Beantwoord

Radioguide en Datavrije muziek

• 21 maart 2017
  • 9 reacties
  • 552 Bekeken

Goedemorgen,
Ik zag in de lijst van datavrije muziek aanbieders Radioguide.fm ertussen staan. De App van hun werkt echter niet en ik heb gemerkt dat wanneer je gewoon via de site luistert je wel data verbruikt. Klopt dit?
icon

Beste antwoord door David 22 maart 2017, 09:34

Hoi Anko,

Nee, dit zou niet moeten kloppen, want Radioguide.FM hoort sinds kort gewoon ook onder Datavrije Muziek te vallen.

Wat werkt er niet aan de app? Is dat een technisch probleem of gaat er iets anders verkeerd? Zie je trouwens een verschil in data op jouw interne datateller en de My T-Mobile App? Ik zie namelijk dat er wel 147 MB aan Datavrije Muziek is afgeschreven. Het kan zo zijn dat wanneer je tijdens of direct na het luisteren het dataverbruik controleert, dat dit dan nog niet bijgewerkt is. Dit heeft soms net wat meer tijd nodig! Kun je dit nog eens controleren, met behulp van een datateller op jouw telefoon en My T-Mobile?

We horen graag van je wat jouw bevindingen zijn, hopelijk gaat het toch goed! 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Anko,

Nee, dit zou niet moeten kloppen, want Radioguide.FM hoort sinds kort gewoon ook onder Datavrije Muziek te vallen.

Wat werkt er niet aan de app? Is dat een technisch probleem of gaat er iets anders verkeerd? Zie je trouwens een verschil in data op jouw interne datateller en de My T-Mobile App? Ik zie namelijk dat er wel 147 MB aan Datavrije Muziek is afgeschreven. Het kan zo zijn dat wanneer je tijdens of direct na het luisteren het dataverbruik controleert, dat dit dan nog niet bijgewerkt is. Dit heeft soms net wat meer tijd nodig! Kun je dit nog eens controleren, met behulp van een datateller op jouw telefoon en My T-Mobile?

We horen graag van je wat jouw bevindingen zijn, hopelijk gaat het toch goed! 🙂
Goedemorgen David,

De App blijft hangen in het opstartscherm, als ik de dan afsluit en weer opstart gaat ie wel door maar ik kan vervolgens niets selecteren. Het lijkt erop of de database leeg is. Zie de foto.
Ik heb hier al een mail naar Radioguide.fm gestuurd, maar ik zou niet de enige zijn denk ik die hier last van heb.
De datateller heb ik inderdaad in de gaten gehouden, die blijft op 147 staan ook nadat ik heb geluisterd.
Reputatie 7
Badge +7
Hi Anko,

Het lijkt er inderdaad op dat de playlist niet goed geladen wordt. Het kan soms helpen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren! Het verbruik zou Datavrij moeten zijn. Het kan soms even duren voordat je het nieuwe verbruik ziet, merk je naast dat de teller niet oploopt dat je wél data verbruikt? Dit kan je controleren via de interne datateller van je toestel. Hoe je dit kan doen vind je hier. Ik hoor graag wat de resultaten zijn!
Klopt hoor, die app werkt niet en is ook heel lang geleden voor het laatst bijgewerkt
Bij mij doet hij het helemaal niet.. kan je niet via de internetsite luisteren? En geld die datavrije muziek alleen voor Nederlandse zenders of ook Engelse zenders?
Reputatie 7
Badge +20
@Cmaayen

Heb je in de tussentijd nog nieuwe bevindingen te delen? Heb je de app ondertussen bijgewerkt en eventueel via de website getest?

@Ahmet

De app werkt helemaal niet of is er iets anders aan de hand? Datavrije Muziek geldt voor veel verschillende zenders, van over heel de wereld. We hebben in dit topic een lijst staan welke diensten aangemeld zijn, zo weet je precies welke diensten beschikbaar zijn! 🙂 Welke diensten gebruik je nu zelf?

Laat je het ons weten als er nog vragen zijn, dan helpen we je daar graag bij verder!
Ik heb de afgelopen week gebruik gemaakt van mijn MB's in het buitenland (vakantie 🙂 ),
dus niet echt kunnen testen. De dagen erna ware de mb's mbt datavrije muziek wel hoger, dus
vwb radioguide via website gaat het denk ik toch wel goed, de app werkt inderdaad helemaal niet,
snap niet wat deze in de App store doet, is al heel oud en laad niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cmaayen,

Dat is lekker zeg, waar ging de reis heen? 🙂

Zelf ben ik niet bekend met de app, maar ik geloof je direct als dit een verouderde app is. Hopelijk komt er dan gauw een update voor deze app! Is het via de website ook te doen?
De app is recent geheel vernieuwd en werkt op zowel iPhone als Android ! Een totaal en compleet nieuwe beleving!

geniet!

Reageer