30Mbps ipv 1Gbps + geen wfi 10 meters verderi


Ik heb Tmobile glasvezel al bijna een jaar.
NOOIT fatsoenlijk gewerkt.
Met kabel krijg ik vandaag max 38Mbps.
Als ik even met mijn laptop weg van de hoofd modem loop, is de verbinding nog slechter tot nul.
Nota bene dat ik heb ook een repeater in het huis. Die dus blijkbaar ook voor geen meter werkt.

Heb eergisteren gebeld en krijg iets aan de lijn die zonder toestemming of van tevoren te melden heeft een harde reset aan de modem gestuurd. ervolgens geen internet + natuurlijk alle settings weg.

Een uur verder, andere Tmobile medewerker mag geen installateur thuis sturen (na 4 of 5 keer dat ik in 10 maanden klaag) want nu plotseling moet er eerst een snelheid test worden gedaan en gestuurd.
Alle deze informatie krijg ik dus ook per email - met link naar de snelheid test.

Helaas is er geen email adres mogelijk waar ik kan de test resultaten sturen.

Mijn advies, ga naar een andere leverancier (xs4all of zo) en koop de goedkoopste abannement die ze bieden, dat zal al minimaal 40Mbps zijn, dus beter dan de 1Gbps glasvezel van Tmobile.


This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Is de bedoeling dat de Zyxel werkt ook qua wifi? of is dat verantwoordelijkheid van de klant?

 

@pasquale.nl

De Zyxel-T50 is een prima router met goede WiFi, ik heb deze router 2 jaar gehad met een 100 Mbps abonnement en ik haalde altijd wel over de 90 Mbps, met een 1 Gbps abonnement ook snelheden van rond de 400 met WiFi.

Ik las ooit dat er bij WiFi (glasvezel) minimaal 20 Mbps wordt gegarandeerd op de verdieping van de router, een verdieping boven en eventueel een verdieping beneden. Ok weet niet of dit nog steeds zo is.

Een optimale WiFi is wel de verantwoordelijkheid van de klant.

Bedankt.
Als je 90Mbps haalde met een 100Mbps abonnement betekent het dat het iets mis is met mijn router want ik kan niet meer dan ~40Mbps. 20Mbps haal ik het trouwens wel, maar dat zou ik ook met een abonnement van 40Mbps halen. Heb alle combinaties en alle kanalen geprobeerd, het blijft laag.
Dus wat ik begrijp is: modem defect => wifi problemen => verantwoordelijkheid van de klant. 
Bedankt!

Dat is een probleem.

Andere probleem is, de extender (wifi punt) maakt geen contact met de modem.
Ook hier, ik heb alle 2 procedures gevolgd die op jullie site zijn aangegeven om modem en wifi punt te koppelen (met de twee apparaten op 50cm afstand), maar krijg toch geen verbinding tussen de twee.
Of tenminste, de midden lampje gaat niet branden, zoals het geval zou moeten zijn volgens jullie instructies.
Ik had Tmobile gekozen ook omdat ik zou een (werkende) extender krijgen….
Als ik mijn mobiel als Portable Hotspot gebruik werkt het een stuk beter.

Ik ben diep teleurgesteld in TMobile. De telefoon netwerk vind ik nog steeds heel goed en ben heel tevreden daarover maar heb de indruk dat de internet afdeling best veel problemen moet oplossen voordat het competitief met andere diensten wordt.

Ik ga een andere modem aanschaffen (naast de maandelijke kosten van mijn abonnement) en klaar.
Maar zal ook het woord hierover spreiden.

Bedankt in ieder geval, Waqqas.

Hoe is je Wi-Fi verbinding eigenlijk als je, je telefoon aanmeld op het Wi-Fi netwerk? Heb je dan wel overal gewoon acceptabele snelheden?

Niet dat T-Mobile naar deze snelheden kijkt, maar je zou eens kunnen kijken of je mobiele telefoon wel hogere snelheden behaalt. De app vind voor Android je in de Google Play Store en voor iOS in de App Store. Ik ben benieuwd wat de uitkomst hiervan is.

Had al geprobeerd, inderdaad. Zelfde, niet boven 40Mbps.
Bedankt!