Beantwoord

Vragen over de nieuwe MB verdeler

• 1 februari 2016
  • 3 reacties
  • 243 Bekeken

Vandaag werd ik blij verrast met het nieuws over de nieuwe MB verdeler die T-Mobile heeft geïntroduceerd.

Ik beschik over een tablet met 4G, maar deze wordt maar beperkt buiten de deur gebruikt. Ik wil niet afhankelijk zijn van Wi-Fi en een los abonnement is te duur omdat ik hem daarvoor te weinig buiten de deur gebruik. Daardoor ben ik nu aangewezen op een pre-paid simkaartje, maar qua gebruikersgemak is dat ook niet alles. Daarom lijkt een MB verdeler mij de ideale oplossing.

Ik heb daar nog een aantal vragen over die niet op de website worden beantwoord, dus bij deze:

Momenteel heb ik een 'Stel samen en samengesteld' abonnement uit 2014. Deze loopt in mei af. Uiteraard ga ik deze weer met twee jaar verlengen.
- Als ik nu een MB verdeler aanvraag, moet ik €15 betalen voor een simkaart. Als ik mijn abonnement ga verlengen in mei en de MB verdeler als optie erbij neem, moet ik dan weer die €15 betalen of niet?
- Met mijn huidige abonnement moet ik €5 per maand betalen voor de MB verdelen. Als ik straks ga verlengen, wordt het met mijn nieuwe abonnement gratis. Als ik echter nu al verleng (want dat kan al), kan ik dan al meteen profiteren van de gratis MB verdeler, of gaat deze pas in op het moment dat mijn nieuwe contract ingaat? Wanneer wordt dan de extra simkaart opgestuurd?
- Ik lees dat er een nieuwe simkaart wordt opgestuurd. Nu heb ik al een pre-paid simkaart in mijn tablet zitten die ik in principe dan niet meer nodig heb. Kunnen jullie deze simkaart niet omzetten voor gebruik als MB verdeler?

Alvast bedankt voor de reactie.
icon

Beste antwoord door David 3 februari 2016, 12:43

Hey Jeroen-O,

Blij verrassen is wat we graag doen! Leuk dat je zo enthousiast bent! :D

De MB-verdeler is in jouw geval inderdaad een handige optie, dus ik geef je hier graag wat meer informatie over. Ik behandel je vragen zoals puntsgewijs om het overzichtelijk te houden:
- Je hoeft deze MB-verdeler maar eenmalig aan te schaffen. Daarnaast is het bij Stel Samen & Stel Bij-abonnementen ook kosteloos, dus dan zou het betalen ook niet opgaan;
- Het nieuwe abonnement gaat pas in nadat je oude afgelopen is, er worden dus inderdaad €5,- maandelijkse kosten in rekening gebracht voor het gebruik van de verdeler. De simkaart wordt binnen 3 werkdagen na de aanvraag verzonden;
- Deze is helaas niet om te zetten, het is dus aan te raden om je PrePaidtegoed te verbruiken voor je de verdeler gaat gebruiken.

Heb je trouwens al een idee wat je qua verlenging zou willen? Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Jeroen-O,

Blij verrassen is wat we graag doen! Leuk dat je zo enthousiast bent! :D

De MB-verdeler is in jouw geval inderdaad een handige optie, dus ik geef je hier graag wat meer informatie over. Ik behandel je vragen zoals puntsgewijs om het overzichtelijk te houden:
- Je hoeft deze MB-verdeler maar eenmalig aan te schaffen. Daarnaast is het bij Stel Samen & Stel Bij-abonnementen ook kosteloos, dus dan zou het betalen ook niet opgaan;
- Het nieuwe abonnement gaat pas in nadat je oude afgelopen is, er worden dus inderdaad €5,- maandelijkse kosten in rekening gebracht voor het gebruik van de verdeler. De simkaart wordt binnen 3 werkdagen na de aanvraag verzonden;
- Deze is helaas niet om te zetten, het is dus aan te raden om je PrePaidtegoed te verbruiken voor je de verdeler gaat gebruiken.

Heb je trouwens al een idee wat je qua verlenging zou willen? Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten! 🙂
Bedankt voor de reactie. Het is duidelijk zo.

Ik wacht wel even met bestellen totdat ik mijn abonnement ga verlengen. Dan kan ik tot die tijd mijn pre-paid tegoed nog even opmaken. Qua verlenging wordt het een sim-only met 120 minuten en 1 of 3 GB data. De exacte hoeveelheid data, daar moet ik nog over beslissen. Maar voor die beslissing heb ik nog drie maanden de tijd. En een MB-verdeler uiteraard, die komt er zeker!
Reputatie 7
Badge +15
Hi Jeroen,

Fijn dat David je zo goed verder heeft kunnen helpen. 🙂

Wanneer je verlengt met een Stel Samen & Stel Bij abonnement dan kun je maandelijks je bundels aanpassen naar boven, beneden en zelfs helemaal uitzetten. Ideaal voor wanneer je de ene maand bijvoorbeeld 3GB wilt gebruiken en de volgende maand voldoende hebt aan 1GB.

Mocht je tegen de tijd dat je gaat verlengen hulp nodig hebben of gebeld willen worden door de verkoopafdeling dan weet je ons te vinden! 😉

Reageer