Verhoging downloadsnelheid

• 6 december 2010
  • 34 reacties
  • 3197 Bekeken

Reputatie 2
Per 6 december 2010 wordt de internetdownloadsnelheid verhoogd tot 3,6 mbps. Dit geldt echter alleen voor nieuwe klanten/contracten. De bestaande klanten die al jaren klant zijn bij Tmo blijven echter achter. WnW plus blijft gewoon 1 mb. Ik vindt dit niet netjes naar bestaande klanten toe.
Hopelijk leest Tmo dit ook en hoe denken jullier hierover

This topic has been closed for comments

34 reacties

Hmm vreemd is dat er bij mijn bundels wel internet plus staat, dus het lijkt me dat wij ook wel omhoog moeten gaan qua snelheid.

Ik raad je sowieso aan even een twitter berichtje te sturen, want T-Mobile kijkt hier niet zo bijster veel.
Even gebeld, het schijnt dat de snelheid (voor zover ik begreep) wijzigt zodra je nieuwe maandbundel in gaat.
Ik heb geen idee of dit klopt, maar ik wacht dan wel een weekje 🙂
Vreemd is dat er op het ene gedeelte van my t-mobile wnw+ nog als bundel staat en als ik wat verder klik er dan opeens internet plus staat.

Beetje wazig allemaal, de KS wist ook nog niks van de verhoging van de snelheid af. We zullen wel zien 🙂 Hopelijk heb je wat aan mijn info
Reputatie 2
Sinds gisteren is deze wijziging doorgevoerd en bij de ks is iedereen nog niet geheel geinformeerd over de verandering. Gelukkig is er een zoek functie en kan de ks alles opzoeken:) Zou graag de ervaringen horen van de mensen die zijn overgestapt naar de nieuwe databundel of ze ook daadwerkelijk de nieuwe snelheden halen...
Reputatie 2
Bij mij staat nog steeds:
Bundels: w'n'w Standard Vast

Ik zou het absurd vinden als de huidige abonnees deze verhoging van 384kb naar 1Mbit
niet zouden krijgen. We betalen immers het zelfde bedrag per maand voor deze bundel.

Graag zou ik hier z.s.m meer informatie van willen zien door T-Mobile.
Reputatie 2
Klantenservice heeft mij verteld dat je wel over kan naar de snellere bundels, maar dan moet je overstappen op de nieuwe Relax abonnementen... Dus er wordt wel naar bestaande klanten gekeken, T-Mobile zal alleen niet zonder jou toestemming dingen aanpassen. Want dan gaan er ook weer mensen zeuren dat hun abonnement is gewijzigd (basis abonnement natuurlijk, niet internetabonnement)
Reputatie 2
Ja dat zal dan even lekker zijn haha.

Ik betaal nu voor mijn belbundel(Relax Online 25) 19,95 per maand plus 9,95 voor Web n Walk standaard samen 30 euro.

Als ik zou overstappen naar het "nieuwe" relax betaal ik voor mijn belbundel ineens 25 euro per maand en blijven de kosten voor het internet gelijk. Kortom je betaald 5 euro per maand meer in mijn geval voor je belbundel en daarvoor krijg je dus sneller internet.

Dat is wel heel makkelijk terugverdiend die nieuwe snelheid op deze manier. Denk weer terug aan vroeger dat je wel gewoon een snelheidsverhoging kreeg als dat het geval was. Daarvoor betaalde je niks meer per maand.

Bovendien geld voor het "internet" abonnementsvorm nu dat je naar 1GB dataverkeer teruggeschakeld word naar 64/64 "Down/UP" en dat je je telefoon niet meer als modem mag gebruiken wat voorheen nog wel mocht. Ofwel je gaat op alle vlakken achteruit als je gaat overstappen.
Reputatie 6
@masterfreak14

De nieuwe snelheden gelden alleen bij de nieuwe bundels, dus bij nieuwe abonnementen en verlengingen.
Reputatie 2
@masterfreak14

De nieuwe snelheden gelden alleen bij de nieuwe bundels, dus bij nieuwe abonnementen en verlengingen.

Waarom zouden de huidige klanten niet mogen profiteren van de nieuwe snelheden. Het is al jaren lang zo dat iedereen bij een snelheidsverhoging automatisch mee gaat. Jullie geven wel mooie kortingen op de internet voordeel bundels, alleen die verdienen jullie zo heel makkelijk terug door de bel bundels weer duurder te maken. Daarnaast ga je flink op achteruit. Geen tethering en een datalimiet van 1GB plus een snelheid verlaging na 64/64.

Kortom het mag dan wel volgens jullie onbeperkt zijn, alleen kun je er na de snelheidverlaging praktisch niet meer mee werken. Kom op zeg!
@masterfreak14, de abonnees met web'n'walk maken geen gebruik van de nieuwe snelheden. Je kunt er echter wel voor kiezen om over te stappen naar
Reputatie 2
Let op voor abonnementen met het huidige Relax; men wil juist dat je overstapt om zo sneller internet te krijgen.

Degene met een ''ouder'' relax, zoals ik (mei 2010) bellen nu per seconde met een minimum van een minuut. Wanneer je overstapt naar de nieuwe Relax bundels, wordt er per minuut afgerekend. Nogal een groot verschil.

Klein reken voorbeeld:

10 x 1:15 bellen x
Reputatie 2
Hier gaan we dus ruim op achteruit.
naar 64/64 inplaats van 384 in het geval van Inet Plus na 2gb.

Erg jammer dit! Lijkt heel mooi van 1 mbit naar 3.6 maar ondertussen knijpen ze de kraan zo ver dicht dat je bijna niets meer kunt! 64kb inplaats van 384. Echt niet acceptabel!

met 384 kun je nog uit de voeten 64 is echt rampzalig!
Reputatie 2
En wat gebeurd er met klanten die per 12 december het abo ingaat maar wel al afgesloten heeft voor 6 december?
Reputatie 5
@mifomo

Het prijsplan dat destijds besproken is zal voor jou van start gaan per 12 december.
Reputatie 2
Dus als ik het goed begrijp kunnen we het wel om laten zetten naar de "nieuwe" internetbundel?
Reputatie 2
@hiraj

Dat kan inderdaad, maar alleen als je dan ook kiest voor het nieuwe Relax. Dit is geen contractsvernieuwing maar een wijziging van je huidige abonnement.

Let op! Bij het overstappen worden je Voordeelbundels niet automatisch meegenomen. En eventuele kortingen die je op je huidige abonnement hebt, komen bij het overstappen naar het nieuwe Relax te vervallen.
Reputatie 2
Haha, ik dacht dat KPN de enige was met een afdeling "snode plannen", maar blijkbaar weet T-mob het ook goed te verzinnen: lokken met 3,6 Mbit maar eigenlijk is het een sigaar uit eigen (dure) doos.
Reputatie 2

Kortom het mag dan wel volgens jullie onbeperkt zijn, alleen kun je er na de snelheidverlaging praktisch niet meer mee werken. Kom op zeg!

Graag reactie hierop. Want daar zeggen jullie niets over.
Reputatie 6
@oshinooo

De limieten zijn meer dan voldoende voor het normale gebruik van het internet, bij gebruik van email/browsen/streaming audio en video enz. zul je geen 'last' hebben van deze limieten die gesteld worden bij de bundels bij gewoon gebruik. De limieten worden gesteld om er voor te zorgen dat het netwerk de data voor iedereen kan verwerken. Na de beperking kun je nog steeds onbeperkt gebruik maken van het internet, email en browsen zal iets trager ervaren worden, streaming audio/video zal waarschijnlijk alleen op lage bitrate mogelijk zijn.
Reputatie 2
Hallo iedereen ik heb dit van t-mobile gekregen

Beste T-Mobile klant, U hebt de maandelijkse internet gebruikslimiet in nederland bereikt. Uw snelheid wordt nu beperkt voor meer informatie 06-24001200

Wat moet ik nu doen want mijn internet is nu super traag geworden kan er bijna niks meer mee echt zonde van mijn geld als je het zo bekijkt

Dus wat moet ik nu doen hoop z.s.m een antwoord van iemand te krijgen
Reputatie 6
Badge +9
Als je je nieuwe tegoeden krijgt krijg je ook weer je snelheid terug.
Reputatie 2
hoebedoel je
Reputatie 2
maar ik heb gewoon internet plus betaal geloof ik 9,95 per maand
dan moet het toch onbeperkt zijn of niet soms
En stel je nou een voor dat ik t-mobile ga bellen voor informatie weet iemand dan wat ze gaan zeggen
Reputatie 6
Badge +9
Dit staat gewoon hier op de site te lezen, hoef je niet eens lang voor te zoeken Omer :

Abonnement Snelheid Kosten
Na verbruik van 2GB wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps.
Bekijk hier de volledige prijslijst van Internet Plus (70 KB)
Internet Plus Download: tot 3.6 Mb/s.
Upload: tot 384 Kbps.
Reputatie 2
dus je kan je snelheid niet 4 gb maken of hoger
Dus 2 gb is het maximale van allemaal
Reputatie 2
maar dat 2 gb gaat zo op als je bijv een hele dag naar youtube filmpje in hd gaat bekijken dus je hebt er eigenlijk niet zo veel aan