Beantwoord

Stel hier je vraag over MB-verdeler!

• 1 februari 2016
  • 61 reacties
  • 4046 Bekeken

Badge
  • T-Mobile Expert Kennisbank
  • 0 reacties
Vanaf 1 februari hebben we iets nieuws: MB-verdeler

Je kunt een extra simkaart aanvragen zodat je ook op een ander apparaat kunt internetten uit je bundel.
Handig voor je tablet op het strand, of voor een mobiele wifi router in de auto.
Dit noemen we MB-verdeler

Op t-mobile.nl/mb-verdeler en in de FAQ op het forum staat alles wat je wil weten.
Tenminste, dat denken we. Maar heb je toch nog een vraag over MB-verdeler, stel 'm dan hier!
icon

Beste antwoord door RuudO 9 februari 2016, 14:01

Alle vragen zijn welkom!
Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Helaas kun je de bestelling niet annuleren omdat die al onderweg is. Excuses voor het ongemak!
Hoi, ik heb net een MB-verdeler gesteld, maar lees nu pas dat die niet in een telefoon gebruikt kan worden. Kan ik deze nog annuleren, zodat ik een duo-sim kan aanschaffen?
Reputatie 7
Badge +20
Werkt de datavrije muziek streaming ook met de tweede simkaart mb-verdeler?

Ja, Datavrije Muziek werkt ook als je je verbinding of internetbundel deelt met meerdere apparaten via een MB-Verdeler of via hotspot. Veel muziek plezier! 🙂
Werkt de datavrije muziek streaming ook met de tweede simkaart mb-verdeler?
Reputatie 7
Badge +20
Hi arctan,

I also provided you with an answer in this topic. 🙂
Hi arctan_coer, welcome to the T-Mobile Community.

You already started a topic on this matter, it's against the rules of this messageboard to place the same message in multiple topics, please keep that in mind for the next time.

You've already received an answer from a fellow customer. If necessary, a T-Mobile Moderator will respond in your own topic, it might take up to 24-48 hours before they respond though, as the main purpose of this messageboard is that customers help each other.

Dear Klantexpert,

I am sorry for proposing my question twice. I didn't realize there is a specific topic for my question before I did it at the first time. I won't do it any more. Thanks for reminding me.
Hi arctan_coer, welcome to the T-Mobile Community.

You already started a topic on this matter, it's against the rules of this messageboard to place the same message in multiple topics, please keep that in mind for the next time.

You've already received an answer from a fellow customer. If necessary, a T-Mobile Moderator will respond in your own topic, it might take up to 24-48 hours before they respond though, as the main purpose of this messageboard is that customers help each other.
Since I have an additional SIM card-which shares the internet MB with the main one. Suppose if I leave the main SIM card in the Netherlands and only take the MB SIM card abroad, can I operate the abroad Internet subscription via the MB sim card? Many thanks!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marijn,

Kijk aan, helemaal mooi dat je er niets van gemerkt hebt! 😉 Je kunt in ieder geval weer lekker internetten op jouw iPad! Veel plezier ermee verder en als ik nog ergens bij kan helpen, trek gerust aan de bel!
Reputatie 2
Hoi Thalina, dank voor je snelle antwoord! Zo te zien is mijn iPad gewoon weer online, alsof hij nooit is weggeweest 😉 Inderdaad handig om de simkaart even te bewaren, ik hou het in mijn achterhoofd.

Vriendelijke groet,
Marijn
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marijn,

Wat leuk dat je je abonnement hebt verlengd! Wel zo fijn als je dan niet een extra MB-verdeler krijgt die je niet nodig hebt 😉 Ik zie inderdaad dat je hebt gekozen voor een extra MB-verdeler en er nu twee hebt. Gelukkig betaal je er niets extra's voor, maar ik heb dit gelijk voor je aangepast naar 1 MB-verdeler. Alle MB-verdelers worden door deze aanpassing deactief, maar ik heb jouw MB-verdeler die je gebruikte weer geactiveerd. Klopt het dat 'ie weer werkt? Mocht je in de toekomst toch nog eens willen verhogen naar 2 MB-verdelers, dan is dat altijd mogelijk. Bewaar daarvoor toch even de tweede simkaart die je hebt ontvangen. Als je binnen zes maanden verhoogt naar 2 MB-verdelers, kun je die oude simkaart nog gebruiken.

Laat je even weten of alles zo weer werkt?
Reputatie 2
Hoi!

Afgelopen week heb ik mijn abonnement verlengd. Omdat ik sinds enige tijd gebruik maak van de MB-verdeler in mijn iPad, en deze na het selecteren van het abonnement niet in het overzicht vermeld stond, heb ik 'm opnieuw toegevoegd.

Dat was niet zo slim, want vandaag lag er een nieuwe simkaart in de brievenbus en staan er ineens 2 MB-verdelers in mijn overzicht.

Omdat ik verder niets heb aan deze tweede simkaart is mijn vraag even kort als logisch: kan deze nog geannuleerd worden?

Vriendelijke groet,
Marijn
Reputatie 7
Badge +15
@MBer,

Goede vraag! Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat je deze zelf kunt wijzigen. Op deze pagina vind je in ieder geval meer informatie over het wijzigen van de pincode. Je kunt de simkaart hiervoor het beste even in een smartphone doen. Zoals ik al zei durf ik niet met zekerheid te zeggen dat dit werkt omdat het om een data-only simkaart gaat. Zou je het eens willen proberen? Ik ben namelijk benieuwd of het lukt! 🙂

@Nando.Houthoff,

Jammer dat het niet direct lukt! Het kan soms wel een paar minuten duren voor je de juiste pagina te zien krijgt. Mocht dit niet gebeuren zou je dan het 097-nummer van de MB-Verdeler en het 06-nummer waar deze bij hoort naar mij willen sturen in een privébericht? Dan activeer ik hem handmatig voor je. 😃
Hallo,

Ik heb de MB verdeler bundel aangevraagd en inmiddels de simkaart binnen en in mijn ipad 2 geplaatst.
De my t-mobile pagina die automagisch zou moeten verschijnen doet dat echter niet.
Kunnen jullie hierbij helpen? Alvast bedankt.
Kan ik de pincode van een MB-verdeler simkaart wijzigen? Zo ja, hoe?
Reputatie 6
Badge +16
Goed om te lezen dat het werkt mduits!

Leuke smartwatch heb je trouwens. Veel plezier ermee. 😉
Overigens heeft Vodafone in USS wel een specifieke dienst voor aanvullende bellen met smartwatch waarbij smartwatch en smartphone goed samenwerken (tegelijkertijd aan staan).
Het werkt inderdaad, maar meestal heb ik wifi-bereik, dus vooral handig onderweg op de achtergrond met beperkt datagebruik, daarbij niet erg dat het 3G is.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mduits,

Dat klopt.. het heeft zo zijn voor- en nadelen! Heb je de MB-Verdeler ondertussen in je smartwatch? Werkt het een beetje praktisch zonder het bellen? 🙂
Dankje voor activatie, DuoSim lijkt me echter niet handig omdat je dan moet schakelen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mduits,

Bedankt voor je privébericht. Ik heb je MB-Verdeler zojuist geactiveerd. Ik zag dat je ook wilde bellen met de smartwatch maar dit is niet mogelijk met de MB-Verdeler. Zoals de naam al doet vermoeden werkt deze alleen voor de MB's.

Wanneer je ook wilt kunnen bellen met een tweede simkaart kun je gebruik gaan maken van een DuoSim. Hiermee heb je 2 simkaarten voor 1 mobiel nummer. Meer informatie hierover vind je op deze pagina
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mduits,

Ai.. daar lijkt iets niet goed te gaan!

Het kan inderdaad een beetje verwarrend zijn als je hem wilt activeren voor een apparaat zonder browser mogelijkheden. Zou je mij in een privébericht het 097-nummer van de MB-Verdeler willen sturen? Dan activeer ik hem handmatig voor je! 🙂
Ik heb de MB-verdeler en de tweede SIM-kaart ontvangen. Het lukt me echter niet om deze op de LG Smartwatch Urbane 2nd aan de praat te krijgen. Omdat de smartwatch geen Internet Explorer heeft moet ik de SIM-kaart activeren via mijn telefoon, maar met die tweede sim-kaart ontvangt deze geen sms-jes. Dus dan wissel ik met primaire SIM-kaart, dan krijg ik sms-je met code en lijk ik te kunnen activeren. Dat wordt ook per sms bevestigt. Maar per mail ontvang ik vervolgens bericht dat activatie toch is mislukt en dat activatie opnieuw moet. Maar hoe?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Kim,

Welkom op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier te zien. Heb je jezelf al voorgesteld aan ons? We zijn erg benieuwd naar wie je bent en wat je interesses zijn!

Ah wat balen zeg. Als er geen simkaart in je iPad geplaatst kan worden dan heb je weinig aan de MB-verdeler. Ik heb daarom de kosten voor het bestellen van de MB-verdeler vergoed. De vergoeding zal op jouw eerstvolgende factuur zichtbaar zijn.

Het is gelukkig nog steeds mogelijk om te internetten op je iPad via het mobiele data netwerk. Als je op je telefoon een persoonlijk hotspot aanmaakt dan kan je ook internetten op je iPad wanneer er geen Wi-Fi netwerken in de buurt zijn.

Mocht je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebben dan horen we het graag van je Kim. 🙂
Hallo T-mobile, ik heb een MB-verdeler besteld maar kom er nu achter dat me ipad geen sim ingang heeft, hoe kan ik deze annuleren? Vriendelijke groet, Kim

Reageer