Vraag

Wat betekent 7711-Telconnect150? en hoe kan ik mijn mobiel voor blokkeren 0900nummers

Hallo,

Mijn bijna 13-jarige dochter heeft een Relax130-abonnement en nu zag ik op haar laatste rekening ineens kosten voor SMS-diensten buiten haar bundel staan. Wie kan mij vertellen wat 7711-Telconnect150 betekent? Dat is namelijk de omschrijving die erbij staat. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met een smsje aan een 0900-nummer, maar zeker weten doe ik het niet.

Toch wil ik graag weten hoe ik haar mobiel kan blokkeren tegen het bellen en sms-en naar dergelijke 0900-nummers.

Graag jullie hulp.

Bedankt,

L.C. Koekkoek-Steenhuis

8 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Welkom!

0900 nummers kan je laten blokkeren door T-mobile. (eenmalig 15 euro)

Betaalde sms diensten kan je hier blokkeren: Sms dienstfilter

Die 7711 zou hier van zijn: Mobile Interactive Group
En wat houdt Mobile Interactive Group dan weer in?
Reputatie 6
Badge +12
@Loeki,

Mobile Interactive Group (MIG), aanbieder in mobiele en digitale communicatie, kondigt vandaag de overname aan van het mobiele technologie en marketing bedrijf Golden Bytes International B.V. (GB). Samen met de GB-entiteiten in Nederland en België vergroot MIG het bereik van zijn diensten naar Europa.
en hoe kan ik nu voorkomen dat mijn dochter de volgende keer weer kosten heeft voor dat 7711-nummer wat dus buiten haar bundel loopt? valt dat ergens onder in het sms dienstfilter? ik vind het namelijk jammer dat ze kosten maakt buiten haar bundel zonder duidelijk te weten waar die kosten voor zijn en dat het niet gewoon uit haar bundel gedeclareerd kan worden (zoals bij mijn eigen Flex-abonnement die ik al jaren heb, wel gebeurd).
Reputatie 6
Badge +12
Hi Loeki,

Ja via SMS dienstfilter weiger je alle smsjes die geldkosten.
Dus dan krijg kan je geen kosten meer krijgen voor die betaalde smsjes.
Reputatie 5
@Loekie1970

De diensten die jij beschrijft in bovenstaande berichten zijn sms-diensten. Deze zijn afkomstig van 4cijferige shortcodes. Meer informatie omtrent deze diensten kun je vinden op de smsgedragscode. Om deze diensten af te melden en daarbij ook direct alle andere sms-diensten te blokkeren kun je je aanmelden via de sms-dienstenfilter. Nadat je dit hebt gedaan ben je binnen 3 dagen geblokkeerd voor alle sms-diensten. 🙂
Ik heb het zelfde probleem met mijn dochter.

Ik heb t-mobile toen gebeld en die hebben mij geadviseert om het telefoonnummer aan te melden bij www.smsdienstenfilter.nl.

Na haar aangemeld te hebben zijn er geen kosten meer op haar rekening bijgekomen. Zij kan alleen geen betaalde sms-service meer gebruiken.
Reputatie 5
@schermer
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Je kunt via de site www.smsdienstenfilter.nl op verschillende manieren de sms-diensten blokkeren. Ik wil je vragen om de status na te vragen, om zo te kijken of je inderdaad geheel bent geblokkeerd voor sms-diensten. Bij T-Mobile in de systemen staan geen blokkades voor sms-diensten.

Reageer