Beantwoord

T-Mobile Samen ook in het buitenland

Ik kan met mijn familie gratis bellen omdat we allemaal een T-mobile abonnement hebben . Nu is mijn vraag kunnen we vanuit het buitenland of in het buitenland ook gratis met elkaar bellen.
icon

Beste antwoord door Eric_E 30 juni 2017, 09:44

Uit de voorwaarden :

extra Voordeel: onderling gratis bellen binnen nederland
In de uitleg boven aan de pagina kun je zien wie onderling gratis kunnen bellen binnen Nederland naar de andere Groepsleden.

De Beheerder en Groepsleden ontvangen een sms zodra ze onderling gratis kunnen bellen binnen Nederland naar de andere Groepsleden.

Gesprekken die worden doorgeschakeld naar een ander nummer worden berekend tegen het standaard beltarief.

Binnen Nederland dus...
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Uit de voorwaarden :

extra Voordeel: onderling gratis bellen binnen nederland
In de uitleg boven aan de pagina kun je zien wie onderling gratis kunnen bellen binnen Nederland naar de andere Groepsleden.

De Beheerder en Groepsleden ontvangen een sms zodra ze onderling gratis kunnen bellen binnen Nederland naar de andere Groepsleden.

Gesprekken die worden doorgeschakeld naar een ander nummer worden berekend tegen het standaard beltarief.

Binnen Nederland dus...
Reputatie 3
Badge +2
Aanvullend @T-Mobile : moet dat gezien de nieuwe roaming regels niet 'binnen de EU' worden nu ?
Reputatie 4
Badge +9
Aanvullend @T-Mobile : moet dat gezien de nieuwe roaming regels niet 'binnen de EU' worden nu ?
Onderling gratis bellen met T-Mobile Samen is een extraatje van T-Mobile zelf. Gezien het niks met je eigen bundel (bijv. belminuten) te maken heeft, zijn de roaming regels niet van toepassing.

Precies hetzelfde als met langzamer internet als je bundel op is, alleen geldig in Nederland.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 3
Badge +2
Onderling gratis bellen met T-Mobile Samen is een extraatje van T-Mobile zelf. Gezien het niks met je eigen bundel (bijv. belminuten) te maken heeft, zijn de roaming regels niet van toepassing.
Ik hoor graag van je waar de EU regels die mogelijkheid biedt...
Geeft namelijk aardige mogelijkheden voor providers. Bied een goedkoper abonnement aan waarbij je gratis binnen NL kan internetten/bellen/smsen, maar alleen nadat je je nummer op een website hebt opgegeven. Uiteraard alleen in NL, want gratis. Zou een mooie manier zijn om de roaming-regels te omzeilen...

Precies hetzelfde als met langzamer internet als je bundel op is, alleen geldig in Nederland.
Daar heb ik -nog meer dan bij het Samen gebeuren- ook mijn vraagtekens bij gezet. Zeker bij Go is dat langzame internet namelijk uitdrukkelijk wél deel van de bundel.

Maar goed, ik hoor dus graag in welk artikel de mogelijkheid voor deze uitzondering in de regeling te vinden is...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Eric_E,

Deze manier, dus het aanmelden via bijvoorbeeld een website, is niet mogelijk, aangezien de regels voor de betaalde bundels gelden. Dit houdt dus in dat extra's, zoals het internet op lage snelheid en Samen niet onder de nieuwe regulering vallen. Dit is puur bedoeld voor het internetten en bellen in Nederland zelf en dergelijke bundels zijn ook niet opgenomen in de nieuwe regulering. Daarom kun je dit soort extra voordelen alleen in Nederland gebruiken.

Als je hier nog meer vragen over hebt, dan hoor ik het graag!
Dit houdt dus in dat extra's, zoals het internet op lage snelheid en Samen niet onder de nieuwe regulering vallen. Dit is puur bedoeld voor het internetten en bellen in Nederland zelf en dergelijke bundels zijn ook niet opgenomen in de nieuwe regulering. Daarom kun je dit soort extra voordelen alleen in Nederland gebruiken
Wat is jullie defnitie van "extra's"? Volgens mij is "internet op lage snelheid" onderdeel van het basisabonnement. Dus per definitie geen extra?

Mijn "stel samen en stel bij" abo heeft namelijk ook onbeperkt SMS/MMS.
Reputatie 4
Hoi Jimbolino,

Welkom op het forum!

Internet op lage snelheid is een extra onderdeel van het startabonnement. Als de klant ervoor kiest geen internetbundel te nemen met een Stel Samen & Stel Bij abonnement, dan bieden wij nog steeds de mogelijkheid tot internet. Het is dan alleen een wat een lagere snelheid, daarom noemen wij het een extra dienst. De meeste providers bieden deze optie niet aan. Ook het onbeperkt SMS/MMS is een onderdeel van het startabonnement, net als dat je onbeperkt gebeld kan worden binnen Nederland en de EU. :)

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!
Het is dan alleen een wat een lagere snelheid, daarom noemen wij het een extra dienst. De meeste providers bieden deze optie niet aan. Ook het onbeperkt SMS/MMS is een onderdeel van het startabonnement, net als dat je onbeperkt gebeld kan worden binnen Nederland en de EU. :)
Ik kan dus WEL onbeperkt SMS versturen in de EU (want dat is onderdeel van mijn startabonnement)
Maar GEEN onbeperkt traag internet gebruiken (want dat is geen onderdeel van mijn startabonnement???)
Volgens consuwijzer heb ik recht op +-1gb per maand in europa. Kunnen jullie uitleggen waarom dit niet geldt?
https://www.consuwijzer.nl/roaming-rekenhulp-bereken-uw-data-binnen-de-eu
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/roaming
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jimbolino,

Ik snap de verwarring, maar het is zoals mijn collega Müberra al aangaf. Het internet op lage snelheid werd aangeboden in Nederland, terwijl het SMS'en vanaf het begin al in Nederland én de EU was. Dat is het grote verschil tussen deze twee extra functionaliteiten van het startabonnement. De calculator die je gebruikt hebt gaat dan in dit geval ook niet op, aangezien het niet om een databundel gaat waar je voor betaalt.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag van je.
Ok, dus als ik naar een EU land ga, moet ik:
- Betalen per MB (6 cent)
of
- Een databundel kopen?
100mb / 2,50 euro
1000mb / 7,50 euro

Stel ik koop zo'n bundel, en ben op vakantie in de het noorden van Belgie. En ben even hagelslag kopen in Nederland. Dan is er geen mogelijkheid om mijn bundel te pauzeren en weer terug te gaan naar mijn trage, gratis, NL internet. Erg nadelig voor als je in een grensstreek op vakantie bent.

Voldoet dit wel aan de "Roam like at home" wetgeving?
http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/telecoms-internet/mobile-roaming-costs/index_nl.htm

Datalimieten: bundels met onbeperkt mobiel surfen in eigen land

Heeft u een contract waarbij u voor een vast bedrag per maand ook mobiel mag surfen zonder datalimiet, dan moet uw telecombedrijf u ook een groot volume voor dataroaming tegen thuistarief aanbieden. Het exacte volume hangt af van de prijs die u betaalt voor uw mobiele bundel. Het volume aan roamingdata moet ten minste dubbel zo groot zijn als het volume dat wordt verkregen door de prijs van uw mobiele bundel (excl. btw) te delen door de maximale groothandelsprijs (7,70 euro per GB in 2017).

Bijvoorbeeld: u betaalt 40 euro (exclusief btw) voor uw mobiele bundel met onbeperkt bellen, sms'en en surfen. Wanneer u binnen de EU roamt tegen thuistarief, heeft u recht op een onbeperkt aantal gesprekken en sms-berichten, en ten minste 10,3 GB aan data (2 × (40 : 7,70) = 10,3).

Uw provider moet u duidelijk informeren over uw datavolume. Gaat u bij het mobiel surfen in een ander EU-land over dit volume heen, dan hoeft u nooit een hoger tarief te betalen dan de maximale groothandelsprijs voor dataroaming: 7,70 euro per GB aan data in 2017 plus btw, en 6 euro per GB plus btw in 2018. Dit tarief zal na 2018 nog verder dalen.

Dus volgens de wetgeving mogen jullie mij niet meer dan 0.0077 euro per MB rekenen (7,70 per GB)
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jimbolino,

Dat klopt inderdaad, je maakt dan inderdaad gebruik van de bundel, aangezien je die over de grens hebt aangeschaft. In dat geval zou ik tijdens de trip voor hagelslag, indien nodig, het internet even uitzetten, als je bang bent om het te verbruiken.

Om even de GB aan te houden, daar betaal je dus €7,50 voor, ook in de EU. Dat is dus minder dan €7,70, zoals wettelijk bepaald is. Dit tarief klopt dus helemaal met de nieuwe regulering.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag van je!
Ik zie dat het beleid is aangepast, want sinds kort staat er "Internet op lage snelheid EU" in mijn dashboard.
Graag zou ik mijn onterecht gekochte bundel van afgelopen zomer terug krijgen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Jimbolino,

Dat klopt, dit is inderdaad sinds kort veranderd! Je kunt nu zelf "internet op lage snelheid" selecteren. De bundel die je van de zomer hebt gekocht is dus niet onterecht, omdat die optie er toen nog niet was. Om je hierin toch tegemoet te komen (ik ben de onaardigste niet :P), heb ik 2,50 euro korting toegevoegd - de prijs van een 100 MB-aanvuller! Dit zul je terugzien op een van jouw volgende facturen.

Ik zie dat je de "internet op lage snelheid" bundel al hebt geactiveerd, top! Mocht je meer vragen hebben, dan hoor ik het van je. 🙂

Reageer