Beantwoord

[FAQ] T-Mobile Samen

Reputatie 3
Badge +2
  • T-Mobile Moderator
  • 454 reacties
Gratis onderling bellen binnen Nederland en iedere maand extra cadeau's, voor alle T-Mobile klanten. Dat klinkt goed toch? 😃

Met T-Mobile Samen kun je een groep van personen samenstellen met wie je onbeperkt binnen Nederland wilt bellen. Het enige dat je hoeft te doen is via My T-Mobile een eigen groep vormen, van familie, vrienden, collega's. Iedereen kan toegevoegd worden, zolang ze maar T-Mobile klant zijn.

Jij én je groepsleden krijgen extra voordeel. Zo krijgt bijvoorbeeld iedereen met een Go-abonnement standaard elke maand € 2,50 extra korting. En als je groep uit 3 of meer abonnementen bestaat, is je extra korting met een Go-abonnement zelfs € 5,- per maand. Ook bellen jullie onderling gratis binnen Nederland. Het enige wat je nu hoeft te doen is een groep aanmaken via My T-Mobile. Je groepsleden kies je helemaal zelf. En T-Mobile Samen is gratis. Je krijgt het van ons.:D

Ben je enthousiast geworden en wil je meer informatie over T-Mobile Samen? Via de link kun je alle informatie over T-Mobile Samen vinden!

Let op! T-Mobile Samen wordt vanaf 29 januari vervangen door Alles onder 1 Dak. Je vindt alle informatie in onze FAQ over deze verandering. Als je dan nog vragen hebt kun je die onder de FAQ stellen.

Veelgestelde vragen over T-Mobile Samen

Waarom bieden jullie T-Mobile Samen aan, what's in it for you?
We willen loyaliteit belonen, meteen vanaf de start. We vinden het belangrijk om te laten zien dat we jullie waarderen, ongeacht hoe lang jullie klant zijn. We willen iets terugdoen waar je ook echt wat aan hebt als klant. Life is for sharing en die mogelijkheid willen we jullie nog meer bieden met mensen die belangrijk voor je zijn.

Hoe kan ik mijn groep aanmelden en waar kies ik mijn cadeau?
Log in op je My T-Mobile en selecteer T-Mobile Samen. Hier kies je wie je in jouw groep wilt en hoe deze groep moet heten. Hier kun je jouw cadeau direct selecteren en op een later moment ook nog wijzigen. Behalve de €5,- korting bij de Go-abonnementen, kunnen de cadeaus wijzigen. Let dus goed op dat je het leukste cadeau voor je groep kiest! 🙂

Welke voordelen kan ik krijgen met een Go-abonnement en T-Mobile Samen?
Heb je een Go-abonnement van vóór 29 januari 2018 en een T-Mobile Samen groep, dan kun je de volgende voordelen krijgen:

Totaal 2 abonnementen in de groep:
- 1 GB extra data (niet beschikbaar bij Unlimited);
- €2,50 korting op factuur.

Totaal 3 of meer abonnementen in de groep:
- 2 GB extra data (niet beschikbaar bij Unlimited);
- €5,- korting op factuur.

Kun je wat meer uitleggen over de extra MB's die je kunt kiezen?
Zeker! De MB's worden gebruikt voordat je aan jouw bundel begint, dus deze gaan eerst op. De MB's zijn alleen in Nederland geldig en kunnen niet mee worden genomen naar een nieuwe maand. Deze optie is de standaardkeuze bij het beginnen van een groep, als er geen andere keus wordt gemaakt.

Ik zit nu in een T-Mobile Samen-groep. Wat verandert er voor mij door de wijzigingen van 3 april?
Heb je een Go-abonnement, en zit je in een groep met twee (of meer) andere abonnementen?
Dan krijg je vanaf nu iedere maand € 5,- extra korting. Heb jij geen Go-abonnement, of heb je niet voldoende groepsleden met een abonnement, dan verandert er niets voor je.

Wat gebeurt er als er iemand uit mijn groep gaat?
Kom je hierdoor onder de grens van in totaal 3 abonnementen in een groep? Dan verlagen we de extra korting van € 5,- naar € 2,50 per maand. Maar als er weer een abonnement in de groep bijkomt, verhogen we de extra korting weer naar € 5,-. Als de beheerder besluit de groep te verlaten, dan vervalt de groep. Er kan dan iemand een nieuwe groep beginnen.

Ik ben op zoek naar een groep/leden voor mijn groep. Kunnen jullie mij helpen?
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je geen/weinig mensen kent bij T-Mobile. In dit algemene topic vind je andere forumleden die op zoek zijn naar een groep of leden voor hun eigen groep. Je kunt daar dus ook jouw verzoek neerleggen. 🙂

Daarnaast is er ook een Facebookgroep waar ook dergelijke verzoekjes worden geplaatst, dus sla je slag!

Nog een tip: Als je mensen in je omgeving overtuigt naar T-Mobile te komen, dan kun je diegene ook nog aanmelden voor Vriendenkorting. Jullie ontvangen dan allebei €25,- korting op jullie eerstvolgende factuur!

Waarom bieden jullie onbeperkt bellen? Dat zit al in mijn abonnement.
Niet alleen jijzelf, iedereen in de groep kan onbeperkt bellen naar elkaar. Dat is natuurlijk heel handig voor PrePaid-gebruikers of groepsleden zonder onbeperkt bellen in het abonnement.

Ik heb geen Go, wat krijg ik bij T-Mobile Samen?
Bij een ander abonnement kun je maandelijks één van de volgende kortingen kiezen:

- € 2,50 korting per maand
- 500 MB internet extra
- Dubbele T-Mobile Extra punten

Als je PrePaid-klant bent, kun je onbeperkt gratis bellen naar anderen in de groep. Je kunt geen groep starten en maandelijks een cadeau kiezen.

Bij 4G voor Thuis krijg € 2,50 korting als je met één ander abonnement in een groep zit. Zit je met twee of meer abonnementen in een groep, dan krijg je zelfs € 5,00 korting.

Ik heb iemand uit mijn Samen groep gebeld, maar de minuten zijn wel van mijn belbundel af, hoe kan dit?
[spoiler]We krijgen af en toe vragen dat de gesprekken binnen de groep alsnog apart worden berekend. In het verbruik worden deze gesprekken inderdaad nog niet verrekend, maar op je factuur komt dit helemaal goed. Op dit moment wordt er gekeken naar een toevoeging aan de verbruikstatus voor gesprekken die binnen een T-Mobile Samen groep worden gevoerd.

Let er wel op dat je pas onbeperkt kunt gaan bellen wanneer je bevestiging hebt gekregen van het aanmaken van de groep of wanneer je toegevoegd bent. Gesprekken die ervoor worden gevoerd, vallen niét binnen T-Mobile Samen. Houd er ook rekening mee dat gesprekken naar een groepslid in het buitenland ook niet binnen T-Mobile Samen vallen.

Gelden de 500 MB van T-Mobile Samen ook voor het gebruik in het buitenland/de EU?
Nee, deze MB's zijn alleen voor het gebruik binnen Nederland.

Kan ik Friends & Family combineren met T-Mobile Samen?
Nee, dat kan niet. Je kunt T-Mobile Samen niet gebruiken naast T-Mobile Friends & Family.

Na 1 februari kun je gratis een T-Mobile Samen groep starten via My T-Mobile. Je moet dan wel eerst jouw Friends & Family groep beëindigen. Je kunt namelijk niet in 2 groepen tegelijk zitten.

Als je geen T-Mobile Friends & Family (meer) hebt, dan kun je deze niet meer afsluiten.

Als je nog vragen hebt over T-Mobile Samen, laat hieronder dan gerust een reactie achter!
icon

Beste antwoord door David 3 april 2017, 10:01

Hey allemaal,

We hebben T-Mobile Samen vernieuwd! 😃

Jij én je groepsleden krijgen extra voordeel. Zo krijgt bijvoorbeeld iedereen met een Go-abonnement standaard elke maand € 2,50 extra korting. En als je groep uit 3 of meer abonnementen bestaat, is je extra korting met een Go-abonnement zelfs € 5,- per maand. Ook bellen jullie onderling gratis binnen Nederland. Het enige wat je nu hoeft te doen is een groep aanmaken via My T-Mobile. Je groepsleden kies je helemaal zelf. En T-Mobile Samen is gratis. Je krijgt het van ons! :D

Klanten die nu al 3 of meer in de groep hebben en een Go abonnement hebben, zien hun 5 euro korting uiterlijk morgenochtend (4 april) terug in My T-Mobile. Dit gebeurt automatisch, daar hoef je dus niets voor te doen!

Vragen? Laat het hier gerust weten! 🙂
Bekijk origineel

128 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Als je prepaid hebt, waarom kun je dan geen groepen aanmaken?
Reputatie 6

Hoi,

Eigenlijk wel logisch toch? Dan zou je al prepaidklant niet meer op te hoeven waarderen, wanneer je elke maand bv de MB's kiest. Of had je gedacht dat je elke maand €2,50 overgemaakt zou krijgen? 😉. Je kunt uiteraard welk onbeperkt bellen binnen je groep.
Reputatie 6
Badge +17

Hoi,

Eigenlijk wel logisch toch? Dan zou je al prepaidklant niet meer op te hoeven waarderen, wanneer je elke maand bv de MB's kiest. Of had je gedacht dat je elke maand €2,50 overgemaakt zou krijgen? 😉. Je kunt uiteraard welk onbeperkt bellen binnen je groep.

Mij gaat het eigenlijks om het onbeperkt bellen binnen de groep. Als prepaid klant krijg je gratis MB's/SMSjes/minuten met PrePaid surprise.

Dit staat er op de website: Je kunt als PrePaid-klant geen groep starten en je kunt niet maandelijks een cadeau kiezen.

Een maandelijks cadeau hoef ik niet, maar een groep starten zou ik wel willen. Waarom is dat niet mogelijk als prepaid-gebruiker? Iedereen die ik ken gebruikt prepaid.
Reputatie 2
Ik heb nu de family bundel. Daarmee kan ik 1000 minuten gratis bellen en 1000 sms'jes versturen. Iedereen die in mijn groep zit kan dat ook. Het nieuwe aanbod is nu gratis onbeperkt bellen, maar de sms'jes zijn niet meer gratis. Vanaf een prepaid kaartje kost een sms'je 10 cent. Dat is dan 100 euro voor 1000 sms'jes. Ik wil dus niet overstappen met mijn huidige family groep, maar mijn tweejarig abonnement loopt in september af en dan kan ik geen familybundel meer kiezen. Ik kan op de site geen aanbod vinden voor een goedekope sms bundel voor prepaidkaartjes. Wat is dan een goed alternatief?
Reputatie 6
Badge +17
Ik heb nu de family bundel. Daarmee kan ik 1000 minuten gratis bellen en 1000 sms'jes versturen. Iedereen die in mijn groep zit kan dat ook. Het nieuwe aanbod is nu gratis onbeperkt bellen, maar de sms'jes zijn niet meer gratis. Vanaf een prepaid kaartje kost een sms'je 10 cent. Dat is dan 100 euro voor 1000 sms'jes. Ik wil dus niet overstappen met mijn huidige family groep, maar mijn tweejarig abonnement loopt in september af en dan kan ik geen familybundel meer kiezen. Ik kan op de site geen aanbod vinden voor een goedekope sms bundel voor prepaidkaartjes. Wat is dan een goed alternatief?
Hier kun je alle PrePaid SMS bundels bekijken. Volgens mij was er vroeger ook een bundel met 1000 SMSjes.

Groet,
Reputatie 2
Hee, wat goed! Dank je wel, ik kon het zelf echt niet vinden!
Reputatie 6
Badge +17
Hee, wat goed! Dank je wel, ik kon het zelf echt niet vinden!
Ik moet toegeven: het staat inderdaad een beetje raar.
PrePaid bundels staan namelijk niet bij Klantenservice > Voordeelbundels.
Ze staan bij: Shop > PrePaid > Meer over PrePaid bundels.

Groet,
Reputatie 4
Badge +7
Wat Mitch even vergeet te melden in het nieuwsbericht is dat je de cadeaus alleen maar krijgt als je twee abonnees in je groep hebt zitten.
Reputatie 4
Badge +7
oorwaarde voor het maandelijkse cadeau:
Je krijgt een cadeau als je een privé abonnement hebt of ZZP'er bent. Daarnaast moeten er minimaal 2 groepsleden zijn met een T-Mobile abonnement. Heb je alleen een abonnement en een PrePaid in je groep? Dan kunnen jullie wel onderling gratis bellen, maar geen maandelijks cadeau kiezen.
Reputatie 5
Badge +14
dit is een mooi positief bericht , bedankt !
Badge +5
Uitstekende actie! Dit kan wel eens veel klanten op gaan leveren, iets waar nagenoeg iedereen wat aan kan hebben en niet slechts een bepaalde doelgroep.
Badge +5
Vanaf vandaag is dit product beschikbaar!

Zojuist heb ik een groep aangemaakt, het werkt heel erg makkelijk. Hebben jullie dat ook al gedaan? Bij ons heeft 1 iemand nog een prepaid en een ander nog een bundel met belminuten, dus daar is het vooral handig voor. De anderen hebben onbeperkt bellen, dus daarvoor heeft de bundel geen meerwaarde, maar vooral het maandelijkse cadeau wat je kan kiezen is een leuke bijkomstigheid.
Goede actie van T-Mobile. Vooral de keuze uit de cadeaus vind ik top!

Ik vind dat deze provider de goede kant op aan het gaan is. De klantenservice is er mijns inziens op vooruit gegaan, zo ook de up- & download snelheid. Nu deze actie weer.... Ga zo door zou ik zeggen!
Reputatie 2
Badge
Leuke actie, direct mijn ouders, broer en partner aangemeld. Weer een onderscheidend iets 🆒
Reputatie 3
Badge +4
Mooi cadeau voor de klanten T-Mobile! Bedankt, wordt zeker gewaardeerd!
Reputatie 6
Badge +17
@HugoB, Bammmbi, jaimie en HarryMe,

Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn over T-Mobile Samen! 🙂 We gaan zeker zo door @Bammmbi, fijn om te horen dat je verbeteringen ziet!

Al besloten waar jullie de eerste maand voor gaan kiezen?
Badge +5
@Thalina

Ik kies voor de 2,50 korting. Van mijn 3 GB bundel maak ik maandelijks misschien net iets meer dan de helft op, dus 500 MB extra heeft niet zoveel zin. En dubbele punten heb ik ook niet heel veel aan aangezien ik per maand maar circa 20 euro betaal (nu dus nog maar 17,50 met de korting eraf).
Reputatie 3
Badge +4
Hoi Thalina, ik ga voor de korting in de eerste maand van mijn nieuwe bundel.
Heb een paar dagen geleden met bijbetaling een LG G4 Leather Brown T-Mobile bemachtigd, dus moest eerst €2,50 "terugverdienen" 😛
@Thalina

Ook ik kies voor de €2,50 korting. Er komt elke maand iets bovenop de abonnementsprijs (BTW?) en aangezien ik dat niet had ingecalculeerd toen ik het abonnement afsloot, komt het erg goed uit!
Deze maand helemaal aangezien ik me had laten verleiden in de Playstore en een app had gekocht. :p

Trouwens.. wel erg fijn dat er een mogelijkheid is om in de Android Playstore te betalen via facturering aan T-Mobile. Ik heb namelijk geen PayPal noch creditcard.

Ik hoop dat T-Mobile de cadeau keuze zo laat! Hier win en behoud je klanten mee!
Reputatie 2
Badge
@Thalina

Ook ik ga voor de €2,50 korting, ik heb een 12gb bundel en gebruik deze heel weinig momenteel. Extra MB's heb ik dus weinig aan. Dubbele punten ook niet, heb vrij recent alles ingeleverd dus iets groots sparen zit er voorlopig toch niet in :8
Reputatie 4
Badge +7
Ik ben gegaan voor de extra MB's.
Reputatie 6
Badge +17
@HugoB, HarryMe, Bammmbi, Jaimie en toetsie,

Wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren en allemaal al een cadeautje hebben uitgezocht! Zo te zien is de 2,50 euro korting erg populair! Echte Hollanders! 😉 Het leuke is trouwens dat je elke maand je cadeautje kunt aanpassen. Dus mocht je een keer weten dat je de komende maand meer MB's gaat verbruiken, dan pas je 'm gewoon aan naar 500MB!

Maar dat geldt dus ook voor jou toetsie. Als je volgende maand toch de korting wilt of de T-Mobile Extra punten, dan kun je dit makkelijk aanpassen. Maar 500MB is natuurlijk ook leuk meegenomen!

Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de mensen waarmee jullie een groep hebben gemaakt. Heb je vrienden of familieleden toegevoegd aan de groep?

In ieder geval alvast veel plezier met T-Mobile Samen!
Badge +5
Vooral "aanhang" maar ook familieleden. Eigenlijk nog steeds hetzelfde zoals ik echt al vele jaren de Family bundel heb gehad op een paar wijzigingetjes na 🙂
Reputatie 2
Het eerste positieve nieuws van tmobile in lange tijd.

Een paar vragen komen bij me op:
1. Kun je in meer groepen tegelijk zitten?
2. Wat gebeurt er als iemand die in een groep zit overstapt naar een andere provider?
3. Is bellen onderling echt altijd kosteloos en onbeperkt? Ook buiten Nederland? Ook buiten Europa? Of is dit vergelijkbaar met het 'altijd' houdbaar zijn van het beltegoed van het flexabonnement?
4. Kiest de hoofdaanmelder van de groep de maandelijkse cadeaus voor iedereen of kan iedereen voor zichzelf kiezen?
5. Geldt dit ook voor abonnementen die indirect onder tmobile vallen zoals bv. Ben?
Het eerste positieve nieuws van tmobile in lange tijd.

Een paar vragen komen bij me op:
1. Kun je in meer groepen tegelijk zitten?
2. Wat gebeurt er als iemand die in een groep zit overstapt naar een andere provider?
3. Is bellen onderling echt altijd kosteloos en onbeperkt? Ook buiten Nederland? Ook buiten Europa? Of is dit vergelijkbaar met het 'altijd' houdbaar zijn van het beltegoed van het flexabonnement?
4. Kiest de hoofdaanmelder van de groep de maandelijkse cadeaus voor iedereen of kan iedereen voor zichzelf kiezen?
5. Geldt dit ook voor abonnementen die indirect onder tmobile vallen zoals bv. Ben?

Antwoord op
Vraag 1: Nee. Staat volgens mij ergens in de voorwaarden, dacht ik.

Vraag 2: Ik vermoed dat die persoon uit de groep verwijderd wordt en zolang er maar minimaal 2 mensen in de groep overblijven, er voor hen niet veranderd. Maar dit is mijn verwachting.

Vraag 3: Ik vermoed alleen binnen Nederland. Maar ook dit is mijn eigen verwachting.

Vraag 4: Ieder groepslid kan elke maand zijn eigen cadeau uitzoeken.

Vraag 5: Ik vermoed dat het niet geldt voor BEN abonnees. Wederom mijn eigen verwachting.

Inhakend op vraag 4, moet iedereen elke maand opnieuw zijn/haar cadeau kiezen? Of krijg je elke maand hetzelfde totdat je dit zelf aanpast via my.t-mobile.nl?

Een ander punt, ik zie nu mijn 500MB extra die ik heb verkregen via T-Mobile Samen. Maar ik dacht wanneer je je voor 1 maart aanmeld je 1GB kreeg in plaats van 500MB? Wordt dit nog aangepast in de My T-Mobile verbruikstatus?

Reageer