Beantwoord

van "Family" naar "Samen" vraag

• 30 januari 2016
  • 17 reacties
  • 369 Bekeken

Via de mail die ik had ontvangen over het nieuwe tmobile samen heb ik gelijk aangegeven overtestappen per 1 feb.. daarbij kon ik aangeven of ik voor de huislijn die komt te vervallen een gratis simkaart wilde ontvangen, die heb ik dus aangevraagd maar heb hem nog steeds niet ontvangen, als het goed is stopt mijn friends en family 1 feb en zou ik dus gelijk profiteren van tmobile "samen",
Maar wanneer kan ik dan die simkaart verwachten?
En mijn nieuwe bundel gaat altijd in op de 15de van de maand
Zie ik dan bij mijn volgende factuur een herberekening van de kosten die ik nu dus voor de halve maand teveel betaal voor friends en family?
icon

Beste antwoord door Amy 2 februari 2016, 11:00

Hey allemaal,

Goed dat jullie hier een topic over zijn gestart.

Klant die die via de website hebben aangegeven over te willen stappen naar T-Mobile Samen zijn gisteren automatisch overgezet. Zodra de overzetting van Friends & Family naar T-Mobile Samen compleet is ontvangen alle groepsleden een sms ter bevestiging. Was dit bij jullie ook zo? 🙂

De Friends & Family-klanten met een vast nummer kregen inderdaad de mogelijkheid om een gratis PrePaid-simkaart aan te vragen. Wanneer je hier voor gekozen hebt dan ontvang je de simkaart in de week van 8 februari. Dat is volgende week.. dus we moeten nog even om geduld vragen!

Trekken jullie aan de bel als er nog vragen zijn?
Bekijk origineel

17 reacties

Badge +5
Een herberekening volgt sowieso, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wanneer de simkaart komt heb ik geen idee van, maar dit zal ook vast wel goed komen. Is het een prepaid simkaart? Of heb je een nieuw abonnement genomen?
Reputatie 4
Badge +7
Simkaart heb ik ook nog niet ontvangen. Je krijgt een prepaid simkaart ter compensatie voor het huisnummer.
Oke 🙂 dan zullen ze de simkaart vast nog niet verstuurd hebben als jij (toetsie) hem ook nog niet ontvangen hebt.
Reputatie 4
Badge +7
Dezelfde dag dat ik de mail kreeg heb ik de simkaart aangevraagd.
Wanneer hebben jullie de email ontvangen van T-mobile hierover? Wij hebben ook de Family bundel en hadden email verwacht, maar niet gekregen.
Staat er ergens op de website iets over "compensatie" voor wegvallen van de vaste lijn? Of werd dat alleen in de email genoemd?

Ik hoor het graag.
Reputatie 4
Badge +7
Mail ontvangen op 18-1. Ter compensatie van je vaste lijn kun je een prepaid kaart aanvragen. De link naar de info: https://www.t-mobile.nl/campagne/naar-samen?utm_campaign=SAMEN&utm_medium=e-mail&utm_source=engagement&utm_content=F&F
Bedankt, Toetsie!
Net naar de link gekeken, en wij hebben de email van T-mobile hierover niet gehad. Heb het wel aangegeven via die link, hoop dat het dan nu goed overgezet wordt.
Reputatie 7
Badge +15
Hey allemaal,

Goed dat jullie hier een topic over zijn gestart.

Klant die die via de website hebben aangegeven over te willen stappen naar T-Mobile Samen zijn gisteren automatisch overgezet. Zodra de overzetting van Friends & Family naar T-Mobile Samen compleet is ontvangen alle groepsleden een sms ter bevestiging. Was dit bij jullie ook zo? 🙂

De Friends & Family-klanten met een vast nummer kregen inderdaad de mogelijkheid om een gratis PrePaid-simkaart aan te vragen. Wanneer je hier voor gekozen hebt dan ontvang je de simkaart in de week van 8 februari. Dat is volgende week.. dus we moeten nog even om geduld vragen!

Trekken jullie aan de bel als er nog vragen zijn?
Gisteren heb ik een email ontvangen dat me friends en family bundel zou worden overgezet. Er zou een sms komen als dit gebeurd is. ik heb geen sms ontvangen en als ik in mijn account kijk, staat er ook nog steeds friends en family en geen tmobile samen.

wanneer wordt dit omgezet?
Beertje1979 ben je al overgezet ondertussen? Bij mij was dat nog niet het geval dus ben met een medewerker van tmobile gaan chatten en toen heeft ze me alsnog overgezet, maar moest wel gewoon zelf alle nummers weer bijvoegen. Dus als je nog niet automatisch bent overgezet zou ik je adviseren om zelf je familybundel te beeindigen en samen aan te zetten.
Nee nog niet, ik heb gisteren ook met een medewerker gechat en die zei me dat ze nog steeds bezig zijn met het overzetten. Dus dat het nog moest gebeuren. Maar vandaag ook nog niks.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Beertje1979,

Normaal gesproken zou je automatisch overgezet moeten worden. Ik zie dat je gister mijn collega Tom hebt gesproken en dat hij dit heeft doorgezet naar onze IT afdeling. Zij zullen jou alsnog overzetten. Excuses voor het ongemak!

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen?
Oke bedankt. is er ook bekend wanneer dat dan nu gebeurd?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Beertje1979,

Goed dat je het nog even navraagt! Ik verwacht dat ze dit begin volgende week hebben opgelost, zodat je gebruik kunt maken van T-Mobile Samen. Excuus voor het ongemak!

Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten! Fijn weekend alvast!
Ondertussen ben ik weer een week verder, en nog steeds is tmobile family niet omgezet in tmobile samen. Ondertussen kan ik dus wel verwachten dat ik komende nota weer moet betalen voor family terwijl ik toch op tijd door heb gegeven over te willen naar samen.

ik wil nu wel eens duidelijkheid wanneer dit nou de bedoeling is, of dat ik beter zelf de omzetting kan doen. Ik vind het zeer vervelend en mijn geduld daalt ook heel sterk.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi beertje1979,

Ik kan me voorstellen dat je duidelijkheid wilt. Om je die zoveel mogelijk te geven heb ik als eerste Friends & Family gedeactiveerd. Als het goed is heb je hier een bevestiging van gekregen via sms. Daarnaast heb ik een creditnota aangemaakt. Deze is te zien op je volgende factuur. Op je laatste factuur wordt Friends & Family in rekening gebracht voor de periode van 22/01 tot 21/02. Na de creditering heb je in principe alleen betaald voor de periode van 22/01 tot 01/02.

Als het goed is kun je nu een eigen T-Mobile Samen groep maken via jouw My T-Mobile. Het kan zijn dat er wat vertraging is in de bevestigings-sms. Er maken op dit moment zoveel mensen een T-Mobile Samen groep aan dat het technisch niet lukt om de verzoeken binnen tien minuten te verwerken. Je ontvangt binnen 24 uur een bevestiging per sms.

Laat je even weten of het is gelukt? De PrePaid-simkaart zou je deze week moeten ontvangen. Als dat niet zo is trek dan even aan de bel. Ik zie nu nog geen nieuwsbericht dat er vertraging zou zijn in het versturen van deze simkaarten. Heb je deze toevallig al ontvangen?

Je kunt de simkaart overigens zelf activeren. Mocht je er niet uitkomen, ik help je graag.

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, we zitten voor je klaar! 🙂
Oke, dank je wel. als het goed is heb ik de groep nu aangemaakt. Na op opslaan te drukken bleef ik wel op het scherm waar stond dat het 24 uur kan duren. dus ik hoop dat het goed gegaan is zo. dank je wel voor je hulp. Ik laat nog wel weten of het goed gekomen is.

Reageer