Vraag

Datavrije muziek Digitally Imported

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Hi

Ik ben een regelmatige Digitally Imported (DI) luisteraar. Op jullie site staat dat DI valt onder de datavrije muziek. Nu luister ik al een aantal dagen een aantal uur per dag DI streams op 128 kbit (niet op wifi maar op de weg in de auto op 4g)

Ik ben even uit pure belangstelling gaan snuffelen in mijn statistieken.

Wat blijkt is dat ik maar 780 KB heb verbruikt voor datavrije muziek, maar dat mijn Bundel inmiddels al 1GB verbruikt is.

Er klopt dus iets niet. DI gaat op dit moment nog van mijn normale bundel af, en niet van mijn datavrije muziek?

21 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Boekee,

Dat zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn! Begrijp ik het goed dat je DI.FM bedoelt? 🙂 Deze muziekdienst is inderdaad aangemeld bij Datavrije Muziek.

Ik zie dat je inmiddels wel weer iets meer hebt verbruikt aan Datavrije Muziek, namelijk 930 KB. Dus er is wel een connectie. Alleen het daadwerkelijke streamen van muziek valt hier onder. Daarnaast is ook het downloaden datavrij. Het zoeken naar nummers of artiesten, een playlist downloaden voor offline gebruik, albumhoesjes downloaden, reclames tijdens het streamen of zelf muziek uploaden vallen buiten Datavrije Muziek. Kan het misschien zijn dat je een van de laatste opties hebt gedaan waardoor er toch MB's uit jouw normale internetbundel zijn gegaan?

Kun je aangeven of je via een app naar DI.FM luistert of via de browser? En kun je verder eens een datateller app downloaden en twee dagen jouw verbruik bijhouden? En vervolgens de resultaten hier delen? Dan kijken we met je mee!

Ik zie jouw reactie graag tegemoet!
Ik ervaar exact hetzelfde.
Ik luister Digitally Imported via de app.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kannegieter,

Heb je de datateller op jouw telefoon ook laten draaien om te kijken wat daar de resultaten van zijn? Via My T-Mobile zie ik terug dat je sinds de start van jouw nieuwe tegoed 314 MB hebt verbruikt aan Datavrije Muziek. Wat komt er uit jouw teller?

Zou je anders jouw teller eens een paar dagen naast de teller van My T-Mobile kunnen houden om te vergelijken? We zijn erg benieuwd naar de resultaten!
Om welke datateller gaat het?
De teller die je ergens in het instellingenmenu van je telefoon vindt en/of een third party app.
Ik weet niet of hier al iets aan gedaan is maar ik heb vanmorgen de app van di.fm geïnstalleerd en het enige wat ik doe is een genre kiezen en afspelen (tot nu iets meer dan 1 uur)
Het blijkt nu dat ik vandaag 1mb datavrij heb geluisterd en een paar 100mb van de bundel af.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Akazam,

Kan het misschien zo zijn dat je te snel na het afspelen hebt gecontroleerd? Dan is het in sommige gevallen nog niet verwerkt namelijk, het kan even duren voordat dit goed staat op My T-Mobile. Op dit moment heb je 2224 MB verbruikt, maar ik weet niet in hoeverre dat alleen van Di.fm is? Kun je anders ook eens de webversie ook gebeurt en dit naast jouw eigen datateller leggen?

Ben erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn!
Ik heb sinds de teller op 2222 staat gisterenochtend alleen maar via de app van DI.fm geluisterd (ongeveer een uur totaal), dus dat heeft ongeveer 2MB gekost aan datavrij en tussendoor de telefoon niet veel gebruikt (een paar appies) en dat is een paar 100MB aan gewone data geweest.
Ik neem aan dat 24uur later de data wel verrekend moet zijn, dat uur luisteren was echt geen 2MB en die paar appies ook geen paar 100MB.
Ik zal zo even de webversie gebruiken en dan laat ik weer van mij horen.
Inmiddels ongeveer 6-7 minuten geluisterd naar de webapp en mijn datavrij verbruik staat nog op 2224 en het gewone verbruik is al 30MB gezakt. (Ik heb na het testen de wifi aangezet). Het lijkt er dus op dat de data van di.fm van de reguliere data af gaat.
Reputatie 7
Badge +20
Hi akazam,

Kan je ons 3 voorbeelden geven van momenten waarop je naar muziek luisterde en er MB's in mindering werden gebracht, dan kan ik dit doorzetten naar onze technische afdeling. Zij hebben voorbeelden nodig van de datum, tijdstip, aantal verminderde MB's en de gebruikte diensten. Let wel op dat alleen het muziek streamen niet van je MB's wordt af gehaald. Het ophalen van artiesten informatie en album art wordt wel verrekend met je MB's.

Ik zie je reactie graag tegemoet! 😉
Gisteren (12-10-2017) 2 keer geprobeerd met de app en 1 keer met de webapp, hier de resultaten (iedere keer ongeveer 5 minuten geluisterd, geen reclame gehoord en de telefoon niet gebruikt tijdens luisteren (scherm uit).

Tijd: 13:20 (DI.FM App gebruikt)
verbruik volgens telefoon: 27,81MB
volgens tmobile app datavrij: 0MB
volgens tmobile app bundel: 28MB

Tijd: 14:15 (DI.FM App gebruikt)
verbruik volgens telefoon: 5,64MB
volgens tmobile app bundel: 6MB

Tijd: 17:10 (DI.FM Web-app gebruikt)
verbruik volgens telefoon: 4,4MB
volgens tmobile app bundel: 5MB

Er gaat dus niets van de datavrije bundel af met DI.FM, hierdoor blijk ik 10-10 een paar 100MB kwijt te zijn geraakt (nu had ik gelukkig genoeg MB in de bundel zitten, maar als ik hier niet achter was gekomen...)

Groet,

Erwin
Reputatie 7
Badge +20
Hi Erwin,

Erg opmerkelijk inderdaad! Ik heb het doorgegeven aan onze technische afdeling, om dit te laten controleren!

Mocht jij nog info voor ons hebben, dan horen we dat graag en we laten het weten als we wijzer zijn geworden!
Ook bij mij is luisteren via de app van DI.fm niet datavrij. De afgelopen week hiermee aan het testen geweest. Omdat ophalen van info en advertenties niet binnen de datavrij data valt heb ik Achtergrondgegevens van de app uitgeschakeld. Scheelt wel veel in dataverbruik. Maar of deze setting nu in- of uitgeschakeld staat, de teller van datavrije muziek loopt niet op. Alleen data van de bundel wordt verbruikt.
Reputatie 7
Badge +20
HI Rob,

Vreemd dat jij dit ook ervaart. Kun je ons van dezelfde voorbeelden voorzien zoals Erwin? We zetten dit dan graag door!
Hallo Hajar, een dergelijk overzicht heb ik niet. Wel weet ik dat de teller van mijn datavrije muziek gedurende een week (vorige) op 18 mb bleef staan, terwijl ik dagelijks minimaal een uur naar di.fm via de app luister op een dataverbinding. Speciaal voor de test heb ik geen andere datavrije zenders geluisterd. Voor wat het waard is, di.fm werd dagelijks gebruikt, ergens tussen 15:00 en 17:00. Op dinsdag en donderdag echter ergens tussen 10:00 en 12:00. Veel data verbruik ik normaal niet. Wat WhatsApp, een weinig mail en soms een beetje rss. Wel gebruikte ik gedurende die periode tussen de 30 en 50 mb per dag. Omdat de datateller dus veel gebruik aan gaf, merkte ik op dat de datavrije muziekteller niet op liep.

En heel vreemd: sinds 3 dagen geleden heb ik geen datavrije muziek aangezet. Wel is die teller opgelopen. Van 18 naar 19mb.
+1 op dit probleem. Ervaar helaas hetzelfde, via de di.fm app op premium streaming kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +20
Hi allemaal,

Bedankt voor het doorgeven. We zijn momenteel bezig met onderzoeken waar dit aan ligt. We houden jullie op de hoogte. 😉
Ik ervaar hetzelfde probleem, ook met di.fm app op premium streaming kwaliteit.
Reputatie 7
Badge +20
Hi PeerP,

Bedankt voor het doorgeven. We zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak is. Zodra we meer weten, laten wij het jullie weten.
Sinds gisteren lijkt data vrije muziek weer te werken via de di.fm app 😀
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn om te lezen dat het weer werkt, helloindahouse! 😃

Reageer