Beantwoord

MB verdeler alternatief?

• 12 maart 2018
  • 23 reacties
  • 3745 Bekeken

Hallo ik ben opzoek naar een alternatief voor de MB verdeler,

Ik heb momenteel een GO abbonement met 5GB data, ik gebruik hier maandelijks net 4GB van.
In de huidige situatie zet ik mijn hotspot open als ik op mijn tablet wil internetten, maar je raad het: ik ben klaar met de lege accu en wil graag een simkaart in mijn tablet:

Een losse simkaart zou mij 25€ voor een go abbonement kosten, hiermee houd ik op beide abonnementen ruim data over + ik heb een bel en sms simkaart in een tablet die alleen kan internetten.
Jullie grootste Basis Sim heeft 2GB data + 150 belminuten en kost mij 16€ in het jaar. deze zal echter net te weinig data hebben en gaat niet langzaam door als ik door de MB's ben maar stopt compleet.

met andere woorden basis+go kost me 41€ of 2x go 50€. zijn jullie nog bezig met een alternatief op de MB verdeler? ik zou genoeg limieten kunnen bedenken als snel internet op maar 1 van de 2 simkaarten tegelijk.

Alternatieve multidata simkaarten missen de doorlopende data bij het verbruik van de bundel, en vandaar dat ik het liefst mijn telefoon op een t-mobile abbonement houd.
icon

Beste antwoord door Hajar 14 maart 2018, 13:46

Hi DBruin.

Ik zie dat je al naar verschillende opties hebt gekeken. Wij hebben geen alternatief voor de MB-verdeler dus je zou dan inderdaad moeten denken aan 2 abonnementen. Als je twee abonnementen neemt op 1 adres dan kun je gebruik maken van Alles onder 1 Dak Mobiel Voordeel. Je krijgt dan €2,50 extra korting. Met Alles onder 1 dak combineer je verschillende abonnementen op een adres. Je ziet deze abonnementen dan samen in een overzicht. Je zou in dit geval dus voor een Go Next en Basis sim abonnement kunnen gaan. Dat is voordeliger dan twee Go abonnementen. Bij een Basis sim abonnement zit er inderdaad een datastop na 2GB, maar gelukkig kun je altijd een MB-aanvuller activeren! Zo blijf je altijd online.

Ik hoop dat het zo lukt! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi DBruin.

Ik zie dat je al naar verschillende opties hebt gekeken. Wij hebben geen alternatief voor de MB-verdeler dus je zou dan inderdaad moeten denken aan 2 abonnementen. Als je twee abonnementen neemt op 1 adres dan kun je gebruik maken van Alles onder 1 Dak Mobiel Voordeel. Je krijgt dan €2,50 extra korting. Met Alles onder 1 dak combineer je verschillende abonnementen op een adres. Je ziet deze abonnementen dan samen in een overzicht. Je zou in dit geval dus voor een Go Next en Basis sim abonnement kunnen gaan. Dat is voordeliger dan twee Go abonnementen. Bij een Basis sim abonnement zit er inderdaad een datastop na 2GB, maar gelukkig kun je altijd een MB-aanvuller activeren! Zo blijf je altijd online.

Ik hoop dat het zo lukt! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Hi Hajar,
Zijn jullie nog van plan met een alternatief te komen voor juni? Ik wil namelijk helemaal geen onbeperkt Internet. Ik heb genog aan 6-8GB. Bijvoorbeeld iets anders dan Go met 5-10GB aan data zou al helpen. Ik moet verlengen in juni en zou graag bij T-Mobile blijven. Helaas dwingen jullie mij nu naar Vodafone te gaan die dit wel aanbieden. Het verschil tussen €41 bij jullie en €25 bij Vodafone is me echt te groot. Ik hoop dat jullie de komende maanden nog met iets acceptabels komen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lucky,

We hebben hier geen alternatief voor, maar je kan bij ons gelukkig ook een 10GB abonnement nemen. Mag ik vragen hoe je bij die €41 komt? Ben je op onze website geen leuke actie tegengekomen? Je zou ook eventueel kunnen bellen met onze sales afdeling. Dan kun je samen met hen de mogelijkheden bespreken en kijken wat het beste bij je past! Je kan ze gratis bereiken op 0800-8104.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en dat je nog lang klant blijft bij ons! Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Hi Hajar,

Eerlijke vergelijking met Vodafone is inderdaad 2 simkaarten en dan moet ik bij jullie 2 abonnementen hebben. Dat kost me inderdaad niet 41 maar minimaal 32 Euro per maand. 25,00 voor een 10GB Go en nog 12 voor 1GB voor de extra Sim(waarschijnlijk net genoeg voor een gemiddelde maand) en dan nog 5 Euro korting. Deze oplossing is echter onhandig omdat ik dan tekort kan komen op de ene sim en op de andere data over heb.
Kortom erg onhandig en nog duurder ook. Of zie ik nu een mogelijkheid over het hoofd?
Inmiddels heb ik van je sales collega begrepen dat jullie het ook niet gaan oplossen, terwijl dat volgens mij vrij simpel is. Ik blijf dus nog 3 maanden klant en ben dan helaas weg. Ik was graag gebleven, zelfs als dat iets duurder is dan Vodafone of KPN.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Lucky78,

Ik snap inderdaad je berekening! Superjammer dat je ons gaat verlaten - maar ik kan me je keuze voorstellen. Voor nu kunnen wij je geen beter aanbod doen, maar uiteraard staan onze deuren altijd voor jou open en wie weet hebben we in de toekomst een aanbieding die perfect bij je past! Ik hoop je in elk geval weer bij ons terug te zien. :)

Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag!
Reputatie 2
Superjammer inderdaad. Jammer dat de 👿afdeling Marketing dit erdoor krijgt, want er is 0,0 technische reden om dit te blokkeren: een 'Limited' Go abonnement zou geen enkele restrictie of overtreding van de fair use policy opleveren.

Ik zit in precies dezelfde situatie als de TS (6GB data is zat en dan verdeeld over 3 apparaten) ik heb nu nog korting gekregen op mijn oude abonnement zodat ik even kan blijven. Als die korting vervalt en niet verlengd kan worden ben ik (noodgedwongen, en met mijn gezin) ook weg. Terwijl ik tevreden ben over de service en ook niet significant méér dat wil gaan gebruiken.

En dat is eigenlijk best gek, een gezin dat goed betaalt, tien jaar klant is, een hele 'familiegroep' heeft en netjes binnen zijn datagebruik blijft voor een enorme kostenstijging zetten in een verder dalende markt.

Dan jaag je dus klanten weg.

Het is natuurlijk ook marketingonzin die 'unlimited' abo's verkopen terwijl het gemiddelde dataverbruik nauwelijks boven de 1GB uitkomt in NL 'Weet je wat we bieden lekker veel data en zelfs een all you can eat bundel maar timmeren alle mogelijkheden om zelfs maar in de buurt van de beloofde limieten te komen van alle kanten dicht'.

Uiteindelijk kost dat dus klanten en je reputatie, sneu, vooral omdat het opzet is...
Reputatie 7
Badge +10
Tsja, dat is een keuze die gemaakt is door T-Mobile. Begrijpelijk ook wel.
Anders zou iedereen 1 Unlimited abo nemen met 3 simkaarten ben je voor 45 klaar.
Helaas er valt altijd wel iemand buiten de boot als er aan verandering plaats vind. voor de een is het voordeliger en voor de ander niet. Het blijft uit eindelijk je eigen keuze om te bepalen of je er mee in stemt of niet.
Reputatie 2
Hoezo begrijpelijk?

Niets dwingt T-Mobile om de MB-verdeler ook bij de GO Unlimited abo's aan te bieden waar inderdaad een grote kans op misbruik bestaat.

Maar...ze kunnen de MB-verdeler toch gewoon bij de Go 1, 5 en 10 abonnementen aanbieden? Dat zou feitelijk geen verschil maken met de huidige situatie.

En overbelasting van het netwerk (argument op de site) is echt uitgesloten op deze manier.

Waar het me om gaat: T-Mobile heeft deze optie gewoon de nek omgedraaid omdat mensen met een MB-Verdeler ook daadwerkelijk een groot deel van hun aangeschafte bundel gebruiken, in tegenstelling tot 90% van de andere klanten (zie link, of ga een neuzen in de Telecompaper van de ACM).

Mijn punt: biedt niet van die belachelijke hoge datalimieten aan als je niet wilt dat mensen ze ook daadwerkelijk gebruiken. Het gaat op die manier vooral over het 'in de markt zetten' van een hoop gebakken lucht om nog harder te kunnen schreeuwen dan de concurrentie.

Dus nee, ik snap niets van je meelevendheid met het arme T-Mobile, de proposities worden allemaal gedaan in de wetenschap dat mensen die data toch niet gebruiken.

10GB, dat is 8 uur per dag, 30 dagen per maand Spotify via het mobiele netwerk (en was muziek streamen niet gratis?)

Ik deel 6GB met youtubende kids en nog kom ik er niet omdat zeker 66% van het gebruik op Wifi plaatsvindt (8 uur werk, 8 uur thuis, 8 uur elders) en daar mag ik zometeen de hoofdprijs voor gaan betalen.

Dat is natuurlijk helemaal niet fair... en de minst klantvriendelijke actie in jaren.
Superjammer inderdaad. Jammer dat de 👿afdeling Marketing dit erdoor krijgt, want er is 0,0 technische reden om dit te blokkeren: een 'Limited' Go abonnement zou geen enkele restrictie of overtreding van de fair use policy opleveren.

Ik zit in precies dezelfde situatie als de TS (6GB data is zat en dan verdeeld over 3 apparaten) ik heb nu nog korting gekregen op mijn oude abonnement zodat ik even kan blijven. Als die korting vervalt en niet verlengd kan worden ben ik (noodgedwongen, en met mijn gezin) ook weg. Terwijl ik tevreden ben over de service en ook niet significant méér dat wil gaan gebruiken.

...

Uiteindelijk kost dat dus klanten en je reputatie, sneu, vooral omdat het opzet is...

Mijn 6Gb abonnement met MB-verdeler loopt idd deze maand af, maar ik was verbaasd te zien dat de korting zomaar doorlopend is geworden tot eind van dit jaar. Het zal wel een automatisch standaard iets zijn, dus voorlopig heb ik nog een half jaar hetzelfde abonnement voor hetzelfde bedrag.

Voor de rest ben ik het totaal met jouw argumentatie eens, het feit dat marketing deze keus niet openlijk verdedigt toont dit zonder meer aan. Er komt geen fatsoenlijk antwoord bij T-Mobile vandaan omtrent deze keus. Maar het is natuurlijk wel hip als je als marketing aan de board kan vertellen dat je 2 losse abonnementen heb verkocht ipv één🤥

Zeer jammer dat de ACM niets met met deze praktijken lijkt te doen.
Even ter bevestiging van bovenstaande reacties: het niet meer beschikbaar zijn van de MB verdeler of tegen een veel hogere prijs, is voor ons aanleiding om wanneer het contract afloopt een andere provider te kiezen.

Het stoort mij enorm dat de dame die ons belde om het contract te verlengen, bleef hameren dat we net zo goed van 1 telefoon een mobiele hotspot konden maken.

Wij hebben een 6gb abo waar we onder blijven, met 2 mb verdelers zodat we met de kinderen pokemon kunnen spelen. Een mobile hotspot slurpt energie - niet handig met Pokemon. Daarbij moet je dicht bij elkaar blijven. Ook niet handig. En het go abonnement wat werd aangeboden is sowieso duurder dan ons huidige abonnement. Trouwens, op jullie website staan ook de voordelen van de mb verdeler

in plaats van te luisteren blijft de medewerker maar doordrammen dat we dan maar een mobiele hotspot moeten nemen.

Eerder had ik mbt T mobile vast al gevraagd of Netflix op het kastje kwam. Toen kreeg ik ook een opsomming van de andere, in mijn mening, mindere mogelijkheden om Netflix op tv te krijgen. Dit is de reden dat wij voor thuis KPN hebben gekozen. Als wij naar KPN zouden gaan met het mobiele abonnement, heb ik meer gb-s en belminuten, 1 extra datakaart én lagere kosten dan bij jullie per maand. Het andere datakaartje bespaart mij €5,- per maand, omdat we ook het pluspakket hebben.

beste t-mobile, ik snap dat voor jullie de argumenten heel zinvol klinken. Op technisch vlak en support zijn we heel tevreden. Maar dit kan toch écht niet de bedoeling zijn, dat jullie met kul argumenten en duurdere abonnementen klanten in de armen van de concurent drijven. Vorig jaar gaf een medewerker in de winkel aan dat de mb verdeler met een nieuw abonnement ws weer beschikbaarkomr omdat zoveel klanten erover hadden geklaagd. Jammer dat dat blijkbaar niet doorgaat.

Een heel verhaal, maar hopelijk stimuleert het meer gebruikers om te klagen over het wegvallen van dit product zodat jullie het alsnog weer introduceren. Of minstens beschikbaar houden voor een gelijke prijs bij het go abonnement, muv de onbeperkt bundel.
Reputatie 4
Badge +13
Excuses de situatie die je hierboven beschrijft, Driftn. Mijn collega's en ik proberen er juist alles aan te doen om zo goed mogelijk te helpen, informeren en indien mogelijk mee te denken voor een oplossing!

Op dit moment bieden wij inderdaad geen MB-verdeler aan bij een Go-abonnement. Ik geef je graag wat meer achtergrond informatie over waarom wij hiervoor hebben gekozen. Omdat een Go-abonnement altijd verhoogd kan worden naar Unlimited, is er besloten om bij een Go-abonnement de MB-verdeler niet aan te bieden. Als we bijvoorbeeld zouden aangeven dat bij de 1G, 5G en 10G je wel gebruik zou kunnen maken van een MB-verdeler, kan hier misbruik van gemaakt worden. Als je het dan gewijzigd wordt naar Unlimited, zou het dus mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ik hoop dat de reden van ons argument hierdoor wat verduidelijkt is.

Verder wil ik je heel erg bedanken voor de feedback. We proberen onszelf namelijk continu te verbeteren en de feedback van onze klanten is daarin één van de belangrijkste onderdelen. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat het ons dan vooral weten, Driftn!
Omdat een Go-abonnement altijd verhoogd kan worden naar Unlimited, is er besloten om bij een Go-abonnement de MB-verdeler niet aan te bieden. Als we bijvoorbeeld zouden aangeven dat bij de 1G, 5G en 10G je wel gebruik zou kunnen maken van een MB-verdeler, kan hier misbruik van gemaakt worden. Als je het dan gewijzigd wordt naar Unlimited, zou het dus mogelijk zijn om ook in andere mobiele apparaten (zoals wifi-routers) onbeperkt internet te gebruiken. Ik hoop dat de reden van ons argument hierdoor wat verduidelijkt is.

Jullie zouden eens de collega's van de IT departement moeten vragen naar de XOR functie, ook wel bekend als een exclusieve disjunctie. Maar ik begrijp dat dit een te ingewikkeld concept is voor de afdeling marketing.

Voor de rest onderschrijf ik het verhaal van Driftn! volledig inzake T-mobile medewerkers die hotspot/tethering suggereren. Mensen die juist de MB-verdeler aanvragen hebben een device met een eigen SIM kaart en hebben al de keuze gemaakt om de hotspot functionaliteit niet te gebruiken.
Het toont alleen maar aan dat de klant niet serieus genomen wordt, maar dat wordt ze toch niet, want AdB heeft perfect omschreven welke keuze de marketing heeft gemaakt.
Ik heb zojuist verlengd voor 12 maand en kwam er via een sms achter dat MB-verdeler was afgevallen. Onder 'verlengen' versta ik toch wat anders dan dat ik minder krijg.

Dit is dus echt een verschrikkelijke afknapper. Ik ga voor mijn tablet geen volledig abonnement aanschaffen! Zeker omdat het gebruik erg onregelmatig is.

Ik ga binnenkort glasvezel voor het nieuwe huis uitkiezen en ook het T-mobile abonnement van mijn vrouw verlengen. Met 2 telefoon-abonnementen, 1 tablet en glasvezel-internet kwam T-mobile als beste koop uit de bus (inclusief de kortingen), maar nu daar €15 euro bij komt voor 2Gb van de tablet denk ik dat de kosten zelfs bij KPN lager zijn. Even bellen met de klantenservice nu of ik onder mijn verlenging uit kan komen.
Reputatie 3
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/gestopt-met-mb-verdeler-303435#post1483777
Reputatie 3
Badge +2
Ook op een verlenging heb je 14 dagen bedenktijd. Dus je kunt zelf berekenen of dit nog terug kan.
Reputatie 7
Badge +18
Ook op een verlenging heb je 14 dagen bedenktijd. Dus je kunt zelf berekenen of dit nog terug kan.

Dat hangt er vanaf waar je die verlenging hebt afgesloten. Als dat in de winkel is heb je die bedenktijd niet.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-go-495/gestopt-met-mb-verdeler-303435#post1483777
Goed gezien, OndersteSteen. ;)

De vraag is wat er gebeurt bij annulering - gaat dan het oude abonnement in (zonder de kortingen) of wordt ik per direct afgesloten? Indien het oude abonnement door gaat, gaat dit nog flink wat geld kosten.
Die kortingen gelijk aan de abonnementsduur zijn er puur om de klant te dwingen te verlengen, maar dat is wel duidelijk.
Nog een +1 voor MB-verdeler voor de GO (niet-Unlimited) abonnementen. Lijkt mij vrij eenvoudig om voor T-Mobile de optie voor MB Verdeler uit te sluiten indien je een Unlimited abonnement hebt, of Unlimited upgrade uit te sluiten indien je MB Verdeler actief hebt. Dit is gewoon een slechte keuze die mij inderdaad weleens naar het rode of groene kamp zou kunnen drijven.

Mijn situatie: GO (10+2GB) op een Mate 20 Pro, en een tablet die ik in de auto als navigatiesysteem gebruik. Een Wifi hotspot maken vind ik maar een matige tussenoplossing, en de Duo SIM is al helemaal onpraktisch. Ik zou graag 5 EUR per maand betalen om dat gedoe niet te hebben.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Vincx,

Ik heb je gegevens erbij gepakt om te controleren of jij je verlenging kan annuleren, maar dat is niet mogelijk. Je hebt namelijk op 19/1 bevestigingsmail ontvangen en dus zijn die 14 dagen bedenktijd voorbij. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂
Reputatie 3
Na Rood en Groen overwogen te hebben zal @vincx nu wel helemaal Paars aanlopen ...
Hij zal Roze blijven, denk ik?
Het topic ligt al 5 maanden stil, maar ik kan het niet laten om toch te reageren.

hier in huis ook 2 Go limited (5+2GB) abonnementen, waarbij ik niet door had dat de MB verdeler opgeheven zou worden toen ik verlengde via mobiel.nl. Maar ook zonder enig soort van alternatief (zakelijke abonnementen misschien, maar ik heb geen kvk inschrijving) en dat is zuur.
Nu Tele2 binnenkort T-mobile wordt zie ik dat de data-only abo’s bij Tele2 ook langzaam verdwenen zijn/verdwijnen. Het lijkt me meer een fusie-strategie te zijn geweest dan de drogreden dat je mét een mb verdeler kunt upgraden naar unlimited.

Mijn laptop en iPad die ik dagelijks voor mijn werk gebruik moeten nu via het data abonnement van mijn auto verbinden. Wat a te traag is en b duur is (mag alleen Vodafone kiezen).
Heerlijk om te zien dat er meer mensen zijn die het zo verschrikkelijk vinden dat het heerlijke MB-verdeler idee van t-mobile zo abrupt is afgekapt. jammer dat hier na een jaar nog steeds niks aan veranderd is, na mijn denken zou tmobile toch prima instaat moeten zijn om misbruik te voorkomen?

ik hoop dat de mensen die hun MB-verdeler zijn verloren bij verlengen, onder hun abbonement uit hebben gekund wanneer gewenst.

Jammer dat er binnen T-mobile weinig mee gebeurt.

Reageer