Beantwoord

Problemen met Unlimited Abonnement tussen 22:00 en 00:00 uur


Vorig jaar april heb ik mijn abonnement bij T-Mobile verlengt met een Up 10 GB + Onbeperkt bellen NL-abonnement. Ik gebruik dagelijks veel data, dus de opstap van (ik geloof) 5 GB naar 10 GB was een ideale uitkomst.

Halverwege de rit ben ik een half jaar geleden toch overgestapt naar een Unlimited data-bundel. In eerste instantie balen dat ik daarmee terugval naar 5 GB per dag (waarna ik vervolgens in stappen van 1 GB moet opwaarderen) maar het is vooral irritant dat ik iedere avond (vrij specifiek) tussen 22:00 en 00:00 moeite moet doen om de aanvullers uberhaubt aan te praat te krijgen.

In eerste instantie begon het vrij eenvoudig. Even naar t-mobile.nl/verbruikstatus, op de aanvul-knop klikken waarna direct 1 GB werd aangevuld. Een paar maanden geleden zat daar ineens een slecht functionerende CAPTCHA-beveiliging op die de ene keer wel, maar voornamelijk gewoon niet werkte. Bij te veel aanvullers kwam daar vervolgens een plaatjes-puzzel bij kijken die zogenaamd moest aantonen dat je als mens onderscheid kon maken tussen vakjes met auto's en vakjes zonder auto's. Ook dat werkte merendeel slecht.

Sinds jullie werkzaamheden van gisternacht zit er ineens een nieuwe CAPTCHA-beveiliging op de aanvullers. Wederom een obstakel, want nu moet je per GB eerst een code overtypen.

Had dat m'n frustratie geweest, dan had ik hier geen bericht gepost. Waar ik wél mee zit is dat ik iedere avond tussen 22:00 en 00:00 uur een hoop moeite moet doen om de aanvullers aan de praat te krijgen. Om een voorbeeld te geven merk ik zojuist dat mijn snelheid enorm is afgezakt. Een teken dat T-Mobile opmerkt dat ik door mijn bundel heen zit, waarna ik via t-mobile.nl/verbruikstatus een aanvuller moet activeren.

Open ik de pagina (of de T-Mobile app), dan verschijnt de melding dat er geen aanvuller beschikbaar is. Dat terwijl T-Mobile toch echt aangeeft dat ik door mijn data heen zit. Iets dat ook wordt bevestigd op de pagina zelf (zie afbeelding).

Wat ik nu steeds moet doen, is op dat moment een 10 GB-testbestand downloaden via een site waarmee ik mijn internetsnelheid kan testen (https://speed.hetzner.de/10GB.bin). Het lijkt erop alsof er op dat moment toch nog data in mijn account wordt gevonden, want de downloadsnelheid is in eerste instantie hoog. Het verschilt per keer hoelang ik op volle snelheid kan downloaden. Soms 10 MB, soms richting de 500 MB... Op het moment dat dán de snelheid pas afneemt, verschijnt er pas weer een aanvuller-knop op t-mobile.nl/verbruikstatus

Zwaar irritant dus, zeker wanneer ik midden in een belangrijke upload of download zit en deze daardoor zelfs crasht. Dan moet ik dus eerst verschillende handelingen uitvoeren eer ik weer verder kan.

Ik heb het al eens eerder aangekaart via Twitter, maar toen moest ik bij gaan houden aan de hand van screenshots hoe de pagina er iedere keer uit zag (dat terwijl ik dat al had omschreven aan de hand van één screenshot: het is namelijk altijd precies hetzelfde).

Kortom: hoe kan dit worden opgelost zodat ik 's avond zonder veel moeite kan aanvullen?
icon

Beste antwoord door Rosan 23 mei 2018, 06:34

Beste TieUser ik snap niet dat je het een stap terug vind eerst heb je 10gb per maand of dacht je dat dat 10gb per dag was?

Ik zou de grotere bestanden via je thuisnetwerk (WiFi) downloaden waarom is dat geen optie?
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +13
Beste TieUser ik snap niet dat je het een stap terug vind eerst heb je 10gb per maand of dacht je dat dat 10gb per dag was?

Ik zou de grotere bestanden via je thuisnetwerk (WiFi) downloaden waarom is dat geen optie?
Het gaat dus niet om de randzaken, maar om het feit dat ik ook 's avonds een stabiel product verwacht. Of dat nou thuis is of de 90% dat ik dan nog op een andere plek zit.

Dat is hetzelde als roepen dat ik met een Unlimited bundel beter via m'n mobiel rond de 10 GB kan blijven zitten en alle data daarboven via WiFi spots moet laten lopen omdat de boel anders instabiel wordt...

Dit is echt een dingetje vanuit T-mobile (niet de Phone/OS), gezien het altijd tussen 22:00-00:00u plaatsvindt. Alsof er werkzaamheden worden uitgevoerd omdat dan de minste apparaten zijn verbonden? Om stipt 00:00u gaat vervolgens de nieuwe 5 GB in.
Reputatie 7
Badge +20
Hi TieUser,

Je hebt een vraag gesteld waar we voor in jouw verbruiksgegevens moeten kijken. Geef je akkoord dat wij dit doen? We helpen je dan zo snel mogelijk verder!
Ik zie ook steeds vaker dezelde problemen: "Er is op dit moment geen aanvuller beschikbaar." rond datzelfde tijdstip, na een aantal keer een 1GB aanvuller te hebben gebruikt.

Soms lukt het dan ineens weer wel om een aanvuller toe te voegen, maar dan is die na een paar minuten al weer weg uit de MB voorraad. Zeer vreemd dit.

Wat is hiervan de reden? En wanneer wordt dit nu eens opgelost?
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor jullie meldingen! Feedback is altijd goed, want dan kunnen wij er ook daadwerkelijk mee aan de slag gaan.

Wij hebben dit intussen doorgezet naar onze specialisten en de traagheid van de aanvullers tussen 22:00 en 00:00 wordt op het moment onderzocht. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk in orde te maken!!
Probleem is er nog steeds, ook vandaag weer deze melding: "Er is op dit moment geen aanvuller beschikbaar." icm met een Unlimited Go abbo;
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Anoniem10830,

Zou je kunnen aangeven hoe lang dit dan precies duurt? Gaat het om minuten, uren of verschijnt er helemaal niets meer, wanneer de databundel verbruikt is?
Vaak langer dan 60 min. soms meer dan 2 uur en dan zit je al bij een nieuwe dag bundel.

Nu weer dit probleem! "Er is op dit moment geen aanvuller beschikbaar."

Meest vervelende is dat je toch steeds probeert of de ophoging nu wel gedaan kan worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Dankjewel voor je reactie. Ik ga dit doorzetten naar de app ontwikkelaars zodat ze dit kunnen meenemen in het onderzoek. Excuses voor het ongemak dat je nu ervaart!
Dit probleem BLIJFT zich voordoen... ook vandaag weer na slechts 6-7 GB te hebben gebruikt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi hoi,

Ik heb jouw klacht direct weer doorgegeven! Het spijt mij dat je dit nog ervaart; mijn collega geeft aan dat zij hier tot op heden hard mee bezig zijn. Er is van het weekend een fix geweest en afgelopen nacht zijn er ook werkzaamheden geweest. Ik ben dus benieuwd of het nu wel beter gaat!
Ook ik heb dit probleem. Net onbeschoft behandeld door de telefoon. Met de mededeling dat het niet kan wat ik zeg en dat er altijd aangevuld wordt als het leeg is. Niet dus en ze bleef o hebben. Klanten liegen niet als ze klagen en al 14 jaar klant zijn.
Het is al gedoe om bij elke 1gb aan te vullen.
Spijt van deze keuze.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Constant67,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! We nemen alle feedback die we krijgen altijd mee. We willen dat dit voor jou ook wordt opgelost. Bij welke aanvuller ervaar je dit probleem? Is dat de eerste aanvuller die je activeert nadat je bundel op is of is dat de 2e of 3e etc? De aanvullers moeten namelijk altijd 100% verbruikt zijn voordat je een nieuwe kan activeren. Probeer je via de app te activeren of via de desktop versie? En lukt het uiteindelijk wel na een aantal minuten of lukt het helemaal niet?

Zijn een hoop vragen, maar deze informatie heb ik nodig om dit door te zetten naar de app ontwikkelaars. Ik hoor graag van je!

Reageer