Beantwoord

EU internet uitzetten op iphone 7 plus

• 12 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 5562 Bekeken

Ik heb onlangs een Iphone 7 plus aangeschaft. De schakelaar EU internet aan/uit zetten is verdwenen uit Instellingen/Cellular/Cellular data options.
Ik zit in het buitenland en roaming werkt niet. Ik kom niet online (alle apps geven aan geen internetconnectie, terwijl ik wel een travel and surf pas heb aangeschaft. Hoe kan ik EU internet uitzetten, want dat zou volgens Tmobile klantenservice (die ik zojuist heb gebeld) de oplossing zijn.
icon

Beste antwoord door MichelD4 12 oktober 2016, 23:22

Beste rilanacima,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Als eerste uiteraard gefeliciteerd met de aankoop van je iPhone 7 Plus, die je uiteraard ook graag over de grens wilt kunnen gebruiken.
Zeker als je al een Travel & Surf Pas hebt aangeschaft, maar daar momenteel geen gebruik van kunt maken.

Ten tweede heeft de iPhone zins de update naar (volgens mij) IOS 9, geen schakelaar meer om de optie EU Internet aan- of uit te schakelen.
Dit omdat het bij veel mensen verwarring bracht, en ze daardoor in het buitenland niet konden internetten.
Vandaar dat Apple het bij de update naar IOS 9 eruit heeft gehaald.

Om voor jezelf na te kunnen gaan, of echt elke internet instelling op je iPhone 7 goed staat, verwijs ik je naar een speciale pagina van Apple zelf.
Hierop wordt je stapsgewijs door je iPhone geleid, om te zien of alles goed staat om te kunnen internetten in het buitenland.

Ook kan het zijn, als je net klant bent geworden bij T-Mobile, dat er nog een roamingblokkade op je aansluiting staat, al kan ik dat niet uit je verhaal ophalen.
Want kun je wel bellen en sms'en in het buitenland? Of lukt dat ook niet?
Mocht je dat ook niet kunnen, dan zal een moderator je aansluiting gaan controleren op een mogelijke roamingblokkade, en deze dan eventueel verwijderen.

Ik hoor graag van je, of het je door middel van de speciale Apple pagina is gelukt om weer te kunnen internetten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Beste rilanacima,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Als eerste uiteraard gefeliciteerd met de aankoop van je iPhone 7 Plus, die je uiteraard ook graag over de grens wilt kunnen gebruiken.
Zeker als je al een Travel & Surf Pas hebt aangeschaft, maar daar momenteel geen gebruik van kunt maken.

Ten tweede heeft de iPhone zins de update naar (volgens mij) IOS 9, geen schakelaar meer om de optie EU Internet aan- of uit te schakelen.
Dit omdat het bij veel mensen verwarring bracht, en ze daardoor in het buitenland niet konden internetten.
Vandaar dat Apple het bij de update naar IOS 9 eruit heeft gehaald.

Om voor jezelf na te kunnen gaan, of echt elke internet instelling op je iPhone 7 goed staat, verwijs ik je naar een speciale pagina van Apple zelf.
Hierop wordt je stapsgewijs door je iPhone geleid, om te zien of alles goed staat om te kunnen internetten in het buitenland.

Ook kan het zijn, als je net klant bent geworden bij T-Mobile, dat er nog een roamingblokkade op je aansluiting staat, al kan ik dat niet uit je verhaal ophalen.
Want kun je wel bellen en sms'en in het buitenland? Of lukt dat ook niet?
Mocht je dat ook niet kunnen, dan zal een moderator je aansluiting gaan controleren op een mogelijke roamingblokkade, en deze dan eventueel verwijderen.

Ik hoor graag van je, of het je door middel van de speciale Apple pagina is gelukt om weer te kunnen internetten.
Dank voor de tips! Echter, de apple pagina geeft geen nieuw opties boven op de handelingen die ik al zelf had uitgevoerd. Ik kan wel bellen en sms-en overigens en ik ben al jaren klant bij tmobile. Helaas dus bij alle apps nog steeds: geen internet connectie (niet mogelijk over de data van all providers die ik heb geprobeerd hier). Vreemd, en tmobile weet geen raad. Ze spraken wel over een activeringscode die ik zou nodig hebben en die dan over de sms zou moeten zijn verstuurd. Toen ik aangaf deze niet ontvangen te hebben, gaven ze aan dat ik daar dan maar op moest wachten. Dat duurt nu wel al sinds 14:00u vanmiddag. Ik heb sterk het gevoel dat tmobile iets moet togglen..
Reputatie 7
Badge +15
Hey Rilanacima,

De EU internet optie is inderdaad door Apple verwijderd in iOS10. Dataroaming aanzetten zou voldoende moeten zijn. Ik zie dat je ondertussen de MB's die je in zone 1 uit je nationale databundel kunt gebruiken al verbruikt hebt. Het heeft dus wel gewerkt. Heb je wellicht iets aangepast in je instellingen sinds deze MB's op zijn? Verder is er geen Travel & Surf-pas actief. Zou je nog eens willen proberen of het lukt om een Travel & Surf-pas te activeren? Ik ben benieuwd of het weer werkt! 🙂

Reageer