Vraag

Internet bundel is snel op, hoe komt dat?

• 17 november 2017
  • 7 reacties
  • 1842 Bekeken

Hi T-Mobile :)

Zojuist heb ik op de chat contact gehad met een collega van jullie.
Ik had een klacht/vraag over mijn internetbundel, tot mijn verbazing zag ik dat ik nog maar 2GB internet over heb. Dit terwijl ik op mijn werk/thuis mobiele data UIT zet!

Alleen onderweg van een kwartier heb ik mijn internet aan, ik kijk dan geen video ofzo..

Ik heb hier zeker geen vertrouwen in, mijn internet kan niet zo snel gaan...

Collega van jullie verteld mij, dat ik contact met Apple moet opnemen omdat ik een iPhone heb?

Ehum, dit is geen goede verklaring naar mijn mening..

Tot 5 december moet ik dus het doen met wat ik heb (bundel)?
Zo niet, moet ik betalen om alsnog internet te hebben...

Sorry, maar dit zie ik niet zitten....
:?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +17
Hoi hoi GLTNBSKN,

Ah, begrijpelijk dat je duidelijkheid wil over je MB-verbruik. Om je daar meer duidelijkheid over te geven heeft één van onze vriendelijke collega's dit topic geschreven. Hierin vind je alle manieren om te controleren waar je MB's aan op zijn gegaan. En belangrijker nog, hoe je jouw MB-verbruik kan verminderen!

Zou je daar een kijkje willen nemen en je bevindingen met ons willen delen? Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Hi Issam,

Wat volgens mij voor jullie niet duidelijk is, dat ik mijn mobiele netwerk uitzet :)
Voor de bepaalde apps heb ik al de mobiele data uitgezet.
Dus wat voor mij een raadsel blijft, hoe kan mijn internetbundel op gaan terwijl ik dit elke dag al doe..

En even voor alle duidelijkheid: Ik check geen video's, om zoveel data te gebruiken zou ik wel "uren" video's moeten kijken....
Hi GLTNBSKN,

Je zou je data roaming kunnen uitzetten in de instellingen van je iPhone.
Dit doe je als volgt: Instellingen > Mobiele data > Opties mobiele data > Schakel het schuifje achter 'Data Roaming' uit.

Kijk dit een tijdje aan en laat weten of jouw probleem is opgelost.
Hopelijk is dit voor jouw de oplossing.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Wij kunnen vanwege de wet op Privacy niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. Wij registreren slechts het aantal MB’s dat je verbruikt. Je geeft aan dat je mobiele data uit stond, maar er zijn wel MB's geregistreerd dus blijkbaar is er toch een dataverbinding gemaakt. Weet je zeker dat je mobiele helemaal had uitstaan? Want je geeft aan dat je hem alleen voor bepaalde apps hebt uitstaan. Wij kunnen niet inzien waaraan jij je MB's hebt verbruikt, maar jij kan dat wel zelf via interne datatellers. In het topic dat Issam heeft gedeeld vind je daar meer uitleg over.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten! :)

@Zoey; dataroaming hoef je alleen in het buitenland uit te zetten als je geen gebruik wilt maken van data. 🙂
@Hajar volgens mij was het ook zo dat wanneer je data-roaming uitzette dat er dan niet een constante verversing van apps plaats vindt op de achtergrond (die gebruik maken van mobiele data).

Dus als voorbeeld: je hebt roaming aan dus je krijgt meldingen van de mail app.
Zet je roaming uit krijg je pas meldingen/heb je pas door dat er nieuwe mailtjes zijn op het moment dat je de mail app opent.
Roamen om je e-mails binnen te krijgen? Sinds wanneer? Dat gebeurt door de optie 'synchronisatie', niet door 'roaming'.
@Kaassausje, ik zei niet voor niets volgens mij haha, goed dat jij het nog even hebt uitgelegd 😃

Reageer