Sticky Beantwoord

[FAQ] Alle informatie over Deezer

Reputatie 4
  • is een legendarische Super User
  • 1851 reacties
In dit topic vind je alles wat je wilt weten over Deezer. Heb je nog vragen die er niet tussen staan maar je wel graag beantwoord wilt hebben? Laat dan een reactie achter en dan pluizen wij het voor je uit! 🙂
icon

Beste antwoord door storm91 6 juli 2015, 14:53

Wat is Deezer?

Deezer is een muziek-streamingdienst, speciaal ontwikkeld om muziek mee te luisteren. Je kunt Deezer via Deezer zelf aanvragen of als voordeelbundel via T-mobile. De bundel is er in 2 smaken. De flexibele vorm voor € 9,99 per maand, deze kan maandelijks aan- en uitgezet worden. Of de vaste variant van € 5,99 per maand voor de looptijd van je T-Mobile contract. De voordeelbundel betaal je gemakkelijk via je T-Mobile Factuur.

Alles over de eerste registratie en registreren na het verlengen
Zodra je Deezer net hebt gekregen via je abonnement moet je jezelf eerst registreren via 'T-Mobile klant eerste registratie'. Hierdoor accepteert Deezer jouw gegevens en kan je onbeperkt muziek luisteren. Op deze pagina vind je stap-voor-stap uitleg voor het activeren van Deezer per toesteltype.

Ik krijg een foutmelding bij de registratie, hoe kan dit?
Houd er rekening mee dat er een Deezer bundel geactiveerd moet worden via My T-Mobile. Daarna kun je via de instructies jouw bundel activeren als T-Mobile klant.

In sommige gevallen werkt de registratiecode niet. Als dit het geval is, is het goed om na te gaan of je de instructies goed hebt doorlopen. Daarnaast kun je in sommige gevallen de code het beste handmatig overnemen, in plaats van te kopiëren en te plakken. Dit zorgt soms nog voor problemen.

Hoe zet ik Deezer Flexibel stop?
Wanneer je gebruik maakt van Deezer Flexibel dan kun je deze via je bundels in My T-Mobile maandelijks aan- en uitzetten. De minimale looptijd van Deezer Flexibel is één maand. Wanneer je de voordeelbundel hebt verwijderd kun je nog wel gebruik maken van je Deezer account. Je kunt dan alleen geen volledige nummers meer luisteren.

Ik heb problemen met inloggen, wat kan ik hier aan doen?
Wanneer het niet lukt om in te loggen met Deezer kun je de App verwijderen en weer opnieuw downloaden. Mocht dit niet werken, probeer dan in te loggen via een laptop of PC of reset je wachtwoord. Wanneer je de voordeelbundel net hebt toegevoegd kan het even duren voor dit verwerkt is. Eventjes geduld! :8

Hoe kan ik mij vanuit het buitenland registreren voor Deezer?
Mocht je deezer abonnement ingaan tijdens je vakantie en hier gebruik van willen maken, zal je toch even geduld moeten hebben. Om te registreren moet je aanwezig zijn in Nederland zelf, anders wordt de registratie niet goed verwerkt.

Ik kan niet inloggen met Deezer op een smart TV. Wat nu?
Je kunt via Deezer zelf het wachtwoord veranderen, deze is anders dan van je Facebook- of Google+ account. Zodra het wachtwoord in Deezer zelf is gewijzigd, kan je het e-mailadres wat in Deezer wordt weergegeven samen met het nieuwe wachtwoord invoeren op de smart TV. Veel luisterplezier! ;)

De app verbruikt te veel data, hoe krijg ik dat omlaag?
Deezer verbruikt rond de 60MB per uur, mits je HQ uit hebt staan. Om dit in te zien, ga je naar het Deezer menu → instellingen → app. Hier zie je meteen “Streaming kwaliteit” met daaronder verschillende opties. Je kunt kiezen uit de opties 'UIT', 'Enkel WI-Fi' en 'Wi-Fi + Mobiel netwerk'. De voorkeur staat het beste op WiFi. Met de optie daaronder, kan je het eventueel voor synchronisatie wel aanhouden (wel via Wi-Fi natuurlijk!).

Verder kun je playlists en albums synchroniseren. Je kan een playlist of album synchroniseren door naar de gewenste album of playlist te gaan, bovenaan naast 'synchroniseren'. Je kunt daar de knop van off naar on tikken. Doe dit via Wi-Fi, en je hebt alles altijd to go!

Ook heeft T-Mobile Datavrije Muziek en Deezer valt hier ook onder! Je streamt dan jouw favoriete muziek, zonder dat dit van jouw databundel af gaat.

Hoe voeg ik een album/playlist toe aan mijn lijsten/favorieten?
Zoek naar de gewenste album via de albumtitel of via de artiestennaam. Als je op album hebt gezocht en de juiste hebt aangeklikt, klik dan op de balk “toevoegen” met het hartje ervoor. Mocht je het via artiest opzoeken, zoek naar het gewenste album, klik op de albumnaam en doe hetzelfde. Ditzelfde kan je ook doen voor playlists.

Om een album of playlist uit je favorieten te krijgen, klik je op dezelfde knop, hierdoor word het hartje weer grijs in plaats van blauw.

Hoe voeg ik een nummer toe aan een playlist/mijn favoriete nummers?
Zodra een liedje zich afspeelt, zie je op de PC rechts in het menu een plaatje van dit huidige liedje. Daarin staat een hart, hiermee kan je het toevoegen aan je favoriete nummers. Zodra je er met je muis overheen gaat maar niet op klikt, zie je een muzieknootje met een +, hiermee kan je het toevoegen aan een playlist. Dit werkt hetzelfde op de mobiele versie.

Om een ander liedje toe te voegen zonder ernaar te luisteren, staat in de lijsten een hartje voor de titel van het liedje. Voor de artiestennaam staat het bekende muzieknoot +. Op een Android toestel houd je simpelweg het liedje dat je toe wilt voegen even ingedrukt en komen deze opties tevoorschijn. Op een iPhone kies je voor de drie stipjes achter het nummer, vervolgens krijg je verschillende opties te zien.

Hoe verwijder ik een nummer uit mijn playlist?
Als je via je desktopversie in de playlist zit zie je achter elk liedje een vakje staan dat je aan kunt vinken. Vink de liedjes aan die je uit de lijst wilt hebben. Vervolgens bovenaan deze vakjes zie je een prullenbak staan naast een + teken. Als je je muis erop houd zie je “verwijder”. Op je toestel kan je gewenste liedjes ingedrukt houden voor meer opties.

Ik ben op reis en heb na 15 dagen geen offline muziek meer, hoe kan dit?
Dit klopt. Deezer heeft iets ingebouwd voor de verificatie. Als je binnen 15 dagen geen verbinding maakt met het internet, kan je niet meer luisteren naar offline muziek. Het is dan ook fijn mocht je hier toch naar willen luisteren, om af en toe een wifi spot op te zoeken zodat je hier verbinding mee kan maken.

Kan ik mijn Spotify speellijsten overzetten naar Deezer?
Dat kan! 😃 Je kunt daar Spotizr voor gebruiken. Een Deezer app die alles met een druk op de knop voor je overzet.

In geval van Android 5.0: Geen functies op het vergrendelscherm:
Klantexpert Shadowlea:
In Android 5.0 zijn de notificatie opties gewijzigd om meer beveiligingsmogelijkheden te bieden. Dit is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Gelukkig is die instelling makkelijk aan te passen:

Ga naar Instellingen > Geluiden en Meldingen. Zet 'Tijdens Vergrendeling' op 'Alle Inhoud Weergeven'. Nu kun je de berichten weer inzien zonder te ontgrendelen. Als het goed is moet de bediening voor Deezer het nu ook weer doen op je vergrendelscherm, die wordt in 'Verbergen' en 'Geen' onderdrukt.

'Alle Inhoud Weergeven' betekent dat de inhoud van de ontvangen berichten en de widgets als notificatie worden getoond op het vergrendelscherm. 'Vertrouwelijke Inhoud verbergen' betekent dat je wel de notificatie ziet maar niet kan zien wat er in het ontvangen bericht of widget staat.'Geen meldingen weergeven' betekent dat je geen notificatiemelding of widgets op je scherm krijgt. In dit geval geeft alleen de ringtone aan dat er iets ontvangen is.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
Wat is Deezer?
Deezer is een muziek-streamingdienst, speciaal ontwikkeld om muziek mee te luisteren. Je kunt Deezer via Deezer zelf aanvragen of als voordeelbundel via T-mobile. De bundel is er in 2 smaken. De flexibele vorm voor € 9,99 per maand, deze kan maandelijks aan- en uitgezet worden. Of de vaste variant van € 5,99 per maand voor de looptijd van je T-Mobile contract. De voordeelbundel betaal je gemakkelijk via je T-Mobile Factuur.

Alles over de eerste registratie en registreren na het verlengen
Zodra je Deezer net hebt gekregen via je abonnement moet je jezelf eerst registreren via 'T-Mobile klant eerste registratie'. Hierdoor accepteert Deezer jouw gegevens en kan je onbeperkt muziek luisteren. Op deze pagina vind je stap-voor-stap uitleg voor het activeren van Deezer per toesteltype.

Ik krijg een foutmelding bij de registratie, hoe kan dit?
Houd er rekening mee dat er een Deezer bundel geactiveerd moet worden via My T-Mobile. Daarna kun je via de instructies jouw bundel activeren als T-Mobile klant.

In sommige gevallen werkt de registratiecode niet. Als dit het geval is, is het goed om na te gaan of je de instructies goed hebt doorlopen. Daarnaast kun je in sommige gevallen de code het beste handmatig overnemen, in plaats van te kopiëren en te plakken. Dit zorgt soms nog voor problemen.

Hoe zet ik Deezer Flexibel stop?
Wanneer je gebruik maakt van Deezer Flexibel dan kun je deze via je bundels in My T-Mobile maandelijks aan- en uitzetten. De minimale looptijd van Deezer Flexibel is één maand. Wanneer je de voordeelbundel hebt verwijderd kun je nog wel gebruik maken van je Deezer account. Je kunt dan alleen geen volledige nummers meer luisteren.

Ik heb problemen met inloggen, wat kan ik hier aan doen?
Wanneer het niet lukt om in te loggen met Deezer kun je de App verwijderen en weer opnieuw downloaden. Mocht dit niet werken, probeer dan in te loggen via een laptop of PC of reset je wachtwoord. Wanneer je de voordeelbundel net hebt toegevoegd kan het even duren voor dit verwerkt is. Eventjes geduld! :8

Hoe kan ik mij vanuit het buitenland registreren voor Deezer?
Mocht je deezer abonnement ingaan tijdens je vakantie en hier gebruik van willen maken, zal je toch even geduld moeten hebben. Om te registreren moet je aanwezig zijn in Nederland zelf, anders wordt de registratie niet goed verwerkt.

Ik kan niet inloggen met Deezer op een smart TV. Wat nu?
Je kunt via Deezer zelf het wachtwoord veranderen, deze is anders dan van je Facebook- of Google+ account. Zodra het wachtwoord in Deezer zelf is gewijzigd, kan je het e-mailadres wat in Deezer wordt weergegeven samen met het nieuwe wachtwoord invoeren op de smart TV. Veel luisterplezier! ;)

De app verbruikt te veel data, hoe krijg ik dat omlaag?
Deezer verbruikt rond de 60MB per uur, mits je HQ uit hebt staan. Om dit in te zien, ga je naar het Deezer menu → instellingen → app. Hier zie je meteen “Streaming kwaliteit” met daaronder verschillende opties. Je kunt kiezen uit de opties 'UIT', 'Enkel WI-Fi' en 'Wi-Fi + Mobiel netwerk'. De voorkeur staat het beste op WiFi. Met de optie daaronder, kan je het eventueel voor synchronisatie wel aanhouden (wel via Wi-Fi natuurlijk!).

Verder kun je playlists en albums synchroniseren. Je kan een playlist of album synchroniseren door naar de gewenste album of playlist te gaan, bovenaan naast 'synchroniseren'. Je kunt daar de knop van off naar on tikken. Doe dit via Wi-Fi, en je hebt alles altijd to go!

Ook heeft T-Mobile Datavrije Muziek en Deezer valt hier ook onder! Je streamt dan jouw favoriete muziek, zonder dat dit van jouw databundel af gaat.

Hoe voeg ik een album/playlist toe aan mijn lijsten/favorieten?
Zoek naar de gewenste album via de albumtitel of via de artiestennaam. Als je op album hebt gezocht en de juiste hebt aangeklikt, klik dan op de balk “toevoegen” met het hartje ervoor. Mocht je het via artiest opzoeken, zoek naar het gewenste album, klik op de albumnaam en doe hetzelfde. Ditzelfde kan je ook doen voor playlists.

Om een album of playlist uit je favorieten te krijgen, klik je op dezelfde knop, hierdoor word het hartje weer grijs in plaats van blauw.

Hoe voeg ik een nummer toe aan een playlist/mijn favoriete nummers?
Zodra een liedje zich afspeelt, zie je op de PC rechts in het menu een plaatje van dit huidige liedje. Daarin staat een hart, hiermee kan je het toevoegen aan je favoriete nummers. Zodra je er met je muis overheen gaat maar niet op klikt, zie je een muzieknootje met een +, hiermee kan je het toevoegen aan een playlist. Dit werkt hetzelfde op de mobiele versie.

Om een ander liedje toe te voegen zonder ernaar te luisteren, staat in de lijsten een hartje voor de titel van het liedje. Voor de artiestennaam staat het bekende muzieknoot +. Op een Android toestel houd je simpelweg het liedje dat je toe wilt voegen even ingedrukt en komen deze opties tevoorschijn. Op een iPhone kies je voor de drie stipjes achter het nummer, vervolgens krijg je verschillende opties te zien.

Hoe verwijder ik een nummer uit mijn playlist?
Als je via je desktopversie in de playlist zit zie je achter elk liedje een vakje staan dat je aan kunt vinken. Vink de liedjes aan die je uit de lijst wilt hebben. Vervolgens bovenaan deze vakjes zie je een prullenbak staan naast een + teken. Als je je muis erop houd zie je “verwijder”. Op je toestel kan je gewenste liedjes ingedrukt houden voor meer opties.

Ik ben op reis en heb na 15 dagen geen offline muziek meer, hoe kan dit?
Dit klopt. Deezer heeft iets ingebouwd voor de verificatie. Als je binnen 15 dagen geen verbinding maakt met het internet, kan je niet meer luisteren naar offline muziek. Het is dan ook fijn mocht je hier toch naar willen luisteren, om af en toe een wifi spot op te zoeken zodat je hier verbinding mee kan maken.

Kan ik mijn Spotify speellijsten overzetten naar Deezer?
Dat kan! 😃 Je kunt daar Spotizr voor gebruiken. Een Deezer app die alles met een druk op de knop voor je overzet.

In geval van Android 5.0: Geen functies op het vergrendelscherm:
Klantexpert Shadowlea:
In Android 5.0 zijn de notificatie opties gewijzigd om meer beveiligingsmogelijkheden te bieden. Dit is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Gelukkig is die instelling makkelijk aan te passen:

Ga naar Instellingen > Geluiden en Meldingen. Zet 'Tijdens Vergrendeling' op 'Alle Inhoud Weergeven'. Nu kun je de berichten weer inzien zonder te ontgrendelen. Als het goed is moet de bediening voor Deezer het nu ook weer doen op je vergrendelscherm, die wordt in 'Verbergen' en 'Geen' onderdrukt.

'Alle Inhoud Weergeven' betekent dat de inhoud van de ontvangen berichten en de widgets als notificatie worden getoond op het vergrendelscherm. 'Vertrouwelijke Inhoud verbergen' betekent dat je wel de notificatie ziet maar niet kan zien wat er in het ontvangen bericht of widget staat.'Geen meldingen weergeven' betekent dat je geen notificatiemelding of widgets op je scherm krijgt. In dit geval geeft alleen de ringtone aan dat er iets ontvangen is.

Ik heb een Deezer Flexibel bundel genomen om het uit te proberen. Maar we doen er echt niks mee.
Ik zie in MyTMobile niet de optie om het te verwijderen.
Hoe kan ik Deezer stopzetten?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ptluna,

Welkom op ons forum! 🙂

In ons systeem zie ik dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega Jacob en dat hij je hiermee verder geholpen heeft. Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag!
Hallo T-Mobile,
Ik heb nu deezer 30 dagen op proef.. het bevalt goed, maar daarna 9,99 per maand. Ik wil het graag via jullie doen straks. Hoe regel ik dit?

En nog iets... deezer flexibel is 4,99 bij jullie en iedere maand opzegbaar. Deezer bij abonnement is gedurende het abonnement voor 5,99... wat is dan het voordeel van de laatste optie?
Groet martijn
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mgr75,

Tof dat het je zo goed bevalt, Deezer! 😃

Als jouw 30 dagen om zijn, dan kun je zelf kiezen welke versie Deezer je wilt, Flexibel of Vast. Je kunt dit gewoon elk moment aanzetten via je My T-Mobile. Je kunt vervolgens gewoon weer inloggen met je huidige account. Er wordt dan aangezet dat jij een betaald account hebt bij Deezer, zodat je alle functionaliteiten krijgt.

Op het moment is er inderdaad een actie voor Deezer Flexibel voor €4,99 per maand. Deze actie is echter 4 maanden geldig, niet voor de gehele duur van je abonnement. Als je nu weet dat je Deezer blijft gebruiken, dan is Deezer Vast dus voordeliger, omdat je dan continu de maandelijkse prijs van €5,99 houdt. Bij Deezer Flexibel wordt dit na de 4 maanden ook €9,99, net als via Deezer zelf. Het is dus even afwegen wat je zelf het meest handige vindt. 🙂

Laat je weten of het zo allemaal duidelijk is en of het gelukt is om een bundel van Deezer te kiezen en activeren? Als wij je nog te hulp kunnen schieten, doen we dat graag!
Ik heb van de week telefonisch contact gehad over mijn abonnement en gevraagd hoe Deezer flexibel uit te zetten; dit zou na een paar dagen mogelijk zijn (iets in de overgang van het ene contract naar het nieuwe) echter kan ik deze bundel zowel op de app als op My T-mobile niet uitzetten. Zou Deezer flexibel voor mij gedeactiveerd kunnen worden?
Mvg Stefanie
Reputatie 6
Badge +16
Hoi StefanieW87,

Welkom op het forum! Leuk om je hier te zien. 🙂

Jammer dat je de bundel wilt uitschakelen. Mag ik vragen waarom je Deezer uitgeschakeld wilt hebben? Heb je de applicatie al een keer uitgeprobeerd?

Ik zie inderdaad dat je hierover contact hebt opgenomen met de klantenservice. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat er precies is besproken en welke toezeggingen er zijn gedaan. Op dit moment zie ik dat je geen gebruik maakt van de flexibele variant van Deezer, deze kan dus niet uitgeschakeld worden. Uit jouw verhaal maak ik op dat dit wel aan je is toegezegd, dus heb ik contact opgenomen met de desbetreffende collega om meer duidelijkheid te krijgen. Als ik meer weet dan krijg je van mij weer een berichtje terug. We gaan er samen uit komen Stefanie!
Ik heb Deezer al 2 jaar gebruikt maar vind het onnodig om daar 9,99 per maand voor te betalen .. onder mijn abonnement staat Deezer flexibel en is mij uitgelegd dat deze af te zeggen is middels de app of my t-mobile .. daarnaast heb ik het opzeggen van Deezer al aangegeven op het moment dat ik mijn abonnement ging verlengen en daar is niets mee gedaan. Vervolgens ben ik alsnog naar de winkel terug gegaan waar ik het abonnement hebt verlengt en dit zou opgezegd zijn .. dit is alleen gebeurt in augustus en nu zijn we inmiddels in december beland en zou het nu ineens niet opzegbaar zijn .. beetje vreemd verhaal .. ik wil Deezer er gewoon vanaf hebben aangezien dit mij nu inmiddels al 3 x toegezegd is dat dit mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Stefanie,

Geen zorgen! Issam zal terugkomen op jouw bericht zodra hij een reactie heeft ontvangen van onze collega. Jullie komen er samen wel uit! 🙂
Inmiddels wacht ik al bijna 3 weken op een antwoord. In mijn contract staat Deezer flexibel en als je deze aanklikt staat dat deze per maand opzegbaar is echter is er in de app geen mogelijkheid om deze af te melden. Er is mij nog steeds niet duidelijk gemaakt hoe ik Deezer af kan melden en er zou op terug gekomen worden. Ik wens nu onderhand eens een antwoord te krijgen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi StefanieW87,

Sorry voor mijn late reactie. Ik stuur je een privébericht met meer informatie!
Goedemiddag, ik wil graag Deezer vanaf mijn mobiel via BlueTooth op mijn radio streamen.
Radio heeft connectie met mijn mobiel, sterker nog, ik zie in mijn radio-display welk nummer ik op mijn mobiel aan het afspelen ben. Geluid wordt echter alleen afgespeeld op mijn mobiel.
Eigenlijk is het zo dat ik nu met mijn autoradio Deezer op mijn mobiel kan bedienen, terwijl ik juist met mijn mobiel Deezer op de autoradio wil bedienen. Autoradio is gewoon een oude zonder speciale app hiervoor, maar dus wel met BlueTooth.
Hoe kan ik dit fixen?!
Reputatie 6
Badge +16
Hey Grandi,

Leuk dat je hier je vraag stelt. Welkom op het forum!

Vreemd zeg. Zou je een kijkje willen nemen in dit topic? Hier stelt iemand dezelfde vraag en wordt er ook een oplossing geboden. Mocht dit bij jou niet helpen dan horen we graag welk toestel je gebruikt en of je de meest recente software versie geïnstalleerd hebt.

Probeer voor de zekerheid ook een ander bluetooth apparaat en de app een keer te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Ik heb woensdag mijn abbonomemt verlengd en daarbij ook deezer genomen, dit abbonoment gaat in januari in. Betekend dit ook dat dan mijn deezer pas in gaat?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tjits93,

Dat klopt inderdaad, bij een verlenging krijg je de nieuwe bundels pas wanneer het nieuwe abonnement daadwerkelijk van start gaat. In jouw geval betekent dit dat je Deezer vanaf 7 januari 2018 kunt gebruiken. Als je nu al van Deezer gebruik wilt maken, dan kun je via My T-Mobile deze bundel aanzetten. Op dit moment hebben we een actie, waarbij je 4 maanden €1,75 voor Deezer betaalt. Dit past dan mooi in de tussenliggende periode! 🙂
Kan je een bestaand Deezer account toevoegen aan een Family account?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Reggiekals,

Ik heb jou zojuist in dit topic voorzien van een reactie.

Reageer