[Nieuws] De MB-verdeler: deel je databundel!

• 1 februari 2016
  • 27 reacties
  • 8848 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 4645 reacties
Omdat we snappen dat jij naast je smartphone ook andere mobiele apparaten gebruikt willen we je meer vrijheid geven om je MB's te gebruiken zoals jij het wilt. Particuliere en zakelijke klanten kunnen daarom nu gebruik maken van de MB-verdeler. Hiermee kun je op twee apparaten tegelijk internetten uit dezelfde internetbundel. Zo ben je bijvoorbeeld met je tablet niet meer afhankelijk van Wi-Fi of tethering!

Voordelen:
  • Internetten vanuit één bundel met al je apparaten
  • Overal supersnel internet met 4G van T-Mobile
  • Geen extra maandelijkse kosten met Stel Samen & Stel Bij
  • Travel & Surf en MB-aanvullers zijn ook te gebruiken op meerdere apparaten
MB-verdeler aanvragen
Om gebruik te maken van de MB-verdeler betaal je eenmalig €14,99 aansluitkosten, ongeacht het aantal extra simkaarten. Maak je gebruik van het Stel Samen & Stel Bij-prijsplan dan betaal je geen maandelijkse kosten. Dit geldt dit voor klanten met een Stel Samen '13 abonnement. Maak je gebruik van Basis Sim, Stel Samen of een ander prijsplan dan betaal je €4,99 per maand. Op deze pagina vind je er meer informatie over en kun je de MB-verdeler toevoegen aan je bundels en de extra simkaarten aanvragen. Heb je nog vragen over de MB-verdeler? Neem dan een kijkje in het topic met veelgestelde vragen.

Ga jij ook gebruik maken van de MB-verdeler? Welke apparaten ga je hier mee gebruiken? Wij zijn benieuwd! :8

27 reacties

Badge +5
Net als de Samen bundel een prima nieuwe functie!

Binnenkort maar even 2 simkaarten halen dan wel aanvragen. Onderweg op mijn laptop gebruik ik nu altijd wifi hotspot, dit zou ik graag anders willen. Ik moet zeer regelmatig hiervan gebruik maken terwijl ik ook aan het bellen ben, en bellen over 4G gaat nog niet, dus blijft er 3G over. Moet ik alleen iets van een dongle fixen nog. De tweede simkaart weet ik nog niet, maar de tablet zou dit ook handig zijn! Hoewel ik alleen nog maar een wifi tablet heb en nog geen waar een simkaart in kan.
Reputatie 4
Badge +7
@HugoB
Waarom kijk je niet voor een MiFi voor je tablet?
Reputatie 7
Badge +9
Eindelijk! Hallo 21e eeuw!
Reputatie 2
Werkt niet samen met i-150 '08?
Badge +5
@toetsie
Welke zou je me aanbevelen? Ik ben niet heel erg thuis in die apparaten.

@Tales
Geen idee of het daarmee ook mogelijk is. Maar heb je wel MB's op dat abonnement? Heb je daar niet nog een onbeperkte databundel? Sowieso zal het 5 euro per maand per simkaart zijn.
Reputatie 4
Badge +7
@HugoB
Je zou eens kunnen kijken naar HUAWEI of TP-LINK.
Reputatie 7
Badge +15
@Tales,

Ook met jouw prijsplan kun je natuurlijk gebruik maken van de MB-verdeler. Je betaalt hiervoor inderdaad maandelijks €4,99. Op deze pagina op de website vind je er meer informatie over! 🙂
Ik heb nu een iPhone met Stel Samen Sim Only abonnement , mijn vrouw gaat er binnenkort ook een iPhone kopen en wil dan gebruik maken van pakket "stel Samen en Stel bij" met 0 Mb en 120 belminuten en dan willen we beiden gebruik maken van de Mb-verdeler.
Ik moet dan eenmalig de 14,99 Euro betalen en zij heeft dan een abo voor 12 Euro per maand. Wij hoeven dan geen van beiden die extra 5 Euro per maand te betalen?
en hoeveel chipcards (uiteraard zit er al 1 in mijn iphone) moet ik dan voor de Mb-verdeler aanvragen? moet dan de huidige chipcard in mijn iPhone vervangen worden?
Kortom het roept wel de nodige vragen bij me op.
Badge +5
Zojuist even een extra simkaart gehaald, ik was de allereerste die er naar vroeg werd me verteld.

Deze simkaart activeren ging prima en heeft een nieuw 12 cijferig 097 nummer. Ik had zelf nog een nieuwe simkaart liggen en deze wil ik activeren als tweede simkaart. Maar dat lukt helaas niet, ik krijg geen netwerktoegang met deze sim. Waarschijnlijk omdat de sim standaard geen 097 nummer heeft. Heb ik nog een nieuwe nodig, of is deze handmatig misschien toch te activeren?

Edit: ik heb een nieuwe simkaart nodig heb ik inmiddels begrepen. De nieuwe simkaart die ik nog had is alleen voor spraak en je hebt echt een speciale data simkaart nodig met een 097 nummer. Hij komt alsnog met de post!
Reputatie 6
Badge +17
@Tom2013,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum! Ik heb je vraag even verplaatst naar het algemene topic over de MB-verdeler. Dan houden we alle vragen hierover bij elkaar en kunnen andere klanten ook makkelijk meelezen! :)

Goed dat je het even navraagt, want ik begrijp dat je hier duidelijkheid over wilt! Als je gebruikmaakt van ons Stel Samen & Stel Bij-prijsplan dan betaal je geen maandelijkse kosten. Als jouw vrouw dus dit abonnement afsluit en de MB-verdeler besteld, betaalt zij inderdaad eenmalig 14,99 euro. Ik zie dat jij nog wel gebruikmaakt van een ander prijsplan, Stel Samen Sim Only. Als je daarmee de MB-verdeler bestelt, dan betaal je naast de eenmalige kosten per maand € 4,99 (per simkaart).

Het is mogelijk om tussentijds over te stappen naar het Stel Samen & Stel Bij-prijsplan. In dit topic kun je er meer over lezen, ook wat de voorwaarden zijn.

Waar willen jullie de MB-verdeler precies voor gaan gebruiken? Voor je tablet? Dan kunnen jullie beiden gewoon één simkaart bestellen. Je huidige simkaart hoeft niet vervangen te worden. Op deze pagina kun je meer lezen over de MB-verdeler en hoe het in zijn werk gaat.

Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten!

@HugoB,
Fijn om te horen dat het gelukt is en dat je nieuwe simkaart op de post zit! Als je 'm ontvangen hebt, laat je dan even weten hoe het bevalt? 🙂
Het gaat om 2 iphones, dus niet om een tablet. Het wordt nu wel veel minder aantrekkelijk nu ik lees dat ik dan €4,99 maandelijks extra zou moeten betalen. Optie zou dus zijn om mijn huidige contractvorm om te zetten naar een andere maar de voorwaarden daarvoor kan ik niet vinden. Bovendien loopt mijn huidige contract so wie so binnenkort af en wil ik dan een nieuw afsluiten (weer sim only, maar dan met een nieuwe iphone) maar ben nu een beetje het zicht kwijt wat dan straks de meest aantrekkelijke optie zal zijn. Kunnen jullie me daar een voorstel voor doen!
Nog even als aanvulling: tijdens een chat met een van uw collega's werd door haar gezegd dat ik niet die € 4,99 extra per maand zou moeten betalen. Tja, het was al onoverzichtelijk en als dan T-Mobile zelf dan ook nog tegenstrijdige info geeft wordt het wel heel erg onduidelijk!
Badge +5
Alleen bij een Stel Samen en Stel Bij abonnement zijn er geen extra maandelijkse extra kosten, bij alle andere abonnementen wel.
Weer een ander verhaal dus, volgens de info op de site zouden er slechts bij "enkele abo-vormen" extra kosten zijn. In werkelijkheid dus bij vrijwel alle abo's... En dan houdt een T-Mobile-"verkoopadviseur" steeds vol dat er GEEN extra kosten zijn! Verder wordt op mijn verzoek om een totaalvoorstel te krijgen niet ingegaan. Maar o.k. er zijn ook nog andere providers.
Reputatie 4
Badge +7
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/abonnement-en-prepaid/voordeelbundels/mb-verdeler . Hier staat dus als je een Stel Samen en Stel Bij abo hebt, dan betaal je éénmalig €14.99 en geen maandelijkse kosten, alle andere abo's betaal je €14.99+€4.99 maandelijks.
Ik heb nu een Stel Samen Sim Only abo. Mogelijk wordt dat niet meer aangeboden, maar ik heb dit abo dus nog wel. De combinatie van dit abo met een Mb-verdeler met dit (dus mijn nog lopende) abo wordt door T-Mobile nergens genoemd. Telefonisch en via de chat is mij door T-Mobile gemeld dar ik GEEN extra maandelijkse € 4,99 hoef te betalen, maar op dit forum weer wel. Kortom: het blijft onduidelijk.
Badge +5
Het Stel Samen abo wordt niet meer aangeboden en is de voorloper van het Stel Samen & Stel Bij abonnement. Hierbij moet je dus wel maandelijkse kosten betalen.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/abonnement-en-prepaid/voordeelbundels/mb-verdeler

Als je naar deze pagina gaat en je bent ingelogd in My T-Mobile, dan kun je precies zien welke optie voor jou van toepassing is. Dan kun je alleen kiezen voor de maandelijks betaalde variant of de maandelijks gratis variant. Hier staat het ook duidelijk uitgelegd.
Wat is het verschil tussen mb verdeler.
En je hotspot. Kom maar niet uit.
Badge +5
In principe niks, behalve dat je niet de accuduur van de smartphone belast, maar rechtstreeks via een ervoor geschikt apparaat. Eerst gebruikte ik ook altijd de wifi hotspot functie, maar nu doe ik een dongle rechtstreeks in mijn laptop en je hebt meteen verbinding.
Reputatie 7
Badge +9
Wat is het verschil tussen mb verdeler.
En je hotspot. Kom maar niet uit.

De MB Verdeler is een optie in je abonnement. Je krijg een of meerdere SIMkaarten er bij die allemaal gebruik maken van je bestaande databundel. Je kunt de databundel die je al hebt dus ook gebruiken op een tablet of tweede telefoon. (Of een MiFi router!) Dit geldt ook voor alle datapassen voor in het buitenland.

Bij een Hotspot zet je de telefoon om tot een router. Hierdoor gaat de telefoon een WiFi punt uitzenden waar andere apparaten mee verbinden.

Er zijn een aantal verschillen, en voordelen van de MB verdeler:

De MB verdeler geeft je een extra SIM. Dit houd in dat je een dataverbinding, én een noodoproepen verbinding, op andere apparaten kunt gebruiken. Hierdoor kun je deze apparaten ook zonder je telefoon gebruiken.

Een hotspot kost enorm veel stroom. Omdat je zowel je mobiele antenne als je WiFi laat draaien is je toestel binnen 3 uur leeg. (4 als je een wat beter toestel hebt.) Een eigen Dataverbinding kost nog wel stroom, maar dat lost je op door vliegtuigmodus in te schakelen als je hem niet gebruikt. (Mijn tablet ging van een standby tijd van 90 dagen(Ja, echt, het is een 9500mAh NotePro.) naar 3 dagen toen ik de SIM erin deed. 4G slurpt!)

En als je een oud toestel hebt liggen, kun je daar een datasim in doen, aansluiten op het stroom, en gebruiken als router voor WiFi-only apparaten zonder dat je huidige mobiel leeg gezogen wordt.

Veiligheid. Een WiFi hotspot kun je vrij makkelijk hacken, waardoor je vervolgens alles kan onderscheppen, inclusief wachtwoorden en internet bankieren. Met een mobiele data verbinding kan alleen een echte hacker dat, in plaats van elke grapjas die weet hoe die moet Googlen.

Dataverbruik. Wanneer je een tablet via Hotspot verbind met je telefoon, ziet de tablet dat als een WiFi verbinding. Wat vervolgens inhoud dat hij alles gaat doen wat hij normaal op WiFi doet: firmware updaten, apps updaten, kaarten updaten, synchroniseren...

(Dat is mij één keer overkomen, toen ging mijn vorige tablet over Portable Hotspot Android 4.0 zitten downloaden: 1.2GB. Want hij zag een WiFi verbinding. In een klap de databundel op. En ik ben niet zo'n oplichter die vervolgens gaat zitten janken bij de provider dat dat hun schuld is en ze mij moeten vergoedden... Dus dat was een slooooooooome maand op 64kbps. Sindsdien staat alles op handmatig. )

Daarnaast gebruiken apps over een WiFi verbinding meer data. Denk bijvoorbeeld aan Youtube of Spotify of Deezer die bij een WiFi verbinding de HD stream automatisch inschakelen.
De simkaart van de mb verdeler past ook perfect in een 4g usb dongle (voor 30 euro online te koop in azie). Deze kan je dan in je laptop steken en fungeert als extra netwerkkaart. Ideaal voor onderweg en inderdaad veel veiliger dan de publieke hotspots. Er zijn ook laptops op de markt waar je dit simkaartje direct in kunt steken. Je hebt geen geen usb dongle nodig. Overigens kan je windows 10 zó instellen dat over de 4g verbindingen geen windows updates gedownload worden (zie metered connections).
Reputatie 2
@Tales,

Ook met jouw prijsplan kun je natuurlijk gebruik maken van de MB-verdeler. Je betaalt hiervoor inderdaad maandelijks €4,99. Op deze pagina op de website vind je er meer informatie over! :)

Even een wat late reacite, maar het lijkt er op dat ik geen van de 4 kan bestellen. Jammer 😞
Reputatie 7
Badge +15
Hey Tales,

Dat is gek! Je zou namelijk de onderste twee onder 'Heb je geen Stel Samen of Stel Samen & Stel Bij abonnement' moeten kunnen bestellen (zie afbeelding). Krijg je een bepaalde foutmelding te zien?

Ik ben benieuwd naar je reactie, mocht het niet lukken dan helpen we je graag!
Reputatie 2
Helaas niet een optie bij mij. Ik gok dat het komt omdat mijn Abonnement te oud is.

Bedankt voor jouw hulp in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Tales,

Ik ben bang dat dit inderdaad te maken heeft met je prijsplan. Ik heb dit voor je nagevraagd bij de betreffende afdeling.
Zodra ik een antwoord heb hierop dan laat ik het aan je weten.

Sorry dat ik je niet direct kan helpen, we moeten nog even om je geduld vragen!

Reageer