T-Mobile Family (deel 2)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

218 reacties

Reputatie 5
@Markii
Je zult hem nu binnen moeten hebben.
Reputatie 2
Beste Esther, na nog eens naar de factuur te hebben gekeken, realiseer ik mij dat indien de Family bundel goed had gewerkt, ik geen 150minuten opgebeld had uit mijn standaardbundel. Met andere woorden, ik had nog minuten mee moeten nemen naar de volgende maand. Even snel opgeteld heb ik ongeveer 50-55 minuten verbruikt, wat betekent dat ik 95-100 minuten mee had moeten nemen. Ik zou het op prijs stellen als je hier nog naar zou willen kijken.
Met vriendelijke groet,Mark
Reputatie 2
Dag allemaal!
Ik ervaar ook problemen met tmobile family. Ik zag det er vandaag smsjes en minuten uit mijn bundel zijn verdwenen terwijl ze in mijn `family` zitten. Ik denk dat er toch iets misgaat. Tevens heb ik opeens 0,42 cent aan overige kosten staan. Oke het mag dan niet veel zijn..maar k heb vandaag niets aan overige kosten gemaakt?? geen servicenummers gebeld...niet in het buitenland geweest..heb nog belminuten en smsjes staan..bel merendeel met mensen uit mijn familybundel..en nog kreeg ik spontaan overige kosten erbij naast het feit dat mijn tmobile family weliswaar ook niet goed werkt..
Kunnen jullie het aub ook voor mij nakijken?
Groetjes!
Reputatie 2
moimoi schreef:

Dag allemaal!
Ik ervaar ook problemen met tmobile family. Ik zag det er vandaag smsjes en minuten uit mijn bundel zijn verdwenen terwijl ze in mijn `family` zitten. Ik denk dat er toch iets misgaat. Tevens heb ik opeens 0,42 cent aan overige kosten staan. Oke het mag dan niet veel zijn..maar k heb vandaag niets aan overige kosten gemaakt?? geen servicenummers gebeld...niet in het buitenland geweest..heb nog belminuten en smsjes staan..bel merendeel met mensen uit mijn familybundel..en nog kreeg ik spontaan overige kosten erbij naast het feit dat mijn tmobile family weliswaar ook niet goed werkt..
Kunnen jullie het aub ook voor mij nakijken?
Groetjes!

Ik adviseer je om te wachten op jouw factuur en deze goed na te kijken. Meestal blijkt dat de belstatus inderdaad gebruik aangeeft, terwijl op de factuur meestal niks aan de hand is. Lees maar terug in het forum, dan kun je lezen dat meestal de factuur correct is. En mocht er een fout zijn in de family, dan kan T-Mobile ook pas na het opmaken van je factuur er iets aan doen.

suc6
Reputatie 2
Hallo..

Zoals afgesproken heb ik op mijn factuur gewacht..en ik zie inderdaad dat vanaf 04-05 een van de nummers die in mijn family bundel zit in rekening is gebracht. Het gaat om mobielnummer die eindigt op 6758. Kan er een moderator aub naar kijken? Nog steeds gaan alle gesprekken en smssen van mijn bundel af. Ik denk dat het toch ergens mis gaat.
alvast bedankt..
Reputatie 5
@moimoi
Ik heb T-Mobile Family, je factuur en de specificatie onder de loep genomen en ik zie dat er vanaf 5 mei drie gesprekken buiten de Family zijn gevallen. Je sms't ook naar dat 06 nummer en ben je op 4 mei buiten de Family bundel gaan sms'en. Het was even uitzoeken, maar ik heb het antwoord voor je.

T-Mobile Family is op 19 april geactiveerd en je krijgt de bundels elke 6de maand. Van 19 april tot 6 mei krijg je dan naar verhouding aan minuten en sms. Dit aantal minuten en sms heb je opgemaakt waardoor je vanaf 5 mei buiten de Family bent gaan bellen en sms'en. Zie ook de uitleg over factuur na wijziging. De factuur klopt en op 6 mei heb je ook de 1000 minuten en 1000 sms van de Family gekregen.
Volgens de FAQ op de site is het technisch niet mogelijk om te laten zien hoeveel minuten en/of smsjes je inmiddels verstuurd heb vanuit de Family bundel.

Ik kan mij dit echter niet voorstellen (en geloof dus ook het antwoord niet), want ik neem aan dat het systeem "onder water" ook moet bijhouden hoeveel smsjes/belminuten een Family gebruiker heeft opgebruikt. Hoe moeilijk kan het dan zijn om deze informatie ook vrij te geven in het Family overzicht?
Reputatie 2
Ries schreef:

@moimoi
Ik heb T-Mobile Family, je factuur en de specificatie onder de loep genomen en ik zie dat er vanaf 5 mei drie gesprekken buiten de Family zijn gevallen. Je sms't ook naar dat 06 nummer en ben je op 4 mei buiten de Family bundel gaan sms'en. Het was even uitzoeken, maar ik heb het antwoord voor je.

T-Mobile Family is op 19 april geactiveerd en je krijgt de bundels elke 6de maand. Van 19 april tot 6 mei krijg je dan naar verhouding aan minuten en sms. Dit aantal minuten en sms heb je opgemaakt waardoor je vanaf 5 mei buiten de Family bent gaan bellen en sms'en. Zie ook de uitleg over factuur na wijziging. De factuur klopt en op 6 mei heb je ook de 1000 minuten en 1000 sms van de Family gekregen.

Hoi Ries,

Bedankt voor je informatie! Het klopt dat ik 19 april family bundel heb geactiveerd. Ik heb inderdaad van 19 april tot 5 mei 7,12 euro betaald aan de family bundel..dus 'ongeveer' de helft van de normale prijs. Hoor ik dan ook niet ongeveer de helft van de minuten/smsjes van de normale bundel te ontvangen? Ik heb naar mijn factuur gekeken en zie bijvoorbeeld dat ik tegen de 200 smsjes heb verzonden naar dat nummer die eindigt op 6758. Kun je me dan uitleg geven hoe de "tegoed naar verhouding" wordt berekend? Ik ga er van uit dat als ik ongeveer de helft de prijs betaal ik toch ook ongeveer de helft van de sms/minuten hoor te krijgen ipv dat het na 200 smsjes van mijn bundel afgaat? Het gaat om 16 dagen en het lijkt me dan wel aan de weinige kant..of zie ik dat verkeerd? Dan ben ik benieuwd naar de "tegoed naar verhouding" voor de 7,12 euro die ik dus voor 16 dagen heb betaald...???? Grof geteld heb ik naar dat nummer ongeveer 80 minuten gebeld en iets in de 150 smsjes verzonden en vervolgens hierna ging het van mijn bundel af. Zou je voor mij aub willen nakijken of dit naar verhouding dan niet te weinig is voor 7, 12 euro terwijl je voor ong 14,95 1000min en 1000sms ontvangt??

Met vriendelijke groet,
ik heb net opgewaardeerd en geen beltegoed ontvangen
Reputatie 5
@monica77a

Op dit moment is de storing opgelost en wordt het beltegoed zo snel mogelijk bijgeboekt. Overigens hoort je vraag niet thuis in dit topic. Ik wil je vriendelijk verzoeken de volgende keer je vraag in het juiste topic te stellen of hiervoor een nieuw topic aan te maken.
Reputatie 2
Markii schreef:

Beste Esther, na nog eens naar de factuur te hebben gekeken, realiseer ik mij dat indien de Family bundel goed had gewerkt, ik geen 150minuten opgebeld had uit mijn standaardbundel. Met andere woorden, ik had nog minuten mee moeten nemen naar de volgende maand. Even snel opgeteld heb ik ongeveer 50-55 minuten verbruikt, wat betekent dat ik 95-100 minuten mee had moeten nemen. Ik zou het op prijs stellen als je hier nog naar zou willen kijken.
Met vriendelijke groet,Mark

Wil iemand hier nog naar kijken aub?
T-Mobile Family voordeelbundel aangevraagd via de t-mobile website op 9 mei 2011.
Hiervan een bevestiging gekregen via SMS op 10 mei 2011 en meteen daarna heb ik één nummer toegevoegd. Ook hiervan een bevestiging gekregen, en met nadruk dat T-mobile Family voordeelbundel geactiveerd was. Diegene die ik heb toegevoegd heeft ook een bevestiging gehad.
Sindsdien bel en sms ik heel vaak met dat nummer wat ik heb toegevoegd, maar iedere keer worden er kosten van mijn bundel afgeschreven. Op 11 mei 2011 stond ik bijna op 70 euro belbundel en nu sta ik 0 euro + 16 euro overige kosten.

Ik heb gebeld met de T-mobile klantenservice maar kreeg een heel vaag antwoord dat ik op de factuur moet wachten. Ik vind dit eerlijk gezegd wel onoverzichtelijk en weet niet zeker of het op de factuur verrekend zal worden. Heb er eigenlijk niet veel vertrouwen meer in. Ook is het voor diegene die ik heb toegevoegd en beloofd heb dat het gratis was, niet erg prettig. De klantenservice wil maar niet gegevens inzien en vertellen wat ik nou kan verwachten.

Kunt u mij over het bovenstaande probleem nader inlichten?
Reputatie 3
@Alper23

De klantenservice kan dit ook pas voor je nagaan als de factuur klaar is (hoe irritant dit ook is).
Mocht het dan blijken dat het onverhoopt toch fout is gegaan, dan zal dit altijd gecorrigeerd worden.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de T-Mobile klantenservice en ben al 4 jaar lid. Ik heb op 8 mei mijn laatste contact met t-mobile klantenservice gehad. Ik heb hierin aangegeven dat mijn belbundel heel snel aan het verminderen was ondanks ik family heb geactiveerd. Er is toen gekeken of het inderdaad wel actief was, en dat was zo. Ik hoefde mij geen zorgen te maken, want op de factuur zou het verrekend worden. Voor de persoon die ik in mijn family heb toegevoegd zou het wel heel erg sneu zijn als hij/zij een enorme factuur ontvangt. Zelf heb ik heb nog geen factuur gekregen, want dat is pas rond 13 juni weer (vorige was 13 mei afgeschreven).
Mijn vraag is eigenlijk: kan ik vanaf het moment dat ik een bevestiging heb gekregen (per sms) dat Family is geactiveerd en de toegevoegde persoon ook een sms krijgt, er van uit gaan dat ik per direct ook gratis bel en sms tot 1000min/sms. Ik ben dus gelijk gaan smssen met de toegevoegde nummer omdat ik dacht dat het allemaal kosteloos was. Ik ga nu toch 14,95 extra p/maand betalen, maar ik zal dit hele gebeuren nooit begrijpen als er toch een enorme factuur op de deurmat ligt. Ik hoop dat iemand toch inzicht heeft in de gegevens en mij een beetje kan informeren waarom ik mijn bundel geheel kwijt ben geraakt, ondanks ik Family voordeelbundel heb aangeschaft.
Reputatie 7
@Alper23
Zoals stiffmeister al heeft aangegeven kunnen wij tussentijds de kosten niet specificeren. Pas wanneer je factuur is opgemaakt kunnen wij dit nakijken.

Ik zie dat je T-Mobile Family op 10 mei hebt geactiveerd en dezelfde dag nog hierover contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Mijn collega heeft toen bevestigd dat T-Mobile Family correct is geactiveerd.

Je ontvangt elke maand je volledige bundel op de 2e van de maand. Dit kun je ook zien op je facturen. Je koopt elke maand het tegoed in van de 2e tot en met de 1e van de volgende maand. Automatisch ontvang je het Family-tegoed ook pas volledig op de 2e. Dit betekent dat je het Familytegoed van 10 mei tot 2 juni naar verhouding hebt ontvangen. Dit komt neer op ongeveer 730 minuten en 730 sms'jes.
Beste CindyS,
Bedankt voor de moeite en bedankt dat je gereageerd hebt, want ik had bijna de hoop opgegeven.
Nu is het dus duidelijk! Vind het alleen nog vreemd dat bij mij en bij mijn toegevoegde family lid wel allemaal overige kosten in rekening zijn gebracht. Ik had ongeveer 80 euro belbundel en dat is nu 0,00 + overige kosten van ongeveer 15 euro. Ik hoop dat het op de factuur goed word verrekent.
Nogmaals bedankt voor je moeite! 🙂
Reputatie 6
Badge +8
@Alper23, na wijzigingen raakt de belstatus vaak van slag.
Op het moment dat een familylid zijn nieuwe tegoeden krijgt , krijgt de belstatus een reset en ziet hij pas de familybundel.
Nu laat de belstatus het als overige kosten zien want hij ziet de family bundel nog niet.
De overige kosten zijn inmiddels opgelopen tot 90 euro excl.BTW. Dit laat me wel erg schrikken, hoop dat alles goed gaat straks met de factuur.

Ik wil dat hier verandering in komt en dat de family bundel real-time te volgen is, want anders heeft dit toch geen nut. Je weet niet wat je verbruikt en bent straks opgezadelt met te hoge kosten.