Beantwoord

Samen: T-Mobile nummer wordt niet herkend

Dag, vandaag wil ik Samen installeren. Ik wil een groep aanmaken met mijn vriendin. Maar haar T-Mobile nummer wordt niet herkend als zijnde T-Mobile. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Thalina 30 maart 2017, 09:56

Hoi Harold,

Dat verklaart inderdaad waarom je dit nummer niet kan toevoegen aan jouw T-Mobile Samen groep. Tele2 maakt gebruik van ons 2G- en 3G-netwerk, dus vandaar dat je bovenin T-Mobile kunt zien als je op een van deze twee netwerken zit. Een Tele2 klant kunnen we niet toevoegen aan de T-Mobile Samen groep. Maar wie weet kun je jouw vriendin overhalen om over te stappen naar ons? 😉 Dan kun je ook nog eens Vriendenkorting aanvragen als ze een abonnement neemt. Dan ontvangen jullie beiden eenmalig 25 euro factuurkorting. Klinkt goed toch? Op deze pagina vind je meer informatie daarover.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi HaroldH,

Heel leuk dat je een T-Mobile Samen groep wilt aanmaken. Ik weet zeker dat je er plezier van zult hebben. Wel vreemd dat je jouw vriendin niet kan toevoegen. Weet je zeker dat het nummer klopt en dat je het juiste T-Mobile nummer hebt ingevoerd? Heb je wel een 06-nummer ingevoerd? Klanten met 067-, 085-, 088- en 097-nummers kunnen niet worden toegevoegd aan een T-Mobile Samen groep. Wat voor foutmelding krijg je te zien? Op deze pagina vind je meer informatie over de spelregels van T-Mobile Samen.

Ik hoor graag van je. 🙂
Dag Hajar,
Het 06-nummer klopt zeker. Bovenin het scherm van haar toestel staat ook 'T-Mobile'. Toch luidt de foutmelding: 'Vul een T-Mobile nummer in'....
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Harold,

Erg vreemd. Zou je mij jouw 06-nummer en het 06-nummer willen sturen in een privébericht die je wilt toevoegen aan de T-Mobile Samen groep? Dan zorg ik dat deze wordt toegevoegd. 🙂
Dag Issam, zie mijn pb.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Harold,

Bedankt voor je privébericht. Ik heb gelijk een poging gedaan om het nummer van je vriendin toe te voegen aan je T-Mobile Samen groep. Echter zie ik dat dit geen actief nummer is bij ons.

Wanneer heeft zij dit nummer voor het laatst gebruikt? Als ze haar toestel aan heeft staan en verbonden is met het netwerk, welke provider ziet ze dan links bovenin haar scherm staan?

We zijn erg benieuwd naar je reactie Harold!
Dag Issam,
Ze gebruikt het toestel elke dag. En zoals gezegd staat als netwerkaanbieder 'T-Mobile' in haar scherm. Bij 'Instelingen > Algemeen > Info > Netwerk' staat dit ook.
Ik hoor het graag, Issam, want de Samen-groep optie is wel een doorslaggevende reden geweest om te vernieuwen bij T-Mobile...
Groet, Harold
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Harold,

Erg vreemd. Ik heb nogmaals gecontroleerd of dit nummer actief is bij ons en dat is niet het geval. Zou je voor de zekerheid de simkaart uit de telefoon willen halen en willen controleren welke provider op de simkaart staat. Ik vermoed namelijk dat ze gebruik maakt van een Ben simkaart, zij maken ook gebruik van ons netwerk, maar maken geen gebruik van dezelfde diensten (T-Mobile Samen).

Laat het ons weten, want nu ben ik erg benieuwd!
Hoi Issam,
Na even gekeken te hebben op de SIM-card, blijkt die van Tele2 te zijn... Wel gek dat er dan T-Mobile in het scherm staat, toch? Maar: dan is Samen dus niet instelbaar? :-(
Grt Harold
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Harold,

Dat verklaart inderdaad waarom je dit nummer niet kan toevoegen aan jouw T-Mobile Samen groep. Tele2 maakt gebruik van ons 2G- en 3G-netwerk, dus vandaar dat je bovenin T-Mobile kunt zien als je op een van deze twee netwerken zit. Een Tele2 klant kunnen we niet toevoegen aan de T-Mobile Samen groep. Maar wie weet kun je jouw vriendin overhalen om over te stappen naar ons? 😉 Dan kun je ook nog eens Vriendenkorting aanvragen als ze een abonnement neemt. Dan ontvangen jullie beiden eenmalig 25 euro factuurkorting. Klinkt goed toch? Op deze pagina vind je meer informatie daarover.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Die Vriendenkorting is een goed idee! Wie weet kan ik haar overhalen. Hoe werkt het? Mijn vriendin moet zelf een nieuwe (sim-only) abonnement afsluiten? Moet dat rechtstreeks bij T-Mobile? Of kan het ook via andere T-Mobile aanbieders? En als haar abonnement eenmaal actief is, meld ik mij en haar aan hiervoor?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Harold,

Allereerst fijn om te horen dat de oorzaak gevonden is. Het was voor mij ook een raadsel, dus ben ik blij dat het mysterie is opgelost. ;)

Om al je vragen te beantwoorden; ja!

Je vrouw kan zelf een nieuw abonnement (sim-only of met toestel) afsluiten bij ons of via een derde partij. Als het maar om een T-Mobile abonnement gaat. Zodra haar abonnement is ingegaan kan jij je aanmelden voor de vriendenkorting via deze link. Na de goedkeuring krijgen jullie allebei €25,- korting op de eerstvolgende factuur.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, en anders weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!
Dank je!
Reputatie 6
Badge +17
Graag gedaan hoor! Succes ermee en hopelijk zien we je snel weer op het forum. 😉

Reageer