Beantwoord

5ghz netwerk weg


Hallo,

 

Al 3 dagen bezig geweest om mijn wifipunt te binden met mijn modem. Niet gelukt. Gebeld en een nieuwe wifipuntbinnen gekregen. Daarmee ook niet gelukt. Dus heb ik gekeken waar het probleem lag en ik zag dat mijn 5ghz netwerk verdwenen was. Heb mijn modem geprobeerd opnieuw op te starten en het 5ghz netwerk aan en uit te zetten, maar niet gelukt.

 

Kunnen jullie checken voor mij? Zou heel erg helpen!

 

Groetjes

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 June 2021, 18:27

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeremy Bikindo 

Staan 2,4 GHz en 5 GHz niet onder 1 SSID of had je beide frequenties een andere naam gegeven?

@Waqqas Beide frequenties een andere naam gegeven!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jeremy Bikindo 

Misschien een fabrieksreset uitvoeren van het modem door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden indrukken met een paperclip bijvoorbeeld en dan opnieuw instellen?

@Waqqas 

 

Zojuist gedaan. Heb de portal geopend en ik zag dat dat ik op een of andere manier niet de 2.4 en 5ghz kan onderscheiden. Ik kan niet klikken op het check boxje

 

@Waqqas '’Kan niet worden uitgeschakeld, omdat MESH actief is'’ staat er

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jeremy Bikindo

Ga eerst naar menu > netwerkinstellingen > draadloos > Easymesh (tabblad), zet die uit en klik op toepassen. Nu kun je daar dat vinkje weghalen en de netwerken scheiden.

@Waqqas Gedaan en heb ze kunnen splitsen, maar de 5ghz netwerk is nergens te vinden.

 

Heb de 5ghz ook een aparte naam gegeven..

Reputatie 7
Badge +15

@Jeremy Bikindo 

Andere apparaten zien ook maar 1 netwerk?

Best raar anders, na een fabrieksreset hoor je beide SSID's te zien als je ze enkel splitst.

Via netwerkinstelling > draadloos > algemeen kan je ook e.e.a wijzigen.

Ik heb alle bovenstaande stappen uitgevoerd, maar krijg geen twee aparte netwerken te zien. Ik heb beide netwerken ‘2.4’ en ‘5’ genoemd, maar alsnog krijg ik maar 1 TMNL-XXXXXX netwerk te zien..

Iemand nog ideeën? Ik heb inmiddels ook de router gereset via ‘onderhoud’ - herstellen - Terug naar standaard fabrieksinstellingen.

Maar ook dan geen resultaat. Hij blijft maar 1 SSID geven.

Gr. Sander

 


Aah.. nogmaals herstarten lijkt het hem te doen.

Reputatie 7

Hi @Sdito, top dat je op dit topic bent uitgekomen! Super om te lezen dat het inmiddels is gelukt! Kun je bevestigen of het nog steeds bij je werkt na de herstart? Anders ga ik je hier graag verder bij helpen. 

Hi @Sdito, top dat je op dit topic bent uitgekomen! Super om te lezen dat het inmiddels is gelukt! Kun je bevestigen of het nog steeds bij je werkt na de herstart? Anders ga ik je hier graag verder bij helpen. 

Het werkt!

Reageer