar muziek luisterde en er MB's in mindering werden gebracht, dan kunnen zij dit meenemen in hun onderzoek. Let wel op dat alleen het muziek streamen niet van je MB's wordt af gehaald. Het ophalen van artiesten informatie en album art wordt wel verrekend met je MB's.

Om onze collega's gericht op zoek te kunnen laten gaan vraag ik je om bij de voorbeelden de datum, tijdstip, aantal verminderde MB's en gebruikte dienst te vermelden. Dan zetten wij dit weer door.

In de tussentijd wordt er uiteraard nog steeds door onze collega's gekeken naar een mogelijke oorzaak of verklaring!
Reputatie 1
Bij mij gaat spotify ook gewoon van de bundel af. ik verbruik tot 800mb per dag aan spotify ik heb wel unlimited maar toch.

Hi dRichardK, ik weet niet wat voor Go abonnement je hebt? Maar je Datavrije Muziek is pas gratis bij 10GB (Go Up abonnement) en niet bij een Go Next van 5GB. En natuurlijk gewoon geheel gratis bij een Unlimited abonnement van Go.

Oeps, gas terug... lees dat je een Go Unlimited hebt. Dan is het toch niet erg dat het van je data af gaat, dat is toch unlimited gratis!! Staat ook op de website van T-Mobile (https://www.t-mobile.nl/go-unlimited). Dus zou me niet druk maken als ik jou was :)

Fijne dag!
Reputatie 1
Hi dRichardK, . Dus zou me niet druk maken als ik jou was :)

Fijne dag!


Nee ik maak me natuurlijk helemaal niet druk , maar vroeg het me af waarom de data toch verminderd. maar moet ook eerlijk zeggen het is lastig te zien.. Het is trouwens wel een heel fijn abonnement 30 voor unlimited internet. Kreeg deze week een scherpe aanbieding van Ziggo die me terug willen. Ze lokte me met 12GB voor 29 euro, Daar heb ik 1 dag voldoende aan 😃 dan heb ik de rest van de maand niks meer over 😞
Haha... Ja, daar heb jij dan ook niets aan, beetje vreemd en laag aanbod :)
Dan zou ik ook lekker bij T-Mobile blijven. TOPPIE 😉
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Richard,

Leuk dat je T-Mobile GO Unlimited hebt! Zoals Serviceweb al aangaf heeft het bij GO Unlimited weinig zin om Datavrije Muziek toe te voegen, aangezien je al onbeperkt internet hebt 😉 Alleen als je T-Mobile Go Up-abonnement (10 GB) hebt, dan heb je Datavrije Muziek. Bij T-Mobile GO Unlimited zie je dan ook geen splitsing in de data die je verbruikt uit jouw gewone bundel en van Datavrije Muziek.

Hoe dan ook: gewoon lekker blijven streamen via Spotify want je hebt toch onbeperkt internet! 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!
Hmm en wat nou als je 6 gig hebt en nu ineens wel door je bundel bent door Deezer? Bij mij gebeurt hetzelfde! Zouden jullie dit willen checken? Sinds Deezer ga ik Een paar dagen voor het einde van de maand door mijn bundel heen. Daarvoor maakte ik nog geen 2 gig op.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Kefferr,

Dat zou natuurlijk niet moeten gebeuren! :S

Wij kunnen niet in jouw dataverbruik kijken waar de MB's specifiek heen gaan, maar je kunt dit zelf wel controleren via de interne datateller of een app. Zou je deze eens naast het dataverbruik van My T-Mobile kunnen leggen en kijken wat het verschil is? Op deze pagina vind je ook precies wat er wel en niet onder Datavrije Muziek valt. Misschien valt je daar ook nog iets aan op, qua dataverbruik.

Hopelijk kun je achterhalen waar het verschil zit! Houd ons op de hoogte!
Reputatie 1
Hoi Richard,

Leuk dat je T-Mobile GO Unlimited hebt! Zoals Serviceweb al aangaf heeft het bij GO Unlimited weinig zin om Datavrije Muziek toe te voegen, aangezien je al onbeperkt internet hebt 😉 Alleen als je T-Mobile Go Up-abonnement (10 GB) hebt, dan heb je Datavrije Muziek. Bij T-Mobile GO Unlimited zie je dan ook geen splitsing in de data die je verbruikt uit jouw gewone bundel en van Datavrije Muziek.

Hoe dan ook: gewoon lekker blijven streamen via Spotify want je hebt toch onbeperkt internet! 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!



Vogens mij is het probleem met datavrije Spotify gebruik bij een unlimidted abonnement niet opgelost. Het lijkt een onzinnige vraag als je unlimited hebt. Maar in het buitenland geld dit voor deel niet. als daar de 10gb verbruikt is is het op.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Richard,

Ik snap je punt, maar het is geen probleem, maar een keuze. Bij Go Unlimited is Datavrije Muziek niet opgenomen. Je hebt dus alleen GB's om te gebruiken voor Datavrije Muziek bij Go Up. Daar zit dus inderdaad een verschil in, dus dan is het handig te kijken hoeveel muziek je zou willen streamen in de EU. 🙂

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!

Reageer