Beantwoord

unlimited data for a day niet bijgeschreven

• 14 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 1616 Bekeken

13/8/19 de code geactiveerd ; sms terug gehad dat het voor 1 dag geactiveerd was maar toch is alle data afgeschreven.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Jaimy 15 augustus 2019, 14:57

Hoi @ellenbar,

Ik heb even met je meegekeken en zie dat het om de actie gaat waarbij je gratis een Unlimited Data for a Day in Nederland krijgt. In de mailing wordt zowel in het plaatje als in de tekst benoemd dat het gaat om een bundel voor in Nederland. Het klopt dus dat je deze niet hebt kunnen gebruiken in het buitenland!

Hopelijk maakt dit het allemaal wat duidelijker en ik wens je nog een fijne tijd in Frankrijk!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Het is nu 2019-08-14
Zoals ik het lees heeft het systeem gisteren je unlimited data gegeven, want dat is op de dag zelf.

Nu is het na middernacht, is het een volgende dag en is de bundel weer voorbij.
Nee, want ik ben in 1 dag ruim 1gb aan data kwijt . En dat is precies in de 24 uur dat ik het geactiveerd had..
Reputatie 6
Badge +11
Wanneer (datum+tijdstip) kreeg je die SMS?
Is het abo of pre-paid?
Ik heb alleen ervaring met prepaid, handel alles af via My-T-Mobile, daar kon ik goed zien hoe unlimited overlapte met een bestaande bundel. Maar achteraf kun je dat denk ik niet meer zien.
Heb 13/8 9:13 bericht gekregen; ‘s avonds check en ruim 1 gb kwijt; is abo;
14/8 9/13 einde sms gehad
Net gecheckt en ben nog 1 gb kwijt, lekker cadeau🥴
Is er iemand van T-mobile online? Via de klantenservice pagina kom ik niets verder; moet ik gaan bellen..
Reputatie 6
Badge +11
Het is in ieder geval anders dan bij pre-paid, gezien wat je aan SMSsen hebt ontvangen. Maar zo te lezen heeft het simpelweg niet gewerkt. Iemand van TMO reageert doorgaans binnen 48 uur.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ellenbar,

Ik heb even met je meegekeken en zie dat het om de actie gaat waarbij je gratis een Unlimited Data for a Day in Nederland krijgt. In de mailing wordt zowel in het plaatje als in de tekst benoemd dat het gaat om een bundel voor in Nederland. Het klopt dus dat je deze niet hebt kunnen gebruiken in het buitenland!

Hopelijk maakt dit het allemaal wat duidelijker en ik wens je nog een fijne tijd in Frankrijk!
Hoi Jaimy,
ik kan nu op mijn overzicht zien welke data is afgeschreven; de 24 uur onbeperkt heeft gewerkt, excuus voor mijn twijfel.
Wat raar is, dat ik bij Breda getankt heb (13/8) en gelijk mobiele data uitgezet heb voor alle apps, behalve Google maps , whatsapp en Flitsmeister .
Op 13/8 is 50mb verbruik buitenland afgeschreven .
Op 14/8 Opeens 518 mb???
ik heb geen grote bestanden verstuurd/ontvangen. Heb dus geen idee waar dit aan op gegaan is.
Is dat nog te achterhalen ?
grt
Bart
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @ellenbar,

Ik denk graag even met je mee. Ik geloof dat er wetgeving in Nederland is, waardoor T-Mobile geen inzage heeft in welke applicaties waar, of wanneer data verbruiken.

Kan het toevallig niet zo zijn dat je applicaties zichzelf bijgewerkt hebben of een update hebben geïnstalleerd?

Updates nemen (vaak) veel (extra) data in. Ik adviseer zelf altijd om de applicatie updates te installeren zodra ze thuis zijn, of ze de mogelijkheid hebben tot een internet / wifi aansluiting.

Je kunt natuurlijk altijd wel zelf een data manager installeren op je mobiele toestel.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Jaimy,
ik kan nu op mijn overzicht zien welke data is afgeschreven; de 24 uur onbeperkt heeft gewerkt, excuus voor mijn twijfel.
Wat raar is, dat ik bij Breda getankt heb (13/8) en gelijk mobiele data uitgezet heb voor alle apps, behalve Google maps , whatsapp en Flitsmeister .
Op 13/8 is 50mb verbruik buitenland afgeschreven .
Op 14/8 Opeens 518 mb???
ik heb geen grote bestanden verstuurd/ontvangen. Heb dus geen idee waar dit aan op gegaan is.
Is dat nog te achterhalen ?
grt
Bart

Als je in whatsapp hebt aanstaan dat deze dagelijks een backup maakt, dan zou dat het verbruik misschien kunnen verklaren?
WhatsApp backup gaat naar de iCloud ; maar mobiele data staat niet aan voor de iCloud;
uodates van apps moeten handmatig worden bijgewerkt;
Ververs op de achtergrond : staat op alleen WiFi
als ik terug kijk op mijn data gebruik op 4G is dat gem. per dag op 50mb; maar dan staat alles aan; in het buitenland staat bijna alles uit. De keren dat ik veel meer heb gebruikt weet ik omdat ik dan bv ziggogo heb gekeken ...
maar goed,
iemand goede tip voor een datamanger voor iOS ?
Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @ellenbar Kijk eens Hier of er iets voor je bij staat.

Ik gebruik soms ‘My Data Manager’ Werkt prima!

Succes en fijn weekend.
Reputatie 4
Badge +4
Inzicht in dataverbruik per applicatie lukt alleen met de iPhone zelf, maar dat vereist wel dat je zelf elke maand de teller reset. Onder instellingen - mobiel netwerk kun je data voor alle apps hebben uitgezet, maar voor Systeem kan dat niet. Dat kan dus data hebben gebruikt.
Daarnaast zal Google Maps data hebben opgehaald voor kaarten die je niet reeds in de cache van je telefoon had staan.
Ik heb 13/8 heel Frankrijk doorgereden. Zou je verwachten dat de kaarten dan zijn gedownload .
maar de data is een dag later verbruikt. En dan 500 mb? In de winter naar Oostenrijk gereden en geen data verbruikt..
maar goed, dit zal wel een mysterie blijven.
Zal kijken naar een datamanager...
Reputatie 4
Badge +4
"Helaas" mogen providers niet daar de inhoud van je dataverbruik kijken. Mocht je weer naar het buitenland gaan, reset dan van tevoren de teller in je iPhone om het verbruik per app in de gaten te kunnen houden. Dat lijkt echt de enige manier om hier uit te komen.
Als iPhone gebruiker ben ik uiteraard ook heel benieuwd wat het geweest is.

Reageer