Beantwoord

Verbruikstatus internetbundel

• 22 februari 2016
  • 6 reacties
  • 711 Bekeken

Beste t-mobiel,

Op m'n gebruiksstatus staat dat ik 2600mb heb verbruikt en ik heb een 3000mb abonnement. Ik heb een bericht gekregen dat m'n internetbundel op is. Nu heb ik een vraag want hoezo is dit al 400mb van te voren? En gebeurd dit vaker want heb in het verleden wel eens een extra internet bundel gekocht, en nu heb ik het idee dat dit meerdere keren niet had gehoeven! Krijg ik dit nu terug? En is dit een fout die vaker blijft terug komen?
icon

Beste antwoord door Hajar 22 februari 2016, 17:53

Hi Pcohentervaert,

Welkom op ons Forum!

Je ontvangt een waarschuwings sms als je 80% hebt verbruikt in jouw geval dus 2600MB en nogmaals als je 100% van je bundel hebt verbruikt. Dit is geen fout maar juist een waarschuwing zodat de klant weet hoeveel MB's hij nog over heeft. Vervolgens kun je er zelf voor kiezen of je een MB-aanvuller neemt of niet. Een MB-aanvuller is natuurlijk erg handig omdat je dan direct weer gebruik kan maken van snelle internet.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, let me know! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Pcohentervaert,

Welkom op ons Forum!

Je ontvangt een waarschuwings sms als je 80% hebt verbruikt in jouw geval dus 2600MB en nogmaals als je 100% van je bundel hebt verbruikt. Dit is geen fout maar juist een waarschuwing zodat de klant weet hoeveel MB's hij nog over heeft. Vervolgens kun je er zelf voor kiezen of je een MB-aanvuller neemt of niet. Een MB-aanvuller is natuurlijk erg handig omdat je dan direct weer gebruik kan maken van snelle internet.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, let me know! 🙂
Nee hoor dit is m'n bericht die ik heb gekregen van t-mobile

Beste klant, je hebt 100% van je internetbundel verbruikt. Jouw nieuwe bundel gaat in op 12-03-2016. Je internetsnelheid wordt tot die datum verlaagd, tenzij je al een MB-aanvuller hebt gekocht. Direct snel internet en nog geen MB-aanvuller? Ga naar http://t-mobile.nl/verbruik. Groeten, T-Mobile

En daarnaast heb ik nog 400mb op m'n verbruik. Voelt aan als oplichting
En daarnaast is ook m'n snelheid verlaagd. Nu vraag ik me af of dat ook de afgelopen keren zo is gegaan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pcohentervaert,

Dankjewel voor je reactie. Kun je aangeven wanneer je de 400 MB nog zag staan? Was dat voor of nadat je een SMS had ontvangen over 100% verbruik?

Ik heb mij zojuist ingelogd op jouw My T-Mobile account en zie bij je verbruikstatus dat je databundel op is. Bij je verbruiksdetails kun je zien dat je laatste MB's op 22-02 zijn verbruikt en op dezelfde dag heb jij het sms'je over 100% verbruik ontvangen. Zoals wij in het sms'je ook aangeven wordt de internet snelheid verlaagt als de internetbundel op is. Als je weer gebruik wilt maken van snelle internet dan kun je een MB-aanvuller kopen,.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je verder nog vragen hebt, laat het mij weten!
Nadat ik een sms heb gekregen en bij totaal verbruik stond toen dat ik 2600mb heb verbruikt, vrij gek omdat het vanaf 11 februari gaat vandaar dat ik er naar vraag. Zijn jullie mb's speciaal ofzo dat 1 mb in t-mobile taal daadwerkelijk 1,2 mb is?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Pcohentervaert,

In ons systeem zie ik dat je op 20 februari een SMS hebt ontvangen dat je 2600 MB had verbruikt, dit is het bericht dat we versturen bij 80% verbruik van de databundel. Vervolgens is er op 22 februari een SMS verstuurd dat de volledige databundel verbruikt is, dit is ook wat Hajar inderdaad al aankaartte.

In je specificatie van je verbruikstatus kun je optellen dat je inderdaad op 20 februari ≈ 2600 MB hebt verbruikt. De dagen erna heb je de rest van je databundel verbruikt. Via je toestel kun je jouw dataverbruik ook in de gaten houden, in dit topic wordt uitgelegd hoe dit in z'n werk gaat.

Op dit moment maak je gebruik van internet op basissnelheid, een MB-aanvuller kan dan een handige uitkomst zijn als je weer van snel internet gebruik wilt maken.

Laat je het ons weten als je nog vragen hebt!

Reageer