Beantwoord

2de lan aansluiting op Wifi Plus

  • 8 July 2021
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

Ik heb de Zyxel  T50 en sinds gisteren ook de Zyxel wifiplus . Nu zitten er 2 kan aansluitingen achter op de wifi plus ,dus ik heb een kabel getrokken en alles werkt perfect maar nu wil ik mijn nuc aansluiten op de 2de kan aansluiting ,zodat ik ethernet op de nuc heb maar dat werkt niet. Met de wifi versterker van KPN werkte dat wel . Doe ik wat fout? 

Groeten Marco

icon

Beste antwoord door NoddyHolder 8 July 2021, 15:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @NoddyHolder ,

Als je eens het volgende topic bekijkt, hier staat veel informatie over Wifi Plus.

 

Soepkip bedankt voor je reactie maar ik vind geen antwoord op mijn vraag in dat topic.

Reputatie 6
Badge

Hmm, als ik het topic over de wifi plus doorlees, dan zou je de nuc gewoon bedraad op de wifi plus moeten kunnen aansluiten. Er is alleen een ding dat ik niet helemaal begrijp. 

Nu zitten er 2 kan aansluitingen achter op de wifi plus ,dus ik heb een kabel getrokken en alles werkt perfect 

Heb je het wifi punt bedraad op je modem aangesloten? Want dat is niet de bedoeling. Het wifi punt verbindt draadloos. Als je inderdaad met een kabel aan het modem bent verbonden, probeer deze dan eens los te koppelen en de draadloze setup uit te voeren zoals je hier kan vinden. Wellicht dat de bedraade verbinding voor conflicten zorgt. 

 

Als je niet bedraad bent aangesloten op het modem dan zou ik zelf ook even verder moeten zoeken of ik nog iets kan vinden, of wellicht dat iemand anders een betere tip heeft.

 

-Gilbert

Reputatie 6
Badge

Kleine edit; ik lees nu net dat als je tv wil aansluiten op het wifi punt, dat het punt dan bedraad op het modem moet zijn aangesloten. Mijn antwoord klopt dus niet helemaal...

Gilbert bedankt voor je antwoord. Ik heb de WiFi plus bedraad aangesloten omdat anders de afstand tussen het modem en de wifiplus te groot is . Alles werkt prima maar ik wil dus op de 2de lan aansluiting van het wifipunt mijn nuc aansluiten ,zodat ik dan ethernet snelheid op mijn nuc krijg. Ik had dezelfde constructie met mijn KPN wifipunt . Maar ik krijg dus op mijn nuc alleen wifi .

Mensen ik heb na een herstart van het wifipunt opeens , ethernet op mijn nuc . Dus het doorlussen via het wifipunt werkt . Bedankt allemaal

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @NoddyHolder ,

Is het mogelijk om dit met een andere/nieuwe utp kabel te testen vanaf je nuc naar de wifi plus? Of eventueel de nuc rechtstreeks aan te sluiten op het modem. Dit om te testen of de nuc lan aansluiting goed werkt. Op deze manier sluiten we van alles uit.

 

Edit: zie net dat je de oplossing hebt dan is deze reactie dus overbodig.:wink:

Reageer