Voorwaarden/vragen Web'n'Walk (deel 1)

Reputatie 2
Ik heb een g2/htc hero telefoon met flex abonnement en onbeperkt internet, web and walk.
Nu mijn vraag als ik e-mails ontvang en verstuur met mijn telefoon met bijvorbeeld de gmail account kost dit mij extra kosten binnen mijn flex abonnement of word dit gezien als internetten ?

This topic has been closed for comments

380 reacties

Reputatie 3
Dat wordt gezien als internetten. Als je web'n'walk hebt, kun je (in Nederland) onbeperkt dataverkeer genereren. Waarvoor je dat dataverkeer gebruikt, is niet van belang.

Als je in het buitenland bent, worden er wel kosten voor het dataverkeer gerekend.
Reputatie 2
Klopt ik gebruik het zelf al jaren.
Reputatie 2
T-Mobile had als zo ongeveer enige aanbieder een no-CRAP-beleid met mobiel internet. Daarmee bedoel ik een abonnement voor mobiel internet zonder achterlijke beperkingen zoals een """fair""" use policy of dat bepaalde diensten niet toegestaan waren. Hoewel ik
Reputatie 2
Beste Fuzzillogic

Het is toch geen contractsbreuk wanneer je een nieuw contract tekent met nieuwe voorwaarden?

En ik vind het niet zo gek dat VOIP niet meer toegestaan is. Het is voor een commercieel bedrijf toch niet slim om iedereen gratis via het internet te laten bellen.

Maargoed, als je er toch geen gebruik van maakt is er toch niks aan de hand, dan kan je toch content zijn met de nieuwe voorwaarden die wel beter zijn geworden, zoals het flexibel aan en uitzetten van het internet, het onbeperkt meenemen van het tegoed en de zeer scherpe tarieven van het vernieuwde Relax.

Ik vind het allemaal wel mooi zo, en als je gaat overstappen word het met de voorwaarden van internet echt niet beter hoor.

Vriendelijke groet
Reputatie 2
Alsof er voorlopig veel mensen gaan VoIP'en. Ik geloof daar weinig van. Dat het "commercieel niet handig is" zal best, maar m.i. betekent dat dat het business model achterhaald is.

Maar wat mij gewoon ontzettend stoort zijn de onterechte aanprijzingen die op de website staan Op de mobielinternetpagina staat: "T-Mobile internet op je mobiel Het complete internet 24/7 op zak. Gewoon op je telefoon." en "Voor als je wil genieten van alles dat het internet biedt." Dat is onverenigbaar met "VoIP niet toegestaan" in de voorwaarden. Uiteraard zijn wel meer dingen niet toegestaan, maar dat zijn zaken die wettelijk gezien als strafbaar zijn. Het gaat mij om de functionele beperking die wordt opgelegd, en de slinksheid waarmee dat gebeurt.
Reputatie 2
Ja dat kan ik begrijpen maar ik vind het niet getuigen van slinksheid als de voorwaarden een klein beetje veranderen voor nieuwe contracten. Ik hoop alleen dat de snelheden is omhoog gaan en vergelijkbaar worden met bijvoorbeeld Vodafone. Maargoed, mijn ww plus kan er momenteel goed mee door en ik zie wel wat er komen gaat.

Verder is t-mobile wel een goede provider m.b.t. internet, vind ik in ieder geval. Vind die voorwaarden als Fair Use Policy ook zo vreemd. Alsof je gaat bijhouden hoeveel je op het internet hebt gezeten. Daarom zal ik met deze voorwaarden voorlopig nog trouw blijven aan t-mobile en het dalijk voor nog een jaartje proberen.
Reputatie 2
Veranderende voorwaarden kunnen gemene adders onder het gras worden. Stel je gebruikt nu wel VoIP over 3G, en zou een nieuw contract nemen. Na een maand krijg je opeens bericht van T-Mobile dat ik toch echt niet meer mag VoIP'en, want dat staat in de voorwaarden. Voel je je dan niet genaaid? En dan zit je nog 11 maanden aan dat contract vast.

Snelheid boeit mij weinig. Een mobiel heeft nu al moeite om de 1Mibit/s te verwerken/renderen. Ik vind de lagere snelheid juist heel acceptabel, als dat betekent dat er geen wazige, veranderlijke of ronduit absurd beperkte FUP is zoals je dat bij andere providers wel eens aantreft.
Reputatie 4
Badge +2
Interessant artikel: http://tweakers.net/nieuws/59619/eu-gaat-verbieden-dat-providers-voip-over-3g-kunnen-blokkeren.html

Over een paar jaar maakt iedereen gebruik van VoIP, en is ons vaste telefoonnummer hetzelfde als het mobiele telefoonnummer.

De drempel tussen vast en mobiel wordt steeds kleiner, dus de maatregel van de EU is niet meer dan logisch.
Reputatie 4
Vind het niet gek en geen probleem als mobiele providers deze optie blokkeren.
Als je verder gaat zoeken dan zal je ook een artikel vinden dat de Nederlandse overheid halverwege 2009 toestemming heeft gegeven dat de voip geblokkeerd mag worden.

In de tak van mobiele telefonie zou het ook unfair concurrentie zijn.
Voip is echt ontwikkeld voor telefoneren via pc en niet via mobiel.
Dat bedrijven applicaties maken om het ook mogelijk te maken via mobiel is natuurlijk mooi..
Maar.... Zou jij als bedrijf het toestaan als het jezelf inkomsten zou schelen?

Laat VOIP waar het is... gewoon bruikbaar via de pc

Grtjes
Koffiemok
Reputatie 2
Zeer recent werd er nog door een Tweede Kamerlid geaggeerd tegen het toegestane verbod op VoIP. Dat is destijds ingesteld onder druk van een lobby die bepaald niet consument-vriendelijk was, en door een regering die nauwelijks verstand heeft van ICT.

Ter vergelijk: zou KPN (last-mile koper voor ADSL) en de kabelmaatschappijen verbieden om VoIP te gebruiken omdat ze dat oneerlijk vinden dan was het land te klein.

En VoIP alleen voor op de PC? Get with the program. Het merendeel van de mensen in Nederland belt nu al met VoIP ipv POTS!! Jij niet? (dus je hebt je telefoon direct aan je ISRA-punt hangen?) VoIP is gemaakt voor IP (duh). Waarom zou dat niet op mobiel kunnen? Wat is het technisch bezwaar daarvoor? Ik gebruik VoIP op mijn mobiel thuis als extra handset van de vaste lijn. Werkt uistekend. Ik heb ook eens VoipBuster geprobeerd op mobiel, en dat werkte ook helemaal toppie via 3G.

Het zou T-Mobile sieren om juist de mogelijkheid van VoIP als feature aan te bieden van bijv WnW+; dat werkt met HSDPA en de lage latency is wel zo prettig voor VoIP. Telco's zullen sowieso moeten zwichten voor het feit dat hun primaire dienst alleen IP-datatransport zal worden. Dus nu al inzetten op VoIP zal ze juist goed klaarmaken voor de toekomst.
Reputatie 2

En ik vind het niet zo gek dat VOIP niet meer toegestaan is. Het is voor een commercieel bedrijf toch niet slim om iedereen gratis via het internet te laten bellen.

Fuzzillogic haalt het ook al aan, dat het businessmodel achterhaald is. Bij internet (adsl/kabel/glas) hebben ze ook al door dat flat-fee handiger voor beide partijen is, en bij mobiel gaan ze het de consumenten en zichzelf juist moeilijk maken met 28976123 verschillende soorten abo's met ieder weer aparte (vreemde) beperkingen.
Maar dan nog. Internet is toch ook niet gratis? En dan nog, waarom zou je wel onbeperkt mogen internetten tegen 384Kbps, maar geen 50Kbps mogen gebruiken om te bellen? Dat is alsof je gratis een mercedes mag rijden, maar je voor een fiat moet betalen. Dat is toch raar?

Laat VOIP waar het is... gewoon bruikbaar via de pc

Jeuj, bellen via je pc. Dat is vast erg handig voor oma die ofwel geen pc heeft, ofwel er net achter is hoe ze "het internet moet opstarten".
VoIP-bellen doe je niet via je PC (misschien wat enthousiastelingen), daar heb je een modem voor plus een normale goedkope (DECT-)telefoon. VoIPBuster op de modem instellen en bellen maar.
Ik begrijp sowieso niet waarom je een "pc" zo onlosmakelijk lijkt verbinden met een medium dat volgens jou voor VoIP bedoeld is. Ooit gehoord van mobiel internet op je laptop (al dan niet via tetheren)? Moeten ze dan ook Skype, NetMeeting, MSN en allerlei andere audio/video "chat"-systemen gaan blokkeren?

Het feit is dat T-mobile "internet" aanbiedt. Dat dat mobiel loopt is technisch gezien triviaal. Het hoort niet anders te zijn dan vast internet, afgezien van misschien de snelheid. Poorten gaan dichtzetten is m.i. een belemmering van de dienst, waar soms goeie redenen (veiligheid) voor zijn, maar meestal zijn het kul-redenen. Als ik bij UPC zat, zou ik ook pissig worden toen ze NNTP-verkeer afknepen. En als ik bij XS4All zat, zou ik ook pissig worden als je van het ene op het andere moment geen byte meer door poort 80 heen kon krijgen. Zelfde geldt voor het blokkeren van poort 25 uit "veiligheid". En zo ook voor het blokkeren van VoIP.

En anders noemen ze het maar "mobiel browsen en e-mailen" want internet is het niet als er vanalles niet werkt.
Reputatie 4
Badge +2
koffiemok schreef:

Als je verder gaat zoeken dan zal je ook een artikel vinden dat de Nederlandse overheid halverwege 2009 toestemming heeft gegeven dat de voip geblokkeerd mag worden.

Als er een Europese wet komt die zegt dat mobiele providers geen VoIP mogen blokkeren, dan staat deze boven de Nederlandse wet. Dan zullen de providers daar uiteindelijk toch gehoor aan moeten geven, net zoals het geval met de Europese roaming kosten.

En het zal wat zijn als mijn vaste internet aanbieder (bijv. Ziggo of UPC) ineens VoIP gaat blokkeren, omdat bellen naar mobiel met een andere VoIP aanbieder goedkoper is dan bij hen het geval is. Dan breekt er echt oorlog uit, en mobiele aanbieders mogen dit ongestraft doen.
Reputatie 2
ik ben me aan het orienteren voor een contractverlenging.
nu is mijn oog gevallen op de iphone gs 16GB
nu kan ik een flex 25 abbo nemen met wnw, dan kost het toestel 4 tientjes, en ong 29 euro per maand.
maar is die internetsnelheid acceptabel om af en toe eens wat op te zoeken?
andere optie is iphone 150, dan is maandbedrag bijna hetzelfde, je hebt alleen veel minder belminuten/smsjes hierbij. internetsnelheid is wel een stuk hoger. prijs van het toestel ook dan.

dus mijn vraag: is wnw standard snel genoeg om af en toe eens mail te checken, wat op te zoeken etc?
Reputatie 2
hey,

i-phone is gebouwd om snel mee te kunnen internetten. Dus of je een i-phone of een gewone abonnement neemt, maakt het niet uit. web n walk standaard is helemaal voldoende voor je als je af en toe wat op wilt zoeken. Web n walk plus is meer voor streaming (als je bijv. probleemloos naar tv wilt kijken).
Reputatie 5
@edwin1979, T-Mobile biedt Flex niet meer bij nieuwe contracten en contractverlengingen. Je kunt alleen kiezen voor Flex als je nu ook al gebruikmaakt van Flex.

Je kunt bij het verlengen van je contract kiezen voor
Reputatie 2
je hebt gelijk, ik bedoelde ook de relax.
Reputatie 2
Relax 25 is 190 min of 190 sms. i-150 is 150 min en 150 sms -> samen dus 300 ipv 190. Web n walk standaard is daarnaast in principe te traag voor allerlei applicatie's (vnl. YouTube, marktplaats.nl en websites met veel afbeeldingen).
Reputatie 4
Je moet altijd rekening mee houden dat het checken van je mail of het surfen op het internet op je iphone ietsje slomer gaat met WNW omdat dit een 356kbps verbinding snelheid is. (niet helemaal zeker) en op een i-tariefplan heb je 2048kbps en betekent dat je altijd alles een stukje sneller binnen heb.

Ik merk hier zeker verschil bij, ook al check ik mijn mail even of ben ik bezig op internet. Het is erg fijn als je snel internet hebt op je iPhone aangezien het een snelle telefoon is. 🙂
Reputatie 4
ALS JE FLEX HAD kun je verlengen naar flex, denk erom: flex25 is 25 euro, wnw 10euro, samen 35euro (zonder korting)

wnw is perfect voor internet, email en msn

je kunt heel veel (mobile) paginas openen

bv google.mobi
9292ov mobiel
internet bankieren (ing, bij mij tenminste met de nieuwste java)
pocket-chat
tvgids.mobi
mstart.mobi

als je paginas met plaatjes niet kunt laden , gebruik dan programma/internet pagina www.skeezer.com om je pagina in te voeren, die maakt de paginas kleiner, helaas actieve onderdelen van zo'n pagina werken dan vaak niet

ff vraagje tussen door: kan windows mobile live ook geinstalleerd worden op een iphone?, want dat programma is perfect om email/msn te synchroniseren en te gebruiken (ikzelf heb n mda compact III)
Reputatie 1
@krinkiespijer.

Nee, het is niet mogelijk om Windows Mobile Live direct op een iPhone te installeren.
Met de iPhone kun je je e-mail instellingen direct in het toestel configureren.
Reputatie 4
het zelf configureren van mda compact email instellingen zou ook gewoon werken , dat is dus niet zo, omdat hij naar provider instellingen vraagt: ik heb geen provider, ik heb gewoon msn.account
daarom is windows live mobile perfect voor me

heeft iemand het email syncen op de iphone al werkend? ik bedoel zonder provider instellingen? gewoon hotmail of msn?

ik wil wel overstappen maar ben nog niet zeker....
Reputatie 2
krinkiespijer schreef:

het zelf configureren van mda compact email instellingen zou ook gewoon werken , dat is dus niet zo, omdat hij naar provider instellingen vraagt: ik heb geen provider, ik heb gewoon msn.account
daarom is windows live mobile perfect voor me

heeft iemand het email syncen op de iphone al werkend? ik bedoel zonder provider instellingen? gewoon hotmail of msn?

ik wil wel overstappen maar ben nog niet zeker....

Ik heb op m'n iPhone zowel mijn hotmail als msn draaiend, heel simpel in te stellen en werkt perfect.

PS. ik heb verschillende telefoons gehad, oa Nokia en voor de iPhone 3x HTC, maar de iPhone gaat boven alles, dit is mijn 2e eerst een 3G en nu de 3GS

Suc6 met je keuze
Reputatie 2
Zojuist gezien dat mijn abo is aangepast naar Flex 20. Wat ik mis is een aanmerking dat ik ook een W&W Vast heb afgesloten heb aangevink bij mijn aanvraag welke ik later ook gezien heb bij mijn bevestiging.
Wel staat T-Mobile Grenzeloos Consumer erbij wat ik ook had aangevinkt.

Dus : hoe weet ik nu dat W&W een onderdeel is van mijn totale mobiel pakket ?
Reputatie 2
att t-mobile moderator : s.v.p. uw reaktie op mijn bovenstaande vraag.

Er is nog niets veranderd.
Reputatie 2
Nogmaals att t-mobile moderator : s.v.p. uw reaktie op mijn bovenstaande vraag.

Er is nog niets veranderd.