Beantwoord

Gratis onderling bellen

Ik heb iemand aangemeld in T-mobile samen, we zouden dus onderling gratis kunnen bellen.
Tuurlijk even geprobeerd, maar ik zie dat er toch een belminuut van mij tegoed af is gegaan.
Hoe kan dat
icon

Beste antwoord door Dave670 17 maart 2016, 21:36

@MariTegelen,

Er zijn inderdaad wat probleempjes dat de minuten gewoon uit je belstatus gaan 😞 op de factuur zul je echter netjes terugzien dat je niet hoeft te betalen voor het bellen naar dat nummer.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 4
Badge +7
Je krijgt allebei een bevestigings SMS en dan kun je er pas gebruik van maken.
Badge +12
@MariTegelen,

Er zijn inderdaad wat probleempjes dat de minuten gewoon uit je belstatus gaan 😞 op de factuur zul je echter netjes terugzien dat je niet hoeft te betalen voor het bellen naar dat nummer.
@ dave670: Dus als ik het goed begrijp zie ik het nergens terug op de factuur ook al zit ik over mijn belminuten heen ?? Als dat is dan gaan we uit van het positieve toch !!!

@toetsie: De sms hebben we beiden gekregen al vrij kort na het aanmelden.
Badge +12
@MariTegelen,

Dat klopt! hou echter wel rekening dat het gratis bellen naar de nummers in je groep pas ingaat op het moment dat je de groep hebt gemaakt. Dus als jij vandaag de groep maakt zullen alle telefoontjes van 1 maart tot 19 maart uit je belbundel gaan. De overige dagen zijn dan gratis vanwege T-Mobile Samen.
Mijn tmobile Family zou automatisch overgezet worden naar de nieuwe samen. Naar US nog steeds niet gedaan
Reputatie 4
Badge +7
@ tinuss dat gaat niet automatisch, dat moest je zelf regelen.
Toch vindt ik het nog erg vreemd als ik er over nadenk.

Ik krijg mijn belminuten nooit op op het einde van de maand.
Het onderling bellen gaat er wel vanaf.
Stel er gebeurd iets waardoor je toch flink moet gaan bellen.
Dan kom je tenslotte tekort of zie ik het verkeerd.

Voorbeeld: ik hou normaal 25 minuten over, dan bel ik 26 x naar iemand uit de groep.
eind is dan -1. ( hij telt toch gewoon minuten af in mytmobile )
Omdat bellen onderling gratis is zou dat gewoon 25 moeten blijven.
Nu moet ik door een of andere zaak onverwacht veel bellen. Stel dat is25 minuten, dan kom ik op -26 minuten. ( de -1 plus de 25 minuten bellen )
Het zou toch op 0 uit moeten komen.
Ik vindt het op deze manier nogal erg verwarrend. Veel beter zou zijn als de minuten onderling NIET afgeboekt werden in mytmobile overzicht.
Zoals het nu gaat is er zeer weinig controle of het allemaal wel klopt.
Als ik bel zoals ik boven omschrijf zou ik geen kosten mogen hebben buiten mijn bundel.
Persoonlijk vindt ik het geen goede zet van TMobile om het op deze manier te doen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi MariTegelen,

Een terechte opmerking. Ik kan me goed voorstellen dat je een duidelijk overzicht wilt hebben van je resterende belminuten. Dat de gebelde minuten van je resterende minuten worden afgetrokken is inmiddels bekend bij ons. Onze collega's zijn op zoek naar een oplossing hiervoor. Let wel op dat dit alleen om een foutieve weergave gaat. Als je belt naar een T-Mobile Samen lid, dan gaat dit niet van je bundel af.

We vragen je om nog even geduld te hebben tot onze collega's een oplossing hebben gevonden. Onze excuses voor de verwarring en het ongemak!

Als je verder nog vragen hebt dan horen we het graag van je!
Bovenstaande vragen over gratis onderling bellen zijn nu een jaar oud.
Ik heb dezelfde vraag, dat mijn belminuten van mijn tegoed af gaan ook als ik met een groepslid bel. Erg onduidelijk!
Graag antwoord of dit nu is aangepast.
Ted Storm
Hoi TedStorm.

Het is niet de bedoeling dat je dezelfde vraag op meerdere plekken op het forum stelt. Da's tegen de huisregels, zou je daar in de toekomst aan willen denken? Dank je.

Je kunt een reactie van een T-Mobile Moderator in je eigen topic verwachten.

Dit topic gaat op slot.