Beantwoord

Datavrij streamen van databundel afgelopen week?

  • 16 november 2019
  • 9 reacties
  • 914 Bekeken

Het is me afgelopen jaar al eens eerder gebeurt. Ik krijg zojuist een melding dat ik nog 1800mb over heb van de 10000😳, ik heb afgelopen week veel gebruik gemaakt van Spotify(nachtdienst). Het lijkt er op dat dit wederom van mijn reguliere data af is gegaan. Heb nu nog maar 1800 over voor de komende 15 dagen, graag opheldering hierover.

icon

Beste antwoord door David 18 november 2019, 10:56

Hi @Thefamousmistered,

En juist tijdens nachtdiensten kan ik me voorstellen dat Datavrije Muziek superhandig van pas komt! 

Zou je kunnen aangeven wat er bij jouw interne datateller wordt weergegeven bij het dataverbruik? Ik zie namelijk op jouw My T-Mobile wel terug dat er (op dit moment) 1234 MB is verbruikt aan Datavrije Muziek. Hier kan ik niet in aflezen of dit naar Spotify of een andere muziekdienst is gegaan, maar er is de afgelopen periode dus wel datavrij muziek geluisterd. Aan de hand van jouw datateller (als deze op dezelfde periode afgestemd is) kunnen we afzien of dit met elkaar overeenkomst en of het dataverbruik dan goed loopt of juist niet en dit dan verder oppakken. 

Je kunt via dit topic niet alleen checken hoe je jouw verbruik in moet zien, maar ook alvast wat tips lezen als blijkt dat het om regulier dataverbruik gaat en hoe je dit kunt controleren en eventueel beperken.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en bevindingen!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Thefamousmistered,

En juist tijdens nachtdiensten kan ik me voorstellen dat Datavrije Muziek superhandig van pas komt! 

Zou je kunnen aangeven wat er bij jouw interne datateller wordt weergegeven bij het dataverbruik? Ik zie namelijk op jouw My T-Mobile wel terug dat er (op dit moment) 1234 MB is verbruikt aan Datavrije Muziek. Hier kan ik niet in aflezen of dit naar Spotify of een andere muziekdienst is gegaan, maar er is de afgelopen periode dus wel datavrij muziek geluisterd. Aan de hand van jouw datateller (als deze op dezelfde periode afgestemd is) kunnen we afzien of dit met elkaar overeenkomst en of het dataverbruik dan goed loopt of juist niet en dit dan verder oppakken. 

Je kunt via dit topic niet alleen checken hoe je jouw verbruik in moet zien, maar ook alvast wat tips lezen als blijkt dat het om regulier dataverbruik gaat en hoe je dit kunt controleren en eventueel beperken.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en bevindingen!

 

Die hele week is er minimaal 6 uur per nacht gestreamd, halverwege de week lijkt er iets fout gegaan te zijn. Kan het te maken hebben met een update van Spotify?
 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Thefamousmistered 

Bedankt voor je reactie en de screenshots. Ik kan je zelf geen verklaring geven hiervoor, maar ik heb een case aangemaakt en doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan onderzoeken waar dit aan ligt en zullen je ook voorzien van een terugkoppeling. 

Hi @Thefamousmistered 

Bedankt voor je reactie en de screenshots. Ik kan je zelf geen verklaring geven hiervoor, maar ik heb een case aangemaakt en doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan onderzoeken waar dit aan ligt en zullen je ook voorzien van een terugkoppeling. 

Hallo Hajar,

inmiddels alweer een paar dagen verder en ben bijna door mijn data heen. Ik lees erg veel over dit probleem, wat overigens al het hele jaar een issue is(gezien diverse topics op dit forum). Ik was niet van plan om extra data bij te gaan kopen. Graag wat sneller een reactie/oplossing.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Thefamousmistered 

Ik heb je case doorgezet op 19 november en je kan binnen 10 werkdagen een terugkoppeling verwachten van de technische afdeling. Zij kunnen je anoniem bellen dus houdt daar rekening mee. Ik hoop ook dat het snel wordt opgelost!

Nieuwe maand is weer begonnen en heb inmiddels weer normale snelheid(laatste week vorige maand halve snelheid ivm dataverlies muziekstreamen). Niemand heeft me gebeld om eea op te lossen…. geen goede beurt T-mobile. Heb inmiddels weer nachtdienst en heb wederom problemen met dataverlies aan Spotify. Heb ook de app van 8FM geprobeerd en die werkt ook niet datavrij.

Dit probleem loopt al meer dan 1 jaar bij T-mobile😳 aangezien de hele community vol staat met dit probleem. Voor mij was het datavrij streamen een reden om klant te blijven, maar ben bang dat dat niet lang het geval meer zal zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Thefamousmistered 

Ik heb je case nogmaals erbij gepakt en zie dat deze nog openstaat. Ik heb nu om een update gevraagd zodat je sneller wordt geholpen. Excuses dat het wat langer duurt, maar ik verwacht dat het wel wordt opgelost.

Hi @Thefamousmistered 

Ik heb je case nogmaals erbij gepakt en zie dat deze nog openstaat. Ik heb nu om een update gevraagd zodat je sneller wordt geholpen. Excuses dat het wat langer duurt, maar ik verwacht dat het wel wordt opgelost.

Ik betwijfel of dit snel gaat worden opgelost, dit probleem doet zich al heel lang voor, bij heel veel mensen. Niemand wil halverwege de maand door zijn/haar data zijn en dan moeten bijbetalen voor extra data of halve snelheid. Ik snap dat je roept dat het snel wordt opgelost, maar dit lijkt me slechts een “zoethoudertje”, maar intussen gaat wel al je data er doorheen. Daar zie ik, helaas, vanuit T-mobile geen compensatie voor.

Wat mij betreft hoef je me niet te bellen, en lees ik het wel via deze community wanneer er een oplossing gaat komen....

Reageer