T-Mobile Cloud - Nieuw

Reputatie 6
Vanaf vandaag is onze nieuwe bundel ‘T-Mobile Cloud’ beschikbaar! :D

Met T-Mobile Cloud kun je altijd en overal op al je apparaten je bestanden bekijken en delen met al je vrienden en familie, ook als zij geen T-Mobile Cloud hebben, en veilig opslaan. Heel handig!

Met T-Mobile Cloud Basis ontvang je als bestaande of nieuwe klant 5GB persoonlijke opslagruimte, voor je mobiel, dekstop of tablet, geheel gratis! Wil je maximaal gebruik maken van T-Mobile Cloud, dan bieden wij ook 25, 50 en 100 GB aan.

Alle informatie over de T-Mobile Cloud bundel kan je hier vinden.
Lees ook onze blog over de voordelen van T-Mobile Cloud.

Wij zijn benieuwd naar jullie ervaringen! 😉

57 reacties

Reputatie 4
tot zover ik het heb kunnen gebruiken:

werkt vlot, zitten hier en daar wel handige opties, zoals je contacten een back-up geven zodat je ze altijd bij de hand heb mocht je telefoon dood neervallen, werkt erg vlot omdat je overal snel kan komen met een paar klikken. het is alleen nog even kijken hoe het zit met de contacten, maar dat komt wel. denk dat het ook wel sneller is om even snel paar bestanden te delen.
Dat biedt aanknopingspunten 🆒

Zou het mogelijk zijn mijn Microsoft Outlook 2010 contacten EN kalender met de cloud te synchroniseren?
En je raadt het al ..................................dan de contacten EN kalender met mijn Samsung Note synchroniseren?
Lijkt mij ideaal.
Het is wat jammer dat je er alleen gebruik van lijkt te kunnen maken met mobiel internet, niet op wifi...   een vergelijkbaar iets heb je natuurlijk al met Google Drive (25Gb gratis) of Mega (50 Gb gratis)  en beide werken zowel met wifi als mobiel internet.

Ikzelf gebruik Mega omdat die de optie heeft automatisch mijn fotoalbum te syncen wat wel handing is om altijd een kopie van de foto,s en video,s te hebben.
Als T-Mobile cloud ook zou werken met alleen wifi zou het wel een goede aanvulling zijn van de diensten, nu gaat bij gebruik je data verkeer omhoog.

(het kan zijn dat ik een optie over het hoofd gezien heb natuurlijk maar ik kreeg de mededeling in de app dat ik mijn wifi uit moest zetten...... en ik gebruik juist overal mijn wifi... zeker voor cloudopslag)
Reputatie 4
Phrozencrew schreef:

Het is wat jammer dat je er alleen gebruik van lijkt te kunnen maken met mobiel internet, niet op wifi...   een vergelijkbaar iets heb je natuurlijk al met Google Drive (25Gb gratis) of Mega (50 Gb gratis)  en beide werken zowel met wifi als mobiel internet.

Ikzelf gebruik Mega omdat die de optie heeft automatisch mijn fotoalbum te syncen wat wel handing is om altijd een kopie van de foto,s en video,s te hebben.
Als T-Mobile cloud ook zou werken met alleen wifi zou het wel een goede aanvulling zijn van de diensten, nu gaat bij gebruik je data verkeer omhoog.

(het kan zijn dat ik een optie over het hoofd gezien heb natuurlijk maar ik kreeg de mededeling in de app dat ik mijn wifi uit moest zetten...... en ik gebruik juist overal mijn wifi... zeker voor cloudopslag)

optie werkt met wifi, enigste waarvoor ik me 3g aan moest zetten was vanwege de registratie met telefoonnummer. eenmaal geregistreerd en dergelijke kan je het ook met wifi gebruiken. tenzij ik me vergis en fout zit... maar ik kan erop met wifi en 3g
@Storm,

Daar kan je best nog eens gelijk in hebben....   Ik ben simpelweg afgehaakt toen de registratie mij vertelde mijn wifi uit te zetten...  Ik gebruik op dit toestel GEEN mobiel internet alleen wifi....   Ik had dan ook min of meer verwacht dat registratie simpelweg of vanzelf ging (gewoon toegevoegd aan de T-Mobile app) of dat inloggen met je gegevens voldoende was.

Ik heb de app dan maar ook weer verwijderd :)   Als echter de service ook ooit een "one click backup" functie krijgt is het een heel goede optie.... Dat heb ik nu ook van Huawei, daarmee kan je al je gegevens (ook gratis) backuppen naar de Huawei cloud echter werkt dat alleen als je een Huawei toestel hebt en je moet vrij moeilijk doen dat werkend te krijgen aangezien dat niet standaard op Nederlandse toestellen lijkt te zijn voorgeinstaleerd.
Reputatie 4
In verband met een storing is het momenteel niet mogelijk om T-Mobile Cloud te activeren. We doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen zodat iedereen gebruik kan maken van deze nieuwe bundel. Als het weer mogelijk is om T-Mobile Cloud te activeren dan zal ik hier een melding plaatsen. Onze excuses voor het ongemak!
@Harvey,

Betekent dit dat er dan wel aangemeld kan worden met alleen wifi of blijft regisrtatie via mobiel internet een noodzaak ?

In de beschrijving in Play wordt er ook geen melding gemaakt dat er alleen via mobiel internet een account kan worden aangemaakt.
Reputatie 4
heb alleen nog wel 2 tips (ter verbetering):
zoals met uploaden van foto's of bestanden, niet een overzicht van alle bestanden die los staan, maar laat ze tonen in de mappen waar bijv. de foto's instaan.

net zoals met het back-up van foto's (en misschien video's, heb dit nog niet geprobeerd), maar geef de gebruiker een kans om te bepalen welke foto's in de back-up moeten. aangezien ik een fokke en sukke app heb, die ook gebruik maakt van galerij, en nou worden deze keer op keer ook meegenomen terwijl dit niet van mij hoeft.
Sory verkeerde topic ingevuld
Reputatie 5
@Phrozencrew op deze pagina staat het volgende:

Met het up- en downloaden van bestanden van en naar je Cloud verbruik je data. Je kunt in de app instellen of je bestanden alleen via een Wi-Fi netwerk wilt up- en downloaden of ook via 3G.

Het is dus ook mogelijk om de applicatie via WiFi te gebruiken.
@Tom,

Ik had het gezien...  Werd denk ik op het verkeerde been gezet door de storing...  bij het aanmelden vanuit de app werd mij verteld dat ik de wifi moest uitzetten en verder gebeurde er op dat moment niets...  nu is bekend waarom :) 

Ik er vanuit dat de cloud niet werkt met een Pre-paid toestel ? er word alleen gesproken over een start abbonoment...
Ik wil een duo kaart aanvragen maar heb nog wat vraagtekens:
Ik lees in de forum dat je dan twee nieuwe sim kaarten krijgt, is de ouwe na regestratie nog te gebruiken ????
Zij de kosten die ik op de site ziet eenmalig, of zijn dat de extra kosten boven mijn abonnement kosten ?????
Reputatie 5
Badge +9

Ik wil een duo kaart aanvragen maar heb nog wat vraagtekens:
Ik lees in de forum dat je dan twee nieuwe sim kaarten krijgt, is de ouwe na regestratie nog te gebruiken ????
Zij de kosten die ik op de site ziet eenmalig, of zijn dat de extra kosten boven mijn abonnement kosten ?????

Hoi Boerke53,

Welkom op het forum :)

DIt is niet het juiste topic hiervoor, voor het aanvragen kun je hier terecht.

Over je overige vraag:
Je krijgt 2 nieuwe SIM-kaarten, de oude zal daarna niet meer te gebruiken zijn.
Let wel: bij sommige banken kun je de volgende 48 uur geen iDeal betalingen doen als je de code via SMS opgestuurd krijgt. Dit is een veiligheids-instelling van bepaalde banken.
(Ikzelf had dit bijvoorbeeld bij ING)

De kosten die je ziet zijn ook eenmalig, deze word 1 keer van je abbonement ingehouden, en de volgende maanden merk je hier niets meer van.
Ik heb de Cloud app geinstalleerd, en begrijp dat je een cloud account moet aanmaken. Alleen krijg ik nu de melding dat mijn tel nummer niet gecontroleerd kan worden. Is er al info over hoe nu verder, en moet ik inderdaad verder met nog een account en wachtwoord voor Cloud of kan ik inloggen met de naam en wachtwoord van my T mobile?

Groeten,
Wilco 
Reputatie 6
Badge +13
Hallo @bmwgs

Welkom op het T-Mobile Forum! :) 

Dat kan komen doordat je op Wi-Fi zit. Als je op 3G zit dan wordt de telefoonnummer veel makkelijker en sneller gecontroleerd. 
Als je dat gedaan hebt, dan kom je op een pagina in de app, waar je een nieuw account voor de T-Mobile cloud kan aanmaken. 
Als jij dezelfde wachtwoord wil gebruiken dan kan dat. 

Groet Leroy, 
Hoi Leroy,

Bedankt voor jre reactie,
Ik zat op 3G, maar het zal wel druk zijn geweest of zoiets want de dag erna ging het meteen goed.
Ik vraag me af hoe je nu bijv foto's vanuit je desktop op je cloud account kan zetten.
Ben een beginneling op gebied van smartphones en zoiets moois als cloudopslag.

gr, Wilco
Reputatie 6
Badge +13
Hallo Wilco, 

Als je de activatie heb voltooid, dan mag je bij de 'gratis' Cloud service het op maximaal 3 apparaten installeren. 
Als je dit hebt gedaan dan kun je via deze pagina de app voor de computer downloaden. 
En kun je de bestanden er gewoon aan toevoegen. :) 

Groet Leroy, 
Op de site van T-Mobile staat informatie voor T-Mobile Cloud, maar ik kan in de app-store van Apple niet de T-Mobile Cloud app vinden voor mijn iPhone. Doe ik iets verkeerd of staat deze app nog niet in Apple's app store...? Ik hoor het graag. Groet, Jos Verwaayen
Hoi Jos,

Zoals ik net al in je tweede topic postte, je vraag is al beantwoord in het topic wat je hierover geopend hebt.
Zou je svp niet dezelfde vraag in 3 topics willen stellen? Dit om het overzichtelijk te houden voor iedereen. :)

Link naar het topic waar je al een reactie hebt gehad:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-cloud-458/t-mobile-cloud-app-de-app-store-218193/#post1105736

En ook hier nog maar even de uitleg over hoe je je eigen topics terugvindt:

Mocht je je bericht niet terug kunnen vinden, als je op de homepage van het forum zit, https://forum.t-mobile.nl/ heb je aan de rechterkant een vakje met o.a. je foto en onderaan 'mijn reacties', als je daarop klikt komen al je laatste berichten tevoorschijn.
Topics worden namelijk na een tijdje verplaatst uit 'Stel je vraag' en ondergebracht in de juiste categorie (subforum).
Reputatie 2
Probeer iCloud, uploaden van video's vanaf iPhone wordt voortdurend afgebroken met melding dat ik niet met iCloud verbonden zou zijn. Thuis op wifi.
Dan via website proberen. zoektocht: via t-mobile, Op de site vooral reclame, geen aanwijzing welk adres je moet hebben om in te loggen. Uiteindelijk via downloads, kom je er terecht. Je moet er maar opkomen. 
Vervolgens verwijderen van bestanden lukt niet op browser. Uploaden van video's ook niet: een bestand van 24 Mb is te groot. Lachtertje......
Kinderziektes???
BramUg schreef:

Probeer iCloud, uploaden van video's vanaf iPhone wordt voortdurend afgebroken met melding dat ik niet met iCloud verbonden zou zijn. Thuis op wifi.
Dan via website proberen. zoektocht: via t-mobile, Op de site vooral reclame, geen aanwijzing welk adres je moet hebben om in te loggen. Uiteindelijk via downloads, kom je er terecht. Je moet er maar opkomen. 
Vervolgens verwijderen van bestanden lukt niet op browser. Uploaden van video's ook niet: een bestand van 24 Mb is te groot. Lachtertje......
Kinderziektes???

Idd kan niet eens grote bestanden uploaden. 
Ik krijg al dagen lang de error bij het aanmaken van een tm cloud account. Ik heb reeds genoeg smsjes ontvangen voor de cloud, maar vooralsnog geen account. 
Eerste sms ontvangen met het bericht dat ik de Cloud succesvol heb geactiveerd...
Tweede sms dat de Cloud gekoppeld is aan mijn abonnement....
Derde sms met een weblink om de activatie te voltooien.....
Vierde sms met een activatiecode om de webpagina nogmaals te voltooien.....

Eenmaal de vereiste gegevens te hebben ingevuld krijg ik de error: 'Er is een fout opgetreden tijdens het registreren van de gebruiker. Probeer het later opnieuw.'
Dus een account aanmaken is vooralsnog niet mogelijk?
Reputatie 4
hey bas80, welkom op het forum :D

hmm, toen ik dit gisteravond voor mijn moeder deed was hier weinig sprake van een fout. ze kon direct registreren en zit er nu ook bij. alhoewel ze de smsjes later ontving (pas vannacht of vanochtend vroeg) werkt het bij haar nog steeds. misschien dat er gewoon even onderhoud of een storing was toen jij het probeerde.

zou je toch nog even willen kijken of je met de aangemaakte gegevens in kan loggen op de app? en mocht dit niet lukken toch nog even opnieuw registreren, kijken of dit nu wel lukt?
Hoi storm91,

Geprobeerd met de aangemaakte gegevens in te loggen op de app, maar krijg de melding 'ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord'.. logisch aangezien de 'onverwachte fout' bij het aanmaken van een account.

Ik heb via de play store opnieuw de app geinstalleerd en getracht een account aan te maken, via het 3g netwerk, maar wederom de melding 'je kunt geen nieuw account creeren op dit moment'.

Bah.. maar okay.. de hoop niet opgegevende aangezien bij andere klanten het blijkbaar wel lukt, heb ik via de cloud wizard tool op de pc een account willen aanmaken, maar ook hier dezelfde fout melding... Ook via de website met de aanvraag van een nieuw sms de melding 'er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens'.
Reputatie 4
@bas80

heb je al wel de cloud voordeelbundel aangevraagd? dit kan het makkelijkst via de t-mobile app naar bundels --> extra bundels toevoegen --> t-mobile cloud te gaan, en op de gewenste aantal GB's te klikken. dit kan misschien een probleem opleveren. mocht je dit al gedaan hebben en bijv. de 5GB versie hebben, zou t-mobile er maarr is even naar moeten kijken, want dan houd het hier bij mij ook op qua ideeën.

laat nog maar even weten hoe het verloopt.

Reageer