Beantwoord

Welke iPhone abonnement/bundel en provider word er aangeraad ?

• 29 maart 2011
  • 31 reacties
  • 1021 Bekeken

Reputatie 2
Misschien zijn er ook andere mensen die twijfelen net als ik, heb net een aantal reacties gelezen over de iPhone bundels en abonnementen en zowel over t-mobile en andere concurenten van hen maar weet nog steeds niet welke ik zal nemen.

Kunnen jullie mij daarbij helpen..
icon

Beste antwoord door Laura1986 29 maart 2011, 16:01

Jawel hoor,

Bij de nieuwe abonnementen die 4 april gelanceerd worden zit er wel een i-200:

http://www.t-mobile.nl/i-abonnement
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Reputatie 2
Denk dat er heel veel mensen zijn die hiermee zitten. Ben me ook al maanden aan het orienteren.
Mijn conclusie is dat het aanbod van alle providers ongeveer gelijk is, dus in prijs/minuten/toestel verhouding.
Dus ik zou zeggen, kijk naar alle voor en nadelen en mogelijkheden rondom de abonnementen en de providers en maak daar je keuze uit.
Voor mij zal het waarschijnlijk weer T-mobile worden, puur door de mogelijkheid van Family waardoor ik niet een niveau hoger hoef de 60 euro's in. Als KPN of Vodafone dit gehad zouden hebben zou ik daarheen gaan, door het betere internet/netwerk.
Hoop dat je hier wat aan hebt 🙂.
Reputatie 2
Ik zit ook met hetzelfde dilemma. Ik twijfel of ik het oude i-150 abonnement zal nemen of het nieuwe i-200 abonnement (150 is eigenlijk net wat te weinig voor mij). Helaas zijn er nog geen telefoonprijzen bekend voor een i-200 abonnement...

Daarnaast ben ik bang dat ik met zulk snel internet snel aan het limiet van 1GB kom. Als ik bij T-Mobile krijg zou ik morgen mijn abonnement al kunnen vernieuwen, dus dat is dan weer een voordeel.

Zou iemand (een moderator?) iets meer kunnen zeggen over de prijs van een iPhone 4 16GB bij een nieuw i-200 abonnement? (Ik had het in een T-Mobile shop gevraagd, maar daar zeiden ze dat de telefoonprijzen hetzelfde bleven, maar ik zag later dat er nu nog helemaal geen i-200 abonnement is... )
Reputatie 6
je bedoeld een i300 die komt na de 150 de 200 bestaat niet(mischien komt het nog een keer)bij i300 komt het iphone16gb op 149,95 bij een 2 jarig abonnement
Reputatie 2
Jawel hoor,

Reputatie 2
Jawel hoor,

Ik heb net t-mobile opgebeld over de nieuwe abonnement iPlan, mijn vraag ging meer over de toestelprijs dat je er voor bij moet betalen als je een iPlan wilt. De toestelprijzen zijn pas na 4 april bekend heb ik gehoord.
Nog een aanrader. Ik heb een blackberry Bold 9900 aangeschaft vorig jaar die ik nu nog steeds gebruik. vergeleken met deze t-mobile aanbiedingen zijn ze daar veelgoedkoper. Heb net ook de iPhone bundels nagekeken.

Bij een iPhone 4 16GB (iPlan 300min+300sms) betaal je pm € 44.95 en toestelprijs €89. (Contract van 2jaar)

Terwijl dat hier op deze site €149.95 is scheelt een dikke € 100,-
Reputatie 2
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Met welke site/winkel vergelijk je het nou?

en is 149,95-89 niet 60 euro ipv 100?
Reputatie 2
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Met welke site/winkel vergelijk je het nou?

en is 149,95-89 niet 60 euro ipv 100?

Ohja sorry ik was met 2 zaken bezig verkeerde optelling. Klopt het is €60,- verschil, ook niet weinig. Maar toch een verschil. en het wat op www.studentmobiel.nl
een aanrader zou ik zeggen maar heb toch nog me twijfels.
Reputatie 6
Imran laat je niet beetnemen!! Met de "oude" i-150 heb je 150 belminuten én 160 sms'jes. Met de "nieuwe" (4 april) i-200 heb je 200 belminuten/sms'sjes en heb je er dus ruim 100 minder :)
En inderdaad, als je sneller internet hebt, bereik je ook sneller de 1GB en wordt je afgeknepen tot 64KB/s. Bij de andere providers krijg je dan een hoog buiten bundel tarief, maar welk van de 2 kwaden beter is? Ik denk zelf dat dit de enige beloofde snelheid is die het T-Mobile netwerk voor minimaal 90% kan waarmaken

Reputatie 2
Dat was ik die dat zei, niet Imran ;)

En ik weet dat bij het nieuwe abonnement alles uit 1 bundel komt. Het punt is alleen dat ik niet zo heel veel sms, dus ook niet echt 150 smsjes nodig heb (ik denk dat ik er aan 25 per maand genoeg heb) Dus dan heb ik nog altijd 175 minuten over bij een i-200 abonnement.

Ik red het wel met 150 minuten, maar het is altijd net een beetje krap. 300 minuten is veel te veel (en ook te duur qua maandelijkse kosten). 200 zou ideaal zijn, maar helaas is die er dus niet in de oude variant...

Misschien toch maar de oude i-150 nemen? Dan kan ik hem tenminste morgen al afsluiten.
Reputatie 2
Goeie tip, Imran! Scheelt inderdaad weer iets.

Laura, als je minder waarde hecht aan internet snelheid kun je inderdaad gaan voor de oude versie voor de smsjes. Wel is het nieuwe abo goedkoper en wellicht verandert de toestel prijs ook nog in positieve zin, maar dat is afwachten.
Reputatie 6
Je hebt gelijk, sorry Laura.
Punt blijft dat ze de inhoud van de abonnementen halveren... Ik heb 300 minuten i.c.m. Family (voor 1 contactpersoon) en moet erg oppassen dat ik niet er overheen ga, met de nieuwe i-abo's zou ik het totaal niet redden.
Wat je wel moet beseffen is dat je bij de nieuwe i-abo's bijbundels mag afsluiten. Maar als je die extra bundels van minuten of sms'jes nodig hebt gaat het je wel meer kosten dan je bij het huidige abo betaalt voor wat je krijgt 😉
Reputatie 2
Hihi, nog een week langer wachten. En ik ben al zo ongeduldig ;)

Tja, de internetafweging vindt ik moeilijk. Ik gebruik het voornamelijk voor:

• surfen (forums enzo)
  • apps die data halen van het internet, bv sociale media apps
Ik zal niet zo heel snel Youtube filmpjes erop gaan kijken ofzo, al kan het wel eens handig zijn. Maar ik ben dan weer bang dat als je dat teveel doet je toch ook snel aan die 1GB zit..

Dus ofwel, onbeperkt (zonder restricties) internet, waarmee je gewoon redelijk goed kan surfen e.d., of gelimiteerd snel internet.

De kosten van de nieuwe abonnementen schelen niet zoveel met de oude. Maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat de telefoonkosten zijn. Jammer dat ze dat nog niet bekend willen maken....
Reputatie 2
Hetzelfde heb ik ook, het word steeds maar afwachten met die prijzen. Nou kom ik op een idee, als de iPhone 5 uit is, zullen de prijzen van die iPhone 4 wel dalen. Misschien nog afwachten totdat die uit zijn? Lijkt dat iets, ik weet het ook niet hoor zit nog te twijfelen..
Reputatie 6
Als de 5 uitkomt, moet je niet voor de 4 gaan.. De waarde is minder, de prijs om te kopen niet zozeer en je telefoon is eerder verouderd..
Reputatie 2
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken over dat limiet. Zoals je elders op het forum kunt lezen is het percentage van de klanten dat daar overheen gaat maar een paar procent. Klinkt erger dan het is dus. Denk dat mensen niet graag grenzen zien haha.
Ik doe zelf ook niet zoveel spectaculairs met internet, email en surfen, maar stoor me enorm aan de traagheid van Web & Walk Plus. Het werkt wel, maar kan een stuk beter. Maar zal misschien ook wel door mijn huidige toestel komen. Mensen met Iphone en W&W Plus klagen vaak niet.

Over dat halveren, tja, dat hangt een beetje van je sms gedrag af, als je veel smst (buiten Family), dan kun je misschien beter voor de oude gaan.

Iphone 5 is dacht ik nu verschoven naar september. Dus als je het geduld nog hebt, of nog niet direct kunt verlengen, kun je erop wachten natuurlijk.
Reputatie 2
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken over dat limiet. Zoals je elders op het forum kunt lezen is het percentage van de klanten dat daar overheen gaat maar een paar procent. Klinkt erger dan het is dus. Denk dat mensen niet graag grenzen zien haha.
Ik doe zelf ook niet zoveel spectaculairs met internet, email en surfen, maar stoor me enorm aan de traagheid van Web & Walk Plus. Het werkt wel, maar kan een stuk beter. Maar zal misschien ook wel door mijn huidige toestel komen. Mensen met Iphone en W&W Plus klagen vaak niet.

Over dat halveren, tja, dat hangt een beetje van je sms gedrag af, als je veel smst (buiten Family), dan kun je misschien beter voor de oude gaan.

Iphone 5 is dacht ik nu verschoven naar september. Dus als je het geduld nog hebt, of nog niet direct kunt verlengen, kun je erop wachten natuurlijk.

Ik wil niet zo lang wachten, want mijn contract loopt eind juni af. Ik moet het al rond deze tijd doorgeven wat ik wil gaan doen. Nog een idee gekregen vandaag? Ik denk er teveel over denk, krijg alleen maar ideeen :D

In ieder geval, Ik heb nu een hele nieuwe blackberry bold die ik te koop wil zetten. Hij is niet eens 2 maande gebruikt, (sticker enzo zitten er nog allemaal op incl doos boekje cd enz), als ik die voor een mooi prijsje van 300 ofzo kan verkopen, kan ik bijbetalen om een losse iphone toestel te kopen. Losse iphone 4 kost dus 600 euro heb ik gelezen net op internet. En daarbij een sim-only abonnement. Is dat niet ideaal of denk ik er verkeerd over ?
Zo zit ik dus geen 2 jaar vast aan een abonnement van bijna 45 euro pm. en daar nog eens apart toestelprijs bij betalen van minimaal 100euro.
Reputatie 6
Om de simpele reden dat abonnementen rond juni/juli aflopen kan Apple het niet maken om al die klanten kwijt te raken door de iPhone uit te stellen. Tot je officieel nieuws hebt, moet je er gewoon van uitgaan dat rond die tijd de nieuwe iPhone uitkomt.

Geruchten zijn er talrijk. Zo zou er alleen een iOS 5 komen en de iPhone zou in januari pas verschijnen. Maar je moet goed onthouden dat die de kracht van Apple is. Per jaar zullen er honderden geruchten komen, ik kan er zo 30 verzinnen, op een blog plaatsen en dat gaat dan een eigen leven leiden.

Nou Imran, als je het niet erg vindt een iPhone te nemen die over een paar maanden (mogelijk) tot de oude generatie behoort dan is dat ideaal ja 😉
Reputatie 2
Om de simpele reden dat abonnementen rond juni/juli aflopen kan Apple het niet maken om al die klanten kwijt te raken door de iPhone uit te stellen. Tot je officieel nieuws hebt, moet je er gewoon van uitgaan dat rond die tijd de nieuwe iPhone uitkomt.

Geruchten zijn er talrijk. Zo zou er alleen een iOS 5 komen en de iPhone zou in januari pas verschijnen. Maar je moet goed onthouden dat die de kracht van Apple is. Per jaar zullen er honderden geruchten komen, ik kan er zo 30 verzinnen, op een blog plaatsen en dat gaat dan een eigen leven leiden.

Nou Imran, als je het niet erg vindt een iPhone te nemen die over een paar maanden (mogelijk) tot de oude generatie behoort dan is dat ideaal ja ;)

Je hebt wel gelijk. Maar al verschijnt de iPhone5 dan zal ik toch voor een 4 gaan. Waarom weet ik niet maar toch ga ik voor een 4, wat me nu echt dwaas zit zijn de prijzen en de bundels. Welke voordelig en handig is, en vooral nu nadat de nieuwe iPlan uitkomt weet ik niet welke ik moet kiezen.
Reputatie 6
Zie eerst die BB voor een goed prijsje te verkopen, kan nog wel ff duren 😉
Reputatie 2
Zie eerst die BB voor een goed prijsje te verkopen, kan nog wel ff duren ;)

Nu ik toch denk lijkt een abonnement met toestel het verstandigste. Sorry voor het schommelen van mijn ideeen :S maar ik weet gewoon niet welke ik moest kiezen.
Reputatie 6
imranCelik,,,,,,,,,,,dat je goed kijk en nadenk is allen maar goed daar hoef je geen sorry voor te zeggen dat moet iedereen eigenlijk doen dan krijg je niet dat ze naar een maand er al weer spijt van hebben er van veel succes met je keuze
Reputatie 2
Ik kan nu eindelijk mijn abonnement vernieuwen, maar ik wacht toch tot 4 april (ondanks het vele geklaag van anderen) en wel om de volgende redenen:

• i-200 (is in de oude versie niet): 150 minuten is voor mij nèt wat krap en 300 minuten veel te veel
  • smsen doe ik niet zo heel veel. Misschien 25 per maand. Houd ik toch nog 175 minuten over. Mocht ik toch meer gaan smsen dan kan ik die sms-verdubbelaar nemen. Aangezien de nieuwe abonnementen iets goedkoper zijn, scheelt dat dus niet zoveel in prijs
  • Het grootste gedeelte van de tijd heb ik beschikking over wifi (thuis of bij familie thuis) of ben ik op m’n werk en zal ik niet zo snel gebruik maken van internet op de iPhone. Het is alleen fijn als je buitenshuis bent. En dan zal ik niet snel grote bestanden binnenhalen of gaan streamen. Ik denk dat ik dus niet snel aan 1GB kom.
Het enige wat ik me inderdaad ook afvraag is wat de iPhone zal kosten i.c.m. een nieuw abonnement. Maar ik ga ervanuit dat hij zeker niet duurder zal zijn.

Ik zou natuurlijk ook naar een andere provider kunnen gaan. Maar is het daar niet erger en moet je betalen na 1GB? Dat lijkt me een minder fijn idee dan afgeknepen worden voor een paar dagen in de maand. Ik heb geen ervaringen of het netwerk al dan niet beter zou zijn bij een ander..
Reputatie 6
Laura1986 goede zaak als je alles goed bedacht heb veel succes met je keuze je keuze voor iphone4 is geweldig(ik heb hem ook)
Reputatie 2
Ik kan nu eindelijk mijn abonnement vernieuwen, maar ik wacht toch tot 4 april (ondanks het vele geklaag van anderen) en wel om de volgende redenen:

• i-200 (is in de oude versie niet): 150 minuten is voor mij nèt wat krap en 300 minuten veel te veel smsen doe ik niet zo heel veel. Misschien 25 per maand. Houd ik toch nog 175 minuten over. Mocht ik toch meer gaan smsen dan kan ik die sms-verdubbelaar nemen. Aangezien de nieuwe abonnementen iets goedkoper zijn, scheelt dat dus niet zoveel in prijs
  • Het grootste gedeelte van de tijd heb ik beschikking over wifi (thuis of bij familie thuis) of ben ik op m’n werk en zal ik niet zo snel gebruik maken van internet op de iPhone. Het is alleen fijn als je buitenshuis bent. En dan zal ik niet snel grote bestanden binnenhalen of gaan streamen. Ik denk dat ik dus niet snel aan 1GB kom.

Het enige wat ik me inderdaad ook afvraag is wat de iPhone zal kosten i.c.m. een nieuw abonnement. Maar ik ga ervanuit dat hij zeker niet duurder zal zijn.

Ik zou natuurlijk ook naar een andere provider kunnen gaan. Maar is het daar niet erger en moet je betalen na 1GB? Dat lijkt me een minder fijn idee dan afgeknepen worden voor een paar dagen in de maand. Ik heb geen ervaringen of het netwerk al dan niet beter zou zijn bij een ander..

Laura, ik ben het ook met je eens. Over dat iPlan gedoe van 4 April, wil kan ik kiezen tussen 150 of 300. 150 is net te krap voor mij, en 300 dus weer veel. Wat ik voornamelijk gebruik is bijna altijd internet. Dus onbeperkt internet heb ik zeker wel nodig. Sms'e doe ik niet vaak, maar bellen verschilt omdat ik papierzaken, familie vriendinnen, dergelijke enzo zelf regel wil ik wel genoeg hebben aan bellen. Tot welke keuze ben jij gekomen welke bundel neem jij dan ? Kan je er ook iets meer over vertellen aub, volgens mij lijkt dat i200 wel ideaal voor mij, maar ik weet er niet veel over kan jij mij daarbij misschien helpen..
Reputatie 2
Tja, echt veel meer weet ik er ook niet van af.

i-200 is er dus alleen in de nieuwe variant (na 4 april), en het nadeel is dus dat je dan niet écht onbeperkt internet heb ( De snelheid is normaal 7,2mbps en na 1GB wordt de snelheid maar 64kbps). Je hebt dan dus nog wel internet, maar met een slakkentempo. Maar gelukkig betaal je niet extra als je over de 1 GB zit

De minuten en smsjes komen dan ook uit 1 bundel.

Wil je de oude variant dan moet je hem dus voor 4 april nemen. Dan heb je wel onbeperkt internet (met een snelheid van 2mbps) en heb je zowel minuten als apart smsjes (dus bij een oude i-150 heb je 150 minuten èn 150 smsjes, bij een nieuwe i-150 heb je 150 minuten òf smsjes).

Ik wacht dus tot 4 april en neem de nieuwe i-200. Ik hoop maar dat ik er verstandig aan doe 🙂