Beantwoord

2.4G en 5G hetzelfde instelling

  • 5 June 2021
  • 4 reacties
  • 5356 Bekeken

Als je in de modem instellingen de optie "Houd 2.4G en 5G hetzelfde” aanvinkt en verbind met het wifi netwerk met een van je apparaten, kiest het apparaat zelf of die gebruik maakt van het 2.4 of 5G netwerk?

 

Er was ook een optie om die 2 netwerken appart weer te geven alleen kan ik die niet meer vinden.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 June 2021, 15:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Agepagelage 

Je hebt een Zyxell?

Als je bent ingelogd in de web interface ga dan naar menu > netwerkinstellingen > draadloos > tabblad Easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen. Je kunt nu onder het tabblad algemeen 2 aparte netwerken aanmaken of via het overzicht > WiFi door dat vinkje uit te zetten.

 

Hallo @Agepagelage 

Je hebt een Zyxell?

Als je bent ingelogd in de web interface ga dan naar menu > netwerkinstellingen > draadloos > tabblad Easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen. Je kunt nu onder het tabblad algemeen 2 aparte netwerken aanmaken of via het overzicht > WiFi door dat vinkje uit te zetten.

 

Bedankt! Ik heb het gevonden.

 

Maar als je in de modem instellingen de optie "Houd 2.4G en 5G hetzelfde” aanvinkt en verbind met het wifi netwerk met een van je apparaten, kiest het apparaat dan zelf of die gebruik maakt van het 2.4 of 5G netwerk?

Reputatie 7
Badge +15

@Agepagelage

Dan kan je geen 2 SSID's aanmaken in het overzicht, je hebt dan ook geen Easymesh dus ik weet het ook eigenlijk niet 😅

Vink hem gewoon uit en maak 2 verschillende netwerken.

Reputatie 7
Badge +5

@Agepagelage 

Het apparaat kiest zelf.

Als er 2 netwerk ID's zijn zal een verbinding gemaakt worden via het sterkste signaal.

Bij gescheiden netwerk ID's en je wil het apparaat alleen via de 5GHz laten verbinden moet je de 2.4GHz SSID verbinding verwijderen om het automatisch verbinden te stoppen.

Reageer