Sms-diensten (deel 1)

Reputatie 2
tot mijn verbazing schijn ik een of ander abbonement afgesloten te hebben voor een sms dienst en wordt er 30 euro in rekening gebracht op mijn telefoon rekening.Ik op google de naam in toesten schijnen er veel mensen de dupe van te zijn.

Klagen bij je telecom aanbieder schijnt geen zin te hebben en je bent je geld dus gewoon kwijt.Hoe kan het dat bedrijven wel zomaar diensten in rekening kunnen brengen en jij daar niks aan kan doen om je geld terug te krijgen wat onterecht van je bundel afgehaald word.
Afmelden heeft geen zin krijg je en code die je moet invoeren op internet maa waar is de grote vraag.Wanneer worden dit soort dingen de consumenten nou eens door hun eigen telecom aanbieder geholpen als je kunt bewijzen dat je hier geen gebruik van hebt gemaakt.Wordt dit behoorlijk zat die hoge rekeningen

This topic has been closed for comments

202 reacties

Reputatie 2
Sms-diensten kunnen alleen via de eigen simkaart geactiveerd en gedeactiveerd worden. Je meldt je aan voor gebruik van de sms-dienst door zelf een sms-bericht te versturen, via een internetpagina of het menu van je toestel. T-Mobile kan deze diensten niet voor je stopzetten.

Volgens een nationale afspraak moet het mogelijk zijn om elke sms-dienst stop te zetten door een sms-bericht met de tekst 'STOP' te versturen naar het nummer waarvan je de dienstberichten ontvangt. Daarnaast kun je op onze website de juiste keywords vinden om de sms-dienst te deactiveren.

Hier vind je ook meer informatie.
Reputatie 2
Via internetbankieren kun je deze afschrijvingen gewoon storneren, en louche toko's gaan niet achter je stornering aan. Ze weten wel dat ze fout zijn nl.
Reputatie 5
De kosten voor een sms-dienst worden via je T-Mobile factuur in rekening gebracht. Als je het bedrag van de T-Mobile factuur storneert onstaat er een betalingsachterstand bij T-Mobile. Omdat T-Mobile niet kan bepalen of de kosten voor een sms-dienst terecht of onterecht in rekening zijn gebracht dien je een klacht kenbaar te maken bij de aanbieder van de betreffende sms-dienst. Als er onterecht kosten in rekening zijn gebracht dan kun je deze via de aanbieder van de sms-dienst proberen terug te vorderen.
Reputatie 2
Sms-diensten zijn hele vervelende dingen. Wat ik gedaan heb is het volgende;

Ga naar www.smsdienstenfilter.nl

Lees daar wat je moet doen.

Door op deze website je telefoon nr op te geven zul je geen problemen meer hebben met sms-diensten. Het ontvangen en versturen van sms-diensten wordt dan volledig geblokkeerd.

Dit kost je eenmalig 0,25 cent. En het werkt echt!

succes
Reputatie 2
IMarb stipt terecht de website www.smsdienstenfilter.nl aan. Let er alleen wel op dat:

- vanaf het moment dat het filter is geactiveerd - wat tot drie dagen kan duren - je geen enkele sms-abonnementsdienst meer ontvangt, ook geen sms-berichten voor het inloggen bij een online bank.

- het filter blokkeert dan weer geen eenmalige sms-diensten.

Het gebruik van het sms-dienstenfilter geldt voor onbepaalde tijd. Als je op een bepaald moment toch weer gebruik wilt maken van sms-diensten, kun je via dezelfde website het filter weer uitschakelen. Voor het in- of uitschakelen van het filter stuur je zelf een sms-bericht naar het nummer 1555, met de unieke code die je ontvangt na aanmelding. Voor het sturen van het sms-bericht naar 1555 betaal je het normale sms-tarief. Daarna ontvangt je een bevestiging per sms. Deze bevestiging kost je zoals iMarb al vertelde 0,25 euro. Verder is het gebruik van het filter gratis
Reputatie 2
Ik heb een vraag.
Ik krijg smsjes van 4560 en dat kost mij beltegoed maar ik weet niet eens wat het is.
Reputatie 2
Kan iemand mij helpen??
Reputatie 2
Misschien even handig om hier te kijken:
SMS gedragscode
of op deze link:
Sms diensten afmelden: T-Mobile > Persoonlijk > Service & Contact > Telefoon instellen
Reputatie 2
En anders even contact op te nemen met T-Mobile klantenservice.
Reputatie 2
HET HEEFT NIET GEHOLPEN.
De link.
Het kost me veel geld weet iemand niet iets anders?
Reputatie 3
Op dit moment is er nog geen informatie over de sms-dienst 4560. We zoeken dit uit. Volgens een landelijke afspraak kun je elke sms-dienst afmelden door het woord 'stop' te versturen naar het viercijferige nummer van de afzender. Wil je dat even proberen? Je stuurt een sms-bericht met alleen het woord 'stop' naar 4560. En laat je weten of dit werkt?
Er zijn meer mensen met dit probleem. Google maar eens op sms 4560.

En www.smsdienstenfilter.nl schijnt bij anderen te helpen.
Reputatie 2
Ik heb een bericht met stop naar 4560 geprobeert te sturen maar hij kan hem niet verzenden nu probeer ik de website. Alvast bedankt.
Reputatie 2
Ik heb het geprobeerd en ik heb toen de instucties gevolgd en heb een bevestigings sms gekregen, dat ik binnen 3 dagen voor alle smsdiensten ben afgemeld(een filter heb). Ik laat het nog horen of het heeft gewerkt. Bedankt degene van de link.
Reputatie 2
Hallo allemaal.

De sms dienstenfilter heeft gewerkt ik krijg geen smsjes meer.

Degene bedankt die me hebben geholpen.
Reputatie 2
Wat ik dan gek vind, hoe komt het dat je die sms-jes krijgt?
Wij krijgen opeens sms-jes van 9988 en hebben ons nog nooit daarvoor aangemeld......kost wel 1,26 per ontvangen bericht en we ontvangen steeds 3 maal hetzelfde bericht achter elkaar, dat is mooi verdiend voor 9988.......
Reputatie 2
Dat had ik ook maar je moet dan ff naar die sit egaan die hier ergens in een eerder bericht staat en dan de instructies volgen dan ben je binnen 3 dagen beveiligd tegen alle reclame. Dat is bij mij ook gelukt en ik had me ook niet voor iets van reclame aangemeld.
Reputatie 3
T-Mobile heeft geen informatie over de sms-diensten van het verkorte nummer 4560. Het nummer 9988 is van Mobilion. Het beste advies is inderdaad afmelden via http://www.smsdienstenfilter.nl/
Reputatie 2
Wat ik dan graag wil weten hoe kom je aan die sms-jes, krijg je deze standaard bij je abonnement? Wij hebben ons nooit nergens voor aangemeld maar hebben wel een faktuur van 42 euro ipv 11 euro. De kosten voor deze "leuke" sms dienst waren opgelopen tot 26 euro!! Heb bij jullie een klacht ingediend maar daar tot op heden nog geen antwoord op gekregen....vind het hele sms gedoe een hele kwalijke zaak!!
Leuk dat je je wel ergens voor moet afmelden terwijl je je nooit hebt aangemeld.....
Reputatie 2
Na even speuren op het internet heb ik onderstaande gegevens gevonden.....ga nu even dit naar de klantenservice sturen met mijn klacht dat wij ook deze onzin hebben mogen ontvangen en wil m'n geld terug!!

Na het afsluiten van een telefooncontract met T-Mobile, ontvangt de klant een sms-je met de vraag: "Wil je een televisie winnen?". Hij beantwoordt met "ja". Vervolgens ontvangt de klant 840 sms-jes van Euro 1,50 per stuk. Wanneer hij daarvoor later de rekening ontvangt en deze weigert te betalen, volgt een procedure bij de kantonrechter.

Voor de rechter doet de klant een beroep op de zogenaamde sms-gedragscode (code of conduct sms-dienstverlening). In deze gedragscode hebben de telecomaanbieders afgesproken dat de aanmelding voor een sms-dienstenabonnement moet worden gedaan via een 06-nummer waarbij altijd een "shortcode" en -indien van toepassing- een wachtwoord moet worden ingegeven. Bovendien moet aan de consument v
Reputatie 2
Hoi,
9988 is een sms dienst waarbij je vermoedelijk bent aangemeld via internet. Ik ben het zelf ook weleens tegengekomen.
Er zijn allerlei advertenties met spelletjes, waarbij je door deze te spelen en je mobiele nummer intoetst een gratis sms ontvangt. Door op deze sms te reageren ontvang je de de sms dienst van 9988.
Afmelden kan door op www.smsgedragscode.nl bij 9988 te kijken welk woord+stop je dient te sturen om van deze dienst af te komen.
En www.smsdienstfilter.nl blokkeerd alle sms diensten. Bij mij werkt dat!
groetjes,
Reputatie 2
Beste Judith,
Wij hebben ons nooit nergens voor aangemeld, ook nooit meegedaan aan spelletjes op het internet of enquettes ingevuld.....
We kregen die sms-jes pas na ons overstappen van Orange naar T-mobile (zie mijn bericht hiervoor...) Ik denk zelf dat T-Mobile contacten heeft met 9988 en dat we zo aan deze onzin zijn gekomen.....we hebben ons gelijk afgemeld na het ontvangen van een faktuur die bijna het 3-dubbele was van wat we hadden afgesloten....
Als we dit van te voren hadden geweten had ik nooit, maar dan ook nooit een contract afgesloten met T-mobile.
Reputatie 2
Ik word helemaal gek van de ongewenst sms van 4050 therme.wml , hoe kan ik hier van af komen ?
Reputatie 2
@nogeenholein1
Via de site www.sms-dienstenfilter.nl kun je je afmelden voor sms-diensten.
Reputatie 2
Ik kom er na maanden pas achter dat deze berichten geld kosten. Ik heb mezelf nooit aangemeld en nog wel bij 2 van deze diensten. Begreep al niet waarom ik zo'n hoge tel.rek had! Heb nu een klacht ingediend en ben zeer benieuwd of ik 'mijn geld' terug krijg!!
Bedankt voor je TIP!
vr gr