Spook SMS

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

70 reacties

Reputatie 2
Zojuist antwoord van T-Mobile ontvanten.
Ze steken hun kop in het zand. Dit maakt het nog erger.

Zie antwoord op onderstaande vraag:
2010/3/2

Geachte heer ,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u de kosten voor het verzenden van een sms-bericht in het buitenland terug wilt hebben omdat u nooit sms-berichten verzendt. Elk mobiel netwerk verzamelt de gegevens van alle telefoongesprekken en verzonden berichten en slaat deze op in een databestand. Door middel van een unieke code die door elke simkaart wordt meegestuurd, kan worden vastgelegd bij wie de gemaakte kosten in rekening moeten worden gebracht. Deze werkwijze is volledig geautomatiseerd en kan niet worden be
Reputatie 5
@Florisz1, het antwoord dat je hebt ontvangen is niet correct. Ik heb de betreffende medewerker hierover ge
Reputatie 2
[QUOTE=Anne-Marie;718462]@Florisz1, het antwoord dat je hebt ontvangen is niet correct. Ik heb de betreffende medewerker hierover ge
Reputatie 5
@Kevindee, ik heb je facturen bekeken en ik zie op je factuur van 7 december een aantal onterecht factureerde sms'jes staan. De kosten van deze sms'jes crediteer ik voor je.
Uit je bericht kan ik niet precies opmaken of je deze fout bedoelt. Mocht dit niet zo zijn dan verneem ik dat graag van je.
Reputatie 2
@ Anne-Marie. Ik heb de creditering op de factuur van maart opgemerkt.
Ik ben blij dat je het serieus hebt genomen. Het zijn per klant slechts hele kleine bedragen, waardoor veel klanten het er misschien bij laten zitten.
Ik ben blij dat je het hele feit serieus genomen hebt en helemaal dat je er voor gezorgd hebt dat dit voor andere klanten ook gecorrigeerd en mogelijk in de toekomst voorkomen zal worden.
Reputatie 2
Ben benieuwd wanneer dit gaat stoppen.
Inmiddels 2,62 aan deze SMSjes betaald en 3,99 aan het bellen met TM afdeling factuurvragen 06-14303030 hierover.
Tot nu toe 2,48 gecrediteerd gekregen.
Reputatie 1
@747driver

Ik heb deze (overige) kosten ook voor je gecrediteerd.
De creditnota zal binnenkort zichtbaar zijn op het factuuroverzicht in je My T-Mobile account.
Reputatie 2
Dankjewel!
Is het nu echt over met die SMSjes?
Op m'n laatste factuur van 22-02-10 staan ze nog wel.
Volgende factuur zal 1 dezer dagen wel verschijnen.
Ben benieuwd.
Reputatie 2
Hihaaaaaa, laatste factuur was weer helemaal normaal.
Tenzij anderen hier nog wat aan toe te voegen hebben mag er voor mij een slotje op.
Reputatie 2
Ik had nog nooit van dit soort smsjes gehoord, totdat ik er dus hier over las. Ik ben in december naar Oostenrijk geweest en daar heb ik natuurlijk smsjes gehad over tarieven en dergelijke. Deze zijn toen niet gefactureerd, maar in januari ben ik naar Frankrijk geweest en daar kreeg ik deze smsjes ook, maar deze zijn wel gefactureerd. Het gaat om 6 smsjes van 30 cent naar 919. Ik las dat Annemarie zei dat ze automatisch verrekend zouden worden, maar dit is bij mij nog niet gebeurd. Kun jij dat regelen Annemarie, of moet ik zelf iets doen?

Groetjes Suzanne
Reputatie 1
@Suzanne12
Ik heb deze onterechte kosten voor je gecrediteerd.
De creditnota zal binnenkort zichtbaar zijn op het factuuroverzicht in je My T-Mobile account.
Reputatie 2
Ik heb die factuur net binnen gehad, dank je wel:)
Reputatie 2
Net met de klantenservice gebeld met een vraag over in rekening gebrachte smsjes.

Op 13 maart 2010 moet ik 2 smsjes hebben gestuurd naar een mobielnummer uit Engeland. Kosten 21 cent per sms. Die 42 cent kan me gestolen worden, maar het vertrouwen in een goede verbruiks verwerking....

Ten eerste ken ik niemand in Engeland, was niemand in die tijd in Engeland en kun je heel simpel kijken bij verzonden smsjes en daar staat ook niet bij dat ik die smsjes heb
verzonden.

Ze konden er niets aan doen, want hun lezen mijn simkaart ook maar gewoon uit... Jeah!
Makkelijk geld verdienen zo....

Greetz
Reputatie 2
Ik zag toevallig op mijn factuur van mijn andere t-mobile nummer dat ik 2,5 a4 vol sms'jes
had gestuurd naar niks, want er staat geen nummer bij naar wie ik zou hebben vestuurd.
Gewoon blanco op mijn factuur, maar wel omdat ik in duitsland woon wel 0,11 per sms.
Dat zijn echte spook sms'jes
Hopelijk kan daar naar gekeken worden
Reputatie 2
Ik krijg regelmatig een smsje van 888 waarin staat: 888.. heeft iemand een idee waar dit van is en hoe ik er af kan komen?
Reputatie 2
Dag Annemarie,

Ik begrijp dat jij moderator bent, maar ook weet wat er aan de hand is met die fake sms'jes?

Ik ben bezig met de aangifte voor 2009 en ging daarom op zoek naar mijn facturen T-Mobile 2009. Die waren niet naar me verstuurd (probeer nog uit te vinden waarom niet), maar op internet kon ik nog wel de facturen van de afgelopen 6 maanden vinden. Die heb ik bekeken en in de maanden december 2009, januari 2010 en februari 2010 staan die bomvol sms'jes die ik naar 0031624000009 zou hebben gestuurd, zowel vanuit Duitsland (0,11 cent) als vanuit India (0,42 cent). De facturen januari 2009 tot en met november 2009 moet ik nog ontvangen, dus daar kan ik nu niet van zien of die ook deze spook sms'jes hebben.

Die kloppen niet en zoals ik hierboven lees ben ik niet de enige die fake sms'jes heeft moeten betalen naar dit nummer. Ik heb het nummer 0031624000009 gebeld ter controle, maar het is geen bestaand numer.

Ik had al gebeld met T-Mobile Klantenservice voor ik deze tread vond en daar zeiden ze dat ze nergens van wisten en dat de SIMkaart registreert en dat het geen zin zou hebben een klacht in te dienen. En -nog erger- dat ze het ook niet konden verhelpen.

Ik wil hier dus wel een klacht over indienen en het lijkt me alleszins normaal dat T-Mobile de kosten voor die sms'jes terugbetaald. Daarover binnenkort meer, maar voor nu leek het me goed dit hier bij te voegen bij de lijst anderen die het ook hebben gehad.
Reputatie 2
Hierbij de opvolging. Ik heb net een telefoontje gekregen van T-Mobile dat ze van het probleem op de hoogte zijn en de kosten voor de 0031624000009 sms'jes vergoeden. Dat is dus in orde.
Nu zou het nog goed zijn dat als je zelf belt met de Klantenservice van T-Mobile dat diegenen
Reputatie 2
Ik heb een SMS verstuurd naar een vriendin die in India woont (nummer begint met +9199 ....).
Zij laat mij weten dat zij de SMS tot nog toe 60 x heeft ontvangen, en het blijft doorgaan, ook als ik mijn mobiel helemaal uitzet.
Wat is hier aan de hand?
Moet ik een hoge rekening vrezen?
Wat kan ik doen?
Mvg
Leo van den Berge
Reputatie 2
@ LeovdB,
Ik zou als ik jou was, meteen even de klantenservice bellen voordat je inderdaad dikke rekeningen krijgt. Beetje raar als je constant sms-jes blijft versturen, terwijl je niets doet.
Reputatie 6
Badge +8
Ken iemand de dat ook paar keer heeft gehad, de ontvanger ook buitenland wordt daar helemaal gek van.
SMS zit in een "loop" het signaal afgeleverd wordt niet gecreeerd.

Vaak doordat de provider van de ontvanger dat signaal niet geeft wegens storing.
Zou proberen de KS te bellen of die het kunnen stoppen.

Meestal stopt een na een tijdje wel omdat in systeem status niet afleverbaar komt.

CENTAUR