Internet gebruikslimiet

• 17 maart 2011
  • 8 reacties
  • 7565 Bekeken

Reputatie 2
Waar kan ik vinden hoeveel dat internet ik gebruik.

Ik heb onbeperkt gebruik.

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 6
@Bouvier
Via T-Mobile is dit niet te zien. Ik zie dat je een iPhone 4 gebruikt. Je kunt via Instellingen > Algemeen > Gebruik inzien wat je dataverbruik is. Wil je dit per bundelperiode weten, dan is het belangrijk dat je de tellers op nul zet op de dag dat je maandelijks de bundel ontvangt. Dit is op iedere 9e van de maand.
Reputatie 2
kun je dit ook vinden op een samsung galaxy s?
Reputatie 6
@ceebee

Je kunt in de market kijken, er zijn verschillende apps te vinden hiervoor en welke je het prettigste vind is even testen denk ik.
Reputatie 3
In de appstore zullen genoeg programma's te vinden zijn die dit voor je bijhouden, een kwestie van zoeken naar "Bandwidth monitor/usage/meter" of "Data usage".

De limiet is bij mijn weten 2 GigaByte (GB), dat is 2.048 MegaByte (MB), mocht je programma het in dat formaat weergeven. Mocht je programma extreem precies zijn, is je limiet 2.097.152 KiloByte.
Reputatie 2
@ Citruspers

dank voor je cijfertjes!
Heb ik het goed uitgerekend als ik zeg dat ik dan dus met 14,5 uur aan die limiet van 2 GB kom als ik muziek stream met 320 kbps?

mIjn rekensommetje:
320 kb per sec = 19200 kb per min = 1152000 kb per uur = 144000 kB per uur
144000 kB per uur = 144 mB per uur = 0,144 GB per uur
0,144 GB = (ongeveer) 1 GB per 7 uur
Reputatie 3
Graag gedaan Fietsenmaker!

Zo te zien klopt je rekensom. Ik kan je wel aanraden om een radiostation te pakken wat loopt op 128 kb/s in plaats van 128. Dikke kans dat je het kwaliteitsverschilverschil niet hoort, zeker niet op een mobiel device met oordopjes. Dit heeft als bijkomend voordeel dat je minder snel last hebt van haperingen als je bereik wegvalt.

Ter indicatie, ik heb hier een koptelefoon van 140 euro (Grado SR80i), en in een blinde test kan ik boven de 192 kb/s al geen verschil meer horen (MP3, nieuwste codering). 🙂
Reputatie 3
Meh, kan mijn post niet aanpassen. Ik bedoelde

(...)een radiostation te pakken wat loopt op 128 kb/s in plaats van 320(...)
Reputatie 2
`je kunt ook gewoon muziek op je mobiel zetten en luisteren 0kb/s verbruik je dan 🙂