Vraag

Foto's overzetten op nieuwe toestel

Ik heb een nieuwe telefoon.Nu had ik op mn oude een back up gemaakt met cloud!
Ik heb de back-up nu op mn nieuwe mobiel gezet,maar hoe krijg ik ze nu op mijn telefoon?Moet ik ze dan j echt 1 voor1 gaan downloaden of kan dit ook anders.
En kan ik ze dan ook direct in mijn galerij plaatsen?

5 reacties

Je kunt niet zonder meer een backup van de ene telefoon terugzetten op een ander type/merk... De folders en bestandsnamen die gebruikt worden zijn niet bij elk toestel hetzelfde.

Je kunt wel bij de meeste cloud diensten gewoon de hele folder met bestanden/foto's naar je telefoon overzetten. Als je bijvoorbeeld Mega gebruikt gaat het zelf automatich. Het handigst is vaak gewoon de map van de cloud downloaden naar de telefoon. Als het een echte backup is kan het wel zijn dat je op de cloud even graven moet tot je de juiste folder heb gevonden.

Als overgins de backup gebruikt heeft gemaakt van codering kan het zijn dat je helemaal niets terug kan zetten.
Reputatie 4
@ Samanthat

Welkom op het T-Mobile Forum!

Even ter verduidelijking; welk toestel gebruikte je eerst en wat is je nieuwe toestel? Ik hoor graag van je! 🙂
Ik had eerst samsung galaxy S 2 en nu een samsung galaxy s4 mini.
Ik had namelijk begrepen van de mensen in de tmobile shop dat t allemaal heel handig was.
Maar heb al van alles geprobeerd, maar t lukt niet om het in 1 x te downloaden.
Heb je het oude toestel nog?

Dan kun je altijd nog de foto's eerst even met de USB verbinding naar een pc/laptop zetten en dan direct in de juiste folder op je nieuwe toestel.

Je foto's zijn vrijwel altijd opgeslagen in de folder met de naam "dcim" meestal heb je zowel op de sd kaart als op de telefoon een folder met die naam, op de pc kun je die folders samenvoegen en in een keer in de "dcim" folder van je nieuwe toestel plaatsen   ze verschijnen dan netjes in je album.
Reputatie 4
misschien een goede tip voor t-mobile om hier is wat mee te gaan doen? als ze  willen dat t-mobile cloud gebruikt gaat worden is dit al een goed begin.

Reageer