Vragen/voorwaarden Sms bundels.

Reputatie 2
nu heb ik een relax 200, ik heb er geen extra bundels bijgenomen.
ongeveer de helft v/d maand later sms ik ineens erg veel. dus ik dacht dan nog even een sms maximaal bijnemen.

nu is mijn vraag:
als ik online een sms-bundel neem, is die dan meteen geldig, zodat ik dan meteen gebruik maak van de bundel. Of is het zo dat die wijziging pas in werking treed als de maand voorbij is.

en nog een vraag:
Als de bundel meteen ingaat, worden alle smsjes die in die maand (tussen die maand tot aan aanschaf sms-bundel), automatisch bijgerekend in de bundel of wordt dat apart bijgerekent omdat de bundel er toen niet was.

Alvast bedankt voor jullie hulp

This topic has been closed for comments

146 reacties

Reputatie 3
A)
Bundel gaat direct in, maar je krijgt pro rata een gedeelte van de smsjes totaan je dag dat je de nieuwe minuten ook altijd krijgt (pas dan krijg je er 1000).

😎
Alles wat je voor het toevoegen van een bundel hebt verbruikt, wordt gewoon extra in rekening gebracht, dus niet uit een bundel.
Reputatie 2
bedankt voor je antwaard maar ik snap A nog niet.
ik geef dan ff mijn situati door voor beter uitleg.

ik heb dan relax 200, op de 18de v DEC aangesloten.
ik heb gister sms maximaal aangeschaft.
dus hoeveel smsjes heb ik nog te gaan of hoe werkt dat. ik heb definitie van pro data opgezocht maar kreeg geen duidelijk antwoord dat mij hierin helpt
Reputatie 3
Je moet kijken naar de datum waarop je je nieuwe bundel altijd ontvangt, welke anders is dan de afsluitdatum, dit is te zien op je factuur (je betaalt bijv van 27-12-2009 t/m 26-01-2010 je Relax 200, de 27e is in dit geval de dag dat de nieuwe bundel(s) ingaat(n) ) of op te vragen bij de klantenservice.

Stel je hebt dus op 4 januari sms maximaal aangesloten, dan krijg je een gedeelte van sms maximaal voor de periode van 04-01-2010 t/m 26-01-2010, wat ongeveer 733 smsjes is.
Vervolgens krijg je pas op 27-01-2010 weer de volledige bundel van 1000 berichten.
Reputatie 5
@BistyoriymsZ, ik leg nog even uit wat stiffmeister bedoelt. In jouw geval werkt het als volgt: je ontvangt je belminuten en sms'jes op de 14e van de maand. Stel dat je morgen Sms Maximaal afsluit dan ontvang je morgen sms'jes voor de periode van 6 januari tot en met 13 januari. Dit zijn ongeveer 220 sms'jes. Op 14 januari ontvang je vervolgens voor de eerste maal de volledige 1000 sms'jes.
Reputatie 2
Ik heb een relax abonement en heb een aantal weken geleden de smsbundel maximaal hieraan toegevoegd omdat ik schijnbaar veel te veel zou smssen dan in mijn bundel past. Nu ga ik binnekort voor een tijd naar het buitenland en ik vroeg me af, kun je ook weer afzien van de smsbundel? Of zit ik er nu tot het einde van mijn abonement aan vast?
Reputatie 2
Ik heb een smsmaximaal waarvoor ik vandaag heb gebeld, en dat zou dan vandaag in gaan, Nu heb ik ook mijn contract verlengd en had 53 euro kosten (oke weetdat de belstatus niet up to date is )maar die kosten zouden kunnen kloppen door het smsen .Nu heb ik die sms maximaal en mij is gezegd dat het vandaag ingaat dus sms vanuit die bundel. Hoe kan dat dan dat ik per sms mijn kosten zie oplopen ,heb steeds gekeken vandaag en het klopt.
Weet iemand of die bundel echt in is gegaan vandaag , of kan ik beter maar ff geen sms sturen ook al heb ik een maximaal bundel zodat mijn kosten niet verder oplopen?
Reputatie 4
had je een bevestigings sms of email gehad?
controleer meteen of die sms maximaal bij je abo omschrijving staat

bel anders met tmob morgen vroeg

06-24001200 (Abonnee, standaard beltarief*)
Reputatie 2
Nee heb geen sms of email gehad dat sms maximaal is geactiveerd maar het staat wel bij mijn abo. Heb net ook wat onderwerpen gelezen hierover en het kan dus zo zijn dat het de eerste maand niet goed word verwerkt op my t-mobile maar dat je op de factuur wel ziet dat vanaf die datum die bundel ingaat.
En vanaf de volledige maand van je bundel(is nu een halverwege aangevraagd) zou het wel goed gaan. wacht dat ook maar af dat is 6 feb.
Nou ik bel morgen wel weer en denk dat ik maar voor de zekerheid een prepaid ga opwaarderen voor het smsen want anders loopt het nog meer op.
Reputatie 3
@YASMINE8, ik heb het voor je nagekeken en je SMS Maximaal is actief sinds 20 januari.
Reputatie 2
Hallo,

Als ik een sms bundel maximaal zou nemen, komt die
Reputatie 2
je smsbundel komt bij je belbundel erbij...

Als je bijvoorbeeld een Relax 15 hebt met een sms maximaal zijn je vaste maandkosten 24.95.
Reputatie 4
Als je al een sms bundel had, dan komt die te vervallen en betaal je alleen 9,95 voor de sms maximaal

Grtjes
Koffiemok
Reputatie 2
Oke! Dankjewel!
Ik heb op dit moment een relax 150 sim only. Deze heb ik 1 jaar of anderhalf jaar geleden aangevraagd en ik ontvang hierbij 150 belminuten per maand en ook heb ik een smsbundel van 100 smsjes per maand, hier betaal ik samen
Reputatie 2
Dank je wel, heb gister een mail gehad dathet was geactiveerd, maar die smsjes die ik heb gestuurd de 20e zijn wel als extra kosten gerekend, het waren er niet veel maar toch.
Reputatie 2
YASMINE8 schreef:

Dank je wel, heb gister een mail gehad dathet was geactiveerd, maar die smsjes die ik heb gestuurd de 20e zijn wel als extra kosten gerekend, het waren er niet veel maar toch.

Zoals je zelf al zei hoeft de belstatus niet te kloppen, dus ik denk dat je het beste je factuur af kan wachten.
Reputatie 4
op je (online) factuur staat precies de (vaste) kosten van je tel abo en sms bundel; deze zijn EXCL BTW

trek de sms bundel INCL BTW eraf en tel sms maximaal er weer bij op.....

😃
Reputatie 2
Ik heb ook net mijn sms maximaal bundel geactiveerd.
Heb geen bevestiging in een email of sms ontvangen, maar op my t-mobile staat hij wel al gewijzigd bij mijn huidige abonnement gegevens.
Van wat ik hier allemaal lees, kan ik er dan vanuit gaat dat de sms maximaal vandaag is gegaan? Vind het toch vrij onduidelijk allemaal!

Alvast bedankt
Reputatie 4
@caatje87

Je hebt inderdaad sinds 24/01/2010 een Sms Maximaal bundel. let op, je koopt iedere 9e van de maand je nieuwe bundels in.
Reputatie 2
hallo, ik heb nu relax 25 met
Reputatie 3
@IROCCY, je maakt nu gebruik van een Relax 250 waarbij je een extra bundel meer kunt toevoegen.
Wanneer je tocht een Sms Maximaal bundel wilt toevoegen aan je abonnement kun je overstappen naar het nieuwe Relax abonnement. Helaas komen je huidige kortingen dan wel te vervallen.
Reputatie 2
Heb een klein vraagje over de SMS-bundels:
Wanneer ik een bundel (zeg bv. SMS maximaal = +1000 sms'jes) toevoeg aan mijn abonnement (ik heb de nieuwe Relax), komen die sms'jes dan er pas bij wanneer de nieuwe abonnementsmaand ingaat? En kan ik deze sms'jes dan gewoon meenemen naar de andere maanden?
Alvast bedankt!
Reputatie 2
Je krijgt dan een bundel naar ratio.
Voorbeeld;
Als je je belminuten altijd krijgt op de 15e van de maand en je activeert SMS Maximaal op de 1e van de maand krijg je dus ongeveer 500SMSjes.

De SMSjes van SMS Maximaal zijn 1 maand geldig en gaan dus niet mee naar de volgende maand.
Reputatie 2
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt dat ik die sms'jes naar ratio krijg, wil dat zeggen dat het aantal sms'jes dat ik dan krijg afhangt van waar ik mij in de maand bevind?
Jammer dat ik die sms'jes niet mee kan nemen... heb gisteren wel al SMS maximaal aangezet, maar daar wil ik nu dus vanaf als ik de sms'jes niet mee kan nemen naar de andere maanden, ik kijk net bij tarief en bundels wijzigen en ik kan uit de dropdown box alleen maar "SMS maximaal" selecteren, geen andere opties (Verdubbelaar of Geen bundel zijn weg). Hoe fix ik dat? 😛

Thanks!
Reputatie 2
Je krijgt je belminuten altijd op een vaste dag in de maand. Op die datum krijg je ook 1000SMSjes. Vraag je dus 15 dagen voordat je je belminuten krijgt, SMS Maximaal aan, dan krijg je dus voorlopig de helft (500).
Reputatie 2
Ah ok op die manier..
Dat verklaart dan dus ook waarom ik nu mijn SMS-bundel niet meer kan aanpassen totdat mijn nieuwe abonnementsmaand ingaat...

Hartstikke bedankt voor de antwoorden!