Hoe bevalt "Deezer" tot nu toe.. (de test)

2 dingen vallen mij met met het gebruik van Deezer.

Als ik een titel in tik van een nummer (bijvoorbeel i follow (van likki Ly) dan krijg ik veel zoek resultaten maar voornamelijk van B artiesten die ook het nummer gezongen hebben (dus niet de originele artiest of triggerfinger)

en ten 2e kun je geen losse nummers uit een album offline krijgen (downloaden) maar moet je het gehele album downloaden.. (wat ik niet wilde).

wat vinden jullie overige 24 test personen ?!

79 reacties

Hallo,

Ik heb een account aangemaakt op deezer, steeds met de verwachting dat ik ergens de code in kon vullen. dat bleek niet het geval en ik schijn nu een gewone 15 dagen trial te hebben. wat heb ik fout gedaan??
Reputatie 4
@djerooontje

Bedankt voor je feedback! 🙂

Als ik I Follow Rivers plaats in de zoekbar, dan krijg ik dit nummer te zien van Lykke Li (album Wounded Rhymes). Bedoel je dit?

Je kunt een losse nummer toevoegen aan een playlist en dan het nummer in de playlist offline beluisteren.

Mocht je nog vragen / opmeking hebben, dan hoor ik ze graag van je! 🙂

@Yone

Ik zie dat je me ook een privébericht hebt gestuurd. Ik zal een reply sturen op je privébericht.
Het is inmiddels gelukt om de code te activeren. 🙂 ben alleen ziek geweest de afgelopen dagen dus heb er nog niet verkeer gespeeld. Wat me opvalt tov Spotify is dat de vormgeving antrekkelijker is. Wat ik bij Spotify bijvootbeeld wel heel prettig vind en wat ik bij deezer nog niet kan vinden is de mogelijkheid om interactieve internationale playlists (top 40 Mexico bijvoorbeeld ) te volgen; maar misschien moet ik nog even zoeken! Ik hou jullie op de
@Harvey

ik start deezer
ik tik boven in de zoekbalk "i follow"

dan is de niet originele artiest momenteel als 4e te vinden (eerder stond deze nog lager wellicht dat hoevaker hij aangeklikt wordt hij stijgt in de rankinglist)

Als eerste staat Audiogroove met i follow rivers.

2e puntje is dat je niet 1 los nummer kunt downloaden uit een album maar verplicht het gehele album moet downloaden
Ook ik ben Deezer aan het uitproberen en vind het fijn dat je naar andere muziek kunt luisteren dan wat je zelf op je telefoon hebt gezet.

Zelf heb ik geen ervaring met programma's als Spotify of dergelijke en kan hierin dus geen vergelijking maken.
Mijn ervaring tot nu toe:
- De Radio mogelijkheid geeft toch wel erg vaak dezelfde nummers. Ik kies vaak voor Dance en krijg dan redelijk vaak dezelfde nummers te horen
- Ik heb het vermoeden dat het gebruik van Deezer via 3G best veel dataverkeer genereert. ( In bijvoorbeeld Digitally Imported Radio app zie je het dataverbruik van deze app, dat zou een mooie aanvulling zijn)
- Ik heb een aantal keren gemerkt dat ik een nummer toevoegde aan mijn persoonlijke playlist vanuit de radio, en dat deze of er niet bij stond later, of dat de mogelijkheid niet eens bestond om het nummer aan een persoonlijke playlist toe te voegen
- In IE9 heb ik soms gemerkt dat het starten van een radiostation niet vlekkeloos werkte, maar daarvoor hou ik een slag om de arm, want ik weet niet helemaal zeker of dat aan mijn PC ligt of aan Deezer
Tot zover, ik blijf testen en post dan mijn ervaringen weer.

Rob
Reputatie 3
Ik ben inmiddels ook gestart met het gebruiken van Deezer, ik ben al geruime tijd een Spotify gebruiker dus ik kan beide diensten met elkaar vergelijken.

Het principe is hetzelfde; je hebt een enorm aanbod aan muziek die je direct ter beschikking hebt en met de premium versie kun je deze ook mobiel (bijv. op je iPhone) beluisteren. Je kan deze via 3G beluisteren, maar je zou ze ook (bijv. thuis) kunnen syncen via Wifi zodat je onderweg geen data verbruikt.

Bij Deezer kun je, in tegenstelling tot Spotify, direct via de website de muziek beluisteren. Dit heeft voordelen en nadelen, voordeel: Je kan het overal gebruiken, bijv. op je werk of bij je vrienden, omdat je geen applicatie hoeft te installeren. Het nadeel is dat je wel moet oppassen dat je niet per ongeluk je browser afsluit.

Het aanbod is enorm, het exacte aantal nummers zou ik niet durven zeggen, maar vrijwel alle populaire artiesten vind je terug. En ook het oudere materiaal kun je er vinden. Als je van heel specifieke muziek (de minder populaire genres bijv., zoals techno) houdt bestaat de kans dat het erop staat, maar het is uiteraard onmogelijk dat je alles kan terug vinden. Ik heb 't aanbod van Deezer en Spotify met elkaar proberen te vergelijken en heb vooralsnog geen grootte verschillen gevonden, het aanbod lijkt hetzelfde.

De conclusie tot nu toe (voor mij) is dat Deezer dezelfde mogelijkheden biedt als Spotify, als je Deezer echter afneemt icm een T-mobile abbo dan is het wel goedkoper, een goede reden om over te stappen.
Ik ga Deezer nog verder testen en zal over een tijdje opnieuw mijn bevindingen hier plaatsen.
@Shq09 krijg je uiteindelijk korting dan via T-mobile? (had ik nog niet meegekregen)

Dat zou voor mij inderdaad een reden zijn om van spotify naar Deezer over te stappen.

Wat betreft het aanbod zijn er wat mij betreft wel verschillen tussen sportify en Deezer. Maar niet positief of negatief. Sommige dingen die ik op Deezer wel kan vinden kan ik weer niet vinden op Spotify en omgekeerd.

Ik vind zoals ik eerder al aangaf het kunnen vinden van playlist op verschillende sites en importeren van playlists van spotify wel erg pretig , aan de andere kant vind ik de radio functie van Deezer ook wel wat hebben. Zeker als je op artiest zoekt.
Ook ik ben Deezer aan het uitproberen. Bij aanmelding code ingevuld en moest vervolgens mijn 06 nummer intoetsen want dan zou ik een bericht krijgen.

We zijn nu bijna een week verder en never nooit een bericht gehad, wel een email. Vreemde was ook dat de email met email en password in het Frans was en zo ook de website in het Frans(lukt mij niet om deze in het Nederlands te krijgen) Gelukkig hebben Google vertaling:)

Kan nu Deezers wel gebruiken maar waarom kan ik dan toch oa het nummer Da Bop van W.T.F niet vinden( juiste spelling en zoekfunctie gebrukt) en de lijst met mijn MP3 blijft leeg. Doe ik iets verkeerd...?
Reputatie 5
@shq09,
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Leuk om te lezen!

@Yone,
De Premium+ bundel van Deezer kost € 9,99 per maand, via T-Mobile kost deze bundel € 5,95 per maand. Je kunt kiezen voor deze (vaste) bundel als je je contract verlengt of als je contractperiode nog minimaal 12 maanden loopt. Meer informatie vind je op onze T-Mobile & Deezer Music pagina.

@Sanny73,
ben je ingelogd via je facebook account? Er waren problemen waardoor je de site in het Frans zag, maar deze zijn opgelost. Kun je nogmaals uit- en weer inloggen?
Er zijn miljoenen songs beschikbaar via Deezer, maar helaas is nog niet alle muziek beschikbaar. Het aantal beschikbare songs wordt nog wel bijna dagelijks uitgebreid.
Reputatie 4
waarom zou ik 6 euro voor deezer uitgeven als je bij hi spotify voor 5 krijgt??
Reputatie 4
@timoterhorst

Dat is een hele goede vraag. Ik zal je een aantal redenen geven:

- Deezer speelt in je browser. Je hoeft geen programma te installeren en kunt dus op elke PC inloggen en muziek luisteren
- Je kunt je eigen muziek uploaden en afspelen op je mobiel
- Muziek kan offline beluisterd worden, de opslag is onbeperkt
- De Smartradio kun je helemaal afstemmen op jouw persoonlijke voorkeur

Ik zou zeggen, probeer het eens uit via een Deezer proefaccount. 😉
Deezer bevalt prima! Ik zit nog steeds in de 'ontdekfase' en vind elke keer weer nieuwe mogelijkheden. Over een week ga ik op vakantie en hoop dan offline heerlijk naar mijn favoriete muziek te kunnen luisteren. Dus ik ben nu flink wat playlists aan het maken
Reputatie 6
Badge +8
Vandaag weer gebruik gemaakt van Deezer en het gaat steeds beter bevallen.
Ontdek steeds meer , ben er erg blij mee 😉
Kan ik ergens kant-en-klare playlists vandaan halen, of hoe kan ik een playlists van iemand anders vinden?
Reputatie 5
@Steegenl,

Je kunt de playlists van je Facebookvrienden die ook Deezer hebben gebruiken. Verder vind je op de website van Deezer onder 'nieuw', de Top Songs, Top Albums en Top Artiesten.
Reputatie 5
Badge +11
Ik maak inmiddels ook een tijdje gebruik van Deezer. Het bevalt erg goed!

Deezer algemeen
De muziekbibliotheek van Deezer is al erg groot, en vergelijkbaar met Spotify. Veel muziek is makkelijk te vinden. Er zijn veel radiostations beschikbaar, hierbij moet je niet denken aan bijvoorbeeld Radio 538 maar artiestenradio's met alleen muziek van een bepaalde artiest. Verder zijn er themaradio's zoals pop, rock, hip-hip e.d.
Ook is er een mixpaneel aanwezig, waar je erg leuk mee kunt spelen. Die kun je als volgt openen:

Wat wel opvalt is dat je geen resultaten krijgt als je een kleine typefout maakt in bijv. de naam van een artiest. Bij Spotify krijg je dan nog de melding "Bedoel je..." - dat zou hier ook welkom zijn aangezien mensen erg vaak kleine typefoutjes maken 😉
Verder zijn er 25 topnummers beschikbaar, dat zijn de nummers die het meest beluisterd worden. Bij Spotify zijn dit er echter 100 waardoor je meer keuzes hebt. Het zou super zijn als Deezer dit ook krijgt.

Deezer op iPad
Op de iPad werkt Deezer vergelijkbaar met de website: alle muziek is beschikbaar, alle radio's, e.d. Qua uiterlijk is het ook bijna hetzelfde als via de site. Het enige wat mij opvalt is dat de kwalitieit van de muziek soms niet echt lekker is. Een goede optie zou zijn om net als bij Spotify de kwaliteit van de muziek zelf te selecteren. Verder is de app goed geïntegreerd met de iPod.

Deezer op Windows Phone
Deezer is een aantal dagen geleden met een update voor de Windows Phone app gekomen. De app kan nu op de achtergrond spelen (eindelijk haha). Alle functies zijn ook hier beschikbaar en alles is goed aangepast naar de Windows Phone navigatie. Verder is Deezer geïntegreerd met de Zune muziekspeler, wat ook voor een makkelijkere bediening zorgt. De kwaliteit van de muziek is erg goed op dit platform. Kortom een top app!

Deezer op Windows 7 (via de internetbrowser)
Wat misschien nog een leuke aanvulling is voor Deezer: een soort webapp maken, net als Facebook en Twitter. Je krijgt dan het Deezer logo te zien als je deze vastmaakt aan je taakbalk, en kunt er opties in stoppen als "muziek afspelen, muziek stoppen" e.d. Nu ziet het er zo uit (3e icoon van links):

Conclusie
Deezer is erg uitgebreid: veel muziek, leuke radiostations, een mixpaneel en voor (bijna) ieder platform is een app beschikbaar. Het is ook erg handig voor in bijvoorbeeld de auto of op de fiets: je kunt thuis via WiFi al hele albums naar je telefoon downloaden en hebt niet dat gedoe met eerst op je PC downloaden, overzetten op je telefoon e.d. Er zijn in mijn ogen een paar kleine puntjes die verbeterd kunnen worden maar die zijn niet erg noemenswaardig.

Deezer is dus zeker de moeite waard! ;)
Reputatie 6
Wat mij opvalt is dat ik wel eens nummers en albums heb die je niet kunt afspelen, deze namen zijn dan grijs. Vele andere nummers doen het op dat moment wel (die niet grijs zijn), weet iemand wat dit betekend..? Bij voorbaat dank.:)
Ik heb de afgelopen dagen flink wat met Deezer gedaan en heb inmiddels al een aardige playlist gemaakt met muziek waar ik graag naar luister.

Ook op de iPad en iPhone werkt het redelijk goed, hoewel de app zo af en toe nog wel eens spontaan er uit klapt en je dan weer opnieuw moet starten. Meestal gebeurt dat als je wat opgezocht hebt en je daarna een nummer toe wilt voegen aan je eigen play list. Je krijgt dan wel eens een foutmelding dat bijvoorbeeld het nummer al op je lijst staat. Hoewel die foutmelding niet echt duidelijk is. 

Maar als je daarna op OK klikt en verder wil stopt de app wel eens met werken. Nu gebeurt dat bij meer apps dus kijken er zeker niet van op.

Zoals andere ook aangeven is het wel eens dat je nummers niet af kunt spelen ze zijn dan grijs of soms zelfs zwart en spelen toch niet. Geen idee waarom het niet werkt je krijgt geen foutmelding er gebeurt gewoon niks.

Al met al ben ik best tevreden met Deezer ik krijg echter wel mailtjes van Deezer dat mn proef versie afgelopen is terwijl ik wel een account hebt aangemaakt met de code die ik ontvangen hebt. Weet Tmobile hier een oplossing voor??
Reputatie 5
@knuffeltje90,
De nummers die grijs zijn kun je helaas In Nederland nog niet beluisteren. Dit heeft te maken met de contracten die Deezer heeft met de betreffende artiesten/platenmaatschappijen. Je kunt eventueel de nummers en artiesten doorgeven dan geef ik deze weer door aan Deezer.

@ThomasD,
Je account is 6 maanden geldig, in je account via de app of pc zie je de einddatum staan. Ik zie dat de gebruikers met het 6 maanden account toch de e-mail hebben ontvangen die gebruikers die Deezer 2 weken gratis gebruiken ontvangen. In jouw geval mag je deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
Je verdere bevindingen stuur ik door naar Deezer. Bedankt voor je feed-back!
Reputatie 7
Ik heb inmiddels ook een account aangemaakt. Het activeren van de code etc ging prima, ook lukte Deezer via de pc wel. Maar met de BlackBerry is het gewoon een ramp en lukt het bij mij niet. Ik had me eerst via m'n BlackBerry proberen aan te melden, wat gewoon onmogelijk was. Toen toch maar via de pc die account aangemaakt en de app op de BlackBerry opnieuw gedownload. Ik heb eindeloos geprobeerd, maar m'n gebruikersnaam en wachtwoord waren onbekend.
Reputatie 7
Deezer is gewoon zo handig. Via Deezer muziek selecteren en via jou mobiel of pc luistere. Ik gebruik het gewoon elke dag als ik onderweg ben naar school/ stage. Relext.
Ik heb hiervoor ongeveer 1,5 jaar Spotify gebruikt waar ik behoorlijk tevreden mee was, maar ik moet eerlijk zeggen dat Deezer me wel bevalt (na ongeveer 1,5 week gebruikt te hebben). De catalogus is grotendeels gelijk, ik mis een aantal platen die ik in Spotify wel kon beluisteren, maar daar staat tegenover dat er ook weer muziek beschikbaar is in Deezer die niet in Spotify te vinden is. 

Een groot plusplunt van Deezer ten opzichte van Spotify is dat het mogelijk is om MP3's te uploaden die vervolgens op ieder apparaat zijn te beluisteren (vergelijkbaar met Apples iTunes in de cloud). Dit kan bij Spotify slechts lokaal.

Het grootste nadeel is dat er maar op een mobiel apparaat te luisteren valt. Bij Spotify kon ik zowel op mijn iPhone als op mijn iPad luisteren naar de app (weliswaar niet tegelijkertijd, maar toch), bij Deezer mag je slechts 1 mobiel apparaat aangemeld hebben op je account. Dit is echt een groot gemis.

De app werkt dan weer prettiger bij Deezer, deze is overzichtelijker en mooier uitgevoerd.

Al met al ben ik dusdanig enthousiast over Deezer dat ik overweeg mijn abonnement bij Spotify te beeindigen en via T-Mobile een vast abonnement te nemen, dat scheelt ook nog eens EUR 4 in de maand.
Reputatie 6
Badge +12
Deezer blijft perfect ! 🙂

Gaat lekker hard uit de spiekers van de Galaxy S3 🙂
Complimenten voor Deezer!
Reputatie 3
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze dienst! Registratie ging vlug, app werkt top. Daarnaast is die 4 euro korting per maand ook niet niks! Ook zijn de pre-releases ook erg leuk.
Super dienst, ik kan het zeker aanbevelen! 

Reageer