Beantwoord

MB-Verdeler koppelen lukt niet

ik ben een nieuwe klant en heb een mb verdeler aangeschaft; het koppelen met mijn telefoonnummer lukt niet.
icon

Beste antwoord door Amy 17 mei 2016, 14:03

Hey Jmggroot,

Het is eindelijk gelukt! 🙂

Ik heb de MB-verdeler net voor je gekoppeld. Sorry dat het even duurde! Wil je laten weten of het naar behoren werkt?
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Hoi jmggroot,

Welkom op het forum!

Lukt het niet om je MB Verdeler te activeren?

Probeer onderstaande methode eens, kijken of dit werkt.

- Wifi uitschakelen op je tablet.
- Start de browser en surf bv naar google.nl
- Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de inlogpagina.
- Inloggen.
- Er lijkt een tijdje niks te gebeuren, maar heb geduld (zeker tot 4 a 5 min), daarna wordt je doorgestuurd naar de pagina waar je kunt activeren en een naam voorzien aan de sim.
- Daarna weer een poosje geduld en dan komt er 'geaccepteerd'.
- Dit alles gebeurd btw op 3G.
- Wanneer alles werkt en je op 3G blijft hangen, schakel dan de 'flightmodus' in voor 10 a 15 minuten. Daarna zou je 4G moeten ontvangen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jmggroot,

Welkom bij de magenta club! 😉

Fijn om te zien dat Koen je al van een reactie heeft voorzien. Ik zie dat je ondertussen ook met een van mijn collega's contact hebt gehad. Helaas kunnen wij door een storing momenteel zelf geen MB-Verdelers activeren. Excuses hiervoor. Mijn collega had je nog een tip gegeven hiervoor, is het ondertussen gelukt?

Mocht dit niet het geval zijn zou je dan het 097-nummer van je mb-verdeler naar mij willen sturen in een privébericht? Dan activeer ik hem zodra het weer mogelijk is. Naar verwachting zal dat volgende week zijn.

Wil je het laten weten als je hier verder nog vragen over hebt? :8
Reputatie 6
Ik heb trouwens gisteren een eigen MB verdeler geactiveerd. De activering zoals in de bijgevoegde brief werkt perfect en snel nu. Wel dien je op het laatste even of het toestel te herstarten of de vliegmodus aan te zetten.

Succes!
dank je wel Koen, ik ben 2 dagen op alle mogelijke manieren aan het proberen geweest en hoop dat Amy het handmatig kan doen....
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jmggroot,

Helaas kan ik hem door een storing nog steeds niet voor je activeren. 😞

Zoals ik eerder aangaf verwachten we dat dit na het weekend weer mogelijk is. Excuses voor het ongemak!

Wellicht kun je je toestel in de tussentijd gebruiken als hotspot?
Hallo Amy,
ik wacht het rustig af. Ik wil het voor het eind van de maand voor elkaar hebben, omdat we dan langere tijd op reis gaan.
Hallo Amy,
inmiddels is er twee weken verstreken sinds mijn prive bericht. Is de storing inmiddels verholpen en kun je mijn mb verdeler koppelen aan mijn telefoonnummer?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jmggroot,

Het is eindelijk gelukt! 🙂

Ik heb de MB-verdeler net voor je gekoppeld. Sorry dat het even duurde! Wil je laten weten of het naar behoren werkt?
Hallo Amy,
ik heb nog geen verbinding met internet. Ik zal morgen wel verder puzzelen en anders blijf ik mijn telefoon wel gebruiken als hotspot..... Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jmggroot,

De instellingen voor het gebruik van internet staan wel helemaal goed? Ik vraag het voor de zekerheid, omdat we anders een case kunnen maken voor onze technische afdeling. Zij gaan dan kijken wat de reden kan zijn dat het niet werkt. Zou je kunnen aangeven of je een foutmelding krijgt bij het openen van de browser?

We horen het graag van je, want we helpen je er graag snel verder mee! 🙂
Hallo David,
ik weet niet wat er mis is, maar ik krijg geen internetverbinding. Ook mijn telefoon geeft nu aan dat er geen signaal gevonden wordt voor mobiele netwerken, dus die kan ik nu ook niet als hotspot gebruiken. Bellen gaat wel.....
Op mijn laptop krijg ik wel een verbinding maar geen internettoegang.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jmggroot,

Het wordt alsmaar ingewikkelder! ;)

In welk apparaat heb je welke simkaart zitten op dit moment? Zit de primaire simkaart nog wel gewoon in je telefoon? Herkent de laptop de MB-verdeler wel en wat kreeg je als melding toen je het netwerk wilde opzetten?

Ik ga ook even onze expert op het gebied van MB-verdelers inschakelen om te kijken of hij het probleem herkent. Hopelijk weet hij de gouden tip!
Het probleem met de telefoon is opgelost. Dat was kennelijk even iets regionaals....uitzetten en opstarten....iedereen in de buurt had er mee te maken. Was wel even heel verwarrend.
De simkaarten zitten er goed in, maar ik denk dat mijn hotspot te merkgevoelig is .... (Vodafone). Ik zal een andere aan moeten schaffen of mijn telefoon als hotspot gebruiken....
Dank je wel voor alle hulp.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jmggroot,

Aii, dat is inderdaad wel een lastig punt, die rode rakkers ook.. ;)

Als we je verder nog ergens bij kunnen helpen, horen we het graag!
Kunnen jullie ook voor mij mijn verdeler koppelen. Krijg steeds foutmelding. Alvast dank
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Phine,

Ik zie dat jouw MB-verdeler inmiddels is gekoppeld. Klopt het dat alles zo in orde is? Veel plezier ermee! 🙂
Hallo,
Ik zit met het niet zelf opstartend MB verdeler probleem!!
Graag zou ik wat hulp krijgen om deze te koppelen
Reputatie 7
Badge +20
Hi MB verdeler,

Heb je de MB-verdeler zelf al proberen te koppelen door het volgende te doen: Stop de simkaart in je apparaat en zet je wifi uit. Open je internetbrowser. Je komt op een speciale website terecht waar je jouw simkaart aan je abonnement en bundel koppelt.

Als dit niet werkt, stuur mij dan even (via mijn profiel) een privébericht met daarin het 097-nummer van de MB-verdeler. Ik koppel deze dan handmatig voor je!
Hoi ik heb zojuist m'n MB aanvuller sim kaart binnen gekregen en helaas krijg ik 'm niet aan de gang. Kan iemand me daarmee helpen ? Het is voor een smartwatch.:? Zoals hierboven beschreven mbt internetbrowser werkt helaas niet. Helluuuup
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stefan,

Lukt het niet met de tips die in dit topic worden gegeven? Zo niet dan kun je mij een privébericht stuyren met daarin het 097-nummer van de MB-verdeler en je 06-nummer. Ik koppel deze dan handmatig voor je!
Hey Hajar,
Nee helaas lukt het niet zoals aangegeven.
Ik stuur een pb.
Alvast bedankt voor je hulp !

Reageer