Vraag

SmS Maximaal

Hallo,

Als ik op het forum lees, en op de site van T-Mobile, staat er overal aangegeven dat de smsbundel per maand is op te zeggen.

Nu ga ik er vanuit dat dat dus inhoud dat als je opzegt, het per je nieuwe tegoed datum, ingaat.

20 Juni krijg ik weer nieuw beltegoed, en had de smsbundel dus een paar dagen geleden uitgezet.

Er stonden nog ongeveer 300 smsjes op. En mijn beltegoed is aardig opgebouwd, en aangezien mijn abbo in Aug. kan verlengd worden, kos ik ervoor om mn smsjes per 20 Juli van mn tegoed te laten afgaan. 20 Juli, omdat ik had opgezegd, en het kan per maand, dus voor de 20 juni gedaan, was het 20 Juli afgelopen. Dacht ik, en nu lijkt dat zo niet te gaan?

Kan iemand mij uitleggen hoe het precies werkt?

Groet,

21 reacties

Badge +3
@Tahasa

Bij een Relax abonnement kan Sms Maximaal nadat je deze minimaal 1 maand in gebruik hebt genomen meteen worden opgezegd. Ik zie wel dat je contact hebt opgenomen met de T-Mobile Klantenservice en dat Sms Maximaal vanaf 20 juni wordt beëindigd.
@Tahasa Bij een Relax abonnement kan Sms Maximaal nadat je deze minimaal 1 maand in gebruik hebt genomen meteen worden opgezegd. Ik zie wel dat je contact hebt opgenomen met de T-Mobile Klantenservice en dat Sms Maximaal vanaf 20 juni wordt beëindigd.

Ja dat klopt, alleen hoe het word opgelost met die plusminus 300 smsjes die er nog op stonden, en de 20 euro beltegoed die nu weg is, weet ik niet. Er is gezegd dat er een korting word verekend ofzo.

Dat zal ik dus moeten afw88.

Ik vind het alleen erg onduidelijk hoe het opzeggen gaat. Ik bedoel, als ik had begrepen hoe het werkte, had ik toch gewoon op de 20ste het laten stoppen? Dus misschien is het mogelijk dat er is een keer duidelijk word aangegeven hoe dingen precies in zijn werk gaan.

Per maand opzeggen is wel een ruim begrip zo.

Na afloop van mijn abbo, is hij opzegbaar per maand. Volgens mij is het dan wel dat je er nog een volledige maand aan vast zit, en niet per dag zoals nu.

Ik zal afw88 op de rekening, maar vertrouwen erin heb ik niet.......
We zijn nu een paar dagen verder, nog steeds verandering in de status over een eventuele bundel, wel weer geld afgeschreven voor de verstuurde smsjes.

Weet je wat ik zo vreemd vind? Als ik het stop zet, met het idee dat dat per maand is, is het dezelfde dag geregeld, maar om dingen weer juist te krijgen duurt meerdere dagen. In beide gevallen ook kostbaar voor de klant, maar natuurlijk winstgevend voor T-Mobile.

Maar zoals ik al zei, heb er geen vertrouwen in.....
Badge +3
@Tahasa

Wat vreemd dat er geld wordt afgeschreven wanneer je een sms verstuurt. Ik wil je vragen om de factuur af te wachten en mocht er dan op de factuur te zien zijn dat je betaalt voor een sms terwijl je de Sms Maximaal Voordeelbundel hebt dan zal ik deze kosten crediteren. Wanneer de factuur binnen is en je ziet hier onterechte kosten op staan dan mag je mij even een privébericht sturen dan kijk ik het voor je na.:)
@Tahasa Wat vreemd dat er geld wordt afgeschreven wanneer je een sms verstuurt. Ik wil je vragen om de factuur af te wachten en mocht er dan op de factuur te zien zijn dat je betaalt voor een sms terwijl je de Sms Maximaal Voordeelbundel hebt dan zal ik deze kosten crediteren. Wanneer de factuur binnen is en je ziet hier onterechte kosten op staan dan mag je mij even een privébericht sturen dan kijk ik het voor je na.:)

Ok dankje, bij mij in de status is de bundel nog steeds niet zichtbaar, dus probeer minimaal te smsen.

Zodra de rekening beschikbaar is, zal ik kijken wat er precies gebeurd is.

Alvast bedankt,
Volgens mij heb ik al door waar het probleem ligt. De smsmaximaal staat dan wel weer aan, de plusminus 300 die over waren zijn waarschijnlijk weg??

En ook al staat smsmaximaal dan aan, aangezien het tegoed "op" word elk smsje afgeschreven van het tegoed. Waarvoor heeft mevrouw T-Mobile het dan weer aangezet?
Badge +3
@Tahasa

Een sms wordt niet van het tegoed afgeschreven wanneer je een Sms Maximaal bundel hebt. Ik kan helaas nog niet inzien waar deze kosten vandaan komen. We kunnen er natuurlijk wel over speculeren maar absolute zekerheid kan ik je helaas niet geven.:(
Wachten duurt altijd lang, maar normaal is nu het factuuroverzicht wel binnen, dit keer dus niet.
Tegoed is geloof ik wel opeens verhoogd, naast het nieuwe maandbedrag, maar ik ben nog steeds erg nieuwsgierig wat er nu precies is gedaan.

Hoe komt het dat mijn specificatie nu nog steeds niet zichtbaar is?
De rekening is te zien, en naar wat ik zie, denk ik dat het wel goed is afgehandeld.
Alleen, zou er iemand naar kunnen kijken? Want op de rekening word wel weer nieuwe smsmaximaal berekend, en staat dat er 1000 smsjes zijn ingekocht. Maar het beltegoed is nu alweer 20 euro lager dan op de rekening staat, en er word zelden mee gebeld. Ook staat bij status niet de smsmax vermeld.

Dus, wat gaat er fout? Op zich mag die smsmax er wel opblijven, deze is toch per dag op te zeggen is gebleken, maar er iets nog niet goed zo.

Groet
Badge +3
@Tahasa

Ik kan inderdaad zien dat de rekening klopt. Ik heb wel Sms Maximaal weer voor je aangezet omdat deze uit stond. Mochten er kosten zijn gemaakt voor sms'en vanaf 20 juni tot vandaag dan zal ik ik deze crediteren. Excuses voor het ongemak!:(
@Tahasa

Ik kan inderdaad zien dat de rekening klopt. Ik heb wel Sms Maximaal weer voor je aangezet omdat deze uit stond. Mochten er kosten zijn gemaakt voor sms'en vanaf 20 juni tot vandaag dan zal ik ik deze crediteren. Excuses voor het ongemak!:(

Ok super, dat staat dan wel weer op de volgende rekening, en afgelopen keer is ook netjes afgehandeld, dus heb daar de volste vertrouwen in.
Status smssmaximaal is nog niet zichtbaar  op de belstatus, maar dat zal nog wel gebeuren denk.

Dank voor de hulp.

Groet  Tahasa
Ook dit is al verholpen. Super service, dankjewel.
Ik was zo blij dat het zo netjes allemaal afgehandeld was, maar nu begin ik er een beetje zat van te worden.
Nu is de status smsmax weer weg, en 30 euro minder beltegoed.

Waar zijn nu jullie nu allemaal mee bezig?

Was van plan om toch te blijven bij T-Mobile, maar nu vraag ik me af of dat wel verstandig is. WAT EEN ZOOTJE:mad:
Badge +3
@Tahasa

Sms Maximaal staat gewoon nog steeds aan. Ook op My T-Mobile is dat te zien. Maar begrijp ik het goed dat er toch tegoed wordt afgeschreven wanneer je een sms verstuurt?
@Tahasa Sms Maximaal staat gewoon nog steeds aan. Ook op My T-Mobile is dat te zien. Maar begrijp ik het goed dat er toch tegoed wordt afgeschreven wanneer je een sms verstuurt?

Als ik op mijn status kijk, zie ik geen smsmax staan. Van de week was het wel zichtbaar, en was het beltegoed boven de 70 euro. Nu is het voor mij niet zichtbaar, heb al een printscreen gemaakt, maar weet niet hoe ik het moet uploaden. Wel is mijn tegoed nu opeens 43,44. Weet het niet hoor, maar er gaat hier iets niet helemaal goed. Nog even en ik ben al een maand bezig om het op orde te krijgen:(
Badge +3
@Tahasa

Als je op My T-Mobile kijkt bij 'Wijzig abonnement en bundels' en daarna klikt op 'Wijzigen' kun je de bundels zien welke geactiveerd staan. Hier kun je zien dat Sms Maximaal gewoon aan staat.
@Tahasa

Als je op My T-Mobile kijkt bij 'Wijzig abonnement en bundels' en daarna klikt op 'Wijzigen' kun je de bundels zien welke geactiveerd staan. Hier kun je zien dat Sms Maximaal gewoon aan staat.

Dat klopt inderdaad. Alleen ten eerste kan ik zo niet zien hoeveel ik verbruikt heb met smsen, ten tweede gaat mijn beltegoed naar beneden, 40 euro al, terwijl er vrijwel alleen gesmst word.

Dus klopt het gewoon nog steeds niet.
Badge +3
@Tahasa

Ik wil je vragen om deze factuur af te wachten. Mocht er iets verkeerds op staat dan zal ik dit voor je in orde maken. En dan kijken we daarna of het weer goed gaat. Mocht het dan nog steeds niet goed werken dan ga ik het voor je doorsturen naar een ander afdeling om te laten onderzoeken. Nogmaals excuses voor het ongemak!
@Tahasa Ik wil je vragen om deze factuur af te wachten. Mocht er iets verkeerds op staat dan zal ik dit voor je in orde maken. En dan kijken we daarna of het weer goed gaat. Mocht het dan nog steeds niet goed werken dan ga ik het voor je doorsturen naar een ander afdeling om te laten onderzoeken. Nogmaals excuses voor het ongemak!

Ik zie net het overzicht, en het is prima opgelost zo. En alles werkt nu ook weer goed.
Had ik nog 1 vraagje, als ik wil dat de sms maximaal per 20 Augustus stopt, hoe moet ik dat doen?

Alvast bedankt voor alles,

Groet
@Tahasa

Super om van je te horen dat het is opgelost en weer goed werkt!:) Bedankt voor het doorgeven hiervan. Ik heb onder het telefoonnummer waarmee je bent ingelogd aangegeven dat de Sms Maximaal bij jou op 20 augustus moet stoppen. Op 20 Augustus zal de Sms Maximaal uitgezet worden en zullen sms berichten die je vanaf dan stuurt apart in rekening worden gebracht. Je betaalt dan per sms binnen de bundel € 0,11 cent en buiten de bundel € 0,30 per sms bericht. Mocht je hierna nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. 🙂
@Tahasa Super om van je te horen dat het is opgelost en weer goed werkt!:) Bedankt voor het doorgeven hiervan. Ik heb onder het telefoonnummer waarmee je bent ingelogd aangegeven dat de Sms Maximaal bij jou op 20 augustus moet stoppen. Op 20 Augustus zal de Sms Maximaal uitgezet worden en zullen sms berichten die je vanaf dan stuurt apart in rekening worden gebracht. Je betaalt dan per sms binnen de bundel € 0,11 cent en buiten de bundel € 0,30 per sms bericht. Mocht je hierna nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag. 🙂

Chantal,

Dankje, en voorlopig geen vragen.

Groet

Reageer