Vraag

SMS spam

• 30 maart 2011
  • 7 reacties
  • 522 Bekeken

Reputatie 2
Vanmiddag ontving ik ineens een SMS van één of andere dienst (hotmobiel.mobi) waarvoor ik mijzelf nooit heb aangemeld.

Heb direct contact met ze opgenomen hier niet van gediend te zijn etc. Maar nu wil ik wel even weten of de door hun gestuurde SMS bij mijn huidige extra kosten zijn verrekend. Want het zou wel erg mooi zijn als ik moet betalen voor ontvangen spam. Kan ik de klantenservice bellen of kunnen zij (nog) niet inzien of deze SMS mij geld gaat kosten?

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 5
@MikeVrind87

Vanuit de T-Mobile Klantenservice kunnen wij pas zien of dit bedrag in rekening is gebracht zodra de factuur bekend is gemaakt. Ik raad je aan om via de smsdienstenfilter alle betaalde sms-diensten te blokkeren. Wanneer je dit hebt gedaan zul je niet nog eens lastig worden gevallen door een sms-dienst.
Reputatie 2
Aeon,

Bedankt voor de snelle reactie. Als er uiteindelijk wel kosten in rekening worden gebracht, zijn deze dan via jullie op de afzender van de SMS te verhalen?
Ik zie ook zelf geen nummer van de afzender, ik weet ook niet of jullie meer informatie kunnen achterhalen.

Maar ik zal afwachten tot de factuur online staan, dan zal ik deze even uitspitten.
Reputatie 5
@MikeVrind87

Eventuele informatie van de afzender kun je terugvinden via de sms gedragscode. Zodra de factuur is opgemaakt en er kosten zijn verwerkt voor het naar jou gestuurde sms-bericht is het mogelijk dat deze kosten worden verhaalt bij het bedrijf dat deze sms heeft gestuurd. Er moet dan wel blijken dat er niet eerst contact is geweest vanuit jouw kant.
Reputatie 2
Ja dit had ik vandaag ook, nog nooit bij een of andere sms dienst aangemeld geweest.

Op die site waar naar verwezen word staat een afbeelding van hotsms.com maar tracerts naar beide url geven verschillende locaties.

Ik houd mijn rekening nu ook even scherp in de gaten.
Reputatie 2
ik kreeg ook een aantal weken geleden een sms van hotsms.
Had me ook nooit ergens aangemeld enz enz.

even op internet gezocht en een sms teruggestuurd (zoiets als stop).
daarna nooit meer een sms gehad.
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb hetzelfde bericht vandaag ontvangen (van HotMobiel, maar geen nummer). Ik kan mij herinneren dat ik maanden geleden ook zo'n SMS-je heb ontvangen. Dit is zeer uitzonderlijk want ik hou totaal niet van SMS diensten en ben zeer voorzichtig met mijn nummer uitgeven. Geen idee hoe ze aan mijn nummer komen en waarom ze ongevraagd SMS-jes versturen.

Wel heb ik via whois de website, welke in de SMS staat, opgezocht. Deze is van een bedrijf in Amstelveen, die zeer bekend is met SMS diensten. Ook het 0900 telefoonnummer in de SMS heeft een verleden .

Jammer dat ze mijn nummer toch hebben in hun database. Ik was juist zo voorzichtig zodat ik niet gespamed zou worden met dit soort ongevraagde rotzooi.

Als jullie bij T-mobile dit nummer kunnen blokeren graag

Reputatie 6
Badge +9
SMS dienstenfilter bezoeken en je aanmelden.
Ben je er vanaf en ben je ook meer te besmetten met die rommel van die oplichters.