Handleiding T-Mobile Cloud

Reputatie 4
  • is een legendarische Super User
  • 1851 reacties
hallow mensen,

voor mensen die toch nog veel moeite hebben na het kijken van de video, en/of liever tekst hebben als een uitleg, kom ik dus nu met een handleiding om je te assisteren mocht je iets niet begrijpen. mocht je achteraf toch nog vragen hebben, wees niet bang, wolken bijten niet dus stel gerust je vraag zodat alle onduidelijkheid weg is! klant experts, t-moderators of ik zullen zo spoedig mogelijk bij je komen.

stap 1: voordeelbundel activeren
1. Ga naar de t-mobile app op je telefoon. ga vervolgens naar de knop voor "abonnementen" en tik deze aan. hier zie je een overzicht van je huidige abonnement en wat er geactiveerd is, samen met het nummer en wat voor type abonnement (zoals iSmart of stel samen).
2. onderaan zie je een roze knop met "extra bundels toevoegen". ook hier klik je weer op. bovenaan zie je huidige bundels waar je over beschikt. onderaan zie je de bundels die je kan activeren.neem dus het onderste rijtje en klik op "t-mobile cloud"
3. hier zie je een overzicht hoeveel GB je krijgt, en hoeveel deze kost. als je weinig upload kan je het makkelijk doen met 5GB die gratis is, maar hoe meer je upload hoe groter de cloud moet zijn. zeker als je een fotograaf bent en overal je bestanden wil hebben. Kies een aantal GB uit die dus voor jou geschikt is. let wel op: alleen de 5GB variant is gratis! hoe groter de cloud, des te meer je betaald! dit staat dus ook omschreven in het overzicht.

stap 2: t-mobile cloud app downloaden zet bij nummer 2 je dataverbinding (3/4G) aan!
1. om de app te downloaden kan je in de app/play store zoeken naar "t-mobile cloud", om het te vermakkelijken kan je ook hier op klikken, naar beneden scrollen en gewenste besturingsysteem aanklikken.. download de app en installeer het.
2. nadat je deze heb geïnstalleerd, open je de app. hierdoor kom je automatisch in het inlogvenster. klik op "account aanmaken". hierdoor krijg je een overzicht om een naam, wachtwoord en email neer te zetten zodat je kan registreren. helaas kan ik hier verder weinig over zeggen aangezien mijn telefoon een ansjovis aangeeft zodat ik het venster niet kan zien 😞
3. nu zou je een sms moeten ontvangen om je te kunnen activeren voor de t-mobile cloud. volg gewoon de instructies en het komt vanzelf goed.
4. als je met stap 3 klaar bent, kan je de t-mobile cloud weer openen. log in met je gegevens en je kan de t-mobile cloud gebruiken.

stap 3: de cloud gebruiken.
Bestanden: hier zie je het overzicht van je t-mobile cloud (en wat hierin staat), dit apparaat (wat er op je huidige apparaat staat), andere apparaten (lijkt me logisch) en tranfers. hier kan je dus zien  bij de eerste 2 kan je dus zoeken naar waar je bestanden staan, en wat je ermee wilt doen. als je dus in een map zit met bestanden die je wilt uploaden, kan je gewenste bestanden aanklikken en rechtsboven op het pijltje klikken, met de optie waar je het naartoe wil verzenden of de optie om het te verwijderen. mocht je grote ladingen uploaden, kan je dit dus terug zien bij "tranfers" zodat je weet hoever de cloud is met opslaan op desbetreffende doel. met andere apparaten kan je hetzelfde doen als met de cloud en dit apparaat, alleen moet desbetreffende apparaat (zoals je laptop/computer) aanstaan!
contacten: hier zie een overzicht met je cloudcontacten en de contacten van je telefoon. cloudcontacten worden weergegeven met een wolkje, telefooncontacten met natuurlijk, een smartphonetje. om een cloudcontact toe te voegen ga je rechtsboven naar +hoofdje en klik je op "zoek naar andere gebruikers". let wel even op dat je dan de emailadres, telefoonnummer en/of naam moet zoeken, mocht deze persoon de optie natuurlijk hebben aangevinkt.
diensten: notities, hier kan je dus aantekeningen maken en eventueel delen. mobiele back-up is back ups maken van je adresboek, foto's, video's en smsjes. en klembord is zoals bij word: dingen die je kopieert 😉
galerij: dit is hetzelde als de gallerij op je telefoon zonder cloud, alleen dan de gallerij van alle plaatjes op de cloud! makkelijk ofnie? anders komt walter wel je auto wassen!
wolkje: hier heb je een aantal opties zoals uploaden van foto's/Video's naar de cloud, een bestand te delen of je cloud te browsen, maar dat is verder al aardig uitgelegt in de vorige opties, en mocht je er vragen over hebben, stel ze gerust!
player: helaas ligt deze functie er voor het moment nog uit, dus hier zal je ook momenteel nog weinig aan hebben tot deze is inbegrepen bij een update. verder is het gewoon een mp3 speler die je op iedere smartphone wel vindt.
Apparaten: hier kan je zien welke apparaten online zijn en welke niet. bij de 5GB gratis variant kan je max 3 apparaten koppelen, bij een premium (iedere vorm meer dan de 5GB) kan je 10 apparaten koppelen. om mijn laptop als voorbeeld te nemen: je krijgt dus de optie lokaliseren (waar hangt walter toch uit?) beep en buzz, om walter even flink te laten schrikken wanneer hij mijn laptop stiekem meeneemt, remote disk is handig als je bijv. een bestand bent vergeten van thuis en deze dus even nodig hebt (makkelijk als je dus op school zit en je pc aanstaat, kan je even lekker cheaten), en de optie hernoemen (lijkt me vrij duidelijk) en te verwijderen (mocht je de gekozen apparaat niet meer willen koppelen)
Events: alles wat er gebeurt rond de cloud, zoals een contact die verbinding maakt, bepaalde meldingen, of een apparaat dat online komt.
Systeem: als je dit aanklikt, kom je automatisch in de cloud status, hier zie je je gebruikersnaam, account referentie, verbinding tijdsduur, en de t-mobile usage over hoeveel je hebt en hoe vol de cloud zit. ook kan je schakelen naar je gegevens, hier zie je dus je eigen gegevens eventueel met een foto (walter met een een zeem, emmer en spons). ook kan je nog door naar de instellingen van je cloud, en naar hulp mocht je de FAQ, handboek of instructies nodig hebben. ook kan je door naar de t-mobile twitter.

nog even een paar handige links:
voordeelbundel cloud
t-mobile cloud webacces
cloud verbeteringen en feedback

gedetailleerde uitleg in documenten:
De handleidingen

hopelijk kan ik hiermee wat mensen helpen die het nodig hebben. 😃 en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

18 reacties

Reputatie 6
Badge +13
@storm91

Dat is een erg goede uitleg! ;)
Je bent alleen op veel plekken hoofdletters vergeten. Dat is niet zo heel erg! 

Goed bezig! 🙂
Reputatie 4
ach, ik werk nog gelukkig met punten en comma's, cursief, vet en onderstreept wat het gelukkig toch al wat duidelijker maakt. uiteindelijk gaat erom dat het goed begrijpbaar is.
Reputatie 6
Badge +13
Ja daarom! Interpunctie is heel belangrijk. 

Voor mij is het in iedergeval lees- en begrijpbaar. :)
Reputatie 4
sow, een nieuw bestandje over de windows versie 🙂 3 pagina's vol.
Reputatie 4
Goed bezig Storm91 😃
Reputatie 4
Ik vind de handleiding zó goed dat ik er een sticky topic van heb gemaakt. 🙂
Reputatie 4
haha, zal vast en zeker schelen in het zoekwerk, mocht iemand het nodig hebben 😉 dank u!
Reputatie 2
Als mijn gratis 5MB vol is, krijg ik dan een berichtje want ik wil geen "verrassing" zien in de vorm van een extra bedrag op mijn faktuur
Reputatie 4
@narigheid

zou je je vraag niet zomaar in een random topic willen zetten? Je kan altijd je vraag hier stellen. Zorg dan wel dat je zelf een topic start hierover.
Reputatie 4
Even een kleine handleiding voor de webacces geschreven, en meteen een kleine aanpassing gemaakt hiervoor in de windows versie.
Reputatie 5
Lekker bezig jongen!
Reputatie 4
Mooie handleiding! Top! 🙂
Reputatie 4
Het belangrijkste is: Is het dan ook duidelijk? 😛
Reputatie 4
Goed bezig storm91, ik vind het in ieder geval erg duidelijk! 😉
Reputatie 4
Nog even een aanvulling doen over het delen van bestanden via de android app, aangezien dit soms ook weleens makkelijk kan zijn tussen klanten, collega's en alles wat er ook maar onder kan vallen.

Er zijn twee manieren om iets te delen met een ander persoon, het kan direct van cloud naar cloud wat erg makkelijk is als de personen de cloud hebben geactiveerd en bij t-mobile zitten. Jammer genoeg, zit niet iedereen in ansjoland en kan de app dus niet gebruiken, Je kan het dan nogmaals wel delen met mensen buiten de cloud, dit gaat dus via webaccess. Via dit systeem kan iedereen buiten t-mobile delen met jou, en kunnen ze met een link die jij hebt gegeven de bestanden bekijken en/of toevoegen.

Delen van cloud naar cloud:
Zodra je een bepaalde map of bestand hebt, houd je deze lang ingedrukt. Hierdoor krijg je meerdere opties te zien. Klik op "deel map/bestand". Hierna kan je direct de persoon aanklikken met wie je dit wil delen. Ik weet nog niet precies hoe dit kan werken bij meerdere personen, aangezien ik er maar 1 heb. Zodra je de persoon hebt aangeklikt, zie je meerdere opties tevoorschijn komen. De opties zijn:
  1. Sta gebruiker(s) toe om de map alleen te bekijken
  2. Sta gebruikers toe om bestanden of mappen toe te voegen
  3. Sta gebruikers toe om bestanden te verwijderen of te wijzigen
  4. Stop het delen van deze map met gebruiker
  5. Voeg een extra bericht toe aub
Zoals je dus ziet, kan je meerdere keuzes maken. Om een voorbeeld te geven pak ik Ysammar, de klant experts en een klant expert dag.

Ysammar en wat organisatoren willen graag wat proberen voor de aankomende keer, Ze willen dit dus niet direct over het forum doen, en delen de bestanden over de cloud. Aangezien Ysammar de map deelt met Tribaltim, Nimorea en DennisA(meling), wilt hij niet dat de rest dit kan wijzigen. Hij geeft de drietal dus Keuze 3, zodat deze personen de mappen kunnen ordenen, wijzigen en eventueel de oude bestanden kunnen verwijderen voor de andere klant experts. Mocht Ysammar het dus zelf niet kunnen, of de andere drie, kan iemand dit nog altijd aanpassen. Uiteindelijk, zodra de klant expertdag is geweest, heeft iedereen wel foto's die ze met de anderen willen delen. Ysammar voegt de andere klant experts toe, en geeft ze keuze 2. Op deze manier kunnen de anderen alle foto's toevoegen, maar meer ook niet. Voor degene die geen foto's hebben, maar wel alles willen downloaden/bekijken, kan keuze 1 worden gekozen. Is dit allemaal klaar, Kan Ysammar alles intrekken door keuze 4 te kiezen. Deze heft alles op, waardoor enkel Ysammar het nog in kan zien.

Delen over het web/Facebook/Twitter:
Mocht je het willen delen over het internet, is dit ook nog een mogelijkheid. Mocht je het direct over Facebook of Twitter doen, moet je wel eerst even naar Systeem --> Instellingen --> onderaan kiezen voor "verander Facebook/Twitter instellingen". Zodra je hierop heb ingelogt, kan je deze deelopties gebruiken.
Zodra je onder bestanden bent, en je wilt een map of bestand delen, houd je deze ingedrukt voor een paar seconden, waardoor je meer opties ziet. Deze keer kiezen we voor "Deel". Zodra je aangeeft dat dit over facebook (en.of over twitter), krijg je een aantal opties. Je kan dus kiezen voor een wachtwoord, wat opzich makkelijk kan zijn om buitenstaanders te weren, wat makkelijk kan zijn voor bijvoorbeeld klasgenoten, collega's of wat dan ook. Je kan ook meteen aangeven of je deze doelgroep bestanden wil laten delen met anderen. Ook kan je kiezen hoeveel bestanden je maximaal in die map wil hebben, wat opzich erg voordelig kan uitwerken als je bijvoorbeeld 5GB hebt, en geen onzinnige troep erin wilt hebben. Als laatste kan je ook een bericht kiezen, om de mensen te laten weten waar het over gaat of voor welke doelgroep.

Het delen over het web, kan precies hetzelfde, Je krijgt precies dezelfde opties als voor Facebook en twitter. Alleen wordt hier gevraagt of je de link wil kopiëren, of je wilt openen in een browser. Mocht je de link net als ik in google chrome willen openen, kan je deze direct opslaan als favoriet zodat je de link niet kwijt raakt. Daarna kan je de link vanuit de browser direct kopiëren naar bijvoorbeeld een prive bericht op het forum, via whatsapp of welke manier dan ook. Ook is het makkelijk om de link te kunnen plaatsen op het forum, mocht je dit willen, zodat iedereen het in kan zien, wat voordelig is voor bijvoorbeeld de handleidingen die ik heb gemaakt voor de cloud, aangezien ik ditzelf direct kan aanpassen en wijzigen, ik niet de servers belast met allerlei kleine edits en dergelijke. Mocht je dit niet meer willen delen vanwege bepaalde redenen, kan je de map die je gedeelt hebt, een paar seconden ingedrukt houden voor meerdere opties, en klikken op "depubliceer". Hierdoor gaat de link van de cloud eraf en word het niet langer gedeeld met andere personen.

Al met al, ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, en dat het delen via de cloud voor mijn mening echt frideaal is, afgezien van de verschillen tussen cloud ..> cloud en cloud --> internet/Facebook/Twitter :D Mocht iemand zich nog overigens openstellen voor het delen van cloud naar cloud zodat ik dit helemaal goed kan testen, meld het dan eventjes zodat ik dit extra kan vermelden om echt alle vragen hierover zoveel mogelijk te beantwoorden.

Cloud handleidingen Vanuit mijn cloud, zodat jullie meteen een klein voorbeeldje hebben hoe het gaat over het internet.
Reputatie 2
Hoe sync je je contacten (op de android app) van telefoon naar de cloud? Onder contacten kan ik enkel een nieuw contact aanmaken, ik kan niets syncen.
Reputatie 4
Als je bedoelt dat je deze contacten zonder de cloud erin heb gezet, kan je deze dus ook niet synchroniseren. Je kan ze daarintegen wel in een back-up zetten zodat je ze altijd weer terug kan zetten.

Je kan ook gewoon een nieuw contact maken in de cloud (makkelijkst via de PC versie) en ze er allemaal inzetten, wat opzich een hoop werk zou zijn.

Ik zal ook even nakijken of ik dit als feedback door kan geven, en/of dit een mogelijkheid voor de toekomst zou kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +15
Update: Vanaf 23 november stopt T-Mobile met de verkoop van T-Mobile Cloud. Meer informatie hierover vind je in dit topic.

Reageer